Kaupungit pyytävät Valtioneuvostolta erivapautta hoitaa sos. ja terv.palvelunsa itsenäisesti. Siis ilman yhteistyötä. Perusteluna mm. pitkät välimatkat.
Eihän sille mitään voi. Kalliiksihan se ympäriinsä ajelu käy.
Ymmärretään hyvin, mutta kalliiksi se käy näinkin ja jokuhan sen lystin sitten maksaa, koska valtio ei tule tässä tapauksessa apuun.
Kalliiksi se käy tekee miten vaan ja maksaja on tietysti lieksalainen palvelujen käyttäjä ja veronmaksaja.
Ei kiitos!
Minusta alkoi juuri nyt tuntua siltä, että Lieksa ei olekaan ehkä se paras paikka asuttavaksi.
Työni takia minun ei täällä ainakaan tarvitse asua, koska käyn muualla töissä.
Enossa ja Kontiolahdella on mukavia asuinpaikkoja vesistöjen varrella.
Lieksa ja Nurmes
14
125
Vastaukset
- Juna kulkee
Muuta ihmeessä pois, niin minä ainakin teen kahden vuoden kuluttua viimeistään. Tuon ajan olen sitoutunut erääseen projektiin ja sitten tälle riittää!
Paikka on äkkiseltään kaunis ja rauhallinen kuin mikä, välimatkat lyhyet ja kaupoissa on nopsa asioida parkkipaikkojen löytyessä helposti MUTTA uskomattoman kateellisia ihmisiä nämä paikalliset. Ja entäs tämä poliittinen seisahtuneisuus!?!? Ihan kuin joku neuvostoliittolainen aivopesty umpijähmettynyt punakylä. Hyi hiisi sentään. - No täytynee
Pitää vaan panna toimeksi.
Ensin asunto lähempää Kontiolahtea.
Sitten avioero vireille.
Ei siinä kait muuta. - siipimutterit
Lieksalaisille olisi etua siitä että Nurmes hoitaisi sosiaalipuolen.
- Juoru toimisto
"Varmana" tietona kerrotakoon, että syy on uusasukkaiden. He ovat vaatineet niin, koska heillä kotimaassaan on joka kylässä "poppamies" Joka on ihan eri asia kuin lapsille varoitellu jostain kumman popasta. Ensimäisen kerran minä näen maahanmuutossa positiivisiakin puolia.;-) Onko näin että maahanmuuttajat saa ylläpidettyä kansalasille yhdenmukaisen kohtelun.;-) Eli demokratian..! Ylläoleville narisijoille, muutakaa ihmeessä ja mieluummin heti. Tää kylä on mennyt perceelleen näitten omaa napaa tuijottelevien takia..!
- ajattelija ja tuumai
Hyvä kun näet positiivisia seikkoja. Lieksa ei nuorru ilman mamuja ei sitten millään. Jos ei nuorru niin kuolema on eessä. Siksi kannatan muuttajien ottamista. kyllä valtio kunnista huolen pitää. tuplavaltionavut saadaan jo nyt. eikös kelpaa. Joku sanoo et ei kelpaa. Mutta miksi kunnat sitten jatkuvasti turvautuvat palvelutoimissaan valtion apuihin ja marisevat niitten riittämättömyyttä. Kunnathan hakkee ihan erikoisapujakin kun oikein huonosti mennee. Ne kunnat joilla mennee huonoimmit niitä saavatkin. Kuntatalouttaa ei siis edes kannata hoitoo hyvin jää muuten tappiolle kuntien keskinäisessä kisassa.
- Positiivisesti silti
Paikallisjuntit vetää hernettä nenään kun ne ei itse ole uskaltaneet nostaa kytkintä ajoissa eikä niistä enää edes ole muualla asumaan ja sitä paitsi työmarkkinatkaan eivät taida enää kaipailla. Surullista, mutta kai täälläkin elää kun asennoituu vaan oikein ja positiivisesti, vaikka olosuhteet ovat aika tökeröt eikä tulevaisuus lupaa ainakaan parempaa. Se vaan on tosiasia tämä kuoleva kylä. Mutta hyvänä esimerkkinä rajan takainen Karjala jossa ihmiset kaiken kurjuuden keskellä ovat iloisia ja positiivisia. Niin se vaan pitää osata ottaa vastaan.
- salon asukki
Minä elän täällä vaikka olisi Viekin kokoinen. Ei yhtään häiritse jos naapuri ei ole nurkan takana.
- Positiivisesti silti
salon asukki kirjoitti:
Minä elän täällä vaikka olisi Viekin kokoinen. Ei yhtään häiritse jos naapuri ei ole nurkan takana.
Aivan varmasti tulet pysymään siellä salolla, sitä en todellakaan epäile. Se jos mikä on varmaa.
Lieksa ja Nurmes tekevät yhteistyötä eri sektoreilla ja ensin on ollut tekninen ala.
Nyt on kokeilussa ollut sitten lääkäreiden viikonloppupäivystys ja siitä on ilmoitettu kansalaisille miten se tapahtuu .
En ole vielä tietoinen miten tuo asia sujuu ja onko sitten yhden päivän odotus normaaliin luonut kuinka tuskaa?
Kuitenkin nyt On kyseessä juuri valtioneuvostelle vastaus kun eivät ymmärrä mitä täällä on nämä etäisyydet.
Olen aikanaan todennut kun vihaksi pisti jonkun ylilääkäri naiosen käynti täällä joka totesi "syökää buranaa " voi jukeliste niin meillä puolisoni totteli ja nyt on ollut jo haudassa kuudetta vuotta ja minä vaan kirjoittelen kun eivät onnistuneet vielä tappamaan keskussairaalassa leikauksessa kun myrkkyä työnsivät tähän oriiseen niin paljon jotta sydän pysähty.Olenko sitten rasputin heh heh heh, Löylyä lissää markku- Jos pakko on
...niin mieluummin yhteistyöhön Joensuun kuin Nurmeksen kanssa!
- Liemeksestä
Uusi yhteistyö Nurmeksen kanssa on nimeltään Liemes. vai onko se Liensuu
- Juoru toimisto
Minä en näe muuta kuin sen, että oma väki ei saa kunnollisia terkkaripalveluja ollenkaan. Ei viikonloppupäivystys omassa kunnassa ole niin kallis verattuna vaikka mamu-kuluhin..? Anteeksi vertaus.;-) Minä en näe positiivisena sitä, että muualta tulleet aiheuttavat sen että palvelu pelaa..! Ollaanko eriarvoisessa asemassa on syytä kysyä..? Lieksa ei nuorennu ikinä mamu:illa siihen toivoon on turha uskoa. Sitäpaitsi tuon tyhmin syy miksi niitä tänne tuodaan. Minne unohdettiin oma nuoriso, sama summa heille.. Niin alkais tapahtuu, lapsiluku lisääntyis kun on rahaa vaikka ei töitä..;-)
- outoa menoa
Ministeri jo totesi julkisuudessa, että "jotkut kunnat ovat tehneet järjenvastaisia terv.huollon yhteistoiminta-alueita, jotka vaikeuttavat kuntalaisten hoitoonpääsyä". Tuli heti mieleen tämä Lieksa /Nurmes kokeilu. Esim. mitä järkeä hakeutua Vuoniskylistä Nurmekseen päivystykseen, kun samalla matka-ajalla pääsisi jo Joensuuhun parempaan suiniin. Lieksan eteläpuolisia kyliä ei voi pakottaa hakemaan apua ensisijaisesti Nurmeksesta, jos vähänkin on maantieteen tuntemusta ja järkeä päässä.
Juuri siitä on kysymys miksi Lieksa ja Nurmes ovat asiasta kirjelmöineet koska etäisyydet ovat melkoiset uskon perusteluksi eikä niinkään kovasti ajettu väestöpohjan mittari 30.000 asukasta muistaakseni valtiovallan suunnalta.
Kuitenkin nyt tämän kokeilun aikana on hyvin tärkeä osuus ensihoidolla ja sitä kautta konsultointi lääkärin kanssa minne potilas kuljetetaan silloin kun on kysymys jo erikoissairaanhoidosta silloin ei saamani käsityksen mukaan potilasta viedä Nurmeksen kautta Joensuuhun.
Kuitenkin nyt pitäisi olla kuitenkin sairaanhoitaja paikalla ja lehdessä on tiedot viikonlopun päivystyksestä joten kuitenkin viikolla on mahdollisuus parenmin saada niitä lääkäripalveluja kun lääkäritilanne on tällainen mikä se on,Toivottavasti jokainen saa avun tarvittaessa.
Olen aikanaan kyllä ollut matkalla ja vaimoni oli sairaana vakavasti ja vein suoraan pkks niin hänet vielä kierrätettiin siellä olevan terveyskeskuksen polin kautta ja hetkenpäästä taas oli samassa pisteessä ja jäi syöpäsairaana sisään.tällainen asia kyllä minuakin kaivertaa miten meneteltiin siellä.MK
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nyt tajusin mitä haet takaa
En epäile etteikö meillä olisi kivaa missä vaan. Se on iso hyppy henkisellä tasolla sinne syvempään päätyyn, kuten tiedä413103- 823024
- 1932522
Kukapa se Ämmän Kievarissa yöllä riehui?
En ole utelias, mutta haluaisin tietää, kuka riehui Ämmän Kievarissa viime yönä?362215- 271539
Salilla oli toissapäivänä söpö tumma
Nuori nainen, joka katseli mua. Hymyili kun nähtiin kaupan ovella sen jälkeen411416Naiselle mieheltä
Huomasin tuossa, että jääkaapissani on eräs sinun ostamasi tuote edelleen avaamattomana. Arvaatko mikä?231413- 101284
- 131279
- 221251