Löysin silokkeja --> vinkkejä käyttöön ?

Sienikerääjäjj

eikös noita kuivateta tupakankin väliin... itse laitoin niitä nyt joku 10 kaappiin odottelemaan... mutta kaikkia vinkkejä voisi annella että mikä paras tapa olisi

49

25520

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eihajuakaan

      En ole ihan varma kannattaako sinun käyttää silokkeja jos et tiedä miten sienen saa elimistöösi sisälle.

      • hajulla olaan

        Tähän käy se kikka kolmonen. Eikö se kuulu käyttöohjeisiisi?


      • Sienikerääjäjj

        tiedän kaikki tavat mutta en ole varma mikä niistä olisi paras =)


      • SilokkiRousku
        Sienikerääjäjj kirjoitti:

        tiedän kaikki tavat mutta en ole varma mikä niistä olisi paras =)

        Syö ne sienet, kuivana tai tuoreena. Mietippä jos lyöt ne tupakan sekaan, niin siellä saattaa olla jotain itiöitä siellä sienessä ja ne kun menee keuhkoihin....yöh...pelkkä ajatuskin on ällöttävä. Siksi kantsii syödä.


    • Fiksu100394

      NAAMAAN VAAN KUIVATTUNA NIIN KYLLÄ NIILLÄ TONTUT JA DISCOVALOT SAA PYÖRIMÄÄN! (en suosittele käyttöä enkä rohkaise siihen)

      • Sieniäk

        Popsin noita ja tuli yli pitkä päihtymys onneksi olen vielä täällä maailmassa.


    • ht

      A) 10 silokkii ei riitä vittu mihinkää
      B) psilosybiini kuolee 80asteessa ja ei siiry polttamalla elimistöön kun plasebohöyryisten jonnejen mielestä.
      C)tiedät kyllä kaikki tavat... no miksi et nauti gummisuoscana, ja kyselet jostain sienispliffeistä... oot varmaan joku laudan rölli...

      • Anonyymi

        Psilosybiini hajoo n 250c


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Psilosybiini hajoo n 250c

        psilosybiini hajoaa täysin 250 C jolloin sitä ei enää ole mutta alkaa lämmössä heikentyä jo 80 C ylöspäin


    • Pilven Veikko

      En suosittele tupakan väliin. Jotkut syövät sellaisenaan ja jotkut kuivattavat ja syövät sitten. Kuivatuilla oli kai jotain useampia nauttimistapoja mutta syömällä silti. Alkoholin käyttöä kannattaa välttää sienien kanssa. Ei ole hyvä yhdistelmä se.

      Annostuksesta en osaa sanoa. Joillekin riittää pari sientä ja toiset tarvitsevat enemmän. Riippunee paljolti sienen psilosybiinipitoisuudesta. Isommissa sienissä psilosybiiniä on enemmän.

      Googleta niin löydät varmasti järkevämpiä vastauksia mitä täältä saat tai kysy joltain jolla on kokemusta.

      • sml71

        Pieni määrä alkoholi parantaa suippumadonlakkien vaikutusta ja kannabis sopii täydellisesti sienten kanssa! Lue kaikki kommenttini


    • trupaduuri

      "Isommissa sienissä psilosybiiniä on enemmän."
      Ei välttämättä, saattaa olla että isommissa sienissä on enemmän vettä.

      • eihajuakaan

        Kyllä. Enemmän osviittaa antaa se sinisyys, että kuinka nopeesti sinertää ja kuinka tummaks menee, mutta eipä niistä silloinkaan osaa täysin arvata.

        Ja kuivattamisen kanssa nyt on ihan makuasia. Ite tykkään, että tuoreet pistää kivemmat visuaalit kehiin. Näkyy selkeemmin. Jotku kuvittelee, että kuivaus jotenkin voimistaa sientä, mutta itse olen kokenut juuri päinvastaista.


      • hajulla olaan
        eihajuakaan kirjoitti:

        Kyllä. Enemmän osviittaa antaa se sinisyys, että kuinka nopeesti sinertää ja kuinka tummaks menee, mutta eipä niistä silloinkaan osaa täysin arvata.

        Ja kuivattamisen kanssa nyt on ihan makuasia. Ite tykkään, että tuoreet pistää kivemmat visuaalit kehiin. Näkyy selkeemmin. Jotku kuvittelee, että kuivaus jotenkin voimistaa sientä, mutta itse olen kokenut juuri päinvastaista.

        Tässä taas tätä käyttöohjetta. Tuli vain mieleeni, että mistähän hän puhuu tuossa ohjeen alussa.
        Mutta, sitten minullakin kirkastui, visuuaaliset tajunnanlaajennukset ja selkeesti näkyminen, senhän ne sienet aiheuttavat, elimistövaurioiden lisäksi.


      • trupaduuri
        hajulla olaan kirjoitti:

        Tässä taas tätä käyttöohjetta. Tuli vain mieleeni, että mistähän hän puhuu tuossa ohjeen alussa.
        Mutta, sitten minullakin kirkastui, visuuaaliset tajunnanlaajennukset ja selkeesti näkyminen, senhän ne sienet aiheuttavat, elimistövaurioiden lisäksi.

        Elimistövaurioita tulee ainoastaan jos vahingossa syö vääriä sieniä eli pitää tietää mitä suuhunsa pistää.


      • eihajuakaan
        hajulla olaan kirjoitti:

        Tässä taas tätä käyttöohjetta. Tuli vain mieleeni, että mistähän hän puhuu tuossa ohjeen alussa.
        Mutta, sitten minullakin kirkastui, visuuaaliset tajunnanlaajennukset ja selkeesti näkyminen, senhän ne sienet aiheuttavat, elimistövaurioiden lisäksi.

        Voi voi. Trollin on pakko trollata, vaikkei rassukka edes ymmärrä mistä puhutaan. Vähän turha se on huudella jostain elimistövaurioista, kun et tiedä edes alkeita.

        Sienen suuri koko ei välttämättä kerro tehosta, vaan voi olla ennemmin merkki veden määrästä. Kun sientä koskettaa sormin tai leikkaa sieniveitsellä, niin kosketus- tai leikkauskohta rupeaa sinertämään näissä taikasienissä. Mitä nopeammin sinerrys käy ja mitä tummemmaksi se menee, se saattaa kertoa sinulle jotain siitä tehosta. Ei kuitenkaan aina, eikä varsinkaan kaikkea.

        Tiedätkös, vähän samaan tapaan kuin omena saa mustelmia kun sitä menee painelemaan.


      • u657
        eihajuakaan kirjoitti:

        Kyllä. Enemmän osviittaa antaa se sinisyys, että kuinka nopeesti sinertää ja kuinka tummaks menee, mutta eipä niistä silloinkaan osaa täysin arvata.

        Ja kuivattamisen kanssa nyt on ihan makuasia. Ite tykkään, että tuoreet pistää kivemmat visuaalit kehiin. Näkyy selkeemmin. Jotku kuvittelee, että kuivaus jotenkin voimistaa sientä, mutta itse olen kokenut juuri päinvastaista.

        kuivaaminen tappaa madot sienistä,ei vaikuta psilosybiinin määrään tai tehokkuuteen niin paljoa että eroa huomaisi.


      • eihajuakaan
        u657 kirjoitti:

        kuivaaminen tappaa madot sienistä,ei vaikuta psilosybiinin määrään tai tehokkuuteen niin paljoa että eroa huomaisi.

        Vuoden vanhat Hawaiilaiset ei toimi ollenkaan. (Löyty kerran vahingossa laatikonpohjalta.)

        Psilosybiini liukenee veteen, eli voi haihtua sienestä ajan mittaan kun ilmankosteus pääsee sieneen. Näin ainakin itse päättelin. Laatikko ei ollut kuuma, eli kuumuus ei tuhonnut psilosybiiniä.

        Mutta enpä ole juuri muuta huomannut parikin kuukautta vanhoissa sienissä kuin sen, että tuoreissa visuaalit on hieman kirkkaammat.


      • sml71
        hajulla olaan kirjoitti:

        Tässä taas tätä käyttöohjetta. Tuli vain mieleeni, että mistähän hän puhuu tuossa ohjeen alussa.
        Mutta, sitten minullakin kirkastui, visuuaaliset tajunnanlaajennukset ja selkeesti näkyminen, senhän ne sienet aiheuttavat, elimistövaurioiden lisäksi.

        Suippumadonlakit eivät aiheuta minkälaisia vaurioita elimistöön, kannattaa tietää mistä puhuu hu huu!


    • 6t76t745r

      Itse lyön jugurtin väliin kuivatut silokit. Kuivatan silokit sanomalehtien välissä ja kirja painamaan päälle niin nesteet valuu nopeemmin ulos.

      • u657

        maitotuotteet ja esmes c-vitamiini vähentää psilosybiinin myrkytysoireita,elikkä ei pärise niin hyvin jos nautit samalla maitotuotteita tai tuotteita missä on paljon c-vitamiinia.


      • SIENIÄ2122
        u657 kirjoitti:

        maitotuotteet ja esmes c-vitamiini vähentää psilosybiinin myrkytysoireita,elikkä ei pärise niin hyvin jos nautit samalla maitotuotteita tai tuotteita missä on paljon c-vitamiinia.

        Itsellä taas jugurtin kanSSA toimii huomattavasti kovemmin


    • Semipää.

      Silokkeja kannattaa käydä keräämässä kerralla reilusti. 10 tattia ei riitä mihinkään. Varaa vaikkapa 1-3 päivää viikossa sienien keräämiseen ja käy katsomassa lammaspelloilta ja lannotetuilta pelloilta. Sellaiset pellot, missä on paljon heinätuppoja, ovat parhaimpia. Ja yleensä kaikki tatit kasvavat juuri näissä heinätupoissa.

      Sitten kun pussissa on 400-1000 tattia, niin pistät kuivaukseen vaikkapa sanomalehden tai uunipellin päälle 2-3 päiväksi huoneenlämpöön. Uunipellin päällä on parempi kuivattaa, koska sanomalehden päällä sienien hatut tarttuu lehteen kiinni ja kaikki tatit on sitten puoleksi valkoisia kun niissä on sanomalehden palasia kiinni (tämä nyt ei mikään iso ongelma ole..)

      Sitten kun on kuivannut, niin pistät säilöön vaikka pakastimeet ilmatiiviiseen pussiin ja syöt silloin kun itsestä tuntuu. Sienien kannattaa antaa kuivata kunnolla.

      Mielestäni tavallinen annostus on noin 25-40kpl sieniä, mutta tattien koko vaihtelee ja paras tapa mitata annos on punnita sienet kuivana. Grammoissa yksi käyttöannos on normaalisti 2-3grammaa kuivia sieniä. Ja älä polta sieniä, syöt kuivana/tuoreena ja jos tuntuu että pahalle maistuu, niin juo vaikka mehua päälle. Kuivana on helpompi syödä.

      Silokkien tunnistus on tärkeää. Itse aloittelijana tein sen virheen että liian innostuneena keräsin vähänkin silokeilta näyttäviä sieniä ja loppujen lopuksi sain selville että nämä tatit olivat kuupikka-sukua (myrkyllinen munuaisille). Onneksi ei mitään vaurioita tullut. Kyllä nekin toimii, mutta psilosybiinipitoisuudet ovat heikompia kun silokeissa. Ja loppujen lopuksi mitään muita sieniä ei kannata syödä jos meinaa trippailla. Nurmikirjoheltta ja muut kirjoheltta-suvun sienet muistuttavat myös silokkeja, mutta kun tarkasti katot niin kyllä niissä selvä ero silti on.

      Ja övereitä ei kannata vetää...

    • kolkkaaja

      Noniin noniin, nyt o tarjottu syömistä moneen otteeseen.... niistä voi myös tehdä tatti teetä. itselläni alkaa niin hirveä kakomis efekti että saan oikein taistella ne semit alas suusta johon menee noin 15-30 min :D siinä saa kaverit hyvät naurut ku yhellä valuu kyyneleet pitkin silmiä ja yrittää mussutaa niitä naamaan. tästä syystä teenkin itse niistä aina teetä seuraavan laisesti. Lämpimään vereen sienet. Vähän laadusta riipuvaisia alku syksyn semejä voi joutua laittamaan reilusti yli 100 mutta loppu syksyä kohto 30-60 on erittäin hyvä, suosittelen vaikka kokeilemaan sillä 30 ensiksi. Vesi ei saa kiehua missään nimessä niinkuin täällä jo aikaisemmin mainittiinkin, psilosiitit tuhoutuvat. vaan kiehauttaa, heti kuin ensimmäinen kupla pulpahtaa pintaan niin lämmöt pois muista sekoittaa niitä hiljalleen samalla kun annat niiden lillua siellä kattilassa. Huomaat siinä samalla hämmentäessä että se vesi muuttuu hiukan sakeammaksi siis todella vähän tummemaksi joka o hyvä juttu jolloin ne psilosiitit ovat alkaneet liuveta veteen. sitten vaan kuppiin ja nauttimaan. sekaan voi laittaa hunajaa tai sokeria itse suosin vähän molempia. ne sienet voi myös syödä vielä sen jälkeen sieltä kattilasta pois tai juoda siinä tee vedessä.

      Huomioitavaa! Elä anna niiden hämätä sua jos keräät alku syksytä sieniä ja syöt esim esim 80 niinkuin kaverini teki eivätkä toimineet johtuen niiden tehottomuudesta. niin et mene loppu syksyn tatteja vetämään samaa määrää voi olla että olet sellasella matkalla että oksat pois sille reissulle voi sitten jäädä pysyvästi! itse ensimmäinen trippi tapahtu 25 tatilla ja jalka uppos nilkkaa myöten lattiasta läpi oikea käsi katosi kokonaan olka varresta, kavereiden päät veny niinkuin elokuvassa Alien ja sellasta. Vaikuttaa myös korkeus aste tehoon Siis ilmastointi mitä pohjosemmaksi mennään sitä stydimpiä ne ovat. itse olen täältä keskisuomen korkeuksilta. Joku viisas joskus sano että teho etelän ja pohjosen erolla on 1-3 eli verratuna jotain pk-seutu sieniä ja sitten lapista kerättyjä. Limigan semit ovat muun muossa Damissa sieni kartassa. Ja ne eivät ala potkimaan heti koska kulkevat eniksi ruuan sulatuksen kautta niin syötyinä kuin juotuina. Elikkä noin 30-1h Elä siis syö lisää jos eivät heti toimi. vaikuttaa syöminen jonkun verran, itse en suosittele syömään ennen matkaa noin 2-3h Näihin kasvaa erittäin nopeasti toleranssi jos ensimmäisellä kerralla vetäset 30 toisella kerralla voi olla että joutuu syömään 60-70 VAIN JOS SYÖT USEASTI ELI 2 viikon välein en suosittele kenellekkään. Nämähän ovat haitallisia maksalle ja munuaisille ja aiheuttavat korvaamatonta vahinkoa. itse matkustan 3-5 vuodessa. suosittelen kesäämään vasta ensimmäisten pakkas öiden jälkeen niitä ennen sitä niitä on aika turha keräillä. Mitäs muuta ööööö.... niin buusterina toimii mustaherukka elkää kokeilko jos ette tiedä mitä teette. Ei ole itselläkään ollut tarvetta ikinä sitä käyttää buustaamassa, se o toinen erittäin tehokas tapa jäädä sille matkalle sitten. Elkää odottako sitä matkaa liikaa.... Millo tää toimii!!! se tulee kun tulee kyllä sen huomaa, Siinä on keskushermostoon vaikuttavia aineita jonka takia mullakin on mennyt jalat läpi lattiasta oon sulanut kuin laava puoliksi sänkyyni yms... tämä vaihe menee nopeasti ohite jonka jälkeen alkaa vasta näyttämään todellisen luonteensa. Jos otat ota hyvässä seurassa 1-4 kaveria jotka kanssa matkustavat samalla olette niinsanotusti samalla aaltopituudella. Sinulle tulee aukeamaan niin erilainen ajatusmailma tästä mailamsta että et osaa edes kuvitella sitä selvältä päältä. ei niinkään ehkä visuaaliseti vaan pään sisäisesti. sittenpähän näeti eipä minulla muuta.

      • toto12

        Kukaan ei jää matkalle pysyvästi.
        Psilosybiinisienet eivät vahingoita sisäelimiä.
        Sienet eivät ole heikompia alkusyksystä.
        Ärsyttävää, kun joku joka on käyttänyt taikatatteja, ei näyttäisi tietävän niistä paljon mitään oikeaa tietoa.


    • jokusienhullukstullu

      vittu mulle näyt kans ; ) ! *näit
      Kuulostaa iha vitun ihanalle

    • jokusienihulluxtullu

      vittu hulluhan näit vetelis ettex tajuu toi äskein oli vaa paska läppä !

      Eipä kiinnosta,,ei. oon toi edllii ja oli läppäää xd

    • Epsukk123

      Topic alkaa olla jo ajankohtainen. Ensimmäisiä silokkihavaintoja näin Tahkolla. Etelä-Suomessa en ole löytänyt. Mites muilla?

    • silokkisanna

      Oulun Korkeuksilta On kuulemma jo muutama löytyny.

    • supersuppilo

      Eilen kävin vakiospotilla vähä kattelemassa mut heinä on vähä turhan korkeella joka hankaloittaa etsimistä,menee vaa turhaan tallomaan hyvää aluetta,pitää vissii etsiä uus mesta.

      silokkisanna: On niitä löytyny jo pk-seudultakin.

    • jonne18

      Nojuu kyl niitä viimeyön tuli tääl pk seudul etittyy, 45min pimeessä etsin ja bout 10 lähti mukaan, pieniähän ne mut..

    • raimoton

      onko väliä nielaiseeko suoraan vai ns jauhaa suussa pitempään?

      • ugbg g

        tuskimpa sillä mitään väliä ole


      • sml71

        Suippumadonlakkien vaikutus on nopeampi pureskeltuna, koska psilosybiini alkaa imeytyä jo suun limakalvoilta


    • sieni syö sinua

      Kun syötte sieniä teille tulee kauhea himo leikata oma mulkku irti, myös matkalle jääminen on 90% varmaa.

      On myös paljon silokkia muistuttvaia sieniä jotka on tappavan myrkyllisiä et kannattaa varmaan olla idiootti ja kerätä.

      • guyinob

        on myös paljon ruokasieniä muistuttavia ja tappavan myrkyllisiä sieniä.


      • sml71

        Et taida tietää sienistä yhtään mitään! Hu huu!


    • imigrant

      Paikat ,jos sieniä kasvaa Helsingissä, tai hieman kauempana??? can somebody tell me where they grow in Helsinki or little-bit away ??

    • silokkinarkkari

      Jääkö diitä hajua kun kuivattaa kaapissa tai saunassa

      • narkkilari23344

        ei jää joni


    • sml71

      Käytin suippumadonlakkeja ensimmäisen kerran vuonna 93. Sienet ovat tehokkaimpia raakana tai huoneenlämmössä kuivattuina syötynä. 30-60 sientä koosta riippuen eli kuivattuina sieniä noin 2 grammaa on sopiva annos. Övereitä on turha pelätä, koska tappavaa annosta ei edes tiedetä. Suosittelen!

      • cweionfiown

        alottajat ei tarvii edes kahta rammaa,yksikin riittää. 2 g voi olla herkemmälle ehkä hiukan diippii menoo.


      • egiohwegio

        Övereiksi voi kutsua myös ns.pahaa matkaa. tehokkaimpia on tuoreet sienet,kuivattuna menettää jonkin verran tehoja,mutta ei merkittävästi. Annostus alottajalla on oman kokemuksen mukaan noin 0,7-1,5g, mutta suosittelisin kuitenkin ensin lähtemään pienestä ja nostaa tarvittaessa annostusta.

        Toimivuus voi olla hyvinkin yksilöllistä,koska kaikki ympäristössä vaikuttaa aina matkan laatuun ja sen takia kannataakin panostaa siihen valmistautumiseen. matkat on huomattavasti antoisampia kun on set&setting kunnos,vähentää myös mahdollisia negatiivisia kokemuksia.


    • Anonyymi

      Suosittelen näin 10 vuotta myöhässä itsensä lopettamista. Silokit ovat ratkaisu maailmankaikeuden selvittämiseen ja fbi ja karhupolis ja jeffan on peräsässsisi

      • Anonyymi

        meikä trippaa tääl iha huolella mutta joo psilosybet on vähä nääh ostakaa oikeita huumeita saatana


    • Anonyymi

      nopea kuivatus kesäisessä säässä, niin sotket 1,5 vodkapulloon, noin viikoksi liukenemaan hämärässä viileessä, mistä valmistuu hengenvaarallinen tainnute.
      t.alkoholi on farmaseuttinen, joten aina lääkityksen alainen, miltei nainen, hähähähähähähähähähähähähähähähähähä
      ps.KYTÄT eivät säväytä, illanruskosta aamunkoittoon, uudenpäivän jää poliisit häviämään, niin kauan kun meikäläinen on tämän maailman kannella, haista lakipaskaas, senior milioniis, fiif................

      pps.raharikoshan herra ylikonstaapeli, valuutta vedos, Laki?
      https://www.youtube.com/watch?v=hZlDyDtJLxI

    • Anonyymi

      Voiko silokkeja suolata?. Pidän suolatusta sienistä

    • Anonyymi

      Löytyykö niitä ensimmäisten pakkasten jälkeen

      • Anonyymi

        kyllä löytyy
        t-huume tuovinen


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      51
      3397
    2. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      153
      2045
    3. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      197
      1698
    4. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      131
      1613
    5. 80
      1145
    6. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      234
      1094
    7. Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?

      Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä
      Maailman menoa
      266
      1006
    8. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      123
      948
    9. Olen pahoillani mies

      Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari
      Ikävä
      52
      909
    10. Olet mies varmasti peto

      Makkarin puolella. 🤤
      Ikävä
      72
      865
    Aihe