Matt. 19:21
Jeesus sanoi hänelle: "Jos tahdot olla täydellinen, niin mene, myy, mitä sinulla on, ja anna köyhille, niin sinulla on oleva aarre taivaissa; ja tule ja seuraa minua".
On helpompi seurata Jeesusta, kun ei ole omaisuuksia huollettavana ja kuitenkin taivaan pörssiin kasaantuu sitä jotakin, eikä romahdusta siellä tapahdu.
Tuleeko siis lainnoudattajasta täydellinen, kun hän kaiken kukkuraksi lahjoittaa varansa KÖYHILLE? No, lainnoudattajallehan Jeesus nuo sanant puhui. Kas, on niin, ettei lainnoudattaja SIINÄ vielä mitään rakkautta tarvitse, kun on kuuliainen "Älä tapa"-laille. Siihen kuuliaisuuteen tarvitaan vain maalaisjärkeä tai tuomion ja rangaistuksen pelkoa tai jumalanpelkoa. Mutta köyhien muistaminen vaatii jo rakkauttakin, jota ilman ihminen on, 1.Kor. 13. mukaan tyhjä koliseva tynnyri tms.
Joten Jeesus ei oikeastaan korosta laintauluja, ns. Mooseksen lakia vaan omaa uhrautumisen lakiaan. Paavali sanoo Gal. 5:6b "Ainoa tärkeä on rakkautena vaikuttava usko." Siis RAKKAUTENA tai rakkauden kautta.
antti
TAHDOTHAN olla täydellinen ?
10
76
Vastaukset
- molemmissa ei voi ol
Niin, missä on sinun aarteesi, siellä on sydämmesikin.
Joko katoavassa maailman tavarassa, taikka taivaan katoamattomissa aarteissa. - Selvät sanat....
Tarvitsit paljon sanoja selittääksesi niin yksinkertaisen asian kuin:
"Jos tahdot olla täydellinen, niin mene, myy, mitä sinulla on, ja anna köyhille, niin sinulla on oleva aarre taivaissa; ja tule ja seuraa minua".
Miksi yrität puhua kuin Jeesus ei olisi tarkoittanut mitä sanoi?- Fniss!
Noinhan se menee jos lukaisee vain yhden jakeen. Luepa kuitenkin koko keskustelu, minkä Jeesus kävi tuon rikkaan nuorukaisen kanssa.
Rikas nuorukainen: "Opettaja, mitä hyvää minun pitää tehdä, jotta saisin iankaikkisen elämän?"
Jeesus: "Miksi sinä minulta hyvästä kyselet? On vain yksi, joka on hyvä. Jos haluat päästä sisälle elämään, NOUDATA KÄSKYJÄ."
Siinä sitten välillä käydään keskustelua käskyjen noudattamisesta ja tulee esille nuorukaisen niitä jo noudattavan.
Sen jälkeen Jeesus lisää niihin vielä tuon, mitä hänen käytännössä tulisi tehdä lisää, että olisi täydellinen; "Mene ja myy kaikki..."
Et sinä ole täydellinen, vaikka myisit kaiken mitä sinulla on ja antaisit rahat köyhille, jos sinä heität kaikki Jumalan käskyt roskikseen.
- Valon Viesti
Miksi sitten adventtikirkko himoitsee rahojasi ja omaisuuttasi?
Eihän kansainvälinen adventtikirkko ole köyhä?
Mene siis anna rahat köyhille, äläkä jollekkin rahanahneelle kultillle.- ole tien näyttäjänä.
Valon Viesti!
Kun sinulla on noin hyvät neuvot muille, teetkö itse noin menet ja myyt kaiken omaisuutesi ja jakelet kaikki omaisuutesi köyhille?
Kun ymmärtää antaa hyviä neuvoja, niin pitää itse olla ensin näyttämässä tietä toisille kuinkan myydään omaisuus ja jaellaan kaikki pois. - köyhä, mutta rikas
ole tien näyttäjänä. kirjoitti:
Valon Viesti!
Kun sinulla on noin hyvät neuvot muille, teetkö itse noin menet ja myyt kaiken omaisuutesi ja jakelet kaikki omaisuutesi köyhille?
Kun ymmärtää antaa hyviä neuvoja, niin pitää itse olla ensin näyttämässä tietä toisille kuinkan myydään omaisuus ja jaellaan kaikki pois....tuo käsky suosii sellaisia jotka ovat juoneet ja törsänneet kaikki rahansa turhuuden markkinoille, ja elävät sosiaali avustuksilla. Mutta sellainen joka on vähästäkin säästänyt ja parsinut lasten sukkia ja yömyhään kutonut uusia.
Laittanut itse ruuat, ostamatta mitään valmiina, jakanut omenankin neljään osaan, on sitten vuosien säästämisen tuloksena viimein saanut oman katon itsensä lastensa päälle.
Niin sinä olet sitämieltä, että hän on nyt rikas ja hänen täytyisi myydä kotinsa, että voisi antaa näille juopoille ja hunsvoteille rahat, että he joisivat ja pelaisivat ne muutamassa viikossa. Niin, tätäkö tarkoitit?
- Jumalan armosta
Jeesuksen puhe syvimmältään kosketti epäjumalan, omaisuuden muuttamiseen epäitsekkääseen tekoon, ja olisi ollut aarre taivaassa.
Hän olisi ollut täydellinen vasta kuoltuaan, tullen taivaaseen täydellisten henkien tykö. Mutta lopullinen täydellisyys Herramme Jeesuksen tulemuksessa, kun hän tulee kaikkien pyhien kanssa,1Tess.3:13.
4:14 Sillä jos uskomme, että Jeesusn on kuollut ja noussut ylös, niin samoin on Jumala Jeesuksen kautta myös tuova poisnukkuneet esiin yhdessä hänen kanssaan.
Sitten seuraa:16....Kristuksessa kuolleet nousevat ylös ensin,
17 sitten meidät (muutumme ylösnousemusruumiiseen 1Kor.15:51-53), jotka olemme elossa, jotka olemme jääneet tänne, temmataan yhdessä heidän kanssaan pilvissä (on Jumala) Herraa vastaan yläilmoihin; ja niin me saamme aina olla Herran kanssa. ## Jeesuksen puhe syvimmältään kosketti epäjumalan, omaisuuden muuttamiseen epäitsekkääseen tekoon, ja olisi ollut aarre taivaassa. ##
Aivan niin, tuntematon ystävä.
Luuk. 16:9
Ja minä sanon teille: tehkää itsellenne ystäviä väärällä mammonalla,
että he, kun se loppuu, ottaisivat teidät iäisiin majoihin
Tahdomme olla täydellisiä fiksuja vekottimia, mutta ilman rakkautta meille löytyy tuskin mitään käyttöä, vaikka tuntisimme kaikkien valtakuntien lait pikku piirtoja myöden ja vielä kukkuraksi kassakaappisopimukset ja pöytälaatikkomuistiot.
http://www.youtube.com/watch?v=pqsbCYx3jc0
antti
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1651606
- 104931
- 75753
- 51635
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa17618ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann40547Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..45498Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m159497- 26429
Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;188428