Suomessa on maailman paskimmat lääkärit

väsynyt huonoihin

Olen entinen aktiiviurheilija ja tehnyt lähes koko ikäni ruumillista työtä opinnoista ja kaikesta työnhausta huolimatta. En vain saa kevyempää työtä.
Olen nainen 160/55, 30 ja selästäni meni välilevy rikki. Jo toistamiseen.

Tk-lekurit ei tiedä asiasta mitään, lähetteitä ei saa ja saikkaria saa vain viikon erissä. Jos kerran saikkari ja kuntoutus auttavat niin miksi sitä saikkaria ei meinaa saada? Työni on raskasta, pomo tarvitsee täysin kuntoisen ihmisen joka jaksaa nostella ne sadat kilot ja mielellään vähän nopeammin.

Pelkään leikkausta, siinä on riskinsä, eikä sekään aina auta. Käyn hoidoissa ja ortopedit ovat käsitämättömän yliolkaisia. Niistä ei ole yksikään kelpo arvioimaan minun jaksamistani, kerran he eivät edes kysy millaista työtä teen. Kerron että teen raskasta työtä mutta he vähättelevät minun arviointikykyä omasta kunnostani. Kukaan ei toistaiseksi voi parantaa tätä. Tarvitaan aikaa ja VAIN sopivasti rasitusta ja kuntoutusta. En ole sänkypotilas vaan liikun.

Olen työikäinen, eläkeikään on noin 30 vuotta aikaa. Jos tämän hoitaa nyt hyvin ja riittävästi lepoa, saattaisin vielä selvitä ilman leikkausta. Lääkärit tahtovat minut töihin..."kyllähän sä pystyt"! Sillä menolla päädyn leikkauspöydälle. Työssä selviämisen tod näk on nyt 30/70. Edes mahdollisella kevennetyllä työnkuvalla.

Mikä on lääkärin logiikka? Että minä valehtelen? Harkitsin tänään vakavasti että otan loput särkylääkkeet niin pääsen tuskistani, koska en jaksa enää tapella ihmisarvostani.

Älkää hyvät ihmiset sairastuko. Täällä on paskat lekurit, lähetteitä ei saa, eivät osaa hoitaa, saikkaria ei saa, LÄÄKKEITÄ SAA niin paljon kuin jaksat niellä.
Männä vuosina puhuttiin "ystävällisestä itsemurhapilleristä" kun ihminen alkaa olla hyödytön ja liian kallis...tahtoisin nyt sellaisen.

Pyysin saikkaria, jotta olis aikaa kuntoutua ja lääkettä. Sain kolme reseptiä valtavilla määärillä ja viikon saikkarin. Silläkö selkä paranee vahvaksi?????!!!!

36

2605

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lh

Ikävää, että sinulle on tullut huonoja kokemuksia vastaan. Ei kuitenkaan pidä lähteä yleistämään kaikkien lääkäreiden tietotaitoa. Terveyskeskuksissakin on monesti todella hyviä lääkäreitä, mutta he ovat hyviä yleislääketieteen osalta. Toki monesti terveyskeskuksissa on myös juuri kandeja sekä lääkäreitä jotka ovat terveyskeskuksessa suorittamassa vain pakollista terveyskeskuslääkärin osuutta opinnoista. Itse työskentelen päivittäin ortopedien kanssa, ja tarkoitan ortopedian erikoislääkäreitä, enkä ortopediaan erikoistuvia evaleita, joista niistäkin monet ovat todella hyviä. Ortopedit monesti tutkivat ja tekevät varsinkin ensiarvion selkäkipuisesta potilaasta, mutta mikäli tutkimuksissa (yleensä magneettikuvauksessa) todetaan välilevyn pullistuma, joka vaatii leikkaushoitoa niin tällöin neurokirurgi suorittaa leikkauksen sekä siihen liittyvät muut toimenpiteet. Meillä Suomessa on jos ei maailman paras niin varmasti toiseksi paras neurokirurgi, Juha Hernesniemi.

Lääkärien arviot potilaan voinnista eivät suinkaan perustu vain ja ainoastaan siihen miltä milloinkin tuntuu vaan ne pohjautuvat tutkimuksiin. Selkäkipuisella potilaalla yleisiä asioita joita testataan on sfinktertonus, laseque yms. testit joilla selvitetään pääseekö kaikki hermot kulkemaan vapaasti. Näiden testien perusteella arvioidaan vaatiiko potilaan vamma leikkaushoitoa tai voidaanko sitä yleensäkään leikkaamalla saada paremmaksi.

Särkylääkkeitä ottamalla tuskin pääset hengestäsi. Moni on sitä yrittänyt, mutta lähes kaikki päätyvät sairaalaan osastolle ja psykiatrin juttusille. Joten en suosittele. Siihen tarkoitukseen on muita paljon tehokkaampia lääkkeitä olemassa.

Taidat olla isomahainen lääkäri. Mä köyhä menen tk-keskukseen saamaan apua ja mut ottaa vastaan noin 20v lääkäriharjoittelija, lasittunut katse, pilkallisesti hymyillen ja sen vähästä puheesta tajuan, ettei se tiedä asiasta yhtään mitää, eikä silllä ole mitään valmiuksia auttaa mua millään tavallla.

SIIS se lääkäriaika jota odotin noin kuukauden oli tuon tasoinen!!!!

Olen käynyt viimevuosina yksityisillä ja tk-keskuksissa ja taso läpi ihan sama. Törkeimmät tapaamani oli sydänlääkärit Riihimäellä. Olikohan ne selvinpäinkään?

Toivon sinulle "Ih", että tiput tänne tavallisen kansan tasolle ja tajuat mitä puhut täällä. En ihmettelisi vaikka Suomessa puhkeis kohta mellakoita, kun kansa alkaa olla näin jakautunutta. Pilvipäät siellä ylhäällä ja köyhän kansan osuus kasvaa.

Joka paikassa, ihmiset tekee alasta riippumatta vain jotain sinne päin, eikä mitään kunnolla. Pottuilu (kuten sinunkin) vain lisääntyy. EI sun näkemys ole se AINOA OIKEA. TÄÄLLÄ on muitakin kuin SÄ.

• Anonyymi

Eli kuulostaat siltä ettet kuitenkaan välittää kyseisen ihmisen elämästä jos kerran melkein suosittelet hänelle vahvempien lääkkeiden ottamista. Minusta saisit vain ja ainoastaan hävettää. T. Theodosios Hantzigeorgiu

• Selkävaivainen

Selkäkivut ovat pahoja (omaa kokemusta löytyy), mutta joskus voitettavissa. Kokemukseni perusteella suomalaisilta lääkäreiltä saa apua. Kärsin iskiaksesta pitkän aikaa ja aluksi yleislääkäriltä sain vain Lyricaa ja ohjeen jatkaa normaalia elämää... kunnen pamahti kunnolla ja jalka alkoi puutumaan. MRI-kuvasta löytyi välilevytyrä ja vihdoin ortopedian erikoislääkäriltä sain kunnon apua. Selkä tarvitsee lepoa ja aikaa toipua (ei eteenpäin taivutuksia eikä nostoja selällä), mutta paikalleenkaan ei saa jäädä. Kävelyä, syvien vatsalihasten treeniä, aikaa paranemiseen... Nyt on selkä kivuton ja ilman lääkitystä mennään. Koeta hankkia itsellesi apua - sitkeys voi auttaa asiassa.

• ap

Kävin hyvin mainostetulla Suomen kuuluisimmalla yksityisellä. Hän päästi mg kuvaukseen ja totesi, että välilevy on rikki. Kuvaili asiaa, antoi lähetteen hoitoihin. Sanoi että mä etsin hoidon!!!

Minäkö tiedän miten tätä hoidetaan? Ei ole koskaan enne ollut ja nyt meinaa mennä terveys kokonaan, koska kukaan ei auta vaikka miten kyselee. Maineikkaille fyssareille on kuukausien jonot. Tietääkö ne muut?
        Kävin OMT:lla ennen mg kuvausta, hän sanoi ettei ole välilevy rikki ja rutisti koko miehen voimallaan mun lonkista "jumeja" pois. Kuvauksessa löytyi sentraalinen prolapsi.

Jatko menee niin että saan saikkaria viikon erissä. Miehet saa tähän samaan vaivaan 1-3 kk erissä. Naiset ei, lääkäri kehottaa töihin....potilashan valittaa turhaan??

Haistakoon paska lekurit. En luota enää yhteenkää. Ne samat paskat yleislääkärit menee yksityiselle saamaan lisäliksaa, mutta niiden asenne ja tietotaito ei siinä kasva.

• rantrantprkl

Samat sanat (ja kokemukset!) ap:n kanssa!

• Sulkapalloja

Ehkä nuoria ihmisiä ei oteta tarpeeksi vakavasti. Sitten käy niin, että tilanne pääsee pahaksi kun ihmetellään vaivoja.

Olet vielä niin nuori, että voisit vaihtaa ammattia. Mitäs jos koittaisit hakea ammatillista kuntoutusta eläkeyhtiöstäsi?

Itse olen saanut apua aika hyvin kun on selkeät näytöt vammoista. Aina näin ei ole. Muistan lukeneeni jostain jonkun lääkärin ohjeen: kysykää potilaalta itseltään diagnoosia, se osuus 90 prosenttisesti oikeaan.

• ap

Ongelma on se että tk-keskuksissa on jämä lääkärit. Niitä ei enää huvita, ja ne säästää kun asiakkaat tyrkätään ulos ilman mitään toimenpiteitä.
        Viis siitä miten vaiva pahenee. Ne toivoo että potilaan hätä lisääntyy ja menee vaikka lainarahalla yksityiselle. Ei niitä kiinnosta.

Yksityisellä on se sama väsynyt taidoton lääkäri tienaamassa lisäliksaa iltavuorossa. Eli apua ei tule edes rahalla.

Olen opiskellu jo kaksi ammattia ja lama vei niistä molemmat. Olen hakenut töitä, mutta mulla ei ole lapsia, eikä tule, joten kukaan ei palkkaaa mua yhtään mihinkään. Työttömänä on niin paljon ammattitaitoista väkeä jotka ei "varmasti" lisäänny....opiskelu metsäteollisuuteen oli elämäni virhe, mutta minkäs teet.

Mitäs nyt? Työnteko kiinnostaa, mutta olen hakenut jo vuosia uutta työtä, eikä mitään kuulu....ihan sama mitä haen. Meistä osa vaan joutais jo turhina roskalavalle. Oma yritys...palvelu.. juts nyt kun kaikilta loppuu rahat.?

Lontoon mallin nuorisomellakat on todellakin kohta ihan mahdollisia. En ole nimittäin edes pahiten jääny jalkoihi. Tää on se kuuluisa "ameriikan malli": kun sairastut pääset kadulle.

• ''''
        ap kirjoitti:

Ongelma on se että tk-keskuksissa on jämä lääkärit. Niitä ei enää huvita, ja ne säästää kun asiakkaat tyrkätään ulos ilman mitään toimenpiteitä.
        Viis siitä miten vaiva pahenee. Ne toivoo että potilaan hätä lisääntyy ja menee vaikka lainarahalla yksityiselle. Ei niitä kiinnosta.

Yksityisellä on se sama väsynyt taidoton lääkäri tienaamassa lisäliksaa iltavuorossa. Eli apua ei tule edes rahalla.

Olen opiskellu jo kaksi ammattia ja lama vei niistä molemmat. Olen hakenut töitä, mutta mulla ei ole lapsia, eikä tule, joten kukaan ei palkkaaa mua yhtään mihinkään. Työttömänä on niin paljon ammattitaitoista väkeä jotka ei "varmasti" lisäänny....opiskelu metsäteollisuuteen oli elämäni virhe, mutta minkäs teet.

Mitäs nyt? Työnteko kiinnostaa, mutta olen hakenut jo vuosia uutta työtä, eikä mitään kuulu....ihan sama mitä haen. Meistä osa vaan joutais jo turhina roskalavalle. Oma yritys...palvelu.. juts nyt kun kaikilta loppuu rahat.?

Lontoon mallin nuorisomellakat on todellakin kohta ihan mahdollisia. En ole nimittäin edes pahiten jääny jalkoihi. Tää on se kuuluisa "ameriikan malli": kun sairastut pääset kadulle.

Hyvä idea. Tarvitsen töitä. Taidan ruveta valelääkäriksi. Missään muussa ammatissa se ei onnistu yhtä helposti. Ei tarvitse koulutusta vain röyhkeä asenne, takki päälle ja lähetän tilinumeron palkkikseen sisäisen postin kautta. Aloitan 4h päivillä ja lisään tunteja sitä mukaan kun taito ja varmuus kasvaa.

Ääh, onhan siellä muitakin. Potilaat on olevinaan ja mä olen tekevinäni.

Mä sentään erotan diabeteksen ja allergian, toisin kuin työpaikkalääkäri. Se väitti että mulla on diabetes, kun sairastuin työpaikan homeista. En suostunut sokerirasituskokeisiin vaan pyysin antihistamiineja. Antihistamiinit olivat silloin vielä reseptillä. Hän on nykyisin lääkärinä yksityisellä.

• Myös kyllästynyt

Minä olen samaa mieltä aloittajan kanssa. Suomessa on huonot lääkärit. Niin yksityisellä kun kunnallisellakin puolella.
      Itsellä polvivamma joka vaivaa niin, etten aina pysty edes kivuiltani kävelemään. Tiedän mikä siinä on ja olen kuullut että voidaan leikata. Aiemmin olen käynyt kunnallisella lääkärillä, enkä ole apua saanut. Tänään sitten menin yksityiselle, ajattelin että kyllä siellä osataan ja autetaan. Mutta toisin kävi. Samat tyhmät ei auttavat ohjeet sain sieltäkin. Haistakaa home lääkärit!
      Olen nuori ihminen ja haluaisin liikkua ja kävellä normaalisti, ilman kipuja. Ja mielelläni en mitään lääkkeitäkään kipuihin koko ajan söisi.
      Nyt vaan sitten sinniteltävä pari kuukautta ja mentävä uudestaan valittamaan. Josko sitten jotain tehtäisiin kun kivut vain jatkuvat. On varmaan valitettava ja itkettävä lääkärin edessä jotta apua saisi. Jos saa sittenkään!

Jaksamisia aloittajalle! Yritetään vain kestää.

• +++

Miksi se on niin että mä en saa olla paska duunissani vaan pitää tehdä se täydellisesti mutta lääkäri saa olla ihan täydellisen huono?

Ei tän pidä olla näin. Ei tähän pidä tottua. Tähän pitää sanoa EI KÄY. Jos seuraava lekuri aloittaa taas sen aliarvioinnin niin mä räjähdän. Sitten alkaa suorasanainen keskustelu. Jos mä maksan nin se vois olla edes selvinpäin ja puhua mulle kuin ihmiselle!!

Olen todella pahoillani sun polvesta. Kivun ja vamman pitkittyminen ei ole pelkästään rasittavaa vaan myös vaarallista. Joskus on niin että paraneminen vie aikaa, mut kyse ei ole enää pelkästään siitä. Pidä puoles.

• jari_paananen

joo .....

Ehkä itsekin olen harhaluuloinen kun olen luullut että Suomessa , jopa keskussairaaloissa, saisi hyvätasoista asiallista hoitoa ja kohtelua.

Totuushan on aivan muuta......... ei lääkäreitä kiinnosta paneutuminen asiaan
      potilaat ovat vain vaivaksi ja aiheuttavat kuluja tulosyksikölle ( sairaalalle )
      Kun ei ongelmaa/vaivaa tutkita ei sitä olekkaan ...ja ettei vaan ongelmainen pääsisi " hyötymään" vakuutusyhtiöstään tms. kielletään ko syy yhteys...

Mitä lääkäreiden kanssa puhutaan ...kirjoittavat he lausuntojaan ja tekstejään suurella mielikuvituksella jättäen pois olennaisimman ...tietysti juuri sen millä olisi hyötyä jatkossa asioidessa samasta vaivasta.......
      siis siitä mitä ei ollutkaan

• -61 emb

suomessahan on eläinkääkkäys kiellettyä
      mytta mikään ei kiellä ihmisen kidutusta jota tosiaan tapahtuu
      meidän keskussairaaloissa.
      talo täynnä nokka pystyssä kulkevia ns. lääkäreitä jotka vaan v........e
      sairaille ihmisille
      suomessa lääketiede on kyllä hyvällä tasolla ,mutta jos sitä ei osaa
      niin ei siitä mitään hyötyä ole.

itsekin olen saanut aivan karmeaa kohtelua ns. ylilääkäriltä
      joka sanoi minulle suoraan ,että hullu mikä hullu
      itse hän pelasi vain netti pasianssia vastaanotolla

tästä voi jokainen päätellä kumpi meistä se hullu on
      minulla oli massiivinen keuhkoembolia molemminpuolin .joten olin tosi huonossa kunnossa. kaikkihan ei tuossa tilanteessa saa apua
      ja joutuvat lähtemään lopullisesti
      minäkin jouduin itse todistamaan jalassani olevan trombin
      mutta tuo ylilääkäri ei sitä tajunnut ,vaikka kuinka yritin hänelle selvittää

• Nainen 30

Onko tilanne huonontunut noin pahasti? Itselläni selkä alkoi oireilemaan vuonna 2001, kun olin reilut parikymppinen. Muutaman kuukauden päästä hakeuduin oman alueeni terveysasemalle täällä Oulussa. Sain erittäin ystävällistä ja hyvää palvelua omalääkäriltäni, joka tutki selkäni käsin, määräsi suoraan röntgeniin ja esitti jopa varovaisen arvion mahdollisesta syystä. Sairaslomaa hän kirjoitti 14 vrk (tein opintojen ohella suht. fyysistä työtä) ja sain kipulääkkeitä ja lihasrelaksantteja. Samantien laitettiin myös ei-kiireellinen lähete vetämään fysiatrille.

Röntgenissä kävin viikon sisään, ja sitten takaisin lekurille. Ja siellähän se diagnosi vahvistui. Lähete fysioterapeutille, ja kävinkin 10x fysioterapiassa, josta oli minulle äärimmäisen suuri hyöty. Seuraavaksi sitten fysiatrin luo, joka vahvisti diagnosin ja antoi 45 min käynnin aikana erittäin hyviä neuvoja, miten elää tämän selän kanssa.

Meni vuosi, hakeuduin uudestaan lääkäriin kun selkä vaivasi, ja sain taas sairaslomaa ja reseptit uusittiin. Samalla pistettiin myös lähete yliopistosairaalan ortopedille vetämään. Kesti yli vuosi ennen kuin pääsin sinne, ja taas kuvattiin. Sen jälkeen vuoden välein seurantakäynnit, kunnes toissa vuonna ortopedi totesi tilanteeni niin hyväksi, ettei seurantaa enää tarvita. Sain siis itse kuntoutettua selkäni sille mallille, ettei se enää vaivaa arkielämässä.

Täällä Oulussa terveysasemalääkärit ovat minusta pääosin nuoria, kiinnostuneita ja innokkaita, johtuen ehkä siitä, että täällä on paljon vastavalmistuneita töissä pakollisella tk-jaksolla. Vuosien varrella olen asioinut eri asioiden vuoksi omalääkärillä 1-6 kertaa vuodessa, omalääkäri on vaihtunut säännöllisesti erinäisistä syistä (äitiyslomat, harjoittelu loppuu, muutto jne.) Lisäksi lama on tehnyt sen, ettei täällä ainakaan vielä viime vuonna ollut ainuttakaan avointa lääkärivirkaa, kaikki paikat oli viety ja terveysasemilla täysmiehitys. Tilanne ei kuitenkaan taida olla yhtä hyvä muualla maassa, valitettavasti.

Minä en ole vielä kertaakaan törmännyt epäpätevään tai "paskaan" lääkäriin kun olen asioinut selkäni kanssa terveysasemalla, kaupunginsairaalassa tai yliopistollisessa sairaalassa. Ikävä, että sinulla on noin huonot kokemukset, mutta älä yleistä!

• ...

Oma kokemus sanoo ihan toista. Tosin selkäkipua en lääkärille ole montaa kertaa valittanut, mutta epämääräisen reumaoireiston takia olen melko paljon lääkäreiden kanssa joutunut tekemisiin.

Olen törmännyt niihin lääkäreihin, jotka eivät ole osanneet vastata kysymyksiini - mutta he ovat suoraan sanoneet, etteivät tiedä tai osaa ottaa kantaa. Ovat sitten asian tavalla tai toisella selvittäneet tai muuten neuvoneet selvittelyn jatkamisessa. Toisinaan ei ole niin kiva kuulla lääkärin kommenttia käyttökelvottomasta ranteesta "ei täällä kyllä turvotusta ole, pidä sitä muutama päivä lastassa ja jos ei parane, niin katsotaan viikon (kahden, kuuden...) päästä uudelleen". Sille välille on määrätty tulehduskipulääkettä tai uusittu vanha resepti ja lopuksi toivotettu perään "koeta nyt pysyä hengissä".

Mutta toisaalta sain lähetteen erikoislääkärille kolmen kuukauden kipuilun jälkeen ja siitä parisen kuukautta julkiselle puolelle erikoissairaanhoitoon. Siellä asiaa on nyt tutkittu vajaan kaksi vuotta - eikä taudin nimestä vieläkään ole havaintoa. Toisaalta kaikesta huolimatta olen päässyt kiinni niihin yhteiskunnan tukipalveluihin, joihin reumaatikot ovat oikeutettuja. Kysymysmerkkejä taudin kanssa on vielä iso liuta, osa niistä selvinnee lähitulevaisuudessa, osaan saattaa mennä useampi vuosi.

Kuitenkin koen saaneeni hyvää hoitoa - matkan varrelle mahtuu huonompiakin kokemuksia, mutta kuva kokonaisuudesta on positiivinen - tai niin positiivinen kuin 25 vuotiaalla pitkäaikaissairaalla nyt voi olla. Todennäköisesti positiivisempi se olisi vain, jos koko sairautta ei olis, mutta osaisiko siitä iloita.

Luulen, että paljon on kiinni myös siitä, miten asiat esittää. Ensimmäistä reumalääkäriäni lukuunottamatta minulle ei ole koskaan edes vihjattu, että vika olisi korvien välissä. Terveyskeskuksessa on päässyt lääkärille aina, kun aikaa on tarvinnut, hyvinkin lyhyellä varoitusajalla ja hoitoa on aina saanut. Monesti aikaa kysyessäni olen ollut epävarma tarvitseeko asiasta olla edes huolissaan ja soittanut kysyäkseni neuvoja, miten asian kanssa pitäisi menetellä ja komento lääkärille on tullut.

Reumalääkärille mainitsin, että selkä on joskus jäykistellyt - saman tien tuli komento röntgeniin ja kun kuvat olivat normaalit komento kävi mageneettiin. Mietinkin siinä tilanteessa näitä nettitarinoita, miten vaikea magneettikuvaan on päästä - minä en edes osannut haaveilla, että pientä selän jäykkyyttä valittava voi päästä julkisella puolella magneettikuviin.

• tyytyväinen sairas

Täällä on yksi, joka ei ole noihin "maailman paskoimpiin lääkäreihin" törmännyt eikä johdu siitä etten olisi lääkäreiden apua tarvinut. Aina on otettu ihan tosissaan, ei ole naureskeltu, ei ole väitetty, että päästä viiraisi, siis asiallista kohtelua ja tutkimuksiin olen myös päässyt kiitettävästi eli aina kun olen itsekin kokenut niihin tarvetta.

Kokemusta on niin ta-lääkäreistä kuin erikosipuoleltakin, ainakin käsikirurgian, gastroenterologian, nefrologian ja diabetologian alueilta. TULES-alue on mulle tuntematon ja toki moni muukin, mutta siis hyvin tyytyväinen olen

• mähän elän

Ei ne loppupelissä lääkäreiden huonotta ole vaan sairastuttuaan ihminen
        ajautuu tilaan, että henkinen ja fyysinen toimintakyky menee täysin nollaan.
        Siinä sitten aletaan etsimään heti syyllisiä ja lääkäreitähän on helppo syyttää
        tai haukkua. On nimittäin itsellä kokemusta tästä. Alku on suoranaista helvettiä
        kaiken siis kaiken kanssa. On tavallaan kohtalo, ettei juuri sinä päivänä sattunut
        menemään sinne lääkäriin tai heti kuviin jne. Koittakaa jaksella. Itsekin taistelen
        päivittäin kipujeni kanssa ja meitä riittää!

• äöpoiu

Ihan vaan tiedoksi. Välilevy meni jo toisen kerran. Sain saikkaria kahden viikon erissä...sanoivat että näytän ihan hyvältä tutkimatta. Siis se 26 v pillereitä napsinut junior lääkäri.

En voi palata entiseen työhöni. Vakuutusyhtiö päätti että he tukevat uutta työllistymistäni työkokeiluna 1-3 kk. ihem kun en ole sitä duunia saanut vaikka olen tässä 3v hakenut. Nyt pitäis mennä työkokeiluun. Hekeekohan ne sen mulle, kun en ole kevyempää itse löytänyt?

Sulaa vittuilua. Eivät voi tukea yrittäjyyttä , edes muutamaksi kuukaudeksi koska se on niille liian kallista ja mun pitäis kuulemma tällä koulutuksella saada töitä!!!! IHAN TOSI!!! VOI saatana SENTÄÄN, NIIN LUULIN MINÄKIN!!!

Suomessa on paskojen lääkäreiden lisäsksi paskat vakuutusyhtiöt. Ei kannata olettaa, että vaikka maksat sinne ikäs, että ne muka auttais kun pyytää.

MIKSI MULLA ON VAKUUTUKSET??!! Kun eivät auta kun tarvitaan.
      Mitään apua ei tule mistään. Vaikka kuinka hakee. Nappi otsaan, kun voi enää vuokraakaan maksaa. Sairatuneet pääsee kadulle ameriiikan malliin.

• 54gttgg

SINÄ OLET PUOLIKUNTOISENA TYÖSUOJELURISKI, joten suosittelen
        ottamaan yhteyttä työpaikkkasi valtuutettuun tai työsuojelupiiriin.

• Saatanan hullut

Puolikuntoisena työkokeiluun tekemään vajaata viikkoa, vajaata päivää? Voi jumalauta mitä logiikkaa. Koeaika on 4 kk , tukevat 1-3 kk. Niiden logiikalla mä menen kortistoon tai halvaannun. Ja etsin sitä työkokeilupaikkaa rahattomana seuraavat 10 vuotta ? Kun en saanut terveenäkään uutta duunia, saati rampana!!!!

Onko vakuutusyhtiöt tyypit järjissään?

• parane pian

Sanoisin että sun tilanteessa hakisin yksityislääkäriltä selästäs lausunnon ja ottasit lopputilin itse töistäs ja toivot että lausunto kelpaa, eikä tule karenssia. Ja lepäät/kuntoutat sen selkäs ihan rauhassa kuntoon. Kuka sellainen hyvä lääkäri on, sitä en osaa sanoa, työterveyslääkäri se tuskin ainakaan ikinä on, ne ajattelee työnantajan etua useimmiten..

• miksi jeppe juo

Omalla kohdalla lääkärien toiminta on ollutn kiitettävää niin teekoo kuin yksityistenkin mutta kela se vasta laitos on nytkin kolmen eri lääkärin Bee lausunnot sairaslomasta olen tällä hetkellä kolmen eri lääkärin tutkimuksen mukaan työkyvytön kelan toimihenkilön mukaan olen täysin työkykyinen ei voi sanoin kuvailla tai ei viitsi mistä kelan toiminta on kotoisin.

• åpoiu433
        miksi jeppe juo kirjoitti:

Omalla kohdalla lääkärien toiminta on ollutn kiitettävää niin teekoo kuin yksityistenkin mutta kela se vasta laitos on nytkin kolmen eri lääkärin Bee lausunnot sairaslomasta olen tällä hetkellä kolmen eri lääkärin tutkimuksen mukaan työkyvytön kelan toimihenkilön mukaan olen täysin työkykyinen ei voi sanoin kuvailla tai ei viitsi mistä kelan toiminta on kotoisin.

Mulla on lausunto yksityiseltä ja kaupungin ortopediltä.
        Otin loparit kun pomo huusi luuriin pää punaisena, ettei taikaisin ole tulemista. En olis kyl mennytkään.

Koulutusta on, ei töitä, ei tuloja. Ei naurata. Pitäis tyhjetää kämppä, en tiedä minne. En pysty kantamaan. Enjaksa edes seistä.

Jokapaikasta on haettu taloudellista tukea, eikä sitä saa, eikä lisää saikkariakaan. Selkä hajos vasta pari kk sitten. Näin meillä Suomessa.

Ehdotuksia? Paitsi se viimeinen.

• KohtaLOtovereita
        åpoiu433 kirjoitti:

Mulla on lausunto yksityiseltä ja kaupungin ortopediltä.
        Otin loparit kun pomo huusi luuriin pää punaisena, ettei taikaisin ole tulemista. En olis kyl mennytkään.

Koulutusta on, ei töitä, ei tuloja. Ei naurata. Pitäis tyhjetää kämppä, en tiedä minne. En pysty kantamaan. Enjaksa edes seistä.

Jokapaikasta on haettu taloudellista tukea, eikä sitä saa, eikä lisää saikkariakaan. Selkä hajos vasta pari kk sitten. Näin meillä Suomessa.

Ehdotuksia? Paitsi se viimeinen.

Se oli kyllä virhe ottaa se lopputili, olisit saanut olla sairaana sairaslomalla
        pätevien lausuntojen kautta sairauspäivärahalla vuoden, jonka jälkeen jos
        työnantajalla ei olisi ollut tarjota muuta/vastaavaa tai kevyempää työtä, eläk.
        vak.yhtiö olisi lähtenyt kouluttamaan sinua. Mutta kuitenkin, kun olet sairastunut
        luultavasti on myös asiantuntijalääkäreiden lausuntoja, niin vanhan työnantajan
        eläk.vak.yhtiö on velvollinen uudelleen kouluttamaan sinut koska olet "vasta"
        sairastunut. Aika minkä ajan sisään ed.työnantajan yhtiö on velvollinen on 1,5v.
        Jos olisit pitänyt kiinni työpaikastasi, työnantaja ei olisi voinut antaa sinulle lopareita.

• Kyllä sun nyt jostain on pakko rahaa saada, että vuokras saat maksettua, eikä pihalle heitetä, jos ei muuten niin sossusta sitten, sieltä saat myös muuttoavun/miehet todennäköisesti.

• pimpeli pompeli

Minulla on kokemusta selkäsairastaneena vuodesta 1987 lähtien lääkäreistä. Diagnoosit vaihtuvat tuiki tiheään ja pompotellaan paikasta toiseen paneutumatta oireisiini. Nukutuksessa vasta muka yllättäen huomasivat vastikään, että nikamaliukumaahan selässäni on. Pari kertaa selkääni on leikattukin. Ei tietoa milloin liukuma on tullut selkään. Kyselen tarkemmin kun menen luudutusleikkaukseen likumasta ja sen "synnystä".

• pimpeli pompeli

Pimpeli pompelilta vielä lisäys äskeiseen. Nukutuksessa läpivalaistuna huomattu ylättäen liukuma ja leikkaus peruttu. Oli suunniteltu yhden hermon vapautusleikkaus ja leikkaus peruttu. Jatkossa siis luudutusleikkaus tulossa.

• Lääkäreistä....

Minulta otettiin röntgenit ja magneettikuvat välilevyn pullistumasta.
      Vasta leikattaessa löydettiin toinen toispuoleinen pullistuma, kuvattaessa ei näkynyt.
      Kyllä se niin on, että kaikkea ei näe oikeastikaan läpivalaisuissa !
      Eikä ne kaikki lääkärit ole "maailman paskimpia".
      Eikä ne Suomen kaikki lääkäritkään tiedä kaikkea.

• Potilas Saarinen 2

Diagnoosit tuntuu enimmäkseen arvonnalta. Järjestelmä on kerta kaikkiaan pelottava. Se on hyvää, että monet yleisimmistä sairauksista sentään kyetään tunnistamaan ja joskus jopa suostutaan hoitamaan, ainakin jos hoituu lääketehtaan hyväksi.

• Venakot parhaita

Toistakymmentä kertaa olen valittanut usealle tk lekurille vuodesta -06 saakka alaselässä keskellä rankaa olevasta "puukosta" , iskiaksesta -selkä on kuin lauta ja välillä tulee niin kipeäksi että olen kaksikin viikkoa sisällä ja kuljen köpötellen itku kurkussa kivusta kontorituoliin nojautuen ja välillä kun on oikein paha saa mies parkani viedä minut yöllä vessaan ja auttaa suihkussa pyllyn pesussa kun ei itse taivu. Olen nyt 39 v.
      Yksi lääkäri likkanen tkssa sanoi kun ruinasin kuvausta ja jotain hoitoa, että ei kannata kuvailla mitenkään kun ei asialle kuitenkaan tehdä mitään. Kotiin resepti kourassa clotam 200 mg x 100 ja burana 600 mg x 100. Sanoin että laittaa mut sitten samalla maksan siirto jonoon kun olen vetänyt tramalista norgeflexiin kaikkea kuin karkkia ja maksa arvot jo koholla.
      Selkä kuulemma on joillakin ihmisillä kipeä, ihan vaaraton ja yleinen juttu, fysioterapeutille opiskelemaan jumppaliikkeitä joita nyt pakko tehdä muutenkin että pystyn liikkumaan edes vähän. Ja läskiä pois sehän on kaiken pahan alku.
      Samalla on ollut myös kauheita vatsakipuja joista on aina laitettu gynelle ja sielä osastossa ei mitään vikaa.
      No menin taas valittamaan tuota selkää ja sattui virolainen lääkäri joka sanoi heti että kuvataan. Oli ihmeissäni kun piti niin itsestään selvänä että kuvatahan se täytyisi jo. Edellisestä suomaislääkärin käynnistä ja vähättelystä oli pari viikkoa.
      No kävin röntgenissä ja sitten kuulemaan venäläiselle lääkärille tulokset. Meillä kun vaihtuu kerran viikossa nuo lääkärit.
      No siellä olikin yhtä ja toista mm. 4-5 nikama romahtaneet ja näin ollen painaa hermoa joka aiheuttaa vatsakivut ja iskiaksen, ym tunnottomuudet, skolioosi, jotain skleroomaa eli kai kovettumaa ja nokkamaisia luutumia tms. ja kulumaa. Määräsi fysioterapeutin käsittelyä kelakorvattavana ja sanoi että olisi pitänyt aiemmin tutkia kun pahalta näyttää. Magneettikin pitäisi ottaa jossain vaiheessa ja mahdollisesti puukkoakin tarvitsee joskus jos hermokipu ei hellitä.
      Sitä paitsi tkn fysioterapeutti opetti mielestäni vääränlaisia liikkeitä minulle kun ei tietty mitä on vikana ja kipeytyi entistä enemmän.
      Kun pääsisi näille venäläisille ym ulkolaisille homma etenisikin. Harmi vaan joskus heidän kielitaitonsa on sitä ja tätä, ymmärtävät mutta ulosanti heikompaa.

• , kokemuksia

minulla taas ihan päinvastaisia kokemuksia
      ulkomaalais lääkäri tuli sairaalassa huoneeseeni ja käski ottaa kaulan ja käsivarret paljaaksi tarkistaakseen missä minulla on mustelmia
      kun hän oli sitä mieltä että olin tullut sairaalaan pahoinpitelyn takia
      minulla oli ensiavusa otettu ranteesta verikoe jonka seurauksena ranteessa oli mustelma ja hän ei ymmärtänyt sen johtuvan verikokeesta vaan vaitti että joku on pahoinpidellyt minua.
      näin päteviä lääkäreitä meillä on keskussairaalassa kotkassa
      tämä ns lääkäri laittoi minut vaan kotiin vaikka minulla oli keuhkoveritulppa

• Anonyymi

IT MYYNNIN AVOIMET SÄHKÖPOSTI PUHELU MYYNTI, SULKEVAT TYÖSÄHKÖPOSTIT, SALASANOJA EI LUVUTETA, PUHELIN TYHJENNETÄÄN JNE.

• Anonyymi

Eikös se lääkkeiden myynti ole lääkärin pääasiallinen työ?
      Kuten tuossa ammattinimikkeessäkin tulee ilmi.

• Anonyymi

Ikävä iskias itsellä oireili paljon nuorempana. Jopa niin,että kerran laahasin vasenta jalkaa ikäänkuin riippana,ja kerran kauhea kipu iski kun olin työviikon jälkeen pitkälläni. Ilman naapuriani en olisi päässyt ylös. Konttaaminen on tuttua niiltä ajoilta. Ja se miten korkealla kaikki on,ja miten kivuliasta on yrittää vessanpytyllekin.
      Sitten yksi ihan vanhan liiton yleislääkäri määräsi pitkän kuurin naprokseenia sis lääkettä.
      Se laittoi tilanteen paremmaksi.
      Teen siivoustyötä. Pyöräilen,liikun umpimetsässä hankalissakin maastoissa.
      Selkä oireilee välullä,mutta se menee aina ohi.
      Yksi asia,mikä auttaa,on liikkuminen miten vain pystyy.
      Toinen on se että sänky on okei,eli melko hyvin tukeva patja pitää olla,eikä mikään upottava joka ei tue oikein.
      Mitä monipuolisemmin liikkuu,että selkälihakset ja vatsalihakset pysyvät vahvoina,sitä parempana selän saa pysymään.
      Ja. Istuminen liikaa ja löhöily sohvilla,ei tee hyvää.
      Työskentelyssä nostot aina reisillä,eikä ikäviä kiertoliikkeitä.
      Liikuttaa jalkojaan ja käsiään töissä,eli tejee työtään että koko keho on liikkeessä,eikä pelkkä selkä.
      Näillä minä olen kohtuullisen hyvin pärjännyt.
      Naisella myös gynepuoken asiat voi säteillä selkään.
      Selkävaivat taas vähän kohdasta riippuen vaikuttavat kävelykykyyn,tai ulosteen ja virtsan pidätyskykyyn ja kävelyyn. Joihin muihin asioihin kehossa.
      Voin kertoa,että jalkaterään asti säteilevä kipu ei ole kivaa. Kun lonkjahermo on puristuksessa,kunnolla,sitä todellakin vedet silmissä huutaa kivusta,niin rajua kipua se on.
      Toivottavasti ei palaa takaisin takavuosien tyylillä koskaan.

• Anonyymi

Minulle sanoi nuori parikymppinen ivallisesti hymyilevä naisharjottelija lääkäri että "jos kädet ja jalat toimii, mitään ei tehdä" kun tuli pahat krooniset hermokivut liikenne onnettomuuden jälkeen.
      Toivottavasti joutuu itse samaan asemaan ja mielellään niin että menettää työkykynsä pysyvästi,olisi kaikkien eduksi

• Anonyymi

Mielenterveys, alan lääkärit, ovat kaikkein pahimpia KOKO Suomessa,

ei olla, milloinkaan edes kuultu, länsi, lapin keroputaan avoin dialogi,

hoito, mallista, missä hoidetaan hyvillä lääkkeillä ja mahdollisimman pienillä,

lääke, määrillä mielenterveys, potilasta, koko loppu, elämänsä ajan,

vaan, vedetään vuodesta toiseen, jotain sirkus, showta, ja, annetaan kammottavia,

määriä lääkkeitä ja kammottavia, annoskokoja,

ja, ei muutenkaan kuunnella, potilasta, yhtään koska, potilas, on "hulllu",

N

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Asianajaja Herman Ljungberg

Ei ole tällä herralla kaikki muumit laaksossa, kun väittää, että kaapelien katkominen on NORMAALIA. Kaikkea se leipä elä
      Maailman menoa
      156
      6899
    2. Löytyykö jyväskylästä naista kenenkä pyllyä saisi kosketella ja haistellla??

Olen ihan mukava ja kunnollinen herras mies 41 vuotta.
      Jyväskylä
      33
      4033
    3. Neljä nuorta kuoli Nurmijärvellä, auto suistui jokeen Onnettomuuden tutkinta on vielä alussa.

Neljä nuorta kuoli Nurmijärvellä, auto suistui jokeen Onnettomuuden tutkinta on vielä alussa. Poliisi sai lauantaina 4.
      Maailman menoa
      114
      2022
    4. Ja taas kerran

Mutka ja joki. Kenties liikaa nopeutta. Miksi?
      Nurmijärvi
      61
      1906
    5. Mikä on rakkain fantasiasi kaivatusta?

Ja kertoisitko sen hänelle?
      Ikävä
      82
      1446
    6. Sähköauto sopii erinomaisesti maaseudulle, jopa paremmin kuin kaupunkiin.

Sähköautolla pärjää maaseudulla jopa paremmin kuin kaupungissa, sillä jokainen sähköistetyn talon piha on mahdollinen la
      Hybridi- ja sähköautot
      193
      1444
    7. Nainen, taidan inhota minua todella

tai sitten et halua olla missään tekemisissä kanssani. Sellaiset otteet sulla. On tosi karmeata olla toiselle kuin kuoll
      Ikävä
      73
      1091
    8. Tämä oli vuoden 1. luetuin artikkeli Suomi24 Viihteessä: Rock-legenda Andy McCoy, 61, sai eläkkeen

Rock-legenda Andy McCoy, 61, sai kuin saikin taiteilijaeläkkeen - Tämän suuruinen eläke on kuussa! -artikkeli oli v. 202
      Viihde ja kulttuuri
      13
      984
    9. Mitä haluaisit sanoa kaivatullesi

vuoden 2025 aluksi?
      Ikävä
      48
      979
    10. Rattoisaa lauantai iltaa

Mitäs tänään tapahtuu? Mitäs kirsikalle kuuluu? Onko lähdössä iltaelämään? 😊✨💞🌆 Minä vietä taas yksinäistä koti-iltaa
      Ikävä
      225
      947
    Aihe