Arvaisitko jättää parilla itse antamallasi vinkillä oman rauhan tyyssijan, kodin, vieraiden, vaikkakin ammatti-ihmisten käsiin..
Lienee telkku väärällään nykysin Innoa, huussia ja huvilaa..ties mitä. Vinkkejähän niistä vois saada, mutta kuitenkin.
Kukakohan niissä muuten maksaa "viulut".. ?
Sisustussuunnittelija kotiin?
31
174
Vastaukset
Oi, kyllä haluaisin!!!
Mitä olen itte kattellu sisustus ohjelmia ne näyttää kyllä hyvälle, tekevät tosi nättiä jälkeä. Ei mitään käsiin räjähtävää jäljkeä, vaan paljolti asukkaiden näköistä:))))
Maksamisista en tiedä muuta kuin sen että, pientä pintaremonttia ohjelmassa kotinsa omistajat pistävät tietyn summan remonttiinsa ja sisustajat toteuttavat remppansa sen mukaan. Muista ohjelmien oma osuudesta en tiedä?Tuossa pintarempassa ne kait laittaa/laitattaa kotiaan myyntikuntoon.
Kyllä mua arvelluttais antaa ihan totaalisen vapaat kädet.
Vinkkejä ja muuta opastusta kyllä voisin ottaa mielellänikin, yksityisemmin.
Mutten mä telkkuun menisi.. ;)Sibone kirjoitti:
Tuossa pintarempassa ne kait laittaa/laitattaa kotiaan myyntikuntoon.
Kyllä mua arvelluttais antaa ihan totaalisen vapaat kädet.
Vinkkejä ja muuta opastusta kyllä voisin ottaa mielellänikin, yksityisemmin.
Mutten mä telkkuun menisi.. ;)Hui kauhistus, en miekää mihkää telkkuu menis. Mut olisi ihanaa jos vois käyttää sisustussuunnittelijaa:)))))
- Putkivalo
Kyllä mullekin kelpais :) Toisaalta joskus mietin, että minne ne kaikki irtotavarat piilottaa? Onko nuo osittain silmälumetta, vanhat tavarat roudataan pois, kellariin vaikka, ja kun kuvausväki lähtee, mietitään että minkä sohvan alle piilotetaan omat romut.
Nih, luulin kyllä laittaneeni kommentin sulle... vaikka itelläkin kaikenlaista yli oman tarpeen :))
Kyllä ne näyttää varmasti kaiken! ;) Ja voi käyttää hyödyksi sellaista, mitä et ehkä ois ite kekannu :)
Suunnitteleminen ja suunnitelmien toteuttaminen eivät vaan usein käy yksiin.
Mulla ainakin ikuisuusprojekteja kaikki suunnitelmat.
Keittiön haluaisin pistää alusta uusiksi. Aloitin laittamaan keittiötä, mutta loppujen lopuksi haluaisin keittiöstä aivan toisenlaisen.Sibone kirjoitti:
Sun pitänee ehdottomasti hankkia se ammattisuunnittelija, joka kertoo mitä haluat.. ;))
Ehdottomasti, kun en itse tunnu tietävän. :D Oikeasti minun keittiösuunnitteluongelmani on sellainen, ettei ihan yksinkertaisilla ja olemassaolevilla ratkaisuilla tai ratkaisumalleilla päästä siihen tulokseen, mitä minä haen. Kuitenkin jonkinlainen keittiö pitää olla ja on jouduttu toteuttamaan asioita tavanomaisesti. Oma suunnitelmani pitää sisällään paljon käsityönä tehtyjä messinki ja kupariosia, laivaikkunoita isoja niittejä sun muuta kivaa tilpehööriä. Oma suunnitelmani ehkä onnistuu, jos rakennan keittiön erikseen ja sitten vaan siirrän sen vanhan tilalle. Ei halua mitään valmiskeittiötä, eikä minklään suunnittelijan valmiskeittiötä, vaan laivakeittiötä ja vanhaa ranskalaista huippuravintolan keittiötä muistuttavan rakennelman:)
Duke.of.America kirjoitti:
Ehdottomasti, kun en itse tunnu tietävän. :D Oikeasti minun keittiösuunnitteluongelmani on sellainen, ettei ihan yksinkertaisilla ja olemassaolevilla ratkaisuilla tai ratkaisumalleilla päästä siihen tulokseen, mitä minä haen. Kuitenkin jonkinlainen keittiö pitää olla ja on jouduttu toteuttamaan asioita tavanomaisesti. Oma suunnitelmani pitää sisällään paljon käsityönä tehtyjä messinki ja kupariosia, laivaikkunoita isoja niittejä sun muuta kivaa tilpehööriä. Oma suunnitelmani ehkä onnistuu, jos rakennan keittiön erikseen ja sitten vaan siirrän sen vanhan tilalle. Ei halua mitään valmiskeittiötä, eikä minklään suunnittelijan valmiskeittiötä, vaan laivakeittiötä ja vanhaa ranskalaista huippuravintolan keittiötä muistuttavan rakennelman:)
Sanattomaksi vetää.. mageelta kuulostaa..sitte jossain vaiheessa, kun valmis, niin makeelta..tai suolaiselta, herkulliselta :))
Sibone kirjoitti:
Sanattomaksi vetää.. mageelta kuulostaa..sitte jossain vaiheessa, kun valmis, niin makeelta..tai suolaiselta, herkulliselta :))
Tästä mun keittiöstä vielä hiukan. Ensi alkuun oli hirveä 70-lukulainen, jonka muutin villinlännen saluunaa muistuttavaksi. Pikkuhiljaan kuvioihin tuli mahonki ja ruusupuu. Keittiön ja ruokasalin väliseen oveen rupesin tuumimaan sitä pyöreää laivaikkunaa ja siitä sitten rupesi kupariastioiden keräilyn myötä mielessä muodostumaan sellainen keittiö, jonka haluan.
Sellainen ikuisuusprojekti.
- Rattus sp.
En päästäisi kotiini tai hätätapauksessa pakon edessä päästäisin ainoastaan sellaisen, jonka sisustuksia olisin nähnyt aikaisemmin messuilla ja lehdissä. Kukaan ei tule "ylikalustamaan" kotiani, ei edes tulevaa venettäni.
Varmasti suunnittelijalta tulisi ideoita yksityiskohtiin, joiden avulla kotiin saisi ilmekkyyttä. Hintana olisi tosin se, että mukana voisi tulla värejä ja kuoseja, joita pidemmän päälle inhoaisin.
Ostin eilen tulevaan veneeseen neljä paksua istuintyynyä. Pakko oli ostaa, kun väri, laatu ja kuosi olivat kohdallaan.Joskus vaan on pakko ostaa ;)) Mutta kiva että löytyi mitä halusitkin.
Toisinaan ottaa korvaan, ärsyttää, noissa sisustusohjelmissa, kun nenää nyrpistellen suunnittelija toteaa, "tämä on tätä 80-lukua, pitää saattaa ajanmukaisemmaksi..
Eikö se ole se, mikä ketäkin miellyttää.. oiskohan eri asia, jos aikoo myydä asunnon. Ehkä, ehkä ei?!- Rattus sp,
Sibone kirjoitti:
Joskus vaan on pakko ostaa ;)) Mutta kiva että löytyi mitä halusitkin.
Toisinaan ottaa korvaan, ärsyttää, noissa sisustusohjelmissa, kun nenää nyrpistellen suunnittelija toteaa, "tämä on tätä 80-lukua, pitää saattaa ajanmukaisemmaksi..
Eikö se ole se, mikä ketäkin miellyttää.. oiskohan eri asia, jos aikoo myydä asunnon. Ehkä, ehkä ei?!Luulen, että tuo kodin "stailaus" sopii juuri noihin myyntikohteisiin. Koti muutetaan sellaiseksi, että miellyttää mahdollisimman laajaa ostajakuntaa. Yleensähän siinä myös korjataan vioittuneita pintoja, joita ei välttämättä enää edes huomaa omassa kodissaan.
Ehkä monessa kodissa on ongelmana liian pienet säilytystilat.
En antaisi !! Mä pidän kotini just semmoisena kuin haluan, vaikka se olis kuinka kauhistus jonkun muun silmille. :)
Mä olen muutes kans ihmetelly varsinki tuossa Huvila ja Huussi-ohjelmasta, että kuka oikeen maksaa kaiken. Siinä tehdään usein aika suuria muutoksia ja remppoja. Ei varmaankaan ole mitään halpaa lystiä.- ,,,,,,,
"Nelosen verkkosivuilla kerrotaan, että muutoskohteen omistaja saa Huvila&Huussin suunnittelutyön ilmaiseksi. Työ- ja materiaalikustannukset maksaa muutoskohteen omistaja. "
http://tvohjelmiin.blogspot.com/2011/04/huvila-ja-huussi-ohjelmaan-haetaan.html Oman maun ja mieltymysten mukaanhan se koti pitää olla.
En minäkään antaisi kenenkään päättää, korkeintaan vinkkejä ottaisin vastaan.
Niiden pohjalta sitte jotain muutosta, jos ois itselle mieluisa :)
Muuten, tuossa alla kun luin vastauksen sulle, niin aika kalliiksi tulee varmaan muutoskohteen omistajille. Muttei heille varmaan ihan mielivaltaisesti saakaan muutoksia tehdä.. eikö siellä välillä oo ruopattu rantoja, kaadettu metsiä, ties mitä ;) Jos "vain"? suunittelu maksuton..mii-su, tuo viesti alempana sulle, minkä huomaatkin, jos luet :)
Tää helle ja pienoinen kiire.. seli .. seli..
Kivaa kesän jatkoa sulle, ei oo näkyilly aikoihin, vika voi olla täälläkin päässä ;)),,,,,,, kirjoitti:
"Nelosen verkkosivuilla kerrotaan, että muutoskohteen omistaja saa Huvila&Huussin suunnittelutyön ilmaiseksi. Työ- ja materiaalikustannukset maksaa muutoskohteen omistaja. "
http://tvohjelmiin.blogspot.com/2011/04/huvila-ja-huussi-ohjelmaan-haetaan.htmlSuunnittelu vaan ilmaseks?! Ois luullu, että vähän muutakin, ku siel tehään nii paljon. Kiitti linkistä ! :)
Sibone kirjoitti:
Oman maun ja mieltymysten mukaanhan se koti pitää olla.
En minäkään antaisi kenenkään päättää, korkeintaan vinkkejä ottaisin vastaan.
Niiden pohjalta sitte jotain muutosta, jos ois itselle mieluisa :)
Muuten, tuossa alla kun luin vastauksen sulle, niin aika kalliiksi tulee varmaan muutoskohteen omistajille. Muttei heille varmaan ihan mielivaltaisesti saakaan muutoksia tehdä.. eikö siellä välillä oo ruopattu rantoja, kaadettu metsiä, ties mitä ;) Jos "vain"? suunittelu maksuton..Just niin. :) Oon usein aatellu, että jos joku sisustaja näkis tän huushollin, nii pyörtyis. Mä kun tykkään väreistä. ;)
Kivaa kesän jatkoa muutes sullekki. Käyn täällä kyllä lukemassa ja vastailenkin jos tulee joku mielenkiintonen juttu. :)
- tanj a
Katsellut olen kyllä telkusta, mutta ei, en antaisi kenenkään suunnitella ja sörkkiä kotinurkkiani. Koti on niin fiilispohjainen juttu ja koska vastustan turhaa kuluttamista, niin niissä sisustusohjelmissa pännii juuri se miten vanha lentää lepikkoon uuden halpiskaman vyöryessä tilalle.
Huvila&Huussissa alkaa oksettamaan kuinka kesäpaikat loistavat valkoisuudellaan. Olin just käymässä sellaisessa trendikkäässä mökkipaikassa, jossa ei uskaltanut hippasta sisälle minkään asian takia kun vaalea lattia oli välittömästi likainen. En muista moneenko kertaan me vuorotellen sitä lakaistiin sadepäivänä, jolloin jaloissa kantautui roskaa kaiken aikaa.Että olipa tooooooosi kivasti suunniteltu esikuviensa mukaisesti.
Sattuks kukaan käymään loma-asuntomessuilla? Olen jo ajat sitten pudonnut kärryistä lomapaikkojen suhteen ja suututin yhden mökin esittelijän tokaistessani, että tää mökki on kiva ja viis Rintalan suunnittelusta kun se sitä Rintalaa siinä kovaan ääneen ylisti. Luulin, että siellä tarttis tutustua niihin mökkeihin noinniinku muodoltaan, malliltaan ja silleen teknisestikin. Että ihan vaan tiedoksi, että nyt saunassakin istutaan selkä järvelle päin.
terv
muuan uutta vastustava körmytäti Myös kodin sisustusohjelmissa lähes kaikki näyttää valkoiselta, vaikka ilmeisesti eri sävyjä käytetään.. Kuinkahan kauan menee, kun taas halutaan vaikkapa tunnelmallista puuta.. eihän sen tarvi liian tummaa olla, jos ei halua.
Kait vieläkin on tarjolla esim. erilaisia sisustuslevyjä, seinille.
Oisinkohan 60-luvun mökillä sellaista nähnyt, ja kiva oli.. yhtähyvin kuin rivarin seinällä.
Puolipaneeli on varmaan nykyisin ihan kauhistus :)
En edes tiedä, missä oli loma-asuntomessut.. parasta, jos niissä oli terassitkin "päin metsää".. :)
Liian steriiliä on valkoinen, jos sitä kaikkialla.. jonnekin sopii.En huolisi sisustajaa kotiini. Ihan itse haluan sisustaa, mutta sellaisen sisustajan voisin huolia joka maksaisi ne minun omat toteutukset. Ja se sisustaja ei sit mitään kommenttia saisi kyllä sanoa.
Onneksi on sisustussuunnittelija omasta takaa, eikä sitä toteuttajaakaan tarvitse kaukaa hakea, kunhan saan persiini ylös tästä sohvasta. Demokratiakin toimii, saan jopa sanoa omankin mielipiteeni, vaikkei sillä mitään merkitystä olekkaan;)
No, onneksi makumme on hyvin samanlainen, Viktorian ruusut on ostettu, kunhan saisi tämän olohuoneen siihen kuntoon, että pääsisi niitä vehnäjauholla seinille liimailemaan.
Tokihan hyvillä sisustussuunnittelijoilla on sellainen näkemys, että tuskin lopputulos huono voisi olla. Mutta sittenkin, kyllä makuja on niin monia, että parempi kun vaan itse suunnittellaan, tai siis vaimo suunnittelee.
Vaan onhan noita ohjelmia kieltämättä täälläkin tapitettu.Jep. Ideoita otan kyllä mielelläni vastaan, jonkin teeman muodossa, esim. antiikki, mutta ei missään tapauksessa päästäisi omaan kotiini.
Nyt metsästän antiikkista sivusta auki vedettävää puusohvaa mutta ei ole ollut aikaa kiertää sellaisia kauppoja, nyyh... niitäkin on monenlaisia ja sen tartteisi olla vieressä olevaan piironkiin sopiva. Siinä suhteessa mies on hyvä sisustuskaveri, kun hän ymmärtää paremmin, mitä puuta, mitä petsiä...onko koristeet samanlaisia läheskään, kuin edellisessä huonekalussa...yms.Ajankohtainenkin asia, ehkäpä useammallakin tähän vuodenaikaan.
Tosin kuuma kesä voinut viedä suurinta kodinlaittointoa.
Hyvä, että sen oman mielipiteen saa sanoa.. ja jos ei maut ihan osuisi yhteen, ehkäpä remppaaja itselleen mieluisan oleskelu/nikkarointi tms. tilan palkkioksi saisi..oishan se oikeus ja kohtuus? ;))
Voipa niistä ohjelmista pieniä vinkkejä saadakin, vaikka suht. kokonaisvaltaisia ovat.Sibone kirjoitti:
Ajankohtainenkin asia, ehkäpä useammallakin tähän vuodenaikaan.
Tosin kuuma kesä voinut viedä suurinta kodinlaittointoa.
Hyvä, että sen oman mielipiteen saa sanoa.. ja jos ei maut ihan osuisi yhteen, ehkäpä remppaaja itselleen mieluisan oleskelu/nikkarointi tms. tilan palkkioksi saisi..oishan se oikeus ja kohtuus? ;))
Voipa niistä ohjelmista pieniä vinkkejä saadakin, vaikka suht. kokonaisvaltaisia ovat.Ei se kuuma kesä ehkä sitä intoa ole vienyt, mutta on se hieman ainakin toteutusta hidastanut, Hikeä on valutettu enemmän kuin laki sallii.
Ja kyllä niitä makuja tosiaan on moneen lähtöön. Lattia nyt menossa. Muovimaton ja kovalevyn alta paljastui alkuperäinen, 65 vuotta vanha lautalattia, kirkkaan siniseksi maalattu, ja täynnä naulan reikiä. Ihan kohtuullisesti tarkeni tänäänkin, kun niitä lautoja väänsi irti. Ja tuskin "maltan" odottaa lautojen putsaamista uudelleen kiinnittämistä ja maalaamista varten.mies-vm56 kirjoitti:
Ei se kuuma kesä ehkä sitä intoa ole vienyt, mutta on se hieman ainakin toteutusta hidastanut, Hikeä on valutettu enemmän kuin laki sallii.
Ja kyllä niitä makuja tosiaan on moneen lähtöön. Lattia nyt menossa. Muovimaton ja kovalevyn alta paljastui alkuperäinen, 65 vuotta vanha lautalattia, kirkkaan siniseksi maalattu, ja täynnä naulan reikiä. Ihan kohtuullisesti tarkeni tänäänkin, kun niitä lautoja väänsi irti. Ja tuskin "maltan" odottaa lautojen putsaamista uudelleen kiinnittämistä ja maalaamista varten.No huh :) Asiahan ei sinänsä mulle kuulu, mutta eikö tuollaseen sais jo jeesiä, ja käyttää kotitalousvähennystä. Ellei sitte välttämättä halua ihan omin käsin kaikkea tehdä..
- Meriläinen
Oma pää on taas toiminut suunnittelijana :)
Kun taas haluais sitä ja tätä, sinne ja tonne.
Syksyisin tulee se aika kun kierrän kauppoja katselemassa mitä kaikkea haluan.
Ja aikani kun olen kaikkea ostanut niin tulee toinen vaihe jolloin luovun kaikenlaisesta krääsästä :))
Mutta vieraille en anna kotiani.
Kun tosi harvoin on onnistuneet telkussakaan tekemään kodeista sellaisia mistä ite tykkäisin. Hyvin ymmärrrän, että haluaa kodistaan itsensä näköisen. Ja parhaiten sen monella varmasti onnistuu, kun itse suunnittelee.
Mietin hetken, mutta ymmärsin sun viestin, että heität ostamaasi krääsää pois,
et vanhoja tutuksi tulleita juttuja :)
Eikähän siinä telkussa kunnolla saa edes selvää, miltä se oikeasti näyttää, tosi steriiliä, tai älyttömästi värejä, tai niitä yhdistettynä..
Eikähän he, asunnon omistajat ees katsele ympärilleen, kun avaavat silmänsä, se on heti "aivan ihana".. ;))
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2082545
Törkeä eläinsuojelurikos Sonkajärvellä
Pohjois-Savossa Sonkajärvellä noin 40 kissaa ja reilut 10 koiraa on jouduttu lopettamaan kaltoinkohtelun vuoksi, kertoo411701Jotkut ihmiset pelkäävät syöpää sairastavaa
On hauskaa, kun kertoo jollekin, että "minulla on syöpä". Jotkut käyttäytyvät kuin se olisi tarttuva tauti. Eivät uskall1431315Lavrov suivaantui Stubbille perustellusti.
Lavrov perusteli suivaantumistaan tosiasioilla Suomen tarinasta sotiemme jälkeen, tutkija Tynkkynen ja pankkihenkilö Sol2971151Sukupuolia on vain kaksi- kohukassista tuli kova tuomio perheenisälle oikeudessa.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/4d4db0d9-4dda-4ba6-a699-25d725683ad6 Miten näin normaalista kassissa olevasta tekstis3221129Kääminsä polttanut taksi suomussalmella
Vieläkö sillä hermonsa menettäneellä hulluja ylinopeuksia ajavalla asiakkaansa haukkuvalla( jos ajat paska kyydin hänen231073Se ei ihan oikeasti vaatisi kuin yhden
Tekstiviestin... Jos rakastat minua vielä toivoisin että laittaisit minulle viestiä. Rakastatko? Oletko oikeasti niin pe571063- 55946
Eronnut Janni Hussi palaa julkisuuteen - Aloittaa uudessa työssä, joka on aivan uusi pesti Suomessa
Janni Hussi on saanut viime aikoina kohujulkisuutta, kun hänen ja Joel Harkimon avioliitto päättyi eroon kesällä 2025. H12885Jorma Uotinen avaa sanaisen arkkunsa TTK-miesparista ja koko uudistuksesta: "Sehän on..."
Tanssii Tähtien Kanssa -parketilla nähdään ensimmäistä kertaa Suomessa tanssiparina miespari kauden alusta asti. Mikko S21853