Pistetäänpä gallup pystyyn eli milloin viimeksi ostit uudet kengät ja montako kenkäparia omistat? Mä olen ollut kohta 5 v työtön enkä uusia kenkiä ole tuona aikana ostanut kuin yhdet. Työmarkkinatuki ei riitä. Yhdet kesäsandaalit, tavalliset lenkkarit ja talvikengät (ne ihan jo melkein hajalla) omistan eli taidan olla onnekas, kun peräti 3 kenkäparia kuitenkin kaapistani löytyy.
Uudet kengät
43
495
Vastaukset
- työtön vuodesta 2001
Liki kymmenen vuoden työttömyyden jälkeen ei kerta kaikkiaan rahat riitä vaatetukseen puhumattakaan uusista kengistä! Omistan vaan yhden kenkäparin lenkkarit. Niillä tallustelen kesät talvet. Roskista löysin kyllä tänä kesänä dyykkaamalla vanhat mut ihan käyttökelposet varvassandaalit, numeroa liian isot mutta ei haittaa. Putsasin ja desinfioin ne ja ihan kiva kun hellekelejä varten sain ilmavat jalkineet ei tartte lenkkareis lontostaa kesäkuumalla!
- Vaaraton iäti
Ei kunon kengii, vanhoila lenkareila lontostan. Oneksi laspet sai sosialiavusta kenkät ko joutu koulusa olemaan. Kyl käyhä ansaitsis keran vuojessa sellasen vaatetusrahan .n
- ei tuulipuvulle...
Vaaraton iäti kirjoitti:
Ei kunon kengii, vanhoila lenkareila lontostan. Oneksi laspet sai sosialiavusta kenkät ko joutu koulusa olemaan. Kyl käyhä ansaitsis keran vuojessa sellasen vaatetusrahan .n
Jos on pitkään esim. yli 2 vuotta ollut perustoimeentulolla niin mielestäni olisi ihan kohtuullista, jos toimeentulotukena (esim. harkinnanvaraisena) maksettaisiin 150e suuruinen vaateraha esim. kerran vuodessa. Kyllä ne köyhänkin kuteet tarvitsee uusimista kun kuluvat! Ja olisi kiva mennä kurssille/työhaastatteluun muussakin kun siinä nukkavierussa tuulipuvussa :)
- Anonyymi
Kesät menee crocseilla. Talvet äitivainaan entisillä kengillä.
- Anonyymi
ei tuulipuvulle... kirjoitti:
Jos on pitkään esim. yli 2 vuotta ollut perustoimeentulolla niin mielestäni olisi ihan kohtuullista, jos toimeentulotukena (esim. harkinnanvaraisena) maksettaisiin 150e suuruinen vaateraha esim. kerran vuodessa. Kyllä ne köyhänkin kuteet tarvitsee uusimista kun kuluvat! Ja olisi kiva mennä kurssille/työhaastatteluun muussakin kun siinä nukkavierussa tuulipuvussa :)
Romanit saa vaaterahaa. Meidänkin pitäisi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Romanit saa vaaterahaa. Meidänkin pitäisi.
Kyllä, tuulipukukin on kansallispuku. Viro puolellakin sanotaan että "kahisevat tulee"
millä tarkoitetaan sitä suomalaisten hylkiöiden joukkoa, mikä purkautuu laivasta.
- .
Euro aikana en ole kertaakaan laittanut vaateisiin ja kenkiin yli 100 euroa vuodessa.
Eikä se ole TARPEEN mukainen valinta, sitä ei mennä minnekään mihin ei näillä vaateilla voi mennä. - kenkäfriikki.
Mulla on käytössä lenkkarit, jotka ostin 1994! Kävelen niillä vain kerra kuussa.
Muutoin kuljen sukkasillani tai muovipussit jaloissa.
Lenkkarit on mulle juhlakengät, kauppakengät, ja kirjahyllyn koristeet.
Aion vielä kävellä niillä 20 v eteenpäin.
Ne maksoi sillon 10 mk alessa. Sukkia mulla ei oo kun yhdet, ja nekin käytän vainjouluna.- eukko.
Älähän penska siellä taas keksi satuja!
- Pitkäaikatyötön
Kolme vuotta työttömänä, josta vuoden markkinatuella.
Kyllä kenkäpareja löytyy vielä hyvinkin, mutta ehjiä selvästi vähemmän... yhdet talvinilkkurit, kolmet kävelykengät, yhdet juhlakengät, yhdet remmisandaalit, yhdet kotisandaalit (kylmä lattia) ja yhdet kumisaappaat (numeroa liian pienet tosin). Viimeisin ostos taisi olla talvinilkkurit toissatalvena, silloin ansiosidonnaisesta jäi vähän säästöönkin.
Etkös aloittaja ole toimeentulotukea hakenut? Osa työmarkkinatuestahan kuluu asumistuen puutteiden kattamiseen, eikä riitä elämiseen. - niin no....
Nooh.. työllistyin keväällä ja heinäkuussa tehtiin viikon auto/telttareissu Tanskaan. Sieltä sain Ecco kengät puoleen hintaan. Ennen sitä en edes muista milloin ostin viimeksi.
- köyhä ja kipeä
Halpoja jalkineita löytyy, ne vain eivät ole aina hyviä. Tarjouksesta sain 2/3 hinnalla lenkkarit.
Kenkien hankinta on hankalaa, hyvällä tuurilla ja ankarasti säästäen.
Käytin minäkin talvijalkineita kunnes ne menivät rikki. - mirmurmar
Talvinilkkurit on niin vanhat että en tarkkaan edes muista, varmaan 10 vuotta sitten ostetut Pomarfin mokkanilkkurit.
Toissasyksynä ostin Cittarin poistokorista sport-sandaalit kahdeksalla eurolla ja lenkkarit kympillä.
Yhdet paremmat valkoiset kesäavokkaat noin kuuden vuoden takaa ja yhdet mustat nahkaiset kävelykengät suunnilleen saman ikäiset..
Lisäksi on toiset lenkkarit jotka on noin viisi vuotta vanhat. - Tirkis
Olette surkimukset kun kävelette niin huonoissa ja vanhoissa ja varmasti jo haisevissa kengissä. Normaalli ihminen pitää kiinni ulkönäöstäj a pukeuttumisesta. Thyj!! Itse ostan uudet merkkikengät joka toinen kuukaussi,ja vaatteet joka kuukausi. Ulkönäkö ja veetteet, muoti,ovat tarkeät.
- syysmyräkkää ootan
Helskutarallaa...onko vanha kunnon Ranskan Ladykin tullut uudella nikillä tänne taas availemaan sanaista arkkuaan. No jopas jotakin. Eikö se "maahanmuuttaja" nikki enää olekaan hyvä?
- ?
Erätukun verkkokaupasta löytyy 40 eurolla, sieltä kai saa osamaksullakin, 10 euroa kk.
Ovat ainakin hyviä. - Kenkiä saa alesta
ja halpismyymälöistä niin halvalla, että muutamalla tyhjällä pullolla taikka purkilla saa semmoset jalkaansa. paskaa kirjotatte tänne ja vingutte, kukaan kengättömänä joudu kulkeen, kun ihan uusia kenkiä menee kaatiksellekin. Kerjäämälläkin tienaa parissa tunnissa kenkärahat, ellei viitti kävellä seurakunnan diakonin juttusille.
- makkaramies..
Mun pullorahat menee makkaraan ja makaroonin eikä riitä kenkiin. Pitäis kerätä pulloja kahdessa vuorossa enkä minä sentään ylitöitä tee. Nytkun koulut alkaa niin löytyy paljon enemmän pulloja joten enköhän minä vielä tossut saa..
- Köyhä Saituri
Olen ostanut kolmet kengät tänä vuonna.
Uudenveroiset Adidaksen lenkkarit (uudet n. 80 eur) huuto.netistä, 15 euroa.
Hyväkuntoiset Merrellin sandaalit (uudet n. 60 eur) kirpparilta, 2 euroa.
Hyväkuntoiset Sorelin talvikengät (uudet n. 100 eur) kirpparilta, 10 euroa.
Valittajilla ei varmasti ole pulaa kengistä, vaan shoppailusta. Riittävän hyviä saa ilmaiseksi vaikka kuinka. Työttömänä ollessani hain aina kierrätyskeskuksista, tai otin kun ystävät/sukulaiset antoivat ihan kelpo vaatteita pois. Nyt kun on töitä, ostin laadukkaita...mutta silti halvalla. - selkeää
Ei köyhillä kuulu olla kenkiä. Ei niillä ole käyttöä veltoissa koivissa, kun ei työkään kerran maistu.
- kenkätön olen aina
Kirpparilta löysin 3 e talvikengät joissa ei ollut kantaa ja pohjasta puuttui puolet. Niillä mennä köpötän talvella,
- syysmyräkkää ootan
Etköhän olisi saanut kirpparilta samalla vaivalla ihan ehjätkin kengät. Ja sitä paitsi ei kirpparillakaan ihan mitä sattuu sentään voi myydä. Että se siitä!
- turh TYHMÄN VINKU
Ei kukaan vie sellaisia myyntiin, vielä tyhmempi sellaisista maksaa. Selkeä provo
- ggggggggghhhhhh
Minä ostan kerran kuudessa vuodessa kävelykengät, säästän niihin aina vartavasten ja euro kuussa riittää siihen. Niihin sitten satsaankin. En osta kertakäyttötavaraa, ei köyhällä ole siihen varaa. Sain nyt vuodeksi töitä ja ostin palkkarahoillani viime keväänä aika arvokkaat eccot ajatuksena, että ne kestää seuraavat 8 vuotta.
- thyj
8 vuotta samat kengät? Surkea, ei tyylitajua.
- Paikatut monot
Mulla on kahdet kengät. Lenkkarit ja talvikengät. Talvikengät jo yli 11 v vanhat ja ne hajosi viime kevättalvella. Uusiin ei varaa, joten säästin 3 kuukautta liimaan rahaa nyt kesällä ja sain liiman ostettua ja paikattua talvikengät. Ja toivottavasti ne kestää nyt ainaskin pari talvea viellä.
- lapikas^^
Miksi nämä kirjoitukset ovat yhtä provoilua ja sitä kuka vaan mielestään "parhaimman" vastauksen keksii???
Ei mitään järkeä ole enää tässä palstassa. Irvileukojen temmellyskenttä vaan. - Tirskis
Kenkä, sukka, kaikki rikki,
paljon haisee jalkahiki.
Olkoon talvi, taika kesä,
köyhä jalkansa ei pesä.
Hygiena tosi pahaa
ei saippua, ei oo rahaa.
Ei oo alushousuja,
eikä edes sukkia.
Päällä vaan likainen paita,
nyt on kesä, ei se haittaa.
mutta kun aurinko paistaa,
ei kukaan halua haista.
Vanhat kengät, haju,lika,
se on yhteiskuntaan vika.
Ja kun sää vaan lämpenee,
se köyhimys mätänee.- metall-leidi
Painu sinne Ranskaan runoilemasta. Sä olet sisäisesti ruma ja ilkeä
- Terveyspointti
Tähän tekee mieli sanoa ja sanonkin: siitä, miten ihmisen jalka 'voi' niin kengässä kuin ilman niitä, riippuu paljon terveysasioita. Ihmisen jalkapohjassa on tuhansia hermopäätteitä, kaikkien ihmisen elimistön hermoratojen päätteet.
Ei ole ollenkaan samantekevää, millaisissa kengissä astelee ja erilaisille tilanteille pitäisi olla erilaiset, tilanteisiin ja tilaisuuksiin sopivat kengät. Lenkkari on nimensä mukaisesti lenkkikenkä eikä kuulu juhlavarustukseen, urheilukengällä urheillaan, juhliin mennään toisenlaisilla jalkineilla.
Kenkiä pitäisi vaihtaa vähintäin kaksi-kolme -kertaa päivän aikana jalan jaksamisen takia. Ja jalkoja pitää hoitaa, huolehtia hygieniasta ja pukea puhtaisiin sukkiin joka päivä. Siitä, miten jalkasi jaksavat riippuu pitkässä juoksussa se, miten sinä kokonaisuudessaan jaksat.
Vaikka itse pidän kirpparikenkiä huonona vaihtoehtona, niin se on kuitenkin parempi vaihtoehto hankkia riittävä määrä kenkiä kuin se, että omistaa vain yhdet parit, joilla menee kaikkialle aina.- Pitkäaikatyötön
"Siitä, miten jalkasi jaksavat riippuu pitkässä juoksussa se, miten sinä kokonaisuudessaan jaksat."
Eikös tämä päde lyhyemmissäkin juoksuissa? Tai ainakin keskipitkillä matkoilla? - Ilmaisutaito
Pitkäaikatyötön kirjoitti:
"Siitä, miten jalkasi jaksavat riippuu pitkässä juoksussa se, miten sinä kokonaisuudessaan jaksat."
Eikös tämä päde lyhyemmissäkin juoksuissa? Tai ainakin keskipitkillä matkoilla?Heh-heh, no ok: 'pitkä juoksu' sitaateissa kertoo ehkä sitten paremmin tarkoituksen, elämästä oli kyse, ei juoksulenkistä vaikka voihan ne laveasti ajatellen olla sama asia.
- Ja vielä kengät
Ostin uudet kengät vuonna 2005, siis talvikengät. Aion käyttää niitä vielä ensi talvenakin. Lenkkarit saan sukulaiselta kun hän on juossut ne "loppuun" ja haluaa uudet, niitä pidän yleensä kolmisen vuotta. En edes tiedä miltä kenkäkaupassa näyttää, saati muissa pukeutumiseen liittyvissä kaupoissa. Työmarkkinatuki riittää ainoastaan ruokaan, nettiin ja puhelimeen.
- omatoimiset popot
Turha on rahaa käyttöö kenkien ostamiseen ainakaan kesäkenkien. Minä tein itse vanerista varvassandaalit, leikkasin vaan vanerin jalkapohjan muotoon ja leikkasin ja reiät porasin ja reikiistä narut. Paljon paremmat kesäkuumalla kuin iänikuset lenkkarit, joita minäkin aiemmin käytin kesät talvet.
- kirppariasiakas
Onneksi naiset löytävät kirppareilta uuden veroisia kenkiä ja halvalla. En ole ostanut vuosiin tavan kaupasta. Mm kontista löytänyt useita pareja, ja viimeksi normikirpparilta. Kuin uudet aitoa nahkaa, kotimaiset janitan kengät. Hinta 5e...
Jos käy usein voi miehetkin löytää mutta miesten vaatteitakin on vähemmän kirppareilla kuin naisten. - opisk.tyty90
Huoh, eikös kirpparit ole sitä varten, että sieltä voi ostaa käytettyä tavaraa halvalla? Myös kenkiä. Ellei sitten esim. 2e ole liian paljon? Vai oletteko niitä, joiden mielestä kirpparitavara on yököttävää? Itse ostin juuri eilen kengät kirpparilta, tosi nätit ballerinat 2,50e ja syystakinkin löysin eurolla. Samana päivänä ostin ihan uudet tennarit Dinskosta (OMG!) hintaan 6e. Saatan hyvällä lykyllä ostaa kerran kuussa kengät, jos vain löytyy kivat ja halvat. Huuto-netissä on tosi usein hyvää tavaraa myynnissä halvalla. Kyllä niitä kenkiä ja muita vaatteitakin halvalla löytyy, jos ei vain ole liian nirso! Ja varsinkin naisten kenkiä ja vaatteita on myynnissä koko ajan ja vaihtuvuus on suuri, koska naiset kyllästyvät nopeasti vanhoihin. Onneksi itselläni on niin pieni jalka, että vois käyttää lastenkin jalkineita. Nyt on muuten vielä alennusmyyntejä, kannattaa nähdä vähän vaivaa ja kiertää ellei sitten tahdo vain valittaa omaa surkeuttaan hikikomerossaan! :D
- opisk.tyty90
Ainiin ja en nyt tiedä tarkkaa kenkämäärää, mutta varmaan siinä 30-40 paria.
- Tirskis
Ajoittaja on tosi "kenkämiäs", hehehe, tosi surkimus, tai tuo toinen 10 vuotta työtön, toinen surkimus, joka ei osa edes pukeuttua, ja haisee varmasti kamalasti jalkahiellä. Voi, mikä saamattonta porukkaa. Suomen surkimukset, oikea Suomen "eliitti! Tää on oikea Suomen kermaa!! héhéhé.
- metall-leidi
He he onkos sulla lääkitys paikallaan vai oletko sä vaan juonut viiniä etkä syönyt mitään kun noin päässä viiraa? Kyllä Ranska säästää mielisairaalakuluissa kun on yksi vajakki täällä.
- metall-leidi
Kun persut voittaa kunnallisvaalit niin se luteita rassaa ja maahanmuuttajat saavat apinua sinne mistä ovat tulleetkin ja tersemenoa sinne Sarkozyn hoiviin
siellä Ranskassahan otetaan sutkin avosylin vastaan
- Kirpparilta saa
ja alennusmyynneistä kenkiä löytyy halvalla. Miksi ette osta kenkiä silloin kun niitä myydään halvalla? Provojahan täällä tietty on nämä monenkin köyhyys jutut. Itse ostan silloin kun osuu halvalla kohdalle, monta kertaa on kenkiä alennuksella, joko liike lopetetaan taikka myydään pois vanhoja malleja. Tuolloin kenkiä myydään urakalla esim. 40€ iso muovikassillinen kenkiä. Kimppaostoksena ei paha, kun siihen kassiin sopii helposti 10-12 paria kenkiä. Viimeksi ostimme kaksi kassillista kenkiä ja parin hinnaksi tuli n. 3€, kenkiä tuli koko perheelle ja muutamalle tuttavalle, osa kengistä on laadukkaita suomalaisia kenkiä. Itselleni sain siitä yhdet todella kalliit maiharit, joita voin käyttää moottoripyörällä ajaessani. Samalla kertaa sain myös useat juhlakengät. Lapsille tuli monet kengät niin arkeen kuin juhlaankin. Olihan se silloin kertasijoituksena 80€ kenkiin kova juttu, mutta moneen vuoteen ei ole tarvinnut ostaa kenkiä itselle, lapsille on ostettu jotakin sen jälkeen. Vaimo osti viime viikolla yhdet uudet kengät alennusmyynnistä. Kun ostaa tilaisuuden tullen halvalla, ei ole pakko ostaa kalliilla.
- ota itseäsi niskasta
Mihinkä olet rahasi pistänyt, jos et edes kenkiä saa.
Minä omistan useita kenkiä. Osan olen hankkinut uutena, kuten mokkasiinit, lenkkarit ja kumisaappaat.
Mokkasiinit maksoivat muistaakseni 16 euroa ja ovat hyvin kestäneet.
Lenkkarit olivat muistaakseni myös toistakymppiä. Ne ovat olleet käytössä jo kolmatta vuotta, mutta olen hoitanut niitä hyvin. Olen puhdistanut ja vaihtanut uudet nauhat.
Kumisaappaat taisivat maksaa 9,90.
Lisäksi olen ostellut kirppareilta kenkiä. Viimeksi avokkaat, maksoivat 2 euroa ja ovat aivan uutta vastaavat.
Talvikenkiä on myös muutama pari, osa on ostettu uutena ja osa kirppareilta.
Luulenpa, että haluat vain hassata rahasi johonkin muuhun. Täytyy olla aika saamaton ihminen, jos ei 5 vuoden aikana saa änttiin kuin yhdet popot. - Anonyymi
Se on jo avuttomuutta jos ei kykene kenkiä hankkimaan. Kaupoissa on
jatkuvasti poistokorissa hajapareja myynnissä lähes ilmaiseksi.
Niitä ole hyödyntänyt ainakin yli 20 vuoden ajan ja hyvällä menestyksellä.
Noista poistoista löytyy nimenomaan laatukenkiä edullisesti pilkkahintaan.
Viimeiksi ostin Tsarin loppuunmyynnistä muutaman parin, millä taas
taapertaa vuosia. Ei tietenkään samoilla kengillä jatkuvasti vaan aina
niitä pareja vaihdelle, sillä kengänkin pitää levät ja kuivua välillä.
Luulisin että kaapissa on 8-9 paria erilaisia kenkiä vuodenajan mukaan.
Vanhimmat talvikengät ovat yli 20 vuotiaita, mutta kun hoitaa niitä hyvin ja
käyttää harvoin, niin kenkiä vaihdellen ne kestävät pitkään.
Jotkut tonokin tosin lontustelee samoissa vanhoissa lenkkareissa kesät-talvet.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Israel aloitti 3. maailmansodan
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.4612775Kaksi vuotta
Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek152615Nainen, meidän talossa on säännöt
1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E2671575Miksi me ei mies voida edes viestitellä irl?
En odota enkä vaadi mitään, voitaisiin vain olla yhteyksissä jollain tapaa ihan oikeasti.841174Raamatun kiroukset ja uhkaukset osoittavat sen ihmisperäisyyden
"Se sanotaan galatalaiskirjeessä, että jos joku levittää väärää evankeliumia: "...jos joku julistaa teille evankeliumia4401121Oliko Farmi-finaalitehtävät mielestäsi tasaveroisia Lloydin ja Johannan välillä?
Onnea Farmi-voitosta, Lloyd. Et tainnut olla ihan kaikkien suosikki, mutta puskit voittoon! Oliko finaalitehtävät miel631088- 156960
Rakennetaanko yhdessä?
Haluaisin rakentaa sun kanssa yhteistä tulevaisuutta❤️ Onko meistä siihen? Huomaan että sulta puuttuu se joku tärkeä elä41928- 56879
- 79875