Suurin osa kristikuntaa uskoo epäjumaliin. Juutalaisillakin oli aikanaan useita jumalia, joita he palvoivat ja joiden "ohjeita" he noudattivat. Monet israelin kansan jumalista olivat hyvin kiivaita ja jopa murhanhimoisia.
Raamatussa puhutaan eräästä israelin kansan jumalasta, jahve nimeltään, joka oli myös kiivas, ankara ja murhan himoinen. Israelin kansa palvoi jahvea sodan jumalana. Tälle jumalalle piti uhrata eläinuhreja, kuten useimmille muillekkin sen ajan jumalille.
Ajanlaskumme alussa ilmestyi palestiinaan myös eräs henkilö, joka toimi täysin päinvastoin, kuin mitä israelilaisten jahve jumala. Jeesus kehoitti kääntämään toisenkin posken sellaiselle, joka oli lyönyt sinua poskelle.
Jahve taasen kehotti tappamaan syntymättömätkin lapset äitinsä kohtuun.
Olisiko Jeesus koskaan tehnyt niin?
Epäjumalat siis paljastuvat ihmisille "annettujen" toimeksiantojen perusteella.
Epäjumalien tavat.
37
124
Vastaukset
Suurin osa Kristikuntaa on uskollinen entiselle Rooman keisari Constantinelle, näet hän antoi omalla valtavoimallaan Kristityille sunnuntain levon päiväksi. Raamatun mukaan tämä Nazarealaisten lahkon päämies oli uskollinen kuolemaansa asti tälle JHWH nimiselle Jumalalle. Vieläpä Paavalikin oli kuuliainen Nazaretin lahkon päämiehen uskonnon käyttytymiselle, hän noudatti Herransa tapoja. Tämä toiminta tulee hyvin selville selville Apostolien teoista, joka on Luukkaan kirjoittama!
- prof.
Ei uudesta testamentista löydy mitään yhtäläisyyksiä jahve-jumalaan. Jeesus puhui uudessa testamentissa vain isästään, mutta ei koskaan jahvesta.
- pyh!
Kyllä olet typerä Raamatun vääristelijä. Jeesus sanoi olevansa se suuri Minä Olen, joka ilmestyi Moosekselle ja sanoi nimekseen Jahve.
- pyh!
Olet sairas jumalanpilkkaaja. Etkö tiedä edes sitä, että Jeesus on Jahve.
- prof.
Kukas sinulle pyh! on niin kertonut?
Amerikasta lähtöisin oleva kultin edustaja on vain sinulle niin uskotellut, että jeesus on jahve? Ei jeesus niin itse ole kertonut misssään, eikä koskaan.
"Mutta niin se on, että he uskovat ennemmin valheen kuin totuuden."- pyh!
Asia sanotaan kuule Raamatussa. Älä ole pölvästi. Ai niin. Minä unohdin. Sinäkin olet Raamatun vastustaja.
- benedi
Jeesushan sen on kertonut itse: " Mooses ja profeetat ovat minusta kirjoittaneet"
" Jumala vastasi Moosekselle ( siis nykyinen Jeesus)
" Minä olen se joka minä olen"
Ja hän sanoi vielä: " Sano israelilaisille näin:
M i n ä O l e n " lähetti minut teidän luoksenne.
"Minä olen" hebreaksi muistuttaa Herran nimeä, Jahve, Jehova!!
Kyllä Jeesus joka halkaisi punaisen meren, ja hukutti Faraon sotajoukot, ja tappoi egybtiläisten esikoiset, hän oli Jahve!
nykyinen Jeesus - eremith12
benedi kirjoitti:
Jeesushan sen on kertonut itse: " Mooses ja profeetat ovat minusta kirjoittaneet"
" Jumala vastasi Moosekselle ( siis nykyinen Jeesus)
" Minä olen se joka minä olen"
Ja hän sanoi vielä: " Sano israelilaisille näin:
M i n ä O l e n " lähetti minut teidän luoksenne.
"Minä olen" hebreaksi muistuttaa Herran nimeä, Jahve, Jehova!!
Kyllä Jeesus joka halkaisi punaisen meren, ja hukutti Faraon sotajoukot, ja tappoi egybtiläisten esikoiset, hän oli Jahve!
nykyinen JeesusBenedi hei!! Tuo ei pidä alkuunkaan paikkaansa, mutta nyt en ehdi sitä tämän enemmän kommentoimaan ja vahvistamaan, mutta Jeesus ei ollut juutalaisten jahve, eli murhaaja!
- benedi
eremith12 kirjoitti:
Benedi hei!! Tuo ei pidä alkuunkaan paikkaansa, mutta nyt en ehdi sitä tämän enemmän kommentoimaan ja vahvistamaan, mutta Jeesus ei ollut juutalaisten jahve, eli murhaaja!
Kuka tuli lunastamaan israelin? Oikein Jeesus!!
Onko Herra Sebaot Israelin lunastaja? On kyllä!
Onko hän tämän maapallon ensimmäinen? On kyllä
Onko hän tämän maapallon viimeinen? On kyllä
Onko muuta Jumalaa olemassa kuin Israelin kuningas ja sen lunasta? Ei ole
Mistäkö benedin niin varmasti kaiken tietää???
No, hän tietää kun luki Jes 44: 6..heh
Mistä erottaa viisaan tyhmästä? - benedi
eremith12 kirjoitti:
Benedi hei!! Tuo ei pidä alkuunkaan paikkaansa, mutta nyt en ehdi sitä tämän enemmän kommentoimaan ja vahvistamaan, mutta Jeesus ei ollut juutalaisten jahve, eli murhaaja!
eremith..Heh...Jos Israelin lunastaja on ensimmäinen ja viimeinen, ja muuta Jumalaa ei ole, niin eikö JHWH ole sitten Jumala?
" paitsi minua ei ole yhtäkään Jumalaa"
Jos sanot että on, niin olet enemmän kuin pulassa...sillä Jahve ei siedä valehtelijoita!! - 000000000012
benedi kirjoitti:
eremith..Heh...Jos Israelin lunastaja on ensimmäinen ja viimeinen, ja muuta Jumalaa ei ole, niin eikö JHWH ole sitten Jumala?
" paitsi minua ei ole yhtäkään Jumalaa"
Jos sanot että on, niin olet enemmän kuin pulassa...sillä Jahve ei siedä valehtelijoita!!Höpö höpö benedi! Koitahan vähän viisastua tuossa asiassa, sinähän olet kuin pieni lapsi jolle isä tai äiti lukee satukirjaa, opettele käyttämään omaa ymmärerystäsi, äläkä usko pelkkää kirjainta joissa paimentolaisten tarinat on kirjoitettu muistiin, ehkä vain suurinpiirteisesti. Ei nyt luulisi aikamiehen alistuvan noin lapsellisiin kommentteihin, sanoisin asiattomiin.
- benedi
000000000012 kirjoitti:
Höpö höpö benedi! Koitahan vähän viisastua tuossa asiassa, sinähän olet kuin pieni lapsi jolle isä tai äiti lukee satukirjaa, opettele käyttämään omaa ymmärerystäsi, äläkä usko pelkkää kirjainta joissa paimentolaisten tarinat on kirjoitettu muistiin, ehkä vain suurinpiirteisesti. Ei nyt luulisi aikamiehen alistuvan noin lapsellisiin kommentteihin, sanoisin asiattomiin.
Lapsi ja aikuiset?
Tulkaa lasten kaltaisiksi, sillä senkaltaisten on Taivasten valtakunta." joten..kiitos vaan oikean suuntaisesta kommentista.
Meille Raamattu on Jumalan sanaa, totta, ei satua. Kirjaintahan sinäkin uskoit, et kait muutoin olisi ammattiisi todistusta saanut!!
Mutta oletan että olet ollut sikopaimenena, ...ja älynlahjasi ovatsieltä kotoisin.? - pyh!
eremith12 kirjoitti:
Jumala ei ole murhaaja! Benedi on oikeassa ja te antisemitistit väärässä.
- benedi
eremith12 kirjoitti:
Kai savenvalaja voi särkeä astian jonka teki,
mitä se sinuun koskee, jos Hän niin tekee?
Kuka voi nosattaa vedet Nooan aikana muu kuin Jahve,Jehova?
Jeesus on myös kiivas Jahve, hän teki ruoskan ja ajoi kauppiaat temppelistä.
- prof.
Laitappa kuule teksti ja raamatun kohta, missä Jeesus sanoo olevansa jahve.
Niin katsotaan sitten kuka se pölvästi on!- benedi
Se, teksti on 2 Moos 3: 14, ja on paljon, paljon muitakin
- pyh!
Lue Johanneksen evankeliumi, niin Jeesus sanoo toistuvasti olevansa Minä Olen eli hän, joka ilmestyi Moosekselle (2Moos 3:14).
- prof.
2 Moos 3:14 "Jumala sanoi Moosekselle: "Minä olen se joka olen."
Olikos tämä benedin vastaus kysymykseen?
Taidatte olla lukutaidottomia siellä kultissanne kaikki.
Kysymys siis kuului:
---"missä kohtaa raamatussa Jeesus sanoo olevansa jahve."
Yrittäkääpäs uudestaan!
Laittappas samalla niitä paljon muitakin typeriä tekstejäsi, jotka eivät vastaa kysymykseen.- benedi
Jeesus sanoi: " Ekkette usko Moosesta ja profeettoja, ei se auta vaikka joku ( Jeesus) kuolleistakin nousisi ylös" Jeesus
M i n ä O l en on juuri JHWH nimi.
" M i n ä O l e n" A ja Q, sanoo Herra Jumala, joka ON, ja joka OLI ja joka TULEVA ON, Kaikkivaltias" Ilm, 1: 8
Jeesus on TULEVA! Opetuslapset kysyivät Jeesukselta mikä on sinun tulemuksesi merkki!
JHWH ON, OLI ja TULEE takaisin tuhansine pyhinensä!! - benedi
Lisää typeriä tekstejä:
" Minä Herra, joka olen ensimmäinen ja viimeisten luona vielä sama" Jes 41: 4
Kuka? Jeesuspa tietenkin eli JHWH
" Ja Jumala sanoi: " Tulkoon Valkeus ja Valkeus tuli"
eli JHWH OLI ja TULI ja loi kaiken mitä on.
Hän on Alfa ja Omeqa! Raamatun ensimmäinen ja maapallon viimeinen, joka sammuttaa valot
kts Jeremia 4: 23 - benedi lopeta jo!
benedi kirjoitti:
Jeesus sanoi: " Ekkette usko Moosesta ja profeettoja, ei se auta vaikka joku ( Jeesus) kuolleistakin nousisi ylös" Jeesus
M i n ä O l en on juuri JHWH nimi.
" M i n ä O l e n" A ja Q, sanoo Herra Jumala, joka ON, ja joka OLI ja joka TULEVA ON, Kaikkivaltias" Ilm, 1: 8
Jeesus on TULEVA! Opetuslapset kysyivät Jeesukselta mikä on sinun tulemuksesi merkki!
JHWH ON, OLI ja TULEE takaisin tuhansine pyhinensä!!Nyt bednedi menee täysin ulalle!!, ohoh, kovin menee aivan sairaanloiseksi yritykseksi puolustautua, typerä kovin typeräääää!
- benkku ei kenkku
benedi lopeta jo! kirjoitti:
Nyt bednedi menee täysin ulalle!!, ohoh, kovin menee aivan sairaanloiseksi yritykseksi puolustautua, typerä kovin typeräääää!
aloitus kunniaan ei lopetus!
Kuka on Israelin Jumala, joka vapahtaa israelin?
JHWH eli Jeesuspa tietenkin
Jota myös Herraksi kutsutaan! " Minä, joka teen valkeuden
( Ja Jumala ( JHWH) sanoi: " Tulkoon valkeus, ja valkeus tuli"
ja luon pimeyden, ( " Minä katselin taivasta, eikä siinä valoa ollut jer 4: 23 ..auringo sammui)
joka tuotan onnen (paratiisi, avioliitto jne.) ja luon onnettomuuden ( vedenpaisumus, sodoman ja gomorran palo, helvetin tuli)
MINÄ HERRA TEEN KAIKEN TÄMÄN" Jes 45: 7
Eli Jeesus on ns. teidän paha Jahve, sekä hyvä ja rakastva Jeesus, että hän joka surmaa jumalattomat tulemuksensa ilmestyksellä ja suunsa henkäyksellä,..ja aikanaan poltaa loput ruumenista helvetissä - benedi
benedi lopeta jo! kirjoitti:
Nyt bednedi menee täysin ulalle!!, ohoh, kovin menee aivan sairaanloiseksi yritykseksi puolustautua, typerä kovin typeräääää!
Kuka oli tämä joka oli ennen Aabrahamia?
Joh 8: 58 ....Verily, verily, I say unto you, Before Abrahama was, I,m - benedi
Jeesus oli ennen Aabrahamia Joh 8:58
Note: Here he uses the name of DEITY, " I, m" kts 2 Moos 3: 14
Aabraham eli monia vuosisatoja aiemmin, ennenkuin Jeesus
syntyi Juudean Betlehemissä.
Missä ihmeessä Jeesus sitten oli? Joh 8: 42...Hän lähetti minut!
Eli jos Jumala olisi teidän Isänne, niin te rakastaisitte Jeesusta, koska hän lähetti Jeesuksen.
Ja juuri Jeesus on Jumala Joh 1: 1, 2
Lähettikö siis Jeesus itse itsensä tänne?
" Minä olen Jumalasta lähtenyt ja tullut" kertoo Jeesus Joh 8: 42
saatana on valheen isä jae 44, kuka on teidän isä, ja kuka on Jeesuksen Isä?
- prof.
Benkulla meni pää ihan sekaisin.
Tietääko enää itsekkään, mitä suoltaa palstalle.
Kysymykseen ei vain osannut vastata, koska Jeesus ei koskaan sanonut olevansa jahve tai jehova, koska Hän ei ollut jahve.- pyh!
Olet harhaoppinen Raamatun vääristelijä. Jos Jeesus ei ole Jahve, Hän ei ole Jumala ja silloin Hän ei voi ketään pelastaakaan.
- pyh!
Paavali sanoo korinttilaiskirjeessä, että se Kallio, joka seurasi Israelia (Jahve) on Kristus!
- Rakkauden lähde
pyh! kirjoitti:
Paavali sanoo korinttilaiskirjeessä, että se Kallio, joka seurasi Israelia (Jahve) on Kristus!
Jeesus fyysinen olento, mutta Kristus ei ole, Kristus on kaikkeudellinen elämä *Rakkaus, jota Jeesus ilmaisi olemassaolollaan, ja ennen häntä hyvin moni moni muu, kuten Butha ja muita totuuden sankareita, jotka sisäistäneet itseensä tuon äärettömän Jumalallisen Rakkauden/Kristuksen - Vapahtajan!
- benedi
Pää on ehjä edelleen. No, oithan sinä vuorostasi kertoa,
kenen nimi " M i n ä O l e n" on?
Jos Jeesus ei ollut Jahve, niin sano minulle, kuka se sitten oli!
Kuka on tämä " Minä olen"?? Jos hän ei ollut Jeesus, niin kuka lähetti
2 Moos 3: 14 .Mooseksen israelin kansan tykö..ja kuka surmasi ko.maan esikoiset?
- Lukiana toiminut*
Ylienkeli Miikkael oli Jeesuksen Siittäjä isä eräidwen kirjoittajien mukaan ?
- eräs toinen tapa
Erään tarun mukaan pyhä henki laskeutui Marian päälle.
Tosin juuataiset itse uskovat, että Joosef se vain laskeutui Marian päälle.
Liekö Maria ja Joosef palaneet jostain häistä ja olleet sen verran punaviinin höyryissä, että Joosefkin oli näyttänyt haamulta tai jonkinlaiselta hengeltä.
Tuntokin oli alapäästä ollut sen verran pois, joten hengen piikkiin oli helppo laittaa siitostilaisuus. Ei tunnu missään!- pyh!
Loppusi on kadotus.
- @@@@
Nä'in on lähempänä totuutta, kuin kerroit!
## Jahve taasen kehotti tappamaan syntymättömätkin lapset äitinsä kohtuun.
Olisiko Jeesus koskaan tehnyt niin? ##
Jahas, endtime.net vihasivustojen kirjoittajan, Helinä Jokisen, kätyri se siellä kynäilee! Jahven vihaaja!! Nutta Jeesus Kristus ON Jahve ja Hän uskollisesti suojelee omiaan niin, että "kaikki yhdessä vaikuttaa niiden parhaaksi".
http://kultaomenia.blogspot.com/2011/02/jahve-on-varas-ja-ryovari.html
1. Kor. 10:4
ja joivat samaa hengellistä juomaa. Hehän joivat siitä hengellisestä kalliosta, joka kulki heidän mukanaan; tämä kallio oli Kristus.
Vanhan Testamentin Jahve on Uuden Liiton Kristus !!!!
antti- Murhaaja jahve!
Kerroppas Antti millä perusteella Jeesus on sinun aivoituksesi mukaan jahve, ja kerro se myöskin perustellusti, niin että siitä saa aivan konkreettisen varman kuvan, ettei se ole tyhjänpäiväistä sanojen helinää, tai ja arvailua. Vai oliko tuo jahve, se Mooses joka antoi ne 10-käskyä, joista tuli sitten juutan kansalle kansallinen yhtenäinen laki.
Sillä mikään ei todellakaan todista, että Jeesus olisi ollut jahve eli Mooses joka johti juudan kansan valloittamaan Kaanan maan ja hirvittävällä tavalla tappamaan sen maa kansaa.
- Minä ja Isä olemme y
Kristus on kokonaan eri asia, koska Kristus on Rakkaus ja hän on myöskin "Jumala, eli elämän henki, jossa me elämme liikumme ja olemme".Jumala on näin ollen meidän sisässämme, jos niin haluamme, että tämä Rakkaus meissä ilmenee. Tiedätkö, että asia on näin? Ja näin meidän tuleekin uskoa, sillä Jeesus itse sanoo, että "ei Jumala nähtävällä tavalla tule, vaan Hän asuu sisäisesti teissä". Eli hän on sisäisesti meissä, jos tahdomme olla Kristuksen omia.
Kun siis ihminen astuu ahtaasta portista sisään, eli kulkee sitä kaitaa tietä, jota Jeesus opetti seuraajilleen, jotka menivät tuosta "ahtaasta portista" sisään, niin silloin tapahtuu, että ihmisessä syntyy hänen sisässään Kristus , ja se tapahtuu juuri evankeliumin kuvauksen mukaisesti niin, että hänestä aukenee sisäinen silmä näkemään ja hän alkaa näkemään elämän aivan uudella tavalla, sillä hänen rinnassaan palaa Kristusrakkaus ja siinä hän on uusi olento. Häntä nyt voidaan kutsua nyt "pelastetuksi", siksi että hänessä on syntynyt Kristus, aivan niinkuin Paavalikin sanoi, että "
en enää minä vaan Kristus minussa". Että Jumala on hänen sisässään. Ei mitään ulkonaista Jumalaa ole koskaan ollut, sillä Jumala on se elämä jossa me liikumme elämme ja olemme. Jokainen ihminen on oikeutettu ja velvollinen täyttymään sillä täydellisellä Jumaluuden Rakkauden hengellä, jollion hän voi toteuttaa ja jopa tuoda täydellisesti esiin sen Jumalan kuvan joka häneen on leimattu: sillon kun hän ensimmäisen kerran aineeseen,eli fyysiseen ruumiiseen ilmestyi (inkarnoitui), se kuva hänessä hänessä tulee saada totetua täydellisesti, silloin hän ja Isä Jumala ovat yhtä kuten Jeesus sanoi. Joh.5:18. Ihminen on siis sama kuin Jumala jos hänessä on tuo täydellinen Jumalan toteutunut.- benedi
Jumala , Jeesus on SAMA..Hän oli alussa ja on maailman lopussa.
Hän on Jumala, ja hänen jälkeensä ei toista Jumalaa tule!
Jumala on Jumala lyhyeltä matkalta Hän on Jumala myös kaukaa!!
Muuta Jumalaa meillä ei ole kuin Jeesus Kristus
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saana airola ja. muusikko spekulaatiota
Saara airolan kirja muusikko mies. Oisko redrama tai lauri tähkä? Saana oli 13 v vuonna 2014 Tekoäly sanoo : tähkä Julki131454Mitäs peitsarissa on tapahtunut eilen illalla
Mikkelissä iso poliisioperaatio https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/39ef020c-2d81-4d72-b720-651f458ba3e2531384- 1061108
Jos saisit palata takaisin johonkin vuoteen
Mikä vuosi se olisi? Ja mitä siinä hetkessä tapahtuisi?1211071- 76736
Miksi ETTE suostu selvittämään . . . . . ...
Asioita jotka jääneet selvittämättä toisen osapuolen kanssa? Kertoisitteko miksi ette suostu? Vaikka teidän mielestä168691- 108574
- 52572
Wille Rydman on kansalaisten mielestä huonoiten onnistunut ministeri
Onneksi olkoo Wille kärkipaikasta! Oletkin sen eteen tehnyt hartiavoimin töitä. "Ministeri Wille Rydman (ps) on kansala368548Tajuan kyllä
että molemmilla on omat elämänsä ja kuvionsa ja rakkaansa. En odota mitään enkä ole tunkemassa mihinkään. Kai silti saa52515