eivätkä voi tyyntyä. Näin sanoo Jeremia profeetallisesti jo yli 2000 vuotta sitten. Ja jos tuo ei tarkoita tätä aikaa, niin millaista sen sitten pitäisikään olla? Ja tuo, että eivät voi tyyntyä, se pitäisi varoittaa meitä varsinkin, jotka uskomme Jumalaan ja Hänen saanansa.
* Israelin ympärillä olevat kansat ovat nousseet parrikaadeille, eikä eurooppakaan ole siitä säästynyt, EU: myötä euroopan kansatkin ajautuu hadinkoon, ja kammottava velkakierre ei ota laantuakseen, se nielee valtion toisen toisensa perään, auttajatkin ovat kohta itse suossa, elleivät ymmärrä jättää EU;n uppoavaa karilleajanutta laivaa.
* Se tässä hämmästyttääkin, ölyllä rikastuneiden maiden kansat on pidetty sopivassa köyhyydessä, mutta nyt, kun tieto kulkee esteettömästi kaikkialle, he ovat heränneet näkemään johtajiensa petokset, jotka ovat ahmineet öljy miljardit oman suvun plakkareihin. Ja tässä syy, miksi ei voi enää kansat tyyntyä, he hakevat oikeutta ja elämisen mahdollisuutta.
* Jos vedetään tähän viiva, ja mitä jää sen alle, on se, että JEESUS TULEE ! Häneen uskovien voiton päivä, epäuskoisille annetaan antikristus. Jonka raakuudesta tulee oaslliseksi myös Jumalan luvattu kansa, Israel, kovan kurimuksen seurauksena Israel lopulta tunnustaa Jeesuksen Messiaakseen ja Kuninkaakseen.
Kansat kuohuu mutaa ja muraa,
23
151
Vastaukset
Aamen,näin se menee. Jeesuksen tulo on lähellä
Älkää säikähtäkö, älkää jääkö kauhun valtaan! Enkö ole jo aikoja sitten kertonut ja ilmoittanut näitä teille? Te olette minun todistajani: onko muuta Jumalaa, muuta turvakalliota kuin minä? Minä en toista tunne! [Jes. 44:8On se vaan niin ihmeellinen tuo Elävä Sana, sieltä saa vastaukset tämän päivän poltaviin kysymyksiin, esim. tämä:
sillä ei ole uskollisuutta, ei laupeutta eikä Jumalan tuntemusta maassa.
2. Vannotaan ja valhetellaan, murhataan, varastetaan ja rikotaan aviot, murtaudutaan taloihin, ja verityö verityötä seuraa.
3. Sentähden maa murehtii, ja kaikki siinä asuvaiset nääntyvät, metsän eläimet ja taivaan linnut; myöskin kalat merestä katoavat.
Eli elämme tänään sellaisia aikoja joista mainitaan jo vuosi tuhannet takaisin.- -AB-
Moi. Mitä on mura?
"Kansat kuohuu mutaa ja muraa".
Jos Jeremia on tuollaista sanonut 2000 vuotta sitten?Voiko kyseeseen tulla esm.jokin maanjäristys taikka vastaava?
Te hellarit puhutte ihan eri kieltä,sitä ei tavallinen suomalainen ymmärrä. Synkkyyttä ja maailmanlopun ennusteita...
"Israel, kovan kurimuksen seurauksena Israel lopulta tunnustaa Jeesuksen Messiaakseen ja Kunikaakseen."
Elät fantasiamaailmassa. Mikset ennemmin rukoile Kaikkivaltiastasi että lopettaisi väkivaltaisuudet "lempikansan"parissa. Taikka kenties olet sitä kuppikuntaa jotka uskovat että on sota Israelissa on itsensä Jumalan tahto?
Tuollaisesta asenteesta ne uskonsodat kumpuaa.. kauheeta.
Juu, EI kiitos helluntailaisuudelle. - Tavalliselle
Hyvinhän tuota näytät osaavan "hellarien kieltä". Osaat jopa tehdä päätelmiä tai ovatko ne sittenkin toisten valmiiksi mietittyjä?
- Pakis.
Mitä ihmettä yrität selostaa? Johtajien petokset, tieto leviää, hakevat elämisen oikeutta....
Eurooppa kävi nämä asiat läpi jo aikoja sitten ja siirtyivät ns. demokratiaan.
Silloinkin huudettiin -Jeesus tulee- merkit ovat sellaiset. Jokainen uskova sukupolvi odottaa Jeesusta, että pääsisi täältä vaivojen maasta kristalliseen kirkkauteen.
Sehän on aivan hyvä asia, että arabimaissa kansalaiset alkavat tiedostaa oikeuksiaan, miten edellä mainitsemasi "mutaa ja muraa" liittyy Jeesuksen tulemiseen? * Pakis !
* Joopa joo ! Ihan kuule Raamattua noissa kirjoituksissa siteeraan. Eikös siinä sanota, KANSAT kuohuu? No mitä nyt kansat voisi tehdä, jotka kuohuu mutaa ja muraa? Sehän on kuvakieltä, olet varmaan TV:ssä nähnyt miten kansat KUOHUU, tyytymättömyyttään ja vaativat oikeudenmukaisuutta, eikö siinä ole mutaa ja muraa, joka sekottaa rauhallisen elämän kodissa ja maailmalla, kaikki on yhtä muraa ja mutaa kansannousujen aiakna ja jälkeen, ootkohan havainnut?
* En mä yritä mitään selaostaa, toten vain mitä idässä ja euroopassakin monille johtajille on tehty ja ollaan tekemässä, vai etkö ollenkaan seuraa uutisia ja mediaa joka asioita jakaa monille kanaville?
* Demokrtia ei ole sittenkään oikein toiminut, niin kuin oletettiin, (en vastusta demokratiaa) monet maat on konkurssin partaalla, USA hukkuu velkoihinsa, kohta pörssit romahtaa? Mitäs siihen sanot, ei ole mitään mun selityksiä?
*Raamattu sanoo, että kasat nousevat kansoja vastaan, ja sotia on loppuun asti. Luontokin huokaa ja kaipaa Jumalan lasten vapauteen, vai eikö sun mielestä luonnossa ole, ja tulee olemaan suuria katastrofeja, tsunameineen tulvineen pyörremyrskyineen, kansat kuolee nälkään ja kuivuuteen ja joka taas aiheuttaa kaikkia mahdollisia sairauksia, ja näitä kaikkea on ENEMMÄN kuin koskaan ennen, maajäristykset vai tihenee ja voimistuu, kyllä kuule mutaa ja muraa vyöryy monin eritavoin, kansat on levottomia, johtajat ankaria, syyriassa hallitus tappaa kansalaisiaan, irak on kaaoksen pesäpaikka, se elää anargiasta.
* Kiitos vaan kysymästä, asetit mielenkiintoisia kysymyksiä, vaikka ei niin mielekkäitä olekkaan, saisipa vaan maailma taistella ohdakkeita ja orjantappuroita vastaan, eikä ihmiset tosiaan vastaan?
* Israel joutuu antikristusen taholta pahimpaan kurimukseen missä se koskaan on ennen olut. Raamattu sanoo noista päivistä, ja juuri israelille, Jeesus itse on asian takana. Matt. 24. * Kun seurakunta on viety taivaaseen, pois antikristuksen vihan alata, israel ei kansana kuulu seurakuntaan, ainoastaan uskovaiset juutalaiset, pääsevät seurakunnan mukana ylösottoon.
* Kansana se jää tänne, ja juuri israelia antikristus tulee vihan vimmalla sortamaan, eikä pelastuisikaan, ellei niitä päiviä lyhennettäisi, sillä sellaista ahdistuksen ja vihan aikaa ei ole koskaan ollut, eikä sitten enää koskaan tule.
* Jeesus tulee tuhahhen tuhansine pyhineen pelastamaan kansnansa Israelin antikristuksen vihasta ja sorrosta, ja niin Israel vihdoin tunnustaa Jeesuksen Messiaakseen ja Kuninkaakseen, sitten alkaa Israelin kulta ja rauhan ja rakkauden aikakausi, eli tuhatvuotinen valtakunta. Kysy pakis lisää !- Pakis.
Lisäksi Mohikaani
"tyytymättömyyttään ja vaativat oikeudenmukaisuutta, eikö siinä ole mutaa ja muraa, joka sekottaa rauhallisen elämän kodissa ja maailmalla, kaikki on yhtä muraa ja mutaa kansannousujen aiakna ja jälkeen, ootkohan havainnut?"
On aivan oikein, että ovat tyytymättömiä, sanothan itsekin että
""kun tieto kulkee esteettömästi kaikkialle, he ovat heränneet näkemään johtajiensa petokset, jotka ovat ahmineet öljy miljardit oman suvun plakkareihin. Ja tässä syy, miksi ei voi enää kansat tyyntyä, he hakevat oikeutta ja elämisen mahdollisuutta.""
Miksi kansan pitäisi olla tyytyväinen, jos rahat --->"ovat ahmineet öljy miljardit oman suvun plakkareihin.
Ovathan suomalaisetkin muonamiehet- ja naiset nousseet ylös mutakuopistaan ja köyhyydestään elättämään itse itseään omilla maatilkuillaan eivätkä enää ole työvelassa kartanoon taxvärkkiä tai päivätöitä tekemään.
- Pakis.
Mohikaani27!
Älä kiihdy. Kannattaa tutustua maalliseen historiaan myöskin. Aina on ollut aikoja jolloin kansat ovat nousseet kansoja vastaan. Raamatusta sen voit katsoa.
Ihan tuossa lähimenneisyydessäkin oli kaksi valtavaa sotaa nimittäin kaksi maailman sotaa. Maanjäristyksiä ja tsunameita on ollut aina. Tänä päivänä tuo kaikki "mutaa ja muraa" tulee vain lähemmäksi meitä ja täyttää olohuoneen pelon ilmapiirillä. Myös se, että väestön määrä maailmassa on hivenen eri luokkaa kuin esim Pompeijan maanjäristyksen aikana aiheuttaa nousevaa käyrää kuolin tilastoissa.
Jeesuksen toinen tuleminen on ollut aina nurkan takana, jos tarkastelee "mutaa ja muraa" maailmassa. Paavali ja opetuslapsetkin jo Häntä odottivat.
"Tämä valtakunnan evankeliumi julistetaan kaikkialle maailmaan, kaikille kansoille todistukseksi, ja sitten tulee loppu. [Mark. 13:10 ]"
Onko vielä joitain jäljellä, jotka eivät tunne Jeesusta tai kuulleet Hänestä?* Miten niin, "Älä kiihdy"? Sinä yrität mitätöidä tämänpäivän kansojen ahdistuksen, ja yleistää, että niin on aina ollut, tällä tarkoitat ja haluat tehdä tyhjäksi tosiasiat, siitä mitä Raamattu on näistä ajoista kirjoittnut jo tuhansia vuosia ennen tätä aikaa.
* Pakis, et halua nähdä mitä oikeasti on maailmassa tapahtumassa, maailma ei opi mitään hitoriasta, vaan se toistaa itseään ajasta riippumatta, ja siksi se tuohoaa itse itsensä.
* Jumala on antanut Raamatun ihmiskunnalle, ja evankeliumin Jeesuksessa, että ihmisllä olisi tulevaisuus ja toivo. Mutta niin kuin Israel hylkäsi Kuninkaansa, ja valitsi oman tiensä, ja on tänään ahdistettuna , ja tulee olemaan vielä sellaisessa ahdistuksen ajassa, että ei ole koskaan ollut, eikä sitten enää koskaan tule.
* Samoin on vain pini joukko, koko maailman kansoja ajatellen, jotka ottavat vaarin Jumalan tarjoamasta pelastuksesta Jeesuksessa Kristuksessa, sen sijaan he kulkevat omaa polkuaan kohti kaaosta ja lopullista tuhoaan, epäuskonsa tähden.
* Jeesuksen tulo on lähempänä kuin kukaan meistä todella odottaa, se tulee yllättämään kaikki, Hän tulee kuin varas yöllä, ei varastamaan, vaan "niinkuin" varas. Salaa ja yllättäen. uskovilleen. Senjälkeen alkaa maailaman tuomion aika, antikristuksen vallan kautta. Jeesus on pelastaja edelleen, usko sinäkin Häneen, sillä vaikka vain minä parjattu ja tuomittu Mohikaani näistä kirjoitan, ne on totuutta Raamatun mukaan, ja Jeesus sanoo, Raamattu ei VOI raueta tyhjiin, olkoon historia mitä sitten onkin.- Pakis.
Mohikaani_27 kirjoitti:
* Miten niin, "Älä kiihdy"? Sinä yrität mitätöidä tämänpäivän kansojen ahdistuksen, ja yleistää, että niin on aina ollut, tällä tarkoitat ja haluat tehdä tyhjäksi tosiasiat, siitä mitä Raamattu on näistä ajoista kirjoittnut jo tuhansia vuosia ennen tätä aikaa.
* Pakis, et halua nähdä mitä oikeasti on maailmassa tapahtumassa, maailma ei opi mitään hitoriasta, vaan se toistaa itseään ajasta riippumatta, ja siksi se tuohoaa itse itsensä.
* Jumala on antanut Raamatun ihmiskunnalle, ja evankeliumin Jeesuksessa, että ihmisllä olisi tulevaisuus ja toivo. Mutta niin kuin Israel hylkäsi Kuninkaansa, ja valitsi oman tiensä, ja on tänään ahdistettuna , ja tulee olemaan vielä sellaisessa ahdistuksen ajassa, että ei ole koskaan ollut, eikä sitten enää koskaan tule.
* Samoin on vain pini joukko, koko maailman kansoja ajatellen, jotka ottavat vaarin Jumalan tarjoamasta pelastuksesta Jeesuksessa Kristuksessa, sen sijaan he kulkevat omaa polkuaan kohti kaaosta ja lopullista tuhoaan, epäuskonsa tähden.
* Jeesuksen tulo on lähempänä kuin kukaan meistä todella odottaa, se tulee yllättämään kaikki, Hän tulee kuin varas yöllä, ei varastamaan, vaan "niinkuin" varas. Salaa ja yllättäen. uskovilleen. Senjälkeen alkaa maailaman tuomion aika, antikristuksen vallan kautta. Jeesus on pelastaja edelleen, usko sinäkin Häneen, sillä vaikka vain minä parjattu ja tuomittu Mohikaani näistä kirjoitan, ne on totuutta Raamatun mukaan, ja Jeesus sanoo, Raamattu ei VOI raueta tyhjiin, olkoon historia mitä sitten onkin."siitä mitä Raamattu on näistä ajoista kirjoittnut jo tuhansia vuosia ennen tätä aikaa."
kirjoittanut tuhansia vuosia ennen tätä aikaa? Olen luullut, että Raamattu on koottu kansalle sen jälkeen kun Jeesus kävi maan päällä antamassa henkensä syntisten tähden.
"maailma ei opi mitään hitoriasta, vaan se toistaa itseään ajasta riippumatta, ja siksi se tuohoaa itse itsensä."
näin minäkin olen luullut, mutta uskovat ovat opettaneet että Jeesuksen toinen tuleminen tuohoaa maailman.
"Jeesuksen tulo on lähempänä kuin kukaan meistä todella odottaa..."
näin minäkin olen sen kuullut olevan, mutta kun kaikki sanovat sitä samaa jo Paavalista alkaen, niin uskonko minä nyt Paavaliin vai Mohikaanin opetuksia.
Mielestäni, Jeesus-uskoviin Jeesus on jo tullut toistamiseen, käsittääkseni sitä kutsutaan uudestisyntymiseksi. - Raamattu on
Pakis. kirjoitti:
"siitä mitä Raamattu on näistä ajoista kirjoittnut jo tuhansia vuosia ennen tätä aikaa."
kirjoittanut tuhansia vuosia ennen tätä aikaa? Olen luullut, että Raamattu on koottu kansalle sen jälkeen kun Jeesus kävi maan päällä antamassa henkensä syntisten tähden.
"maailma ei opi mitään hitoriasta, vaan se toistaa itseään ajasta riippumatta, ja siksi se tuohoaa itse itsensä."
näin minäkin olen luullut, mutta uskovat ovat opettaneet että Jeesuksen toinen tuleminen tuohoaa maailman.
"Jeesuksen tulo on lähempänä kuin kukaan meistä todella odottaa..."
näin minäkin olen sen kuullut olevan, mutta kun kaikki sanovat sitä samaa jo Paavalista alkaen, niin uskonko minä nyt Paavaliin vai Mohikaanin opetuksia.
Mielestäni, Jeesus-uskoviin Jeesus on jo tullut toistamiseen, käsittääkseni sitä kutsutaan uudestisyntymiseksi.kirjoitettu ennen ja jälkeen Kristuksen syntymän.
Mistä luulet Jeesuksen puhuneen synagoogassa, ellei
Raamatusta - Hänhän luki Jesajan kirjaa, joka oli kirjoitettu
ennen Hänen tuloaan maan päälle.
Jeesuksen toinen tulemus maan päälle tapahtuu vasta
maailmanajan lopulla, mutta uskovien ylöstempaus
tapahtuu ennen sitä.
Sinun kannattaa uskoa molempia: Paavalia ja Mohikaania.
Kun ihminen tulee Jeesukseen uskovaksi, se tarkoittaa
uudestisyntymistä. - Pakis.
Raamattu on kirjoitti:
kirjoitettu ennen ja jälkeen Kristuksen syntymän.
tapahtuu ennen sitä.
uudestisyntymistä.Ai jaa
"Kun ihminen tulee Jeesukseen uskovaksi, se tarkoittaa
uudestisyntymistä."
Eikö se voisi mitenkään tarkoittaa Jeesuksen toista tulemista. Jeesushan on henkilötasolla tullut uskovan sydämeen asumaan. Miksi Hänen pitäisi vielä kolmannen kerran tulla? Eikö se uudestisyntyminen mitenkään riittäisi Jeesukselle? - to..
Raamattu on kirjoitti:
kirjoitettu ennen ja jälkeen Kristuksen syntymän.
tapahtuu ennen sitä.
uudestisyntymistä.Jeesus ei lukenut Raamatusta mitään, ei Jeesuksen aikaan ollut Raamattua ,oli kirjoituksia joista osa päätyi Raamattuun, kun sellainen teos aikanaan koottiin .
Kristillisiä kirjoituksia ei tietenkään Jeesuksen eläessä vielä ollut ja juutalaisilla oli eri ryhmillä keskenään kilpailevia tekstejä, laki ja profeetat olivat kuitenkin jo yhtenäisinä kokoelmina.
- to..
Jeesus ennusti tulevansa takaisin aikana jolloin osa ennustuksen kuulleista olisi yhä elossa, Paavalikin uskoi pikaiseen paluuseen "Ilmoitamme teille, mitä Herra on sanonut: Me elossa olevat, jotka saamme jäädä tänne siihen asti kun Herra tulee, emme ehdi poisnukkuneiden edelle" 1.Tess.4:15
Jeesukselta myös tämä:"Kun teitä yhdessä kaupungissa vainotaan, paetkaa toiseen. Totisesti: te ette ehdi käydä kaikissa Israelin kaupungeissa ennen kuin Ihmisen Poika tulee. " Nämä asiat aiheuttivat epätoivoa jo alkukirkossa heti kun ensimmäiset kristityt alkoivat kuolla eikä Jeesusta ollutkaan kuulunut .Paavalikin vastaa juuri tuollaiseen kyselyyn* "Osa ennustuksen kuulleista olisi yhä elossa"? Silloinen alkuseurakunta odotti Jeesusta tulevaksi heidän aikana, ja niin seurakunta uskoo edelleenkin, minä uskon, että Jeesus tulee minun elinaikana.
* Ei Paavali tarkoittanut, että Jeesus tulee ehdottomasti hänen aikanaan, he uskoivat niin, ja niin seurakunta uskoo yhä, ja kun Jeesus vihdoin tulee, niin silloinkin on uskovaisia jotka elävät ja ovat ja odottavat täällä, että saavat yhtyä ylösnousseitten vanhurskasten joukkoon, ja nousta Jeesusta vastaan. Näin tulee tapahtumaan, eikä se hetki voi olla enää kovin kaukana, kaikki ennustukset on täyttyneet, ainaostaan on se uskovien pakanoiden täysi luku täyttymättä, joka on vain Jumalan tiedossa, ja kun tuo luku tulee täyteen, silloin pasuna kajahtaa, ylieknkelin ääni kuuluu, ja Jeesus tempaa , ensin Kristuksessa kuolleet, ja sitten meidät, jotka olemme elossa Hänen tullessaan, ja vie morsiamensa häihin taivaaseen.
* Loppu kirjoituksesi ei liity Jeesuksen tuloon seurakunnalle, vaan Hänen tuloonsa israelille sen jälkeen kun on jo, vienyt seurakunnan ylös taivaaseen. Tämä ahdistus koskee ensikädessä juutalaisia, ja toissijaisesti koko maailman kansoja, ahdistuksen aiheuttaja on antikristus, joka erikoisesti vihaa israelia, mutta koko maailma saa tuta pedon voiman ja sorron.
* Ja tästä ahdistuksesta Jeesus tulee pelastamaan kansansa Israelin , tuhannentuhansine pyhineen, = seurakuntansa kanssa, jonka otti taivaaseen.- Eikö kyse ollut
Mohikaani_27 kirjoitti:
* "Osa ennustuksen kuulleista olisi yhä elossa"? Silloinen alkuseurakunta odotti Jeesusta tulevaksi heidän aikana, ja niin seurakunta uskoo edelleenkin, minä uskon, että Jeesus tulee minun elinaikana.
* Ei Paavali tarkoittanut, että Jeesus tulee ehdottomasti hänen aikanaan, he uskoivat niin, ja niin seurakunta uskoo yhä, ja kun Jeesus vihdoin tulee, niin silloinkin on uskovaisia jotka elävät ja ovat ja odottavat täällä, että saavat yhtyä ylösnousseitten vanhurskasten joukkoon, ja nousta Jeesusta vastaan. Näin tulee tapahtumaan, eikä se hetki voi olla enää kovin kaukana, kaikki ennustukset on täyttyneet, ainaostaan on se uskovien pakanoiden täysi luku täyttymättä, joka on vain Jumalan tiedossa, ja kun tuo luku tulee täyteen, silloin pasuna kajahtaa, ylieknkelin ääni kuuluu, ja Jeesus tempaa , ensin Kristuksessa kuolleet, ja sitten meidät, jotka olemme elossa Hänen tullessaan, ja vie morsiamensa häihin taivaaseen.
* Loppu kirjoituksesi ei liity Jeesuksen tuloon seurakunnalle, vaan Hänen tuloonsa israelille sen jälkeen kun on jo, vienyt seurakunnan ylös taivaaseen. Tämä ahdistus koskee ensikädessä juutalaisia, ja toissijaisesti koko maailman kansoja, ahdistuksen aiheuttaja on antikristus, joka erikoisesti vihaa israelia, mutta koko maailma saa tuta pedon voiman ja sorron.
* Ja tästä ahdistuksesta Jeesus tulee pelastamaan kansansa Israelin , tuhannentuhansine pyhineen, = seurakuntansa kanssa, jonka otti taivaaseen.Jumalan valtakunnasta, joka tuli opetuslasten aikana ?
Jumalan valtakunta tuli meihin sisällisesti, kun Jeesus
kuoli, nousi kuolleista ja lähetti Pyhän Hengen.
- Lapsuksia sattuu.
Hiukan tarkennusta. Jesaja ennusti kertomallasi tavalla noin 2700 vuotta sitten.
Jes. 57:20
Mutta jumalattomat ovat kuin kuohuva meri, joka ei voi tyyntyä ja jonka aallot kuohuttavat muraa ja mutaa.
Joku kysyi mitä sana "mura" tarkoittaa? Synonyymeja sille ovat mm. lieju ja loka.- synonyymit
>>> Joku kysyi mitä sana "mura" tarkoittaa? Synonyymeja sille ovat mm. lieju ja loka.
- body
Jeesus on tullut aina kun jotain tapahtuu ja jos ei pahdu, niin sama asia, myös lopunajan merkkejä jatkuvasti kiillotateaan, etteivät vaan ruostuisi.
Netti on tosi hyvä foorumi, se on tätä aikaa ja menneisyydessä oli savumerkit käytössä ja niillä viestitettiin.
Mutta nuo Jeesuksen takaisin paluut ja lopunajat saa jo unohtaa, sillä kuluneita ne jo on, tosi kuluneita. - . ., ,
Tuo on juuri sitä horinaa, joka kumpuaa tietämättömyydestä. Maailmassa on kuohunut ja kuohuaa aina. Menneisyydessä on vain kuohunnut enemmän, maailmanhistoria aina keskiajalle saakka oli käytännössä pelkkää taistelutannerta ja tuhoa, nälän, sairauksien ja mainittujen sotien muodossa. Eikä sen jälkeenkään kovinkaan seesteistä ollut. Konflikteja on kuitenkin ollut viime vuosikymmeninä vähemmän kuin mitä niitä on ollut edellisinä.
Tämä lamakaan ei ole uutta. Olet jo sen verran iäkäs, että todennäköisesti vanhempasi elivät läpi pula-ajan. Sehän johtui 1930-luvun maailmanlaajuisesta lamasta. Mitään sen veroista emme ole nähneet, emmekä tule näkemään tässä kriisissä vaikka siitä vaikea tuleekin.- KTS (Ei kirj.)
Jeps. Tämä Dow Jones-historia kertoo, kuinka alhaalla käytiin 30-luvulla. Nää sen jälkeiset "lamat" on pelkkiä aivastuxia...
http://stockcharts.com/freecharts/historical/djia1900.html
body:
"Jeesus on tullut aina kun jotain tapahtuu ja jos ei pahdu, niin sama asia, myös lopunajan merkkejä jatkuvasti kiillotateaan, etteivät vaan ruostuisi."
Tuo oli hyvä kommentti aloituksen pelon lietsonnalle.
Aloitus kuvaili suht.realistisesti "vapaan markkinatalouden" maailmanlaajuista taloudellispoliittista kriisiä ja jonka syvyyttä emme vielä tiedä.
Mutta johtopäätökset, kuten syväuskovilla, johtivat maailmanlopun ennustukseen.
Luulisin, että kriisi syvenee. EU:n keskuspankki ostaa valtavailla summilla valtioiden velkakirjoja. Se on sama asia kuin painaisi seteleitä markkinoille ilman katetta. USA teki samoin parivuotta sitten asuntomarkkinakuplan puhjettua
Menee muutama kuukausi ja laskun maksun aika on käsillä. Joidenkin vaatima sijoittajavastuu pyyhkäistiin kertaheitolla pihalle. EU otti jäsenmailta kysymättä
velat suoraan kontolleen. EU:lla itsellään ei ole pä'äomia muuten kuin jäsenmaiden jäsenmaksuissa. Summat ovat pieniä.
Velkakirjojen ostolla EU luo virtuaalirahaa. Siis rahaa, jota ei ole olemassakaan.
Markkinoilla taseiden täytyy vastata toisiaan. Mistä virtuaaliraha voi realisoitua, jota vuoden päästä on. 650 mrd euroa alkuvuodesta järjestetyn 100 mrd lisäksi.
Realisoiminen voi tapahtua ainoastaan jäsenmaiden kansalaisilta eli palkkatyöväestöltä. EU panttasi näin jäsenmailta kysymättä niiden omaisuutta avoimeen piikkiin ja joka voi kasvaa esitettyä suuremmaksi.
Kaaos on tulossa. Se on selvä. Ketä kupataan. Sekin on selvä.
Tähän asti ovat puhuneet valtioiden ja EU:n poliitikot. Valtioiden rahvaiden olisi tultava areenalle ja sanoa oma sanansa.
Maailmanloppua tästä ei tule. Suuret myllerrykset tästä tulevat. Yksi on varma asia. Entiseen tapaan ei talouselämää voi enää hallita.
Ihmisten on päätettävä pääomien liikkeistä eikä toisinpäin.- taas opettamassa
Älä suotta hätäile maailman tilanteesta mohikaani. Huolehdi omsta itsestäsi, että vaellat valkeudessa ja kilvoittelet Jeesustiellä puhtain sydämin, hyljäten kaiken synnin turavaamalla yksin Jeesuksen veriseen armoon!
Maailmalle tulee "pelastaja" Raamatun mukaan. Se on antikristus, joka pitää suurta vijhaa kansojen yllä. Soisin, ettei kenenkään uskovan tarvitsisi jäädä siihen hirvittävään aikaan tänne. Se on vihan aika kaameimillaan. Herätkää uskovat ja tehkää parannus elämässänne ja luopukaa kaikkinaisesta synnistä! Jeesus ei ketään jätä, joka pysyy itse Hänen luonaan ja turvaa Jeesuksen veriseen sovitustyöhön.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ukraina, unohtui korona - Grönlanti, unohtu Ukraina
Vinot silmät, unohtui Suomen valtiontalouden turmeleminen.62459Kumpi on sekaisempi - Koskenniemi vai Trump?
Koskenniemi haukkui Trumppia A-studiossa, niin että räkä lensi suusta. Sen sijaan Trump puheessaan sanoi, että Grönlant722291- 2021304
- 1121122
- 711098
"Pähkähullu ruhtinas" sanoi a-studiossa maailmanpolitiikan professori...
...Martti Koskenniemi Trumpista ja hänen toimintatavoistaan, vertasi 1600-luvulla eläneeseen Aurinkokuninkaaseen Ludwig228962Martina ja Matias
Mahtaako Martina yrittää saada Matiasta uudeksi sulhaseksi, niin saisi ne prinsessa häät, mitkä jäi pitämättä, kun Aussi211919Toivottavasti myös pysyy häkissä
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011754428.html 😡😡😡 tommosia saastoja sitä näyttää Suomussalmen suunnalta sikiävän �10837- 47789
Ylipainoiset naiset ovat kokeneet kiusallisen ilmiön deittaillessa
Moni pluskoon nainen kertoo kohtaavansa deittailussa yllättävän ja kiusallisen ilmiön: alussa on luvassa romanssi, mutta54786