Onko tietoa millainen talo millainen historia talolla.
Amurinlinna/Impilinna
15
4687
Vastaukset
- random-guy
Sinne vaan, mutta älä missään nimessä tutustu taloyhtiön pihapoliiseihin.
- Rick Random
Niitä on useimmissa taloyhtiöissä, eipä niistä yleensä haittaa ole, jos et itse häiriköi ja metelöi. Niistä voi olla jopa hyötyä asiattomien kulkijoiden ja rötöstelijöiden valvonnassa.
- aikoinaan asunut
Historiahan liittyy läheisesti Finlaysonin tehtaaseen ja työntekijöihin. Se oli alkujaan oma palvelukokonaisuutensa, siellä oli oma kirjasto, pesula, ruokala, keilahalli, lastentarha, leikkikenttä, urheilukenttä, sauna, jätteenpolttouuni ja mitälie. Samassa korttelissa oli lisäksi ainakin Wigrenin lihakauppa, Yhdyspankki ja Sirenin ruokakauppa siinä Puuvillatehtaankadun ja Hämeenpuiston kulman aukiolla.
Niin, Väinö Linna asui Puuvillatehtaankatu 15B:ssä kirjoittaessaan Tuntemattoman Sotilaan.- aikoinaan asunut
Minä olen aina ollut sillä tiedolla, että koko kortteli on Amurinlinna, Impilinna on se torni, jota pentuna nimitimme Torniksi.
- näin.sano
aikoinaan asunut kirjoitti:
Minä olen aina ollut sillä tiedolla, että koko kortteli on Amurinlinna, Impilinna on se torni, jota pentuna nimitimme Torniksi.
Tietosi ovat yhtäpitäviä omieni kanssa. Asuin siellä joskus -52--54. Satakunnan kadun puolella. Linnan Väpiltä kysyttiin, miksi hän vaikuttaa iloiselta. "Päätin päästää pojat seisomasta kovennettua ennen aikojaan".
- heguli.tre
>>>Tuttava muutti juuri karkuun talon karuutta. Ei kannata muuttaa! Tekivät muutama vuosi sitten remontin taloon, mutta eivät vaihtaneet ikkunoita, vaikka oli telineet ympäri talon? Älytöntä! Nyt talossa vetää, kuin hollituvassa! Siis todella kylmä kovilla pakkasilla. Muutenkin talo sisältäpäin tuntuu enemmän kasarmilta, pitkine käytävineen, kuin siviileille tarkoitetuksi asuintaloksi. Käypä tutustumassa ensimmäiseen kerrokseen, muuta ei tarvitse, kaikki kerrokset ovat toistensa klooneja. Tulee DDR mieleen välittömästi. Suojelukohteena oleminen ei oikeuta olemaan asumiskelvoton. Vanhaa pitää suojella, muttei asukkaiden elämisen kustannuksella.
-ps.edellinenkin on talon lähihistoriaa.....
> Koko tönön voisi hyvällä omalla tunnolla purkaa ja rakentaa tilalle, lämmin, nykyaikainen kerrostalo. Kävisi näin edullisemmaksikin. ,-)) - just... joo
Valtava kolossi...... Pimeät käytävät.
- Paskaarahalla
Nythän sillä vasta tarinansa onkin, kun korttelissa on LUTEITA, ja tämänkin ongelman VVO on salaillut!
- averr
Kovin kolkko talo on, eikä tuo ludeongelma ainakaan viihtyisyyttä paranna.
- lapsuusjanuoruus
Google:Amurinlinna Tampere
Sieltä löytyy tietoa. Asuin lähellä tornin valmistuttua ja käytiin ajelemassa hisseillä.Olin tuolloin 6-vuotias. Mustanlahdenkadun puoleisessa talossa asuin 70-luvun.alkupuolella vähän toista vuotta.Laikkareiden talossa eli Satakunnankadun viereisessä asu kaverin perhe 60-luvulla ja siellä tuli vietettyä aikaa. Puuvillatehtaankadun puoleisessa asui työkavereita. Keskellä pihaa olevassa saunassa kävin tätini kanssa.
Tulipa muisteltua. - keskustaonslummi
Hurja maine talolla on. Aikoinaan siellä järjestettiin jatkuvasti bileitä eli ei kaikkein rauhallisin taloyhtiö. En tiedä miten nykyisin, riippuu kai kerroksesta.
- Anonyymi
Tähän piti tulla peruskorjaus mutta ilmeisesti sekin on nyt peruttu.
- Anonyymi
Kalliit on ainakin vuokrat kun pienistä 23 neliön asunnoista pyydetään melkein 600 euroa vesimaksun kanssa.
- Anonyymi
Pitäisi purkaa, näyttää neuvostoaikaiselta.
- Anonyymi
Vanha ketju, mutta mielenkiintoinen. Itse muutimme taloon 2025. Rauhallista, isot ja tilavat huoneet. Äänet ei kuulu juuri ollenkaan naapuriin.. Iso miinus.. Kamalan rumat keittiöt! Meillä on kolmea eriväristä kaapinovea. Mun sieluun sattuu, mutta sijainti on loistava. Vuokra on kallis, jos verrataan pintojen kuntoon. Mutta.. Me viihdytään loistavasti.. Tuntuu ensimmäiseltä oikealta kodilta Tampereelle muuton jälkeen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 445805
- 455305
- 483698
- 133653
Vimpelin liikuntahallilla tulipalo?
Katsoin, että liikuntahallista tuloo mustaa savua. Sitten ovet pärähti hajalle, ja sisältä tuli aikamoinen lieska. Toise903231- 313126
- 592874
- 572730
- 532380
- 381834