Mitä posti tekee kirjeille, joihin onkin laitettu liian pienet postimaksut? Voiko se lähettää esim. ykkösluokan kirjeeksi merkityn kakkosluokassa, jos postikulut riittävät siihen kakkosluokkaan, muttei ykköseen?
Mitä tapahtuu, jos kirjeessä liian pienet postimaksut?
4
4862
Vastaukset
- hullujapyyntöjä.
Toisinpäin esimerkki: tilasin noin 6EUR tuotteen ja odotin noin 10EUR postituskuluja, olikin yli 30EUR..... VARMASTI HAE POSTISTA...HUIJAUSTA.
Palautuu lähettäjälle tuollainen KORONKISKONTA. - Varma+++
Mulle tuli eilen kirje varustettuna ikimerkillä. Kirjeen päälle oli kirjoitettu: lunastusmaksu 3,65.
Jäi kirjoituksen tasolle eli ei multa peritty mitään. - -
Laittavat vastaanottajan maksamaan lunastusmaksun sekä puuttuvat postikulut. Jos vastaanottaja ei nouda lähetystä, se palautuu lähettäjälle aikanaan takaisin. Jos lähettäjä noutaa palautuneen lähetyksen postista, hän joutuu käsittääkseni maksamaan lisäksi palautuksesta aiheutuneet postikulut.
- Anonyymi
Ostin kaupasta 4 ikimerkkiä. Sanoin, että tarvitsen niitä 2,10 euroa maksavia kirjemerkkejä. Sitten hän antoi minulle merkit. Koska ostin merkit muiden ostosten kanssa samaan aikaan, en huomannut, että hän perikin niistä vain 1,40 euroa/kpl, eli hän myikin minulle joulukorttien ikimerkkejä.
Laitoin merkit kirjeisiin ja ehdin pudottaa A4-kokoiset, isot kirjeet jo postilaatikkoon. Kukin kirje painoi 44 g, eli sentään alle sen 50 g rajan. Kotona katsoin kuittia ja aloin tutkia asiaa. Eli noita kuvan ylempiä merkkejä sain:
https://live.staticflickr.com/65535/52444504387_461e0451ae_h.jpg
Menevätkö kirjeet perille, vai periikö posti nyt vastaanottajilta erotuksen, kun kirjeissä on liian edulliset postimerkit?
Siis niin harmittaa, jos nämä vanhukset, joilla ei ole edes autoa ja pitkä matka postiin, joutuvat niitä kirjeitä sieltä hakemaan ja lunastusmaksua maksamaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde262778Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292312- 1482264
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.532190Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211802Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3891662Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään981597- 2981485
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131419- 1331418