NorjanTraginenBudjettipolitiikka

BudjettiMinisteri

Jos Norjassa olisi budjetti painotettu toisin ei Breivik olisi onnistunut tappamaan lähellekään nin monta nuorta saarella. Sosiaalidemokraattisten nuorten kannalta valitettavasti puoluetoverit itse ovat olleet määrittelemässä mihin momentteihin budjettirahaa sijoitetaan ja mihin ei. Maahanmuutto klusteriin on sijoitettu rahoja ja turvallisuudesta vastaavaan momenttiin on tehty supistuksia, joten poliisilla ei ole ollut käytössään veneitä eikä helikopteria millä saarella tapahtunut massa murha olisi voitu minimoida. Ironista, että omat puolue toverit ovat osasyyllisiä tragedian lopputulokseen. En silti usko, että kukaan näistä vallaasemastaan kiinnipitävistä poliitikoista edes harkitsee asian pohtimista tältä kannalta. Mutta elämä on niin arvaamaton, että utopioita rakennellessa jotain saattaa jäädä huomaamatta joko tahattomasti tai tahallaan, Liika omahyväisyys estää kuulemasta ja näkemästä tärkeitä asioita. Saattaisipa olla, että koko tragediaa ei olisi tullut jollei vallassaolijat aina olisi niin omahyväisiä ja kovakorvaisia ihmistyyppejä.

7

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lakiaro

Sinä syytät nyt 14 vuotiaita viattomia teinejä heidän murhastaan. Ottaisit edes selvää, ketkä luovat valtion budjetin demokraattisessa maassa. Rautalankaa: teinit eivät ole ennenkään sanelleet budjetteja.

• O p E

Olisiko kannattanut koulussa opetella lukemista ja luetun ymmärtämistä. Täysi-ikäiset puoluetoverit ovat olleet vallassa ja tehneet budjetin jonka vaikutukset kohdistuivat lapsiin.

• Sota lähenee

Ilmassa on samanlaista henkeä kuin 100 vuotta sitten. Yhteensovittamattomat ideologiat ja uskonnot tulevat vääjäämättä ottamaan mittaa toisistaan. Tuleva sota on vielä eritääin sekava, koska siinä ei välttämättä ole monkäänlaisia selviä rajaviivoja. Eri poliittiset ja uskonnolliset klusterit taistelevat toisiaan vastaan. Kukaan ei anna periksi uskostaan tai ideologiastaan. Ennemmin kuolema kuin elämä jossain vääränlaisessa systeemissä.

• Raha Seinä

Harva näyttää tajuavan budjetin vaikutuksista mitään näinä rahaaseinästä aikoina. Jollekin toiselle momentille siirretty raha on aina pois toiselta momentilta kuten tässäkin tragediassa. Se voi olla myös vanhus joka makaa päivät pitkät sängyssä ulosteet vaipoissa. Onko se sitten sitä marxilaista matematiikka jossa kaikille riittää loputtomasti rahaa jaettavaksi suoraan seinästä?

• Raha Seinä

SuomalaisNeuvostoliittolainen koulukijan tarkastuskomitea on onnistunut tavoiteessaan hyvin. Jengi ei enää ymmärrä mistä raha on peräisin. Taitaa kuitenkin harmitaa kun sosialismi kaatui yllättäen juuri typeryyden takia.

• Ihmiset on typeriä

Jengi ei tosiaan tajuu mitä poliitikot hommaa kun budjettia väännetään ja rahaa jaetaan ja kaikki tehdään esim suomessa pikavippi tyylillä. Varsinkin pelkästään viihteestä elävä jengi ei tajua rahataloudesta mitään eikä voikaan tietää kun koulussa sitä ei opeteta eikä vanhemmillakaan ole aikaa/kiinostusta oman dokaamisen ja viihdyttämisen lomassa sitä teineille opettaa. Poliitikot vie kansaa kun pässiä narusta sata-nolla ja samameno tulee jatkumaan...

• 31

Lässyn lässän paskahousu. Teiltä vatipäiltä ei tämä asian spinaaminen omien näkemysten tueksi lopu vaikka mikä olisi. Työväen puolueen kannatus pompsahti 10 % välittömästi ja oikeisto puolueet romahtivat. Uutta Breivikiä ei Norjassa pääse tapahtumaan vaikka te sitä kuinka manaatte. Tämä oli kuolin isku teidä huuhaallenne. Realismi kehiin maahanmuutto keskustelussa, fantasiat ja kuvitelmat on nyt aika haudata.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      119
      1712
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1548
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      39
      1025
    4. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      29
      909
    5. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      38
      871
    6. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      50
      836
    7. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      43
      778
    8. Olet myös vähän ärsyttävä

Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      770
    9. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      758
    10. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      37
      740
    Aihe