Miten voin todistaa henkilöllisyyteni poliisilaitoksella, hakeakseni uutta passia tai henkilötodistusta, jos minulla on vain vanhentunut passi, joka ei kelvannut henkilötodistukseksi tutussa pankissa (OP),jossa olen asioinut 40v.
olenko irtolainen?
5
111
Vastaukset
- Et, jossullon osote?
Kyllä poliisilla on keinot sun henkilöllisyys vahvistaa.
- Hae poliisiasemalta
Poliisi tekee asiasta tutkinnan ja sitten voit hakea uutta passia. Vanha passi ei luonnollisestikaan kelpaa pankissa. Tuskin poliisikaan sitä pitää minään.
- ösdlfköslkfö
Kuten edellä kerrottiin, mene vaan rohkeasti poliisi laitokselle ja ota vaikka se vanha passi mukaan. Poliisi kyllä selvittää sinun henkilöllisyytesi ihan kyselemällä. Milloin äitisi on syntynyt? Missä? Missä olet asuntu? Tommosia voidaan kysyä.
- passi nro 1234567
Et varmastikkaan ole irtolainen
Todennäköisesti olet vai passihalkemuksen kanssa myöhässä. Itse olin nykyisen passin kanssa käymässä kunnan lupapisteessa kysymässä milloin se pitäisi uusia, kun sitä oli vajaa 4kk voimassaoloa, niin lupa-asioitten päällikkö kuuli asiani virkailijan takaa, niin hän sanoi, että hakemuksen voi uusia heti ettei tule mitään katkoa.
Esim. jos tänään lähtee matkalle ulkomaille ja matkan pituus on auki, nii passin pitää olla voimassa oleva matkan keston.
Tuolloin kun tilasin passia, niin passini toimi henkkarina tavallisen ajokortin sijaan. Ei passin uusimista saa jättää liian tiukkaan aikatauluun. Sei ei ole ongelma, että passit ovat voimassa limittäin, vaan se, että tulee katko. - 12+18
Riippuu mistä roikkuu...Töissä minusta tehtiin turvallisuusselvitys ja supolle kelpasi KOPIO vuosi sitten vanhentuneesta passista henkilöllisyystodistukseksi :P
Käytännöt siis todella vaihtelee :D
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1381401
- 104901
- 75723
- 51625
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa15553ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann40494Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m153461Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..36441- 26409
Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;185402