Syynä on kristinuskon perussanoman vääristely.Tiedän,en usko,että Jeesus opettaa yksinkertaiselle,lukutaidottomalle kansalle yksinkertaisia luonnonlakeja.Esim syyn-ja seurauksen lakia,jonka olen omassa elämässäni todennut faktaksi.Myös monet suuret filosofit opettavat samaa sanomaa.Tiedän myöskin,että meillä jokaisella on tänne syntyessämme valmiina pääoma,jota pitäisi säästää.Jonain päivänä se on kulutettu loppuun!Sitten tulee sairaus ja sitten kuolema.Armo on myös minulle fakta.Sain armoa sairaalan teho-osastolla.Minun olisi pitänyt kuolla,mutta lääketiede antoi jatkoaikaa.Sitten tuli syöpä ja kirurgi poisti kasvaimen.Sain taas jatkoaikaa.Kunnioitan elämää sen kaikissa muodoissa.Jeesuksen tärkein sanoma on"Rakasta lähimmäistäsi,niinkuin itseäsi"Jos siis kristitty pelottelee ja tuomitsee lähimmäistään,oli tämä sitten jumaluskova tai ei,hän toimii vastoi käskyä.Uskon tuputtaminen tympäisee minua,enole manipuloitavissa.Minulla on Tieto!En tahdo tulla tasapäistetyksi.En halua tulla tyhmemmäksi,mitä olen.Uuslukutaidottomat krisselit eivät ymmärrä edes vertausta "tuhlaajapojasta"Kertomuksen henkilö oli kuluttanut loppuun kaiken,mitä hänellä oli.Sancta simplicitas!Antakaa ihmisten ymmärtää itse.
Miksen voi "uskoa Jeesukseen"?
23
176
Vastaukset
- jatka etsintääsi
Kuitenkin rivien välistä lukee, että olet matkalla, etsit jotakin? Luulet jo löytäneesi vastauksen olemassaoloosi ja elämäntarkoituksen, mutta et ole löytänyt.
- jatka etsintääsi
Kristinuskoskosta ei löydy pistettä tai vastausta.
Kristinusko on vain väliviiva ja muiden kiusausta
"Kun Kristitty suuttuu - suu käärmeeksi muuttuu."
Uskon myös Sokrateen opetuksiin.Sokrateella ja Jeesuksella on paljon yhteistä.Molemmat tuomittiin kuolemaan,papit eivät tykänneet heidän kaltaisistaan sooloilijoista.Kumpikaan ei kirjoittanut itse mitään.
- God is love
Jumala kutsui sinua sairauden kautta.
Ihanko totta?Onpa paha ja kauhea jumala!
- älä leiki armolla ..
Parempi on kutsua vaikka vakavalla tavalla kun edessä on iankaikkisuus erossa ilman Jumalaa. Vieläköhän joudut tosipaikan eteen? Sekin on vain Jumalan rakkautta? En jatka enenpää ... ehkä sitten muistat tämän ja ymmärrät, mitä tarkoitan?
Tai sitten syöpä oli merkki Jumalan olemassaolon toimimattomuudesta. Jos "kaikkivaltias" Jumala olisi halunnut syöpäsi pois. Hän olisi sen silloin poistanut. Mutta poistoon tarvittiin silti jumalatonta tieteenalaa nimeltä kirurgia. Joka leikkaasi pois jumalan luomistyöstä osan, eli syövän. Olisiko toimesi siis voinut olla hänen tahtoaan vastaa jos hän halusikin sinun kituvan..
"God is love" ainakin pitää itsellään sellaista jumalaa,joka kiduttaa ihmistä sairaudella,tahtoo ilmaista suuren rakkautensa tuottamalla kipua ja pelkoa.En huoli sellaista jumalaa,God is love,eikö sulla olisi joku muu?
atac kirjoitti:
Miten olisi Odin?
http://data.whicdn.com/images/10531280/memes-odin-kills-ice-giants_large.jpg?1307390811Heh,kovin sympaattinen tyyppi.Vaihtoehto spagettimonsterille.
- yksi este
Jumalaa ei voi pilkata, koska mielikusetusolento ei pillastu, vaikka sille sanoisi mitä. Ainoat pillastujat ovat olemattomiin uskovat.
- Sääli vain itseäsi
Luuletko hihhulimulkero, että Jumala alkaa olemaan sillä, että sinä kuvittelet hänet eläväksi? Saat varmasti pumpattua Barbarasikin täyteen ilmaa vain kuvittelemalla :D
- sErpiEntE
atac kirjoitti:
Miten olisi Odin?
http://data.whicdn.com/images/10531280/memes-odin-kills-ice-giants_large.jpg?1307390811Mutta eikös tuo ole Thor?
Itse olen ainakin aina olettanut että tuo kyseisen kuvan vasarasankari olisi Thor ja Odin olisi semmoinen valkohapsisempi kruunupää, jolla olisi käden jatkeena vasaran sijaan pääasiassa keihäs.
- että jep
En tunne ketään uskovaista, jolle lähimmäinen olisi yhtä rakas kuin hän itse on itselleen. Siksi Jeesuksen sanoma ei toimi koskaan.
Uskovaiset väittävät, että kun uskoo riittävän kovasti, vaikeatkin sairaudet ihmeparantuvat. Ja kun ne eivät ihmeparannu, uskovaiset sanovat, ettei usko ollut riittävän lujaa ja vilpitöntä. Ahdistusta siis vain lisätään. Ensin annetaan turhia toiveita ja lopulta syy onkin itse sairastuneen.
On se hyvä, ettei tarvitse uskoa moiseen petkuhuiputukseen. Onneksi on taitavia lääkäreitä hoitamassa "hyvän Jumalan" suomat sairaudet pois vaivaamasta.- uskontovapaa vyöhyke
Samalla lailla tuosta ihmeparantumisesta on sanottu, että vain hellarit osaa parantaa, ja jumalasta lähtöisin olevan parantamisen tietää siitä, että parantuminen on täysin pysyvää. Jos saatana parantaa, tietää sen siitä, että yksilön paraneminen ei ole pysyvää. Eräs tunnettu missiosaarnaaja sairastui syöpään, parani, sairastui taas, parani ja on nyt monisairas. Eli on saatanan kanssa tekemisissä. Uskovaisten itsensä luomien teorioiden mukaan nimen omaan. Myös ylivainion "parantamat" potilaat eivät parantuneet vaan kokivat elämyksiä. Sairaudet eivät mihinkään häipyneet. Siis homma oli saatanan tekosia.
Itse olen parantanut todistettavasti kolme ihmistä pysyvästi bioenergialla, joka on kaikkien ihmisten käytössä samalla lailla kuin auringon valo, eikä sillä ole riippuvuutta mihinkään uskontoon - mikään uskonto ei omaa yksinoikeutta aurinkoon. Mutta koska en ole uskovainen, luetaan parannus saatanan työksi. Vaikken usko koko saatanaan. saatana nimittäin on siellä, missä kristinuskokin. Meidän nurkissa sitä ei ole näkynyt, koska pidän alueeni uskontovapaana ja siten myös saatanavapaana. Paraneminen ja parantaminen on hyvä työ ja mahdollista ihan kaikille uskosta tai uskonnottomuudesta riippumatta.
- Exhellari86
"Vielä minä sanon teille: jos kaksi teistä maan päällä keskenään sopii mistä asiasta tahansa, että he sitä anovat, niin he saavat sen minun Isältäni, joka on taivaissa." (Matteuksen evank. 18 luvusta)
Onko ikinä lausuttu mitään suurempaa totuutta kuin tämä?
Kun tuo ei toimi, syynä on liian vähäinen usko, liian suuri itsevarmuus, salainen synti jne jne jne. Minä joskus Taatusti Sertifioituna Uskovana (13-16-vuotiaana) pyysin jumalalta että hän poistaisi homouteni mutta hän vastasikin lopulta ihan eri tavalla: hän lähetti tielleni ihanan lestadiolaisen homopojan jonka kanssa olen ollut parisuhteessa jo vuosia. Jumala johdatti asiat vielä niin ihanasti että meistä molemmista tuli ateisteja niin että meidän ei tarvitse tuntea minkäänlaista syyllisyyttä, ainoastaan ihanaa lämpöä ja läheisyyttä kun syvennymme toinen toisiimme.
Eikö jumala olekin ihana?
Vai olisiko mahdollista että todellisuudessa Lentävä Spagettihirviö vastasi rukouksiimme mutta vaatimattomana ikuisuuden entiteettinä antoi kristittyjen jumalan vetää pisteet kotiin? Lukeeko palstaa joku asialle omistautunut pastafari joka voisi laittaa spagettisiivilän päähänsä ja ratkaista tämän vaikean teologisen ongelman? - jullan vattu
...eksyssissä oot, Jumala ei toimi sanaansa vastaan. Homouden harjoitus ei ole Jumalan tahto, joten homon lestapojan ilmestyminen elämääsi oli pimeyden vallan juttu.
- ??????
''Homouden harjoitus ei ole Jumalan tahto, joten homon lestapojan ilmestyminen elämääsi oli pimeyden vallan juttu.''
Exhellari86 rukoili jumalaa poistamaan homouden ja sieltä tulikin toinen homo. Sinä sanot, että se oli pimeyden voimien teko, tarkoittaako se sitten sitä, että jumala ei kuullut rukousta, tai halusi säilyttää Exhellarin homona, vai sitä että saatana kuuli rukouksen ja toimi? - Pray for God
?????? kirjoitti:
''Homouden harjoitus ei ole Jumalan tahto, joten homon lestapojan ilmestyminen elämääsi oli pimeyden vallan juttu.''
Exhellari86 rukoili jumalaa poistamaan homouden ja sieltä tulikin toinen homo. Sinä sanot, että se oli pimeyden voimien teko, tarkoittaako se sitten sitä, että jumala ei kuullut rukousta, tai halusi säilyttää Exhellarin homona, vai sitä että saatana kuuli rukouksen ja toimi?"Exhellari86 rukoili jumalaa poistamaan homouden ja sieltä tulikin toinen homo. Sinä sanot, että se oli pimeyden voimien teko, tarkoittaako se sitten sitä, että jumala ei kuullut rukousta, tai halusi säilyttää Exhellarin homona, vai sitä että ******* kuuli rukouksen ja toimi?"
-Jumala kuulee kaikki rukoukset ja toteuttaa Hänen mielensä mukaiset pyynnöt -ajallaan, mutta esim. kaikki sairaat eivät silti parane -paitsi ne jotka pääsevät taivaaseen. Tärkein asia on kuitenkin sielun pelastus. Mutta ehkäpä Hän salli kiusauksen homopojan muodossa, jotta näkisi, oliko tällä joka rukoili, itsellään todellista pyrkimystä ja tahtoa päästä homoudestaan tai siis sen harjoittamisesta, vaiko enemmänkin halu antautua oman lihallisen himonsa valtaan. Samalla lailla voi käydä heterosuhteissakin, että aletaan harrastaa haureellisuutta "vapaan seksin" muodossa.
Ei Jumala moniin muihinkaan pyyntöihin vasta heti oikopäätä, vaan joitakin asioita joutuu rukoilemaan todella pitkäänkin.
Hän on kuitenkin siinäkin armollinen, että ne jotka tahtovat synnissä elää, saavat niin tehdä ihan "rauhassa". He ovat oman, ehkä lopullisen valintansa tehneet ja Jumala kunnioittaa sitä, eikä Hän ei enää häiritse sellaisia ihmisiä "tuputtamalla" itseään.
Ajatelkaa miten hieno persoona Jumala on; ei Hän tahdo ihmisiä turhaan kiusata, vaan todellakin, vaikka onkin Jumala, Hän ei koskaan kävele ihmisen oman tahdon yli. Jeesuskin, kun Hän oli ihmisenä ihmisten joukossa, olisi voinut kieltäytyä menemästä ristille. Mutta Hän rukoili "Isäni, jos mahdollista on, niin menköön minulta pois tämä malja; ei kuitenkaan niinkuin minä tahdon, vaan niinkuin sinä.". - 58+97
Pray for God kirjoitti:
"Exhellari86 rukoili jumalaa poistamaan homouden ja sieltä tulikin toinen homo. Sinä sanot, että se oli pimeyden voimien teko, tarkoittaako se sitten sitä, että jumala ei kuullut rukousta, tai halusi säilyttää Exhellarin homona, vai sitä että ******* kuuli rukouksen ja toimi?"
-Jumala kuulee kaikki rukoukset ja toteuttaa Hänen mielensä mukaiset pyynnöt -ajallaan, mutta esim. kaikki sairaat eivät silti parane -paitsi ne jotka pääsevät taivaaseen. Tärkein asia on kuitenkin sielun pelastus. Mutta ehkäpä Hän salli kiusauksen homopojan muodossa, jotta näkisi, oliko tällä joka rukoili, itsellään todellista pyrkimystä ja tahtoa päästä homoudestaan tai siis sen harjoittamisesta, vaiko enemmänkin halu antautua oman lihallisen himonsa valtaan. Samalla lailla voi käydä heterosuhteissakin, että aletaan harrastaa haureellisuutta "vapaan seksin" muodossa.
Ei Jumala moniin muihinkaan pyyntöihin vasta heti oikopäätä, vaan joitakin asioita joutuu rukoilemaan todella pitkäänkin.
Hän on kuitenkin siinäkin armollinen, että ne jotka tahtovat synnissä elää, saavat niin tehdä ihan "rauhassa". He ovat oman, ehkä lopullisen valintansa tehneet ja Jumala kunnioittaa sitä, eikä Hän ei enää häiritse sellaisia ihmisiä "tuputtamalla" itseään.
Ajatelkaa miten hieno persoona Jumala on; ei Hän tahdo ihmisiä turhaan kiusata, vaan todellakin, vaikka onkin Jumala, Hän ei koskaan kävele ihmisen oman tahdon yli. Jeesuskin, kun Hän oli ihmisenä ihmisten joukossa, olisi voinut kieltäytyä menemästä ristille. Mutta Hän rukoili "Isäni, jos mahdollista on, niin menköön minulta pois tämä malja; ei kuitenkaan niinkuin minä tahdon, vaan niinkuin sinä.".''Ajatelkaa miten hieno persoona Jumala on''
Niin, Hitlerkin on hieno persoona, jos sen oikein tulkitsee.
- jeesus oli ateisti?
Niinpä niin. Jeesuksella oli paikkansa siinä yhteiskunnassa. Tavallisen kansan äo ja maailmankuva oli aika kapea, sama kuin jonkun ikänsä pusikossa asuneen heimon jos ei vielä alempi, pelko ohjaa tekemisiä. Nykyään on jo 7 vuotiaalla lapsella enemmän tietoa ympäristöstään, yhteiskunnasta ja avaruudesta ja luonnosta ja selviytymiskeinoja kuin raamatun ajan ihmisillä.
Jeesus yritti osansa siinä ajassa, ja onnistui aikansa kunnes verenhimoiset ja sivistymättömät ihmiset kateuksissaan ajoivat hänet kuolemaan. Vallankumous syö aina omat lapsensa. Jos Jeesus tulisi nyt maanpäälle, olisi hän tietysti tuhat kertaa fiksumpi kuin uskovaiset ja hänet tultaisiin sen takia lynkkaamaan.
Ateisti taas kunnioittaisi Jeesuksen näkemyksiä. Uskon itse Jeesuksen elämään, onhan asiasta dokumenttia (ei siis raamattu) mutta Jeesuksen rooli täytyy nähdä kulttturirelativistisesti. Olisi tosi hienoa, kun Jeesus tosiaan syntyisi maan päälle ja kyselisi, että kuka ihmisistä on elänyt kuten hän aikoinaan opetti. Tuskin kukaan uskovainen, mitä hurskaampi omasta mielestään sitä kauempana Jeesuksen opetuksista. Asia johtuu siitä, että jokainen hurskas uskovainen korottaa itsensä jumalaksi, eli siis jeesuksen yläpuolelle. Aika on mennyt tuomitessa ja arvostellessa toisia, homoja ja toisinajattelijoita vainotessa, toisten seksielämää kontrolloidessa ja siteeratessa tyhjänpäiväisiä lauseita raamatusta omia perverssejä käsityksiä tukemaan. Voi hyvin olla,että henkilö,joka istui porttojen ja publikaanien keskuudessa ja jolle sanottiin:"katsokaa syömäriä ja viininjuojaa" menisi vapaa-ajattelijoihin.Hänet voisi löytää myös pubista viinilasi edestään.Olen myös lukenut(Suomen kuvalehdestä) argumentin,joka oli jollekulle rooman vallanpitäjistä.Siinä kuvailtiin hänen Jeesus-nimisen henkilön ulkonäkö ja kerrottiin,että hän oli hyvä puhuja.Ym.
- EhkäEnUsko
Tuota joo kun jeesusta kuin muutakaan uskonnoista höpättävistä ole olemassakaan.
Kovemman tunteen saa rommista joka tuntuu heti eikä tarvitse ihmetellä onko sitä olemassa vai ei.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Pekka Aittakumpu ja Jenni Simula kiistävät väitetyn aviorikoksen
"Yleisessä tiedossa oleva asia”, sanovat Kalevan lähteet https://www.kaleva.fi/pekka-aittakumpu-ja-jenna-simula-ki1744978- 1004949
Onko jollakin navetassa kuolleita eläimiä
Onko totta mitä facebookissa kirjoitetaan että jonkun navetassa olisi kuolleita eläimiä? Mitä on tapahtunut?904380Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä1182713Miksi olet riittämätön kaivatullesi?
Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell1372688- 442237
Tiedän, että emme yritä mitään
Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian322154Aloitetaan puhtaalta pöydältä
Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei2261900- 901826
Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni121821