jo tän ikäinen ja pitää suhdeasioita vielä näin ihmetellä. Eron jälkeen ollut itsekseen (välillä joitakin suhteita) 9v - en olisi ikinä uskonut, ettei uutta kivaa suhdetta ilmeisesti tulekaan. Taidan olla "tahtomattani" nainen joka vaatii yhtä sun toista mieheltä. Yritän kiinnostua niistä miehistä jotka minusta olisivat kiinnostuneet, mutta kun ei... haikailen vaan ollutta ja mennyttä. Jos miehet alkaa tuntua pappamaisilta tässä iässä, niin olen kyllä minäkin mammamainen, en vaan koe itseäni sellaiseksi. Mites muut ajattelette - voisiko alkaa suhteen vaikkei juurikaan kiinnosta? Jos se siitä sitten ajan kanssa...
On se kumma kun
24
179
Vastaukset
Turha vaiva. Jos ei kiinnosta, nysväys päätöstä vailla on pelkkää ajanhukkaa. Ja jos haikailee ollutta ja mennyttä, ei erosta ole kulunut vielä riittävästi aikaa.
Puhtaalta pöydältä, ja vain jos kiinnostaa.- Heikunkeikku
Ehkä on vähän Voimakas ilmaisu, jos sanoo, että Vaatii mieheltä yhtä sun toista. Kolahti tuo vaatia-sana. Eikö se ole niin, että jokainen tykkää juuri hänelle Sopivasta tyypistä. Onhan helpompaa olla sellaisen kanssa, joka on saman henkinen ja jonka kanssa on mukava olla. Siksi tuo vaatia-sana ei sovi "kuvioihin mukaan", koska ei siinä mitään ihmeellistä ole, jos tahtoisi sellaisen kumppanin, joka tyyppinä miellyttää. (olipas vaikeasti selostettu, unihiekkaa vielä pääkoppa täynnänsä).
Ollutta ja mennyttä ei kannata haikailla. Se mikä on mennyttä, on mennyttä eikä takaisin palaja, vaikka päällänsä seisois.
Jos mennyt vielä kummittelee mielessä, olisi varmaankin hyvä, jos asiaa pohtisi vieläkin Syvemmin ja kun tarpeeksi kaivelee, niin pohja tulee vastaan ja menneet asiat on "pohjaan kaluttu" ja sen jälkeen on helpompi hyväksyä asiat ja jättää menneet taakseen, minne ne kuuluvatkin ja jatkaa elämää eteenpäin juuri niillä "eväillä", joita on.
Eivät kaikki meidän ikäiset miehet ole pappamaisia. Sellaiset, jotka ovat esim. harrastaneet urheilua ja harrastavat vieläkin, niin ihan trimmissä kunnossa ovat. Olen sivusilmällä pikaisesti asian pannut merkille esim. Tennis Centterissä :) Joskus jopa tuola pyörä/kävelylenkilläkin:) Joo, toki olen oitis kääntänyt katseeni muualle ja jatkanut sädekehä pään päällä matkaani:)
En voisi kuvitella, että alkaisin suhteen jonkun sellaisen miehen kanssa, joka olisi täysin vieras tyyppinä. Alkais pistämään vihaksi, jonkun "omituiset" käytökset, jopa mielipiteet, huolimatta, että jonkun toisen naisen mielestä kyseinen mies olisi vallan ihanan mainio.
En sano, että Vaadin mieheltä yhtä sun toista. Jokainen on omanlaisensa ja hyvä niin. Sanon, että määrätyn tyyppiset miehet kolahtaa ja vain ja ainoastaan sellaisen kanssa voisin Harkita jonkinasteista "juttua".:)Olen NIIIIIIIIIIN iloinen kun kerrankin joku kommentoi tuolle kirjoittajalle oikein!
Sana "vaatia" kuuluu kyseisen rouvan repertuaariin. Hän ei niinkään mieti suhdetta kunhan mies tekee kuin hän "vaatii"
Jos mies ei tee kuin hän "vaatii" hän käyttää toista termiä: "Miehet määräilee". Kommentoin jo aiemminkin että onko "määräilyä" VAATIA naiselta: "Ole kiltti älä käy vieraissa vähään aikaan"
Onko VAATIVAA MÄÄRÄILYÄ jos pyytää naista olemaan uskollinen?- ---oo---
vesisusi kirjoitti:
Olen NIIIIIIIIIIN iloinen kun kerrankin joku kommentoi tuolle kirjoittajalle oikein!
Sana "vaatia" kuuluu kyseisen rouvan repertuaariin. Hän ei niinkään mieti suhdetta kunhan mies tekee kuin hän "vaatii"
Jos mies ei tee kuin hän "vaatii" hän käyttää toista termiä: "Miehet määräilee". Kommentoin jo aiemminkin että onko "määräilyä" VAATIA naiselta: "Ole kiltti älä käy vieraissa vähään aikaan"
Onko VAATIVAA MÄÄRÄILYÄ jos pyytää naista olemaan uskollinen?"vaatiminen" tuhoaa suhteen varmuudella. Piste.
- kalena
Minäkään en kuuna päivänä olisi kuvitellut jääväni yksin eron jälkeen, mutta yllätys, erosta on yli kymmenen vuotta! Olen tosin seurustellut lyhyitä aikoja tässä välissä. Välillä oli aikoja, kun todella halusin olla yksin. Nyt on jäljellä heikot mahdollisuudet, ikää päässyt lipsahtamaan liikaa miesmarkkinoilla, ikäiseni miehet etsivät kymmenen vuotta nuorempia naisia, nuoremmilta sain eniten viestejä, jota en voi käsittää.
Olisi ollut ihanaa saada viettää tätä eläkkeellä oloa kumppanin kanssa, suorastaan kadehdin vanhoja aviopareja - mutta - kaikkea ei voi saada!!??- Heikunkeikku
Entäs, olisiko se hyvä idea, jos alkaisi "seurustelemaan" vakituisesti jonkun sopivan Rakastajan kera? Jos vaikka olisi yhteinen sopimus, että Jos-jos tapaisi jonkun "elämänsä miehen", jonka tahtoisi myös lapsilleenkin esitellä, niin sitten lopettaisi rakastajan kanssa suhteen. Saattaisi olla ihanteellinen systeemi, tiedähäntä:)
- miesmuuan
Vaikeita ovat yli viisikymmenvuotiaiden uusio suhteet. En oikein jaksa uskoa että semmoisia pidempiaikaisia enää tällä iällä syntyy. Suhteet on suhteiltu vuosia sitten, nyt on pärjäiltävä vaan jotenkin itsekseen.
Samaa mieltä olen kuin moni sulle vastannut. Ei kannata aloittaa suhdetta, jos ei kiinnosta. Mitä jos pelkkänä kaverina pysyisi? Jos alkaa seurustella viilein tuntein, voi toinen lopulta ruveta suorastaan inhottamaan, ja se on jo hirveä tilanne.
Oletko miettinyt, miksi haikailet entisiä?Ei onni tule etsien, se tulee eläen!
Ei kannata haikailla ainakaan menneitten perään, koska sitä ei saa takaisin, mutta tulevaisuus on edessä ja tässä päivässä!
On vaikea lähteä etsimällä etsimään kumppania esim. treffipalstalta kun ei siinä varmasti tule esille ihmisen todellinen minä. Minun mielestä se pitää olla nokakkain. On moni tuttu kyllä netin kautta kumppanin löytänyt, ei sillä. Mutta meikäläiselle se ei oikein natsaa.
Itselläni ei edes ole haku päällä, vaikka edellisestä parisuhteesta on jo lähemmäs 10 vuotta. Johtuu varmaan siitä kun on vielä kaksi poikaa kotona.
Ehkä tulevaisuudessa :)Onhan noita kivoja oikeesti kiinnostavia miehiäkin olemassa. Ei vaan sitten ilmeisesti ole osunut kohdalle.
- Putkivalo
Ei voi. Siis aloittaa suhdetta jos ei yhtään kiinnosta. Toisen huonot puolet alkaa vaan ärsyttämään, ja meillä jokaisellahan on niitä on. Ei kaikkien kanssa vaan synkkaa niin kokonaisvaltaisesti kuin pitäisi jotta ihminen rakastuu. Ja miksi tyytyä vähempään?
Jos susta tuntuu että sun vaatimustaso on liian korkea, ja että suhteet ei kiinnosta, se saattaisi johtua siitä että et ole vielä tavannut sitä Mr. Oikeaa. Kun sä hänet tapaat, et kysele enää tuollaisia :))
Kokemuksen syvä rintaääni puhuu tässä, kun oli kiire olla etsimättä niitä suhteita, tuli kaksi mr. Oikeaa vastaan. Olisin ollut valmis vaikka mihin, mutta he eivät, joten olen suhteeton ja nirsoilen. Mun oikeus. Asenne ja suhtautumistapa tähän koko elämään vaikuttaa kaikissa valinnoissa. Itse näen paljon mukavia ja herttaisia ja aivan kunnollisia vakavasti varteenotettavia mahdollisia uusia kumppaneita joka päivä elämässäni.
Olen kuitenkin uskollinen ja ei voi heittäytyä lähempiin tuttavuuksiin. Ehkä ne lähemmät tuttavuudet sitten karistasi niitä potentiaalisia ehdokkaita...heh heh. En tiedä, mutta se jää arvoitukseksi.- Meriläinen
Kumma tuokin juttu.
Itsekin tapaan päivittäin upeita vapaita oman ikäisiä miehiä. Siis ei niistä ole pulaa.
Mutta jos ajattelen seurustelua niin sellaista vetoa ei ole puolin eikä toisin ilmeisesti, kun ovat hyvinä kavereina pysyneet. Kaikenlisäksi ovat sellaisia että voin luottaa melkein henkeni heidän käsiinsä.
Kait se meidän suhde on lähinnä veli-sisko linjalla.
Hauskaa on kun keskustellaan ja voin olla oma itseni, mutta....molemmin puolin.
Ehkä johtuu siitäkin että olen kyllä tosi tarkka siitä kuka pääsee "iholleni" asti.
Siinä pitää jo sitten olla muutakin kun kaveruutta. Meriläinen kirjoitti:
Kumma tuokin juttu.
Itsekin tapaan päivittäin upeita vapaita oman ikäisiä miehiä. Siis ei niistä ole pulaa.
Mutta jos ajattelen seurustelua niin sellaista vetoa ei ole puolin eikä toisin ilmeisesti, kun ovat hyvinä kavereina pysyneet. Kaikenlisäksi ovat sellaisia että voin luottaa melkein henkeni heidän käsiinsä.
Ehkä johtuu siitäkin että olen kyllä tosi tarkka siitä kuka pääsee "iholleni" asti.
Siinä pitää jo sitten olla muutakin kun kaveruutta.Vaikea ottaa kantaa, kun oon itse ollut niin herkkä ja helposti vietävissä, kevytkenkäinen. Niin hyvässä kun pahassakin, nopeat käänteet.
Onneksi vanhuuttaan kait noi luonteet tasaantuu. Nyt onneksi olen kyennyt jo kohta kymmenen vuotta saman kanssa pysymään yhdessä. Tää on jo mun maksimi. Vetovoima on riittänyt molemmin puolin, kait, heh heh....ja toivottavasti riittää eteenpäinkin.
Ehkä ne omien tunteiden näyttämiset ja toisen tunteiden huomaamiset ovat a ja o. Täytyy osata puhua ja kuunnella oikeaan aikaan, niin sitten se yhteinen tunne-elämä ja vetovoima löytyy.Meriläinen kirjoitti:
Kumma tuokin juttu.
Siinä pitää jo sitten olla muutakin kun kaveruutta."Itsekin tapaan päivittäin upeita oman ikäisiä miehiä"...Eli siis
A) Päivittäin eli joka päivä
B) Upeita
C) Oman ikäisiä
Missä ihmeen verkostossa liikut jos nuo kaikki kriteerit paikkansa pitävät :/
Firefox siellä taas omiaan kirjoittelee .)))vesisusi kirjoitti:
"Itsekin tapaan päivittäin upeita oman ikäisiä miehiä"...Eli siis
B) Upeita
C) Oman ikäisiä
Firefox siellä taas omiaan kirjoittelee .)))Sori...unohdin kohda d eli...
D) useita- Meriläinen
vesisusi kirjoitti:
"Itsekin tapaan päivittäin upeita oman ikäisiä miehiä"...Eli siis
B) Upeita
C) Oman ikäisiä
Firefox siellä taas omiaan kirjoittelee .)))Liikun ulkona, pihalla, töissä, kaupungilla jne.
Usein se pihalta alkaen tapaan noita upeita miehiä.
Töissä niitä löytyy muutama.
Saaressa on heti kohta kaksi tai kolme kun sinne asettaudun.
Liikun ja elän elämässä jossa näen ja tapaan.
Äläkä suotta vedä meitä yhteen Firefoxin kanssa,
Kyllä se täällä tiedetään että ollaan eri ihmisiä.
- 52+ itekseen
Hyviä neuvoja ja ajatuksia, kiitos, oli kiintoisaa lukea. Välillä en mieti miehen kaipuutani ollenkaan ja joskus haikeus kivistää sydäntäni. Totta on, ettei etsimällä löydä ja vaatiminen on huono homma. Ainakaan ravintoloista en ole ketään löytänyt. Niinpä olenkin käynyt enemmän teatterissa, retkillä, ystävien mökeillä, mutta aina uuden kesän koettaessa huomaan, ettei ollut taaskaan kesäheilaa. Lomalla olisi aikaa tutustua. Sellaisille 50 sinkkudeiteille ja risteilylle voisin lähteä.
Mistähän sinäkin haaveilet? Ravintolasta voi käydä etsimässä ravintolassa viihtyvän miehen. Mikäs siinä, jos on sellaiset yhteiset harrastukset. Ja kesälomalla miehilläkin voi olla muuta ohjelmaa kuin heilastelu. Kun on jo niitä lasten perheitä yms. ja moni mies pääsee vihdoin harrastamaan muutenkin kaikenlaista itselle mieluista ilman että joku nainen on sanelemassa miehelle päiväohjelmaa. Itse olen ajatellut että se heille suotakoon. Tämmöinenkin näkökulma.
- Heikunkeikku
PupuPuskasta kirjoitti:
Mistähän sinäkin haaveilet? Ravintolasta voi käydä etsimässä ravintolassa viihtyvän miehen. Mikäs siinä, jos on sellaiset yhteiset harrastukset. Ja kesälomalla miehilläkin voi olla muuta ohjelmaa kuin heilastelu. Kun on jo niitä lasten perheitä yms. ja moni mies pääsee vihdoin harrastamaan muutenkin kaikenlaista itselle mieluista ilman että joku nainen on sanelemassa miehelle päiväohjelmaa. Itse olen ajatellut että se heille suotakoon. Tämmöinenkin näkökulma.
Pupulle sinne puskaan Hyvät Huomenet Heitän.
Yks pikkuruinen huomautus vaan.
"Ravintolasta voi käydä etsimässä ravintolassa viihtyvän miehen".
Mielestäni tuo lauseesi ei välttämättä ole noin yksiselitteinen.
En usko, että jos ravintolan laattialla tallustelee Mies, niin hän olisi Nimenomaan sellainen, joka Viihtyy vain ravintolassa. Saattaisi olla niin, että viihtyy, mutta voisi olla niinkin, että Ei viihdy.
Jos ajattelen itseäni, niin silloin tällöin käyn ravintolassa tai terassilla ystävien kans ja se on ihan mukavaa. Toisaaltaan on Valtavan paljon muita paikkoja, jotka voittavat ylivoimaisesti ravintolassa istumiset.
Niin, että sitä vaan tulin sanomaan, että ei voi Yleistää... Heikunkeikku kirjoitti:
Pupulle sinne puskaan Hyvät Huomenet Heitän.
Yks pikkuruinen huomautus vaan.
"Ravintolasta voi käydä etsimässä ravintolassa viihtyvän miehen".
Mielestäni tuo lauseesi ei välttämättä ole noin yksiselitteinen.
En usko, että jos ravintolan laattialla tallustelee Mies, niin hän olisi Nimenomaan sellainen, joka Viihtyy vain ravintolassa. Saattaisi olla niin, että viihtyy, mutta voisi olla niinkin, että Ei viihdy.
Jos ajattelen itseäni, niin silloin tällöin käyn ravintolassa tai terassilla ystävien kans ja se on ihan mukavaa. Toisaaltaan on Valtavan paljon muita paikkoja, jotka voittavat ylivoimaisesti ravintolassa istumiset.
Niin, että sitä vaan tulin sanomaan, että ei voi Yleistää...Joo, mutta aloittaja etsi sieltä ravintolasta miestä. Sehän on ihan eri asia kuin käydä ravintolassa pitämässä ystävien kanssa hauskaa.
- hienoooooo
Tahtomattani vaatia?
Anna mun nauraa. Olet kyllä todellinen suomalaisen keski-ikäisen naisen perikuva. Miehenä voin sanoa, että sinulla ei ole toivoakaan löytää miestä.
Tai voithan yrittää löytää sellaisen esimerkiksi Kreikan saaristosta. - palstaa lueskellut
Heikunkeikulle
Olen suht varma että sinulla ei ole ns. haku päällä. Sillä tunnut niin hyvältä tyypiltä, että sinut olisi joku mies vienyt omakseen aika päiviä.
Piristävää huomata että myös Suomi24-foorumissa kirjoittaa myös ihan täysijärkinen empaattinen ihminen, kaiken provoilun ja wattuilun seassa! - JK
ÄLÄ ALOITA UUTA SUHDETTA
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1882201
Törkeä eläinsuojelurikos Sonkajärvellä
Pohjois-Savossa Sonkajärvellä noin 40 kissaa ja reilut 10 koiraa on jouduttu lopettamaan kaltoinkohtelun vuoksi, kertoo391527Jotkut ihmiset pelkäävät syöpää sairastavaa
On hauskaa, kun kertoo jollekin, että "minulla on syöpä". Jotkut käyttäytyvät kuin se olisi tarttuva tauti. Eivät uskall1321194Se ei ihan oikeasti vaatisi kuin yhden
Tekstiviestin... Jos rakastat minua vielä toivoisin että laittaisit minulle viestiä. Rakastatko? Oletko oikeasti niin pe56952Lavrov suivaantui Stubbille perustellusti.
Lavrov perusteli suivaantumistaan tosiasioilla Suomen tarinasta sotiemme jälkeen, tutkija Tynkkynen ja pankkihenkilö Sol263934- 55876
Kääminsä polttanut taksi suomussalmella
Vieläkö sillä hermonsa menettäneellä hulluja ylinopeuksia ajavalla asiakkaansa haukkuvalla( jos ajat paska kyydin hänen20862Sukupuolia on vain kaksi- kohukassista tuli kova tuomio perheenisälle oikeudessa.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/4d4db0d9-4dda-4ba6-a699-25d725683ad6 Miten näin normaalista kassissa olevasta tekstis235762Aina ku nään sun kuvan
Tekis mieli kirjoittaa viesti: Moi kulta, on ikävä❣️🤗 ihan noin vain, lyhyt ja ytimekäs 😁🤭58753Jorma Uotinen avaa sanaisen arkkunsa TTK-miesparista ja koko uudistuksesta: "Sehän on..."
Tanssii Tähtien Kanssa -parketilla nähdään ensimmäistä kertaa Suomessa tanssiparina miespari kauden alusta asti. Mikko S18745