Noin olin kuulevinani autoradiosta, ei ihan yhteen koneeseen kaikki mahdu. Suomeen tulee ilmeisesti poimijoita muistakin maista, mm. Ukrainasta, Puolasta, Venäjältä, Virosta jne. kuten ennenkin.
Thaimaalaiset vastailevat haastatteluissa omalla kielellään, muuta kun eivät juuri osaa. Olisi melko typerää laittaa perämoottorivarkauksia heidän syykseen, veikkaisin noista muista maista tulleista ehkä joitakin syyllisiksi, enkä heitäkään kaikkia.
Sitäpaitsi thaimaalaiset ovat tunnetusti rehellistä väkeä. Enemmän filunkia pelaavat heidän kutsujansa, turistiviisumilla tulijoilla kun ei ole minkäänlaista palkkaturvaa. Osa kutsujista voi olla tietysti ties mitä hämärätyyppejä ja en tarkoita näitä tunnettuja isoja firmoja. Yrityksethän lainailevat poimijoille autojakin, jotta pääsevät helpommin poimintakohteisiin. Jonkun autosta kun oli löytynyt onnettomuuden yhteydessä sorkkarautoja ym. materiaalia, joita tosin tarvitaan myös rakennustöissä. Tottakai ns. ruohonjuuritason "yritykset" ovat oivaltaneet tämänkin poimintabisneksen.
No, ainakin täällä Jämsän seudulla on runsaasti isoa mustikkaa, joten jos ei Etelä-Lapista löydy, niin täältä ainakin.
N. 2500 marjanpoimijaa Thaimaasta
0
59
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Haluan sinut, kuuletko minua.
Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad611189- 42891
Alastomat miehet seksikeinussa lasten nähden PRIDEssä!
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/adf62289-a0b6-4b4c-9672-9e19c01beb51 Eikö nyt muka mene jo aivan liian pitkälle että334668- 51651
Anteeksipyynnöstä
Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän116626- 51618
Naiselle Kuuleppa Tämä
Tämä ei ole mikään vitsi. Minulla on ikävä sinua nainen! Naiselle mieheltä38605- 93600
- 75576
- 56564