kuuluisien miesten viimeiset sanat

Mervi Tikka

On mielenkiintoista ja opettavaista tutkia joskus,mitä kuuluisat miehet ovat sanoneet ja kokeneet vähän ennen kuolemaansa.Vilkaisu kuolinvuoteelle ilmaisee usein enemmän,kuin suuret sanat ja teot heidän elinaikanaan.Siinä hetkessä,kun katselee kuolemaa silmästä silmään,putoaa monelta naamio ja he-totta tosiaan-tulevat rehellisiksi!

LENIN,

kuoli henkisessä pimeydessä.Hän pyysi pöydiltä ja tuoleilta syntiensä anteeksiantamusta.

WINSTON CHURCHILL "Mikä narri olenkaan ollut"!

NIETZSHE kuoli mielipuolena.

SIR THOMAS SCOTT,Englannin ylähuoneen entinen presidentti:"Tähän hetkeen saakka olen ajatellut,ettei ole olemassa Jumalaa eikä helvettiä.Nyt tiedän ja tunnen,että molemmat ovat ja minä olen joutunut kadotukseen Kaikkivaltiaan oikeudenmukaisen tuomion mukaan."

HOBBES,englantilainen ajattelija:"Minulla on edessä kauhea hyppy pimeyteen."

KAARLE IX (Ranska) "Olen kadotettu sen voin todeta selvästi:"

DAVID HUME,ateisti,huusi:"Olen liekeissä!"
Hänen epätoivonsa oli kauheaa katseltavaa.

HEINRICH HEINE,oli suuri pilkkaaja.Elämänsä loppupuolella hän kirjoitti runon:

"Särkynyt on vanha soitin
kallioon mi Kristus on!
Soitin jota pahaan menoon
paha henki viritti.

Se soitin kutsui kapinaan
Soi epäilystä,pilkkaa vaan.
Oi, Herra mä eteesi polvistun
anna anteeksi laulut mun!"

JAROSLAWSKI,kansainvälisen uskonnonvastaisen liikkeen johtaja:"Polttakaa kaikki kirjani.Katsokaa Pyhää! Hän on jo odottanut minua;Hän on täällä."

51

490

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • K.R.S.

Mikä oli jutun pointti? Ihmiset saattavat seota kuoleman lähestyessä? En oikein ymmärrä mitä ajat takaa tällaisella spämmillä.

• Pointti.

Onko sinulla APINAN aivot, kun et tajua pointtia?

Vastaus: On.

• :(I):
        Pointti. kirjoitti:

Voi kuin sööttiä, apina on antanut plussan itelleen.

• Pointti. kirjoitti:

Meillä kaikilla apinoilla on apinan aivot.

• Mervi Tikka

Krisitty :

"EI tällä miinakentällä OLE miinoja, Jumala on minulle niin kertonut"

"Minun ei vielä tarvitse avata laskuvarjoa, koska Jumala ei ole minua niin käskenyt. Sanokoon materialistinen Atenistinen rannetietokone mitä tahaansa!"

"Ompas siinä Ateisti-BanDiltos -tätillä nätti NAISTENPYÖRÄ"

• Urbaanilegendojen hälinää. :)

Kaikissa kertomuksissa kerrotaan (Kas kummaa) olleen 1-2 Kristittyä todistajaa jotka ovat olleet vahvistamassa väittämiä. Vaikka jokseenkin kummallista miksi monet sukulaiset ovat olleet eri mieltä suurten ajattelijoiden viimeisistä sanoista? - Voisiko kenties olla että joku on valehdellut?

• Arskan veli

Arska Alkoholisti: "Muutas Jeesus tuo vesi viiniksi että saan kunnon lähtiäiskännit"

• oikeinnurin

Sanomiset ei muuta kuolemaa, kaikki kuitenkin kuollaan niin uskovaiset kuin
      uskonnottomat.
      Yksikään edesmennyt luulevainen ei ole kyennyt kertomaan olotilastaan.

Kuolemalla ratsastaminen on uskovaisten peloittelukeino,jokseenkin sadistista
      uhkailla kuolleita.

• Mervi Tikka

Näinhän se on,että kaikki kuolemme joskus.Pappikin keskusteli ateistin kanssa ja totesi,että jos sinä olet oikeassa eikä Jumalaa ole niin tosiaan sama kohtalohan meillä on.Mutta jos taas minä olen oikeassa ja Jumala on niin kyllä meillä iäisyydessä on erilaiset olot.

• erkkiantero69

Entäs jos jumala onkin olemassa, mutta ei olekaan Raamatun jumala?

Entäs jos jumala onkin sellainen, että päästää taivaaseen vain kaikki ihmiset, jotka olivat kyllin fiksuja olemaan uskomatta jumaliin ilman todisteita?

• Tuo asetelma ei ole fifty-fifty. Jumalolentoja on noin 3000 ja jokaisella eri systeemit siihen pelastukseen ja jopa samaan jumalolentoon uskovien välillä on lukemattomia versioita. Pokerinpelaajan logiikka ei toimi tuossa tapauksessa.

• Mut Mervi,

Eihän kukaan voi uskoa "varmuuden vuoksi". Uskonhan pitää olla luja kuin vuori ja varmuuden sisäistä paloa?

Jos ei usko, ei vaan usko. Eikö niin? Ei kai kukaan teeskentele uskovansa, vain siksi, että välttäisi mahdollisen kadotuksen?

• Olly

Jumala on. Aivan samalla tavalla kuin Aku Ankka, kummatkin ovat kirjallisia hahmoja, mutta niiden olemassaoloa ei toki voi kieltää.

• Olly kirjoitti:

Jumala on. Aivan samalla tavalla kuin Aku Ankka, kummatkin ovat kirjallisia hahmoja, mutta niiden olemassaoloa ei toki voi kieltää.

Ei voi kieltää. Molemmat ovat kirjallisia hahmoja ja sellaisina toki olemassa.

• Mervi Tikka
        UskonnotonLähimmäinen kirjoitti:

Mut Mervi,

Eihän kukaan voi uskoa "varmuuden vuoksi". Uskonhan pitää olla luja kuin vuori ja varmuuden sisäistä paloa?

Jos ei usko, ei vaan usko. Eikö niin? Ei kai kukaan teeskentele uskovansa, vain siksi, että välttäisi mahdollisen kadotuksen?

>>Jos ei usko,ei vaan usko.Eikö niin?>>

Olen kanssasi täysin samaa mieltä.
        Usko on aina Jumalalta saatua sitä ei kukaan pysty itsestään pumppaamaan.Se on sitä Jumalan suurta armoa,että ihminen
        Pyhän Hengen voimasta saa tuon uskon,että uskoo.
        Raamattu käyttää ilmaisua-Hän antoi heille voiman, tulla Jumalan lapsiksi-.
        Se on mielestäni kuitenkin niin tärkeä juttu,että sitä Jumalan armoa kannattaa pyytää.En minä ainakaan halunnut pelata omalla iänkaikkisella elämälläni Venäläistä rulettia.

• Mervi Tikka
        UskonnotonLähimmäinen kirjoitti:

Ei voi kieltää. Molemmat ovat kirjallisia hahmoja ja sellaisina toki olemassa.

Aku Ankka,ei kukaan historiantutkija häntä löydä.
        Jeesus Kristuksen taas ateistisen elämänkatsomuksen
        omaavakin tutkija löytää historiallisena henkilönä

• Mervi Tikka kirjoitti:

"Jeesus Kristuksen taas ateistisen elämänkatsomuksen
        omaavakin tutkija löytää historiallisena henkilönä"
        Oikeenko totta puhut, löytyskö sulta mitään linkkejä, tai nimiä näistä tutkijoista ?

• löytänytm
        erkkiantero69 kirjoitti:

Entäs jos jumala onkin olemassa, mutta ei olekaan Raamatun jumala?

Entäs jos jumala onkin sellainen, että päästää taivaaseen vain kaikki ihmiset, jotka olivat kyllin fiksuja olemaan uskomatta jumaliin ilman todisteita?

todisteita on vaikka kuinka paljon, kunhanvaan on aitoa rehellisyyttä etsiä totuutta eikä selittele asioita omien mielihalujensa pohjalta. "Joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon tulee tuntemaan onko tämä oppi Jumalasta vai puhunko omiani" Jeesus

• Mervi Tikka kirjoitti:

Usko on aina Jumalalta saatua sitä ei kukaan pysty itsestään pumppaamaan.Se on sitä Jumalan suurta armoa,että ihminen
        Se on mielestäni kuitenkin niin tärkeä juttu,että sitä Jumalan armoa kannattaa pyytää.En minä ainakaan halunnut pelata omalla iänkaikkisella elämälläni Venäläistä rulettia.

Millä perusteilla päädyit sitten valitsemaan kristinuskon joka sattuu olemaan suomessa ylivoimaisesti yleisin uskonto? Meidät on ehdollistettu lapsena kristinuskolle ja syötetty kristinuskon "totuutta" ovista ja ikkunoista koko elämämme ajan.

Miten perusteellisesti varmistuit niistä yli 3000 jumalolennosta ettei tämä ole ns. eksytystä? Lukemalla uskonnollisia kirjoja ja vakuuttumalla sisäisesti? Luitko mitään muuta kuin tarkasti valittua tietyn uskonnon kirjallisuutta?

Kaikkiin muihinkin tuhansiin jumaliin uskovat ihmiset ovat lukeneet omia uskonnollisia kirjoituksiaan ja kokeneet "jumalan kutsun" ja vastanneet siihen myöntävästi.

Yhdestäkään jumalasta ei ole olemassa minkäänlaisia todisteita. Jumalolennot vaikuttavat olevan ihmisten mielikuvituksen tuotteita, kuten kristinuskonkin jumalat.

Valitsemalla summamutikassa yhden tuhansista jumalista ei pelaa venäläistä rulettia. Siinä on kuitenkin 80-83% mahdollisuus selvitä (5 tai 6 paikkaa rullassa). Oikean jumalan valinnassa umpimähkään olisi 0,03% mahdollisuus selvitä teoriassa, mutta kun jumalista ei ole olemassa ainoatakaan kriittisen tarkastelun kestävää todistetta on todennäköisyys vieläkin olemattomampi. Kun otetaan vielä huomioon se, että samaan jumalaan uskovienkin sisällä on lukemattomia eri versioita mikä on oikea tapa pelastua, todennäköisyys pienenee entisestään.

Jos unohdetaan se, että jumalia ei ole todennäköisesti olemassa ja tarkastellaan sen perusteella todennäköisyyttä että yksi jumala on olemassa. Heitetään hatusta vaikka että jokaisella jumalolennolla on keskimäärin 3 versiota pelastuksesta on pelastusversioita kaikkian noin 9000. Pelaat venäläistä rulettia revolverilla jossa on 9000 pesää ja 8999 pesässä on patruuna mutta yhdessä ainoassa ei. Itse en ainakaan tuollaisella aseella venäläistä rulettia pelaisi. Pelkät patruunatkin painaisi jo noin 180 kg.

• löytänytm kirjoitti:

todisteita on vaikka kuinka paljon, kunhanvaan on aitoa rehellisyyttä etsiä totuutta eikä selittele asioita omien mielihalujensa pohjalta. "Joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon tulee tuntemaan onko tämä oppi Jumalasta vai puhunko omiani" Jeesus

>> "Joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon tulee tuntemaan onko tämä oppi Jumalasta vai puhunko omiani" >>

Ethän vain pannut tuohon sanojesi vakuudeksi omien mielihalujesi mukaista sitaattia?

• Mervi Tikka kirjoitti:

"Usko on aina Jumalalta saatua sitä ei kukaan pysty itsestään pumppaamaan."

Olen kanssasi eri mieltä. Tuhannet miljoonat ihmiset ovat aikojen kuluessa saaneet uskokseen perheensä uskon tai karismaattisen uhoajan uskon. Tietyillä alueilla se on hyvin harvoin kristinusko. Uskonto voidaan juurruttaa ihmiseen. Ja itsesuggestiokin on ihmiselle hyvin ominaista. Ihminen voi suggeroida itsensä uskomaan totuudenvastaisia asioita jopa reaalimaailman selkeistä tiedoista. Uskonnollisten uskomusten kohdalla homma on luonnollisesti vielä helpompaa.

• Mervi Tikka
        A10097 kirjoitti:

"Usko on aina Jumalalta saatua sitä ei kukaan pysty itsestään pumppaamaan."

Olen kanssasi eri mieltä. Tuhannet miljoonat ihmiset ovat aikojen kuluessa saaneet uskokseen perheensä uskon tai karismaattisen uhoajan uskon. Tietyillä alueilla se on hyvin harvoin kristinusko. Uskonto voidaan juurruttaa ihmiseen. Ja itsesuggestiokin on ihmiselle hyvin ominaista. Ihminen voi suggeroida itsensä uskomaan totuudenvastaisia asioita jopa reaalimaailman selkeistä tiedoista. Uskonnollisten uskomusten kohdalla homma on luonnollisesti vielä helpompaa.

>>Tuhannet miljoonat ihmiset ovat aikojen kuluessa saaneet uskokseen perheensä uskon tai karismaattisen uhoajan uskon>>

On totta,että uskontoja ja uskoja on monia.On paljon myös väärää rahaa liikkeellä,mikä ei sulje kuitenkaan sitä,ette myös oikeaa löytyy.
        Jeesus on myös monessa uskonnossa tärkeässä osassa
        (esim.islamissa profeetta)
        Miksi sitten Raamatun Jumala on oikea?
        Kun minä kuljin ennen uskoon tuloa maailmassa, pilkkasin aina kun tilaisuus tuli uskossa olevia.Tuli myös hetki,että nöyrryin ja rukoilin
        Jumalaa.En tiennyt vielä silloin kuka tämä Jumala on ja miten Häntä on lähestyttävä.Ainoa asia mitä olin kuullut oli tuo sana rukoile.
        Uskon ja olen tuon itse kokenut,että tässä vaiheessa oli mukana jo Jumalan Pyhä Henki joka vaikuttaa Raamatunkin mukaan ihmisen tekemiseen ja tahtomiseen kun vilpittömästi Hänta avuksi kutsumme.Kun on saanut kokea tuon Jumalan armon, jossa Hänen henkensä todistaa meidän hengellemme,että Jeesus Kristus on Herra, olen armosta saanut kokea ja tuntea,että Hän on se oikea eikä muuta ole.

• erghgbvxc
        löytänytm kirjoitti:

Oikeassa olet, noin se menee. Siinä on oikein empiirinen testi, jonka avulla voi tutkia onko Jeesuksen oppi Jumalasta vaiko ei.

• miss ei kirj
        Mervi Tikka kirjoitti:

>>Tuhannet miljoonat ihmiset ovat aikojen kuluessa saaneet uskokseen perheensä uskon tai karismaattisen uhoajan uskon>>

On totta,että uskontoja ja uskoja on monia.On paljon myös väärää rahaa liikkeellä,mikä ei sulje kuitenkaan sitä,ette myös oikeaa löytyy.
        Kun minä kuljin ennen uskoon tuloa maailmassa, pilkkasin aina kun tilaisuus tuli uskossa olevia.Tuli myös hetki,että nöyrryin ja rukoilin
        Jumalaa.En tiennyt vielä silloin kuka tämä Jumala on ja miten Häntä on lähestyttävä.Ainoa asia mitä olin kuullut oli tuo sana rukoile.
        Uskon ja olen tuon itse kokenut,että tässä vaiheessa oli mukana jo Jumalan Pyhä Henki joka vaikuttaa Raamatunkin mukaan ihmisen tekemiseen ja tahtomiseen kun vilpittömästi Hänta avuksi kutsumme.Kun on saanut kokea tuon Jumalan armon, jossa Hänen henkensä todistaa meidän hengellemme,että Jeesus Kristus on Herra, olen armosta saanut kokea ja tuntea,että Hän on se oikea eikä muuta ole.

"Kun minä kuljin ennen uskoon tuloa maailmassa, pilkkasin aina kun tilaisuus tuli uskossa olevia"

Olitpas ilkeä. Kohdallasi ehkä hyvä että olet nykyään uskovainen, jos se on tehnyt sinusta mukavamman ihmisen.

• Mervi Tikka kirjoitti:

Huomaa kuinka voimakkaasti olet ehdollistunut tiettyjen uskonnollisten lahkojen aivopesulle. Elät harhaisessa todellisuudessa jumalolentojesi kanssa muiden samoin uskovien ympäröimänä.

Ohitat systemaattisesti kaikki asiat joissa joutuisit ajattelemaan kriittisesti omaa suhtautumistasi näihin aivojesi tuottamiin jumaliin. Kirjoituksesi suorastaan pursuaa helluntai-vapaasrk akselin fraaseja.

• Mervi Tikka
        KeljuKooKojootti kirjoitti:

Huomaa kuinka voimakkaasti olet ehdollistunut tiettyjen uskonnollisten lahkojen aivopesulle. Elät harhaisessa todellisuudessa jumalolentojesi kanssa muiden samoin uskovien ympäröimänä.

Ohitat systemaattisesti kaikki asiat joissa joutuisit ajattelemaan kriittisesti omaa suhtautumistasi näihin aivojesi tuottamiin jumaliin. Kirjoituksesi suorastaan pursuaa helluntai-vapaasrk akselin fraaseja.

Sinulle, KeljukooKootti voin sanoa, etten ole minkään lahkon tai seurakunnan jäsen.Kun aikoinani erosin Ev.Lut.kirkosta siirtyivät paperini väestörekisteriin ja siellä ne myös ovat pysyneet>>.Elät harhaisessa todellisuudessa>> on sinun ja varmaan monen muunkin ateisti palstalla olevan mielipide.Se ei vie kuitenkaa pohjaa siltä, että saan olla armosta Herran oma.

• Mervi Tikka kirjoitti:

Sinulle, KeljukooKootti voin sanoa, etten ole minkään lahkon tai seurakunnan jäsen.Kun aikoinani erosin Ev.Lut.kirkosta siirtyivät paperini väestörekisteriin ja siellä ne myös ovat pysyneet>>.Elät harhaisessa todellisuudessa>> on sinun ja varmaan monen muunkin ateisti palstalla olevan mielipide.Se ei vie kuitenkaa pohjaa siltä, että saan olla armosta Herran oma.

Hienoa että olet löytänyt kuvitteellisen todellisuuden herrasi kanssa. Onko sinulla esittää tästä olennosta muuta todistetta kuin uskonnolliset kirjoitukset ja sisäinen vakuuttuneisuus?

Vaikket sinänsä kuulu mihinkään lahkoon mutta puheessa on vahva vaikutus kunnon fundislahkoista. Elät omassa todellisuudessasi kaukana oikeasta todellisuudesta tuon herrasi kanssa. Et sitä tietenkään voi ymmärtää tuossa tilassa.

• Mervi Tikka kirjoitti:

Pelkkä Jeesuksen historiallisuuskin on erittäinkiistanalainen. Täältä voit lukea palvomastasi hahmosta lisää:

http://www.argumentti.fi/jeesuksen_historiallisuus/jeesuksen_historiallisuus.php?id=72

Mutta kunnon uskovaisena ohitat todennäköisesti tämänkin tekstin ja kieltäydyt käsittelemästä asiaa.

• Mervi Tikka kirjoitti:

"On totta,että uskontoja ja uskoja on monia.On paljon myös väärää rahaa liikkeellä,mikä ei sulje kuitenkaan sitä,ette myös oikeaa löytyy."

Rahaa ja uskontoja on, koska ihmiset tekevät niitä. Ja molemmissa voi feikata.

"Miksi sitten Raamatun Jumala on oikea? Kun minä "

Muiden uskontojen vaikutuspiirissä ihmiset saavat samanlaisia subjektiivisia todisteita omien jumaliensa olemassaolosta omien kokemustensa kautta. Ja sellaisiakin ihmisiä on joiden kokemusmaailmaan ei kuulu yhdenkään uskonnon jumaliin uskominen. Tässä valossa on mielestäni hupsua koettaa perustella tietyn jumalan totuudellisuutta yksittäisten ihmisten kokemuksilla.

• Mervi Tikka kirjoitti:

"Kun on saanut kokea tuon Jumalan armon, jossa Hänen henkensä todistaa meidän hengellemme,että Jeesus Kristus on Herra, olen armosta saanut kokea ja tuntea,että Hän on se oikea eikä muuta ole. "

Aloituksestasi jo huomaa, millainen herkkäuskoinen hölmö sinä olet, joten sinun kokemasi ei ole minkään arvoinen todellisuuden mittarina, varsinkaan, kun sinä esittelet sen uskonnollisina mantroina, joista huomaa, miten epäluotettava sinun kokemuksesi on.

• Mervi Tikka kirjoitti:

"Se ei vie kuitenkaa pohjaa siltä, että saan olla armosta Herran oma. "

Ei tietenkään vie, koska sitä pohjaa ei ole alunperinkään olemassa.

• SamiA
        KeljuKooKojootti kirjoitti:

Hienoa että olet löytänyt kuvitteellisen todellisuuden herrasi kanssa. Onko sinulla esittää tästä olennosta muuta todistetta kuin uskonnolliset kirjoitukset ja sisäinen vakuuttuneisuus?

Vaikket sinänsä kuulu mihinkään lahkoon mutta puheessa on vahva vaikutus kunnon fundislahkoista. Elät omassa todellisuudessasi kaukana oikeasta todellisuudesta tuon herrasi kanssa. Et sitä tietenkään voi ymmärtää tuossa tilassa.

”Hienoa että olet löytänyt kuvitteellisen todellisuuden herrasi kanssa. Onko sinulla esittää tästä olennosta muuta todistetta kuin uskonnolliset kirjoitukset ja sisäinen vakuuttuneisuus?”

Kirjoittanut tuskin halajaa todisteita Jumalasta: kun on uskoa, niin mihin sitä enää tarvitsee todisteita tai vakuutteluja?
        Ymmärrän kyllä, että sinä perään kuulutat todisteita, jotta voisit olla edes hetken vakuuttunut maailmankatsomuksestasi.

Maailmankatsomuksesi on niin heikko, että sitä pitää kokoajan todistella ja vakuutella.

• SamiA
        A10097 kirjoitti:

"On totta,että uskontoja ja uskoja on monia.On paljon myös väärää rahaa liikkeellä,mikä ei sulje kuitenkaan sitä,ette myös oikeaa löytyy."

Rahaa ja uskontoja on, koska ihmiset tekevät niitä. Ja molemmissa voi feikata.

"Miksi sitten Raamatun Jumala on oikea? Kun minä "

Muiden uskontojen vaikutuspiirissä ihmiset saavat samanlaisia subjektiivisia todisteita omien jumaliensa olemassaolosta omien kokemustensa kautta. Ja sellaisiakin ihmisiä on joiden kokemusmaailmaan ei kuulu yhdenkään uskonnon jumaliin uskominen. Tässä valossa on mielestäni hupsua koettaa perustella tietyn jumalan totuudellisuutta yksittäisten ihmisten kokemuksilla.

”Muiden uskontojen vaikutuspiirissä ihmiset saavat samanlaisia subjektiivisia todisteita omien jumaliensa olemassaolosta”

Sitten heillä on jumalia: palvokoon niitä.
        Minullakin on Jumala (Jeesus) palvon häntä.

• SamiA
        ertert kirjoitti:

"Kun on saanut kokea tuon Jumalan armon, jossa Hänen henkensä todistaa meidän hengellemme,että Jeesus Kristus on Herra, olen armosta saanut kokea ja tuntea,että Hän on se oikea eikä muuta ole. "

Aloituksestasi jo huomaa, millainen herkkäuskoinen hölmö sinä olet, joten sinun kokemasi ei ole minkään arvoinen todellisuuden mittarina, varsinkaan, kun sinä esittelet sen uskonnollisina mantroina, joista huomaa, miten epäluotettava sinun kokemuksesi on.

”Aloituksestasi jo huomaa, millainen herkkäuskoinen hölmö sinä olet, joten sinun kokemasi ei ole minkään arvoinen todellisuuden mittarina”

Ei hölmöydessä ole mitään paheksuttavaa: hölmönä onnistuu vähintään yhtä hyvin kuin järkevänä.
        Järki on ihmisestä itsestään lähtöisin, joten se rajoittaa ihmistä. Mitä järkevämpi ihminen on, sitä vähemmän hänellä on mahdollisuuksia onnistua.

• ?????
        SamiA kirjoitti:

”Aloituksestasi jo huomaa, millainen herkkäuskoinen hölmö sinä olet, joten sinun kokemasi ei ole minkään arvoinen todellisuuden mittarina”

Ei hölmöydessä ole mitään paheksuttavaa: hölmönä onnistuu vähintään yhtä hyvin kuin järkevänä.
        Järki on ihmisestä itsestään lähtöisin, joten se rajoittaa ihmistä. Mitä järkevämpi ihminen on, sitä vähemmän hänellä on mahdollisuuksia onnistua.

''Mitä järkevämpi ihminen on, sitä vähemmän hänellä on mahdollisuuksia onnistua.''
        Sekoittaa päänsä uskonnolla?

• safirella ei kirj

"Eeli,Eeli,lama sabaktani" eli "Jumalani,Jumalani,miksi minut hylkäsit"(Jeesus Nasaretilainen)

• Olly

Ah, yksi kolmesta versiosta, aiheesta Jeesuksen viimeiset sanat.

Mitä vikaa on Luukaksen ja Johanneksen versioissa?

• ei-uskis

Mervi Tikka
      9.8.2011 21:00

Urbaanilegendoja on liikkeellä.

Oletan useammankin uskovan kuolevan suuttuneen lähdön edessä ja kironneen fiktiivisen jumalansa.

• Hengissä vielä

Pakinoitsija Origo on yhteen juttuunsa näitä kuuluisia viimeisiä sanoja kerännyt. En nyt muista kenen mahtoivat olla mutta joka tapauksessa luettelossa oli tällainenkin: "Pitäisiköhän vielä kerran käydä kusella".

• kuolema tappaa

HESSU HIHHULI: "Pidän kohta puheen rajan tuolta puolen. Pitäkää ämyrit auki, että kuulette, milaista siellä on."
      Hessun kuoltua ämyreistä ei kuulunut pihaustakaan puhetta.

Muuan JEESUS: "Jumalani, Jumalani, miksi minut hylkäsit!"
      Siinä markkinahuhmussa tosin ei oltu täysin varmoja, menikö simultaanitulkkaus nappiin. Tärkeintä, että Jeesus kuoli, koska muuten hihhulit eivät olisi saaneet pahoja tekojaan anteeksi. Hirvittää ajatellakin, että Jeesus olisi herännyt henkiin ja samalla anteeksi saadut synnit. Erityisen hirveää asiasta tekisi se, että Jeesuksen lihat ja veret on syöty moneen kertaan. Miten pelkkä luuranko pysyisi kasassa?

Muuan KARISMAATTINEN PASTORI: "Apua! Minähän kuolen!"
      Kohta kukaan paikalla olleista ei kyennyt herättämään häntä.

• Mervi Tikka

Näinhän se on,että minä olen Jumala on niin kyllä meillä iäisyydessä on erilaiset Molot.

• Tirvi Mekka

Täh? Kirjoita ihmeessä suomea, jos osaat.
        Vaikka luulisit Jumalan olevan, se ei tee sinusta ikuista.
        Tosi narsistista kuvitella, että joku jumala haluaisi katsella
        juuri sinua ikuisesti :D

• voi voi

Nuo ovat kaikki suurinpiirtein uskovaisten valheita!

"LENIN,

kuoli henkisessä pimeydessä.Hän pyysi pöydiltä ja tuoleilta syntiensä anteeksiantamusta."

Lenin kuoli yksin joten mistä tarina on peräisin???

"WINSTON CHURCHILL "Mikä narri olenkaan ollut"!"

mitä tuokin todistaa? eipä mitään.

"NIETZSHE kuoli mielipuolena."

Kenenkä mukaan? uskovaistenko???

"SIR THOMAS SCOTT,Englannin ylähuoneen entinen presidentti:"Tähän hetkeen saakka olen ajatellut,ettei ole olemassa Jumalaa eikä helvettiä.Nyt tiedän ja tunnen,että molemmat ovat ja minä olen joutunut kadotukseen Kaikkivaltiaan oikeudenmukaisen tuomion mukaan.""

Ei muuten sanonut mitään tuonnepäinkään!

"HOBBES,englantilainen ajattelija:"Minulla on edessä kauhea hyppy pimeyteen.""

Sana oli tuntemattomaan, joten uskovaiset valehtelevat.

"KAARLE IX (Ranska) "Olen kadotettu sen voin todeta selvästi:""
      Eipä muuten sanonut.

DAVID HUME,ateisti,huusi:"Olen liekeissä!"
      Hänen epätoivonsa oli kauheaa katseltavaa.

Eipä muuten sanonut.

HEINRICH HEINE,oli suuri pilkkaaja.Elämänsä loppupuolella hän kirjoitti runon:

"Särkynyt on vanha soitin
      kallioon mi Kristus on!
      Soitin jota pahaan menoon
      paha henki viritti.

Se soitin kutsui kapinaan
      Soi epäilystä,pilkkaa vaan.
      Oi, Herra mä eteesi polvistun
      anna anteeksi laulut mun!"

Huhupuheita ja panettelua!

JAROSLAWSKI,kansainvälisen uskonnonvastaisen liikkeen johtaja:"Polttakaa kaikki kirjani.Katsokaa Pyhää! Hän on jo odottanut minua;Hän on täällä."

Paskapuhetta.

• srgjsryj

Jeesus kuiten huusi ainakin raamatun mukaan että Herra,herra miksi minut hylkäsit ja näin ollen kielsi kuolinhetkellään jumalan olemassaolon.

• jatkoksi listaan

Tämä mies ei ollut kansainvälisesti samalla tavalla kuuluisa kuin edellä mainitut kaverit, mutta kyllä hänellä oli ulkomaillakin ystäviä. Tarkoitan veljeä, jonka hautajaisista juuri tulin. Viimeisenä iltana kun olin poistumasta rukouskokouksesta, hän pysäytti minut ovella ja totesi, että Kalevi Lehtinenkö lähtin niin äkkiä ja yllättäen (kuuluisa suomalainen pastori) kuoli Saksassa. Nämä jäivät viimeisiksi sanoiksi tämän ystävän kanssa ajassa, sillä hän kuoli jo samana iltana kalareissullaan.
        Kysyjä sai nähdä Kalevin ylhäällä parin tunnin päästä!

• ?????
        jatkoksi listaan kirjoitti:

Tämä mies ei ollut kansainvälisesti samalla tavalla kuuluisa kuin edellä mainitut kaverit, mutta kyllä hänellä oli ulkomaillakin ystäviä. Tarkoitan veljeä, jonka hautajaisista juuri tulin. Viimeisenä iltana kun olin poistumasta rukouskokouksesta, hän pysäytti minut ovella ja totesi, että Kalevi Lehtinenkö lähtin niin äkkiä ja yllättäen (kuuluisa suomalainen pastori) kuoli Saksassa. Nämä jäivät viimeisiksi sanoiksi tämän ystävän kanssa ajassa, sillä hän kuoli jo samana iltana kalareissullaan.

Hanuristi ei taaskaan tajunnut mistä aloituksessa oli kyse, mutta ei kai se enää mikään yllätys ole.

• Mervi Tikka
        jatkoksi listaan kirjoitti:

"jatkoksi listaan" nimimerkki? Monta liuskaa olet vetänyt ja mitä?

POIS avaukesta, koska olet niin sekaisin :( Tyyppi Jeesuksen orja!

• 58+748+

''Kysyjä sai nähdä Kalevin ylhäällä parin tunnin päästä!''
      Eihän siellä ketään vielä ole, etkö sinä dorka sitä tiedä.

• "Minä elän" Aleksis Kivi

• Mervi Tikka

Uskovainen laskuvarjo hyppääjä, joka astui ulos lentokoneesta:

"Laskuvarjo...se on materialismiä sekä nössöjen tuote! Minä luotan Jumalan pelastukseen ja pitävään ottseeseen! Vain pakana uskoo maahan tulemisen varmuuteen! "

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Pekka Aittakumpu ja Jenni Simula kiistävät väitetyn aviorikoksen

"Y­lei­ses­sä tie­dos­sa oleva asia”, sanovat Kalevan lähteet https://www.kaleva.fi/pekka-aittakumpu-ja-jenna-simula-ki
      Maailman menoa
      194
      5741
    2. Miksi olet riittämätön kaivatullesi?

Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell
      Ikävä
      141
      2758
    3. Hymysi saa tunteet

Pintaan❤️ jos et tarkoita niin älä tee sitä
      Ikävä
      44
      2267
    4. Aloitetaan puhtaalta pöydältä

Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei
      Ikävä
      238
      1971
    5. Kuvaile kaivattusi

ulkonäköä?
      Ikävä
      93
      1969
    6. Mitkä on ne arvot?

Itselleni särähtää korvaan joka kerta kun kuulen arvoista ja arvomaailmasta. Olen miettinyt paljon, että mikä on se minu
      Sinkut
      229
      1345
    7. Missä näit kaivattusi

ekaa kertaa?
      Ikävä
      75
      1289
    8. Tätä et nähnyt tv:ssä: TTK-voittaja Anssi Heikkilä avautuu suhteesta Linnea Leinoon: "Sie annoit..."

Menikö voitto mielestäsi oikeaan osoitteeseen? Linnea Leino ja Anssi Heikkilä voittivat TTK:n vain 1,2 % erolla yleisöää
      Tanssii tähtien kanssa
      11
      1247
    9. Tavarakirppis lopettaa ilkivallan takia.

Tähänkö on jo Kajaanissa tultu? Onko lasten kuriomuus jo näin pitkällä, ei kait tätä aikuiset tee. Mikä on seuraava j
      Kajaani
      4
      1187
    10. Naton korkein sotilasjohtaja: Meidän on iskettävä ensin

Olen täysin samaa mieltä ja nämä iskut pitäisi olla jo suunniteltu ja tuhota käytännössä kaikki venäjän hyökkäysmateriaa
      Maailman menoa
      279
      1165
    Aihe