Mitä tarkoittaa ""se on pistävä sinua kantapäähän?

tittirittitii

Mitä tarkoittaa Raamatun kohta jossa puhutaan Jeesuksesta ja "käärmeestä" . Nimenomaan tämä käärmeen pistäminen kantapäähän? Mooseksen Kirjassa kohdassa : " ... ja se on pistävä sinua kantapäähän". Mitä tämä käärmeen pistos tarkoittaa tässä kohdin ja onko tällä joku hengellinen sanoma uskovan elämään sovitettuna?

6

1984

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • "Ja minä panen vainon sinun ja vaimon välille
      ja sinun siemenesi ja hänen siemenensä välille;
      se on polkeva rikki sinun pääsi,
      ja sinä olet pistävä sitä kantapäähän." (1 Moos 3:15)

      PÄÄ (hebreaksi ROSH) on substantiivi, joka esiintyy myös erisnimenä. Esimerkiksi yksi Benjaminin pojista oli nimeltään Rosh.
      Tuolla sanalla ilmaistaan Raamatun lehdillä muun muassa
      - suvun tai joukon hallitsijaa, päämiestä.
      - korkeinta asemaa esimerkiksi vuoressa tai tornissa
      - ensimmäistä sijaa aikajanalla (aikojen alku, kuukausista ensimmäinen)
      - lajinsa parasta
      Tätä sanaa PÄÄ siis käytetään aina esineen tai asian hallitsevasta elementistä. Ja niin sillä ilmaistaan myös ruumiin hallitseva elin eli pää.

      Tuo sama heprean sana ROSH tarkoittaa myös myrkkyä. Esimerkiksi käärmeen myrkkyä. Käärme voittaa vihollisensa myrkyllään. Myrkky on käärmeen vahvuus. Jos käärme menettää myrkkynsä voiman, sillä ei enää ole mitään valtaa viholliseensa nähden. Sen kaikki valta ja voima on mennyttä.

      Kun Jumala lupasi, että vaimon SIEMEN (yksikkö maskuliini) murskaa käärmeen PÄÄN, niin kysymys on juuri tästä. Käärmeen voima ja valta murskataan. Samalla kuitenkin tuo käärme murskaa murskaajansa kantapään. Tämä tapahtui Golgatalla. Aivan kirjaimellisesti. Naula lävisti Jeesuksen kantapään murskaten sen.

      Käärme iski myrkkynsä Jeesukseen.
      "Jeesus tehtiin synniksi".
      Koko maailman synti oli tiivistetty Häneen.
      Ja Hän kuoli tuon synnin kera.
      "Minkä Hän kuoli, sen Hän kertakaikkiaan kuoli pois synnistä."
      Ja nyt kun Jeesus on siis kuollut meidään syntiemme tähden,
      olemme mekin kuolleet synnille. Synnillä ei enää ole valtaa meihin.
      "Kuinka me, jotka olemme kuolleet pois synnistä, vielä eläisimme siinä."
      Milloin me kuolimme pois synnistä.
      "Yksi on kuollut kaikkien puolesta, siispä kaikki ovat kuolleet."
      Eli kun Jeesus kuoli, niin mekin kuolimme synnille.
      "Pitäkää siis totena, että olette synnille kuolleita,
      mutta Jumalalle eläviä Kristuksessa Jeesuksessa."

      Käärmeen PÄÄ eli valta on Jeesuksen kantapään kera murskattu.
      Tämä tapahtui Golgatalla 2000 vuotta sitten.

      Jokainen meistä on tehnyt syntiä. Ja olemme sen seurauksena hengellisesti kuolleita. Hengellisessä kuolemassa me joudumme pois Jumalan yhteydesta
      synnin ja kuoleman valtaan.

      Mutta kun me kuolemme synnille, meistä tulee uudelleen eläviä Kristukselle. Ja Kristus on jo kuollut tuon kuoleman meidän puolestamme. Kun annamme Hänen sovittaa itsemme, meidät "siirretään saatanan vallasta Jumalan Rakkaan Pojan valtakuntaan". Ja koska kansalaisuutemme näin muuttuu, kun meidät on siirretty valtakunnasta toiseen, muuttuu myös meitä koskeva lainsäädäntö.
      "Synnin ja kuoleman lain tilalle" tulee "Elämän Hengen laki Kristuksessa Jeesuksessa". Ja niin synti ja kuolema on menettänyt valtansa meihin. Käärmeen pää on murskattu. Sillä me olemme jo Jeesuksessa kuolleet ja ylösnousseet ja asetetut taivaaalliseen asemaamme (Ef 2:1-6).

      Asiaa voisi sitten tietenkin tarkastella toiseltakin suunnalta. Me olemme nyt yhtä Kristuksen eli seurakunnan Pään kanssa. Me olemme Kristuksen ruumiin jäseniä. Ja toki käärme edelleen vihaa tuota Kristuksen ruumista eli seurakuntaa. Mutta se on kuitenkin jo murskattu vihollinen. Tuo peto on enää vain kiljuva leijona. Se ei voi enää ärjyä. Sen pää on murskattu. Se ei voi iskeä hampaitaan enää kehenkään. Se vain hyörii ympäri ja odottaa kenet se se saisi niellä. Näin toimii leijona, joka on jo kuolettavasti haavoittunut.

      Kaiken edellä olevan voisi kiteyttää
      Roomalaiskirjeen 8 luvun sanoihin:

      31. Mitä me siis tähän sanomme?
      Jos Jumala on meidän puolellamme, kuka voi olla meitä vastaan?
      32. Hän, joka ei säästänyt omaa Poikaansakaan,
      vaan antoi hänet alttiiksi kaikkien meidän edestämme,
      kuinka hän ei lahjoittaisi meille kaikkea muutakin hänen kanssansa?
      33. Kuka voi syyttää Jumalan valittuja?
      Jumala on se, joka vanhurskauttaa.
      34. Kuka voi tuomita kadotukseen?
      Kristus Jeesus on se, joka on kuollut, onpa vielä herätettykin,
      ja hän on Jumalan oikealla puolella,
      ja hän myös rukoilee meidän edestämme.
      35. Kuka voi meidät erottaa Kristuksen rakkaudesta?
      Tuskako, vai ahdistus, vai vaino,
      vai nälkä, vai alastomuus, vai vaara, vai miekka?
      36. Niinkuin kirjoitettu on:
      "Sinun tähtesi meitä surmataan kaiken päivää;
      meitä pidetään teuraslampaina."
      37. Mutta näissä kaikissa me saamme jalon voiton
      hänen kauttansa, joka meitä on rakastanut.
      38. Sillä minä olen varma siitä, ettei kuolema eikä elämä,
      ei enkelit eikä henkivallat, ei nykyiset eikä tulevaiset, ei voimat,
      39. ei korkeus eikä syvyys, eikä mikään muu luotu
      voi meitä erottaa Jumalan rakkaudesta,
      joka on Kristuksessa Jeesuksessa, meidän Herrassamme.

    • benedi

      Asia on juuri niin, että käärme eli saatana sai lopulta Jeesuksen ristille.
      " Ristiinaulittakoon" Naulat lyötiin calcaneuksen läpi puuhun, ei siis jalkapöydän päältä.

      Naula tuli ulos kantapäästä, ja silloin ei ollut mahdollista saada repimällä jalkojaan irti.

      Ennustus toteutui kirjaimellisesti!
      Kuolemallaan Jeesus murskasi käärmeen,so. paholaisen pään, eli vallan!

      Hänet on jo voitettu, ja maa pallo ei ole enää hänen

      • Maa on edelleenkin sen hallinnassa,jumalaottomissa ihmissiä, jotka ovat täällä myös,ero on siinä ne ihmiset jotka jumala on kutsunut omikseen ja onvat suostuneet hän kutsuunsa,niissä ei ole käärmeellä valtaa enään.


      • benedi
        kuulija1 kirjoitti:

        Maa on edelleenkin sen hallinnassa,jumalaottomissa ihmissiä, jotka ovat täällä myös,ero on siinä ne ihmiset jotka jumala on kutsunut omikseen ja onvat suostuneet hän kutsuunsa,niissä ei ole käärmeellä valtaa enään.

        Hallintavalta ja omistusvalta on kaksi eri asiaa!


    • Hei

      Käärme kuvaa saatanaa ja käärmeen pisto merkitsee että synnitön onni saa pistoja.

      Raamatun ensimmäinen profetia Jeesuksesta on tässä, 1 Moos 3:15.
      Jeesus tulee ja murskaa käärmeen pään.

      Saatanan johtoasema on näennäinen sillä Jeesus voittaa lopulta, ja paha tuhotaan ja Jumalan valtakunta vallitsee. Jes 65:17-, Ilm 21-

      yst. jari

    • cyberangel

      Raamatun mukaan Jeesukselta ei murrettu luita

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      78
      2287
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      136
      1464
    3. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      133
      1452
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      152
      1169
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      108
      1003
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      372
      921
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      764
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      714
    9. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      684
    10. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      683
    Aihe