Uskonto merkitsee uskomusta. Siis sitä, ettei ole tietoa. Eli luuloa. Siis harhaa.
Kristinuskoa on 900 vuoden aikana muokannut iso joukko miehiä, siitä on poistettu kaikenlaista ja siihen on lisätty asioita. Tulkintoja on laidasta laitaan; valitse siitä. Eihän tällaiseen voi suhtautua vakavasti, eihän...? Että paavikin on Jumalan edustaja maan päällä?
Vapaus on hieno juttu. Minulle se tarkoittaa myös sitä, etten niele perinteisiä kaavoja, vaikka ne olisivat kuinka ikivanhoja ja kunnioitettuja.
Ilman uskonnon kaavamaisuuksia, rituaaleja ja hierarkioita voi nähdä mikä on oikeasti pyhää: tämä kaunis maapallo luontoineen, rakkaus ja välittäminen.
Temppelini olkoon vaikkapa metsä. Siis metsä, ei mikään puupelto. Siellä voi helposti aistia hiljaisuuden ja ajattomuuden.
Luulemisen vapaus
catalina x
0
<50
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 723063
- 552725
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322335- 792188
- 951996
- 571929
- 121576
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171537Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301380Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?301351