Turussa on ollut aikoinaan Kupittaan yhteiskoulu, joka jakaantui keskikouluun ja lukioon. Kyse on ajasta ennen peruskoulujärjestelmää.
Miltä nyt vanhemmasta tuntuisi, kun lapsi kertoo että opettaja löi kasvoihin menen tullen avokämmenellä ja antoi jälki-istuntoa väärästä vastauksesta?
Vanhemmat, sallitteko open läimäyttää lastasi kasvoihin raivossa
9
256
Vastaukset
- Ei traumoja tullu
Ihan ok!
Ei nyt tietenkään väärästä vastauksesta ja tuskin kukaan oppilas siitä syystä korville on saanut edes"vanhoina hyvinä aikoina" vaan penskat nyt kertoo mitä kertoo vanhemmilleen...Itse jäin kouluajan ulkopuolella tupakoinnista kiinni kun ope näki ja kyllä siitä seuraavana päivänä pari tuntia istuin.Karttakepillä tuli joskus sormille,korvillekin tuli jos aihetta ja nurkassa seistiin silloin tällöin.Tapahtui -60-70 luvuilla ja mitään traumoja kukaan ei saanut!!!
Kyllä tänä päivänäkin kuri pitäisi kakaroilla olla! - nannnnnnma
Samaa mieltä, ope antakoon turpiin kun vanhemmat ei pysty.
Ihan kouluajn ulkopuolella jäit kiinni ja tuli jälki-istuntoa.
Kuule, mä runkkasin kesälomalla iskän mökillä ja ope ajoi ohi ja näki. Erotettiin koulusta ja kuule ihan aiheesta.
Kuri olla pitää ja lapset hirttää jos muu ei auta.
lapsille kuula kalloon! - Ei traumoja tullu
Olen edellisen kirjoittaja mutta nyt sulla on melko sairasta juttua ja toki kuri pitää olla kakaroille mutta sinulle ehdottaisin terapeuttia...
- Harmi mikä harmi
Opettajan pitää olla oikeudenmukainen ja (huom) tasapuolinen. Näin toivoisi myös työnantajan toimivan. Valitettavasti - jostain käsittämättömästäö syystä - nämä hyveet eivät kuitenkaan yleensä toteudu: aina on lempioppilaita ja erivapauksia saavia työntekijöitä.
Harmi. Monen luokan ja työpaikan henki ja ilmapiiri kärsivät sellaisesta. Kuri ei ole pahasta jos se koskee tasapuolisesti kaikkia yhteisössä! - Tasa-arvoako
Ei mailmassa mitään tasapuolisuutta ole. Toiset nyt vaan ovat surkimuksia toiset Hannu-Hanhia! Röyhkeys maan perii!
- opin saanut oppinut
Jos ymmärsin oikein, niin tämä se todellista kasvatusta.
Antaa oikean kuvan tulevaisuudesta.
Jos ei ole tarpeeksi nopea ja kiero saa lättyyn ensin ruumiillisesti sitten henkisesti.
Neuvo 1
Hanki porukka ja kouluta kouluttajaa.
Neuvo 2
Älä jää kiinni. - ghghlkökäöläl'
Nykyään ruumiillinen kuritus on kielletty laissa.
Se, mitä sinulle on joskus 1970-luvulla tapahtunut, mitä me siitä. Kylläpä rupesi nyt sinua jostain syystä kaihertamaan menneet asia!
Sulla on joku muu prosessi meneillään.
Eikä opettaja varmaan ennenkään läpsinyt ketään ellei tämä jota läpsittiin tehnyt ensin jotain!
Siksi toisekseen nyt on ollut lehdissä taas siitä opettajien työn rankkuudesta - no, no, kyllä sitä tarpeeksi kauan provosoinnin kohteena oltuaan voi malttinsa menettää!
Kylläpä on sinulla roimat traumat - mitä lie nyt itse asiassa sun kirjotusten takana! - joopa joooooo!
Olisit aikoinas vienyt asian poliisille - jos tuli mustelmia ja nenä vuoti verta ja tunsit itsesi pahoinpidellyksi.
Sinällään tänä päivänä kyseinen tapahtuma on jo vanhentunut!
Kyllä kuule minuakin vedettiin koulun käytävälle kahden naisopettajan haukuttavaksi kun ruuanjakelujonossa vahingossa tönäisiin takana olleen paremman perheen tyttären lautasen kumoon. Voi, voi, kun olin paha silloin. Ja toisen kerran nyittiin sivuun välituntijonosta kun olin lähtenyt juoksemaan toisten ohi rapussa - kyllä oli taas kurittamisen paikka. Sitten kyllä kun minua itseäni joku häiriintynyt poika vieressä istuessani pahoinpiteli, siitä ei oltu moksikaan. Ajattele siinäkin oli ihan paikallisen suurteollisuuslaitoksen pääluottamusmiehen poika - taisi pojalla olla kuitenkin kotona vaikeaa, ehkä isi löi äitiä ja pojan piti jatkaa perinnettä sitten luokkakaveriinsa!
Muistot säilyy joo, mutta en mä sentään noin katkera ole! - se oli silloin se
No en, mutta joskus 40 vuotta sitten taidettiin sallia?
Kyllä meilläkin peruskoulussa 30 vuotta sitten enkun opettaja läimäytti kaveria kirjalla päähän kun unohtui katselemaan ikkunasta ulos eikä seurannut opetusta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kristillinen kaste annetaa upotuskasteena
Kristillinen upotuskaste perustuu juutalaiseen mikve-kasteeseen, jossa upottaudutaan veden alle kokonaan. Paavali vertas1621127Koko kansan kaste Punaisen meren ylityksen aikana
Koko Israelin 2,5 milj.kansa sai kasteen ja Pyhän Hengen lahjan ylittäessän Punaisen meren. 1.Kor.10 1 Sillä minä en ta3661097- 501090
Sijaiskasteet kuolleitten puolesta
Paavali teki Korintossa sijaiskasteita kuolletten puolesta eli ns. Mormoninkasteita. 1. Kor. 15:29 Mitä muutoin ne, j3731009Kristillinen kaste toimitetaan upottamalla veteen - pään valelukaste ei kelpaa
Kristillinen upotuskaste perustuu juutalaiseen puhdistautumiseen, jossa upottaudutaan veden alle kokonaan. Paavali verta153922Upotuskaste on raamatullisin kaste
Jokainen raamattua lukenut tietää sen. Päivänselvä asia. Vauvalle annettu kaste ei löydy raamatusta.717857- 89857
Martina ja jalkapalloilija2
Seiska: Martina iski nuoren jalkapalloilijan vuosia sitten. Könysikö milf teinin kanssa?182810Nainen, nyt esitän muutaman skenaarion
Asumme yhdessä ja seurustelemme. 1. On ilta ja olet sohvalla makoilemassa ja räpläät kännykkääsi. Makuuhuoneesta kuulu105739Oikea kaste on syntisten kaste
Oikea kaste on syntisten kaste. Vain syntisiä tulee kastaa. Itsensä uskoviksi ja vanhurskaiksi julistaneita ei tule ka51713