Windows XP ei käynnisty

tietämätön ysiviis

Terveppä terve, tuli sitten tänään ikävä yllätys kun yritin avata vanhaa kunnon pöytäkonettani...
Eli käynnistin XP:ni keskusyksiköstä ja laitoin näytön päälle, alkoi kone raksuttamaan normaalisti mutta sitten näyttöön tuli mustalla pohjalla tekstiä tyyliin 'Windows ei käynnistynyt oikein' ja melkoinen määrä tekstiä. Mahdollisuuksina oli valita käynnistäminen Vikasietotilassa (3 erilaista), vanhoilla asetuksilla joilla järjestelmä toimi sekä normaali Windowsin käynnistys. Kaikkia kokeiltu ja aina palaa samaan tilaan.

Mikä neuvoksi? Voisiko johtua siitä että eilen konetta sammuttaessani sammuminen kesti taas pitkään, ja itse halusin vain nopeasti nukkumaan niin sammutin koneen keskusyksiköstä painamalla virtanappia pitkään pohjassa. Olen kyllä tehnyt vastaavan ennenkin mutta ei silloin kyseistä ikkunaa ole tullut.

Kiitos mahdollisista vastauksista jo etukäteen!

6

664

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • yippeeeeeeeeeeeeeeee

Sait käyttiksen sekaisin, eli korjausasennusta tekemään.

• tietämätön ysiviis

Jos tuon korjausasennuksen tekee niin säilyykö kaikki omat tiedostot mitä on esim. omissa tiedostoissa ollut, kuten kuvat ja videot ja musiikit? Entäpä kaikki ohjelmat joita on koneelle ladattu?

• yippeeeeeeeeeeeeeeee
      • tietämätön ysiviis

Ja mitenkäs se onnistuu kun en pääse niihin käsiksi? Tiedostot ovat koneen kansioissa mutta en pääse tuota mustaa ruutua edemmäs, jossa on tuota tekstiä vikasietotiloista ja normaaleista käynnistyksistä.

• Äijäpaha

Haet WinPe Bootti CD.n niin onnistuu.

• tietämätön ysiviis

Kaverilla oli Windowsin asennus-CD ja sen kanssa saatiin taas toimimaan. Toivottavasti pysyy kunnossa nyt taas :) Kiitos kaikille auttaneille!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitkä asiat

tekevät vaikeaksi kohdata kaivattusi?
      Ikävä
      74
      1124
    2. 75
      1121
    3. Rakas

Eihän se tietysti minulle kuulu, mutta missä sinä olet? 😠
      Ikävä
      48
      1014
    4. Miltä se tuntuu

Miltä se tuntuu havahtua, että on ollut ihmistä kohtaan, joka on rakastanut ja varjellut, täysi m*lkku? Vai havahtuuko s
      Ikävä
      104
      968
    5. Pidit itseäsi liian

Vanhana minulle? Niinkö?
      Ikävä
      51
      935
    6. En mahda sille mitään

Olet ihanin ja tykkään sinusta todella paljon.
      Ikävä
      33
      717
    7. Haluaisitko oikeasti

Vakavampaa välillemme vai tämäkö riittää
      Ikävä
      49
      704
    8. Joko olet luovuttanut

Mun suhteen?
      Ikävä
      52
      617
    9. Mitä se olisi

Jos sinä mies saisit sanoa kaivatullesi mitä vain juuri nyt. Ilman mitään seuraamuksia yms. Niin mitä sanoisit?
      Ikävä
      34
      607
    10. Nanna Karalahti :Paljastus bisneksistä Jere Karalahden kanssa!

Ottanut yhteyttä seiskalehden toimittajaan ja kertonut totuuden yhteisestä Herotreeni-nimisestä verkkovalmenuksesta.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      118
      557
    Aihe