Täydennyspalvelus.

pertti110266

Kävin armeijan vuonna 1986, 8 kuukautta, sotilasarvo tykkimies. Vuonna 1999 hain täydennyspalvelukseen ja sotilasarvoni mitätöitiin ja minut poistettiin reservistä ja muutuin siviilipalvelusmieheksi. Kun ei kuulu reserviin ei käsketä kertausharjoituksiin eikä joudu sodan aikana rintamalle.

6

3375

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kokemusta on.

      Itsekin suoritin täydennyspalveluksen tänä vuonna. Kertauskutsua ei ollut vielä postilaatikosta tippunut, mutta ilmoittauduin täydennyspalvelukseen periaatteellisista syistä. Täydennyspalvelus sisälsi mielestäni ajatuksia herättäviä oppitunteja ja ensiapukoulutusta EA1-korttiin vaadittavan määrän verran. Ruoka oli hyvää ja majoitus oli toteutettu moitteetta. Vapaa-ajalla Lapinjärvellä on mahdollista pelata jalkapalloa, soittaa musiikkia, lukea kirjallisuutta tai vaikkapa käydä juoksulenkillä, sillä juoksumahdollisuudet ovat alueella varsin hyvät.

      Ihmisiä oli eri ikäisiä ja monenlaisista taustoista, ikähaarukka vaihteli 20-50 vuoden välillä. Täydennyspalveluksesta maksetaan palkkaa- ja päivärahaa saman verran kuin puolustusvoimien kertausharjoituksissa. Loppupeleissä päätös on kuitenkin itsellä haluaako olla sivarina tai ressuna, yhtä köyttähän tässä Suomen kansalaisina joka tapauksessa vedetään.

    • ghtyhyh

      Voiko nyt täydennyspalveluksen käyneenä sanoa, että armeija on käyty?
      Voiko esim. työhaastattelussa sanoa, että armeija on käyty? Eli tarkoitan, että mitätöikö tämä täydennyspalvelus varusmiespalveluksen?

      • dasdasdsadas

        Sano mitä ikinä lystää. Ei ne sitä lähde mistään tarkistamaan.


      • Naked dekan

        On se armeija silti käyty. Täydennyspalveluksella täydennettynä vieläpä täydellisesti loppuun saakka, mitä ei kaikista reserviläisistä voi sanoa.

        Työhaastattelussa kysytään lähinnä onko armeija tai siviilipalvelus suoritettu vai suorittamatta, että työnantaja tietää, lankeaako tällainen velvollisuus suoritettavaksi työsopimuksen aikana työnantajan harmiksi ja kustannukseksi.

        Jos tarkkoja ollaan, ei työnantaja saa edes kysyä kummanko suoritit vai saitko vapautuksen - olennaista on se, onko ohi vai ei.


    • Anonyymi

      Jos hakee täydennyspalvelukseen tarkoittaaks se sitä että joka vuosi tai toinen vuosi täytyy käydä jossain teoria tunneilla vai mitä täydennyspalvelus sitten tarjoakaan?

    • Anonyymi

      Fiksu valinta. Kävin intin aikanani myös. Olen koko aikuis iän miettinyt hakeutumista sivariin. Nyt viiskymppisenä haen kun ei tarvitse täydennys palvelukseen enää mennä. Kertaamassakin olin, mutta ei ole sellainen tykinruoka leikki mun juttuja. En arvosta armeijan hierarkiaa enkä sitä käskytys kulttuuria, jonka mukaan pitää kuolla jonkun räkänokan mielipiteen takia. Rynnäkköön ja sillee. Eipä onneksi tarvitse moiseen ryhtyä.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      98
      6927
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      30
      2710
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      33
      2293
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      84
      1970
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1691
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      7
      1493
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1387
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1351
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      8
      1304
    10. Musiikkineuvos Ilkka Lipsanen eli Danny TV:ssä - Blondeja, hittibiisejä, räjäyttävä Danny Show...

      Ilkka Lipsanen eli Danny on viihdyttänyt meitä jo kuusi vuosikymmentä. Musiikkineuvos on myös liikemies, jonka voidaan
      Suomalaiset julkkikset
      32
      1268
    Aihe