Kaffe kallistuu...

ykköskolli

Juon nykyään first price kahvia, Hyvää kahvia, kepittää mennen tullen kultamokat ja muut. Smessuiltaa vietän tässä. :-)

19

160

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • o / h

Pitääpä tutustua kahviin, toivottavasti hyvää.

• Ihan on hyvää ja juotavaa first price kahvi, ja hintaansa nähden suorastan suositeltavaa ;o))),,,
      On kyllä kahvin hinta noussu, mut minkäs sille mahtaa että sitä pitää saada,,, monta kertaa päivässä,,, siis kahvia ;o))),,,

Kivaa lauantainviettoa, ihan jokaiselle ;o))),,, nautitaan olotilastamme,,,

http://www.youtube.com/watch?v=rrmRunNzu_I

• o / h

Nostanpa avauksen. Olen sen verran "yllytyshullu" että hankin erän ko kahvia ja kokeilin. Hinta/Laatu kohdallaan ja vallan hyvää. Yksi haittapuoli on. Ei kestä seisomista.
        Siis...kun keittää vaikkapa 8 kuppia keittimen omaan termariin, niin loppuosa kahvista seistyään 3-4 tuntia alkaa olla sanotusti "paksua".
        Mutta niin kai se on kaikissa suodatinkahveissa. Pavuista jauhettuna kestää termarissa kauemmin. Mahtaako tuota kahvia saada papuina? En ole selvittänyt.

• annikoo..
        o / h kirjoitti:

Nostanpa avauksen. Olen sen verran "yllytyshullu" että hankin erän ko kahvia ja kokeilin. Hinta/Laatu kohdallaan ja vallan hyvää. Yksi haittapuoli on. Ei kestä seisomista.
        Siis...kun keittää vaikkapa 8 kuppia keittimen omaan termariin, niin loppuosa kahvista seistyään 3-4 tuntia alkaa olla sanotusti "paksua".
        Mutta niin kai se on kaikissa suodatinkahveissa. Pavuista jauhettuna kestää termarissa kauemmin. Mahtaako tuota kahvia saada papuina? En ole selvittänyt.

Ihana kahvin tuoksu tuli silloin kun vielä jauhettiin kahvi .....kahvipavuista kaupassa......saakohan sitä kovinkaan montaa laatua....ehkä erikoiskaupoista...

• minä,

• o / h
        annikoo.. kirjoitti:

Ihana kahvin tuoksu tuli silloin kun vielä jauhettiin kahvi .....kahvipavuista kaupassa......saakohan sitä kovinkaan montaa laatua....ehkä erikoiskaupoista...

Kauppahalleissa ja Stockmannilla on papu laatuja vaikka kuinka. Mutta ei ole mieltä alkaa ostelemaan ja testaamaan kaikkia laatuja löytääkseen parhaan. Yhden pussukan ostin hallista kun kahvikauppias suositteli "erittäin hyvä kahvi". Joo, oli niin pirun väkevää jotakin afrikkalaista, että jäi käyttämättä. Presidentin tummat pavut on takuuvarma laatu. Niitä saa lähikaupoistakin. Niillä tulee näppärästi aamukahvit. Muuna aikana suodatin kahvia. Esimerkiksi tuo First Price.

• minä,

Kahvipensas huonekasvina
      Suomessakin arabiankahvi menestyy huonekasvina. Se kasvattaa tummanvihreitä, suurehkoja lehtiä. Hyvin hoidettuna se tuottaa kukkia ja papuja 3–4 vuoden ikäisenä. Kukat kasvavat terttuina lehtien haarautumiskohdista, väriltään kukat ovat valkoisia, hieman jasmiinin tuoksuisia, ja kukkimisaika on 2–3 päivää. Hedelmien kypsymisaika on noin 8 kuukautta, kypsät hedelmät ovat punaisia tai keltaisia.

Mullan vaihto pitäisi tehdä huhtikuun tienoilla. Kahvi vaatii paljon valoa, mutta ei kuitenkaan suoraa auringon valoa. Varsinkin kasvukaudella kasvi tarvitsee paljon vettä. Se menestyy myös altakasteluruukussa.

Jos lehdet muuttuvat ensin kärjistään ruskeiksi ja alkavat putoilla, kasvi ei saa tarpeeksi vettä. Kasvi pitää myös lehtien kastelusta, mutta kasvia ei saisi ruiskuttaa suihkussa, vaan esimerkiksi suihkepullolla.

• o / h

Mistähän saisi 4 vuotiaita kahvipensaita, valmiiksi kukkivia:))) Ostaisin pari kolme;)

• annikoo..
        o / h kirjoitti:

Mistähän saisi 4 vuotiaita kahvipensaita, valmiiksi kukkivia:))) Ostaisin pari kolme;)

Satoako niistä odottelisit......aika suotuisat olosuhteet varmaan tarvittaisiin........Minulla oli kerran kahvipensas.....ei kauaa.....olen hyvä kuolettamaan viherkasveja.....

• o / h
        annikoo.. kirjoitti:

Satoako niistä odottelisit......aika suotuisat olosuhteet varmaan tarvittaisiin........Minulla oli kerran kahvipensas.....ei kauaa.....olen hyvä kuolettamaan viherkasveja.....

Niinpä ajattelin. Sato melkein valmiina:) Seuraava sato ensi keväänä.

• annikoo..
        o / h kirjoitti:

Niinpä ajattelin. Sato melkein valmiina:) Seuraava sato ensi keväänä.

Uskotaan......ja paahto....ja kaikki onnistuu....Paulig taitaa tulla mieleen siinä vaiheessa......

• o / h
        annikoo.. kirjoitti:

Uskotaan......ja paahto....ja kaikki onnistuu....Paulig taitaa tulla mieleen siinä vaiheessa......

Pavut paahtuu parvekkeella kevät auringossa viimeistään juhannukseksi.

• annikoo..
        o / h kirjoitti:

Pavut paahtuu parvekkeella kevät auringossa viimeistään juhannukseksi.

Vois tulla aika vaaleaa paahtoa....meinaan jos on sateinen kesänalku......
        Salamoiko siellä teillä päin.....nyt

• o / h
        annikoo.. kirjoitti:

Vois tulla aika vaaleaa paahtoa....meinaan jos on sateinen kesänalku......
        Salamoiko siellä teillä päin.....nyt

Nyyyyyt. Ei salamoi. Alkuillasta jyrähteli muutaman kerran ja satoi reippaasti hetken. Mutta pahimmat ryöpyt oli saanut pääkaupungin keskusta.

• o / h
        o / h kirjoitti:

Nyyyyyt. Ei salamoi. Alkuillasta jyrähteli muutaman kerran ja satoi reippaasti hetken. Mutta pahimmat ryöpyt oli saanut pääkaupungin keskusta.

Nyt taidan salamoida pääni tyynyn sisään. Aamulla asioille lähtö.

Öitä ja koko palstalle samalla:)

Härö hei, nyt poistun, saa poistaa :)))

• minä,
      • o / h

Hyvä linkki. Eikä hintavakaan.
        Huonekorkeus on noin 260. Saisikohan hillittyä pensaan kasvua 40 cm jos se kasvaa peräti 3 metriseksi.

• o / h
        o / h kirjoitti:

Hyvä linkki. Eikä hintavakaan.
        Huonekorkeus on noin 260. Saisikohan hillittyä pensaan kasvua 40 cm jos se kasvaa peräti 3 metriseksi.

Ai niin, laittaako ne tilauksesta vain siemenet? Itse pitää hoitaa loput ruukkuja myöten. en taida jaksaa alkaa niin alusta kun ei ole entisiäkään kasveja ensimmäistäkään. Tukkaakaan en kasvata liian pitkäksi. Just kävin parturissa. Mun tukka kasvaa kahvia juomalla:)))

• Kallistuuhan se kahvi ;o))),,, just mun suuhun, mukista kallistuu, ja hyvää on ;o))),,, saa koneen käynistymään,,, pääsee tuonne sateeseen taas kerran,,,
      Onhan se hyvä etten ole sokerista, en sula,,, mut oisko sen niin väliä vaikka muutama kilo sulaski, sit tiiliskiviä taskuun ettei tuuli vie ;o))),,, tai ankkuri jalkaan, pysys tukevasti maanpinnalla, ei muuten, mut mielikuvissahan voi olla vaikka pää pilvissä ;o))),,,

Kahvinmuista huomenta ;o))),,, nautitaan päivästä, vaikka useemmalla kaffeekupposella maustettuna,,,

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Joskus mietin

miten pienestä se olisi ollut kiinni, että et koskaan olisi tullut käymään elämässäni. Jos jokin asia olisi mennyt toisi
      Ikävä
      24
      4586
    2. Miten reagoisit

Jos ikäväsi kohde ottaisi yhteyttä?
      Ikävä
      88
      3714
    3. Ryöstö hyrynsalmella!

Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313
      Hyrynsalmi
      46
      3075
    4. Olisiko kaivattusi

Sinulle uskollinen? Olisitko itse hänelle?
      Ikävä
      54
      2657
    5. Ihana nainen

Suukotellaanko illalla?☺️ 🧔🏻🫶
      Ikävä
      51
      2589
    6. Mitä haluaisit sanoa

Nyt kaivatullesi?
      Ikävä
      203
      2583
    7. Sukuvikaako ?

Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne
      Iisalmi
      32
      2390
    8. Ootko koskaan miettinyt että

miksi kaivatullasi ei ole puolisoa?
      Ikävä
      152
      2318
    9. Huomenta ihana

Mussu ❤️.
      Ikävä
      31
      1945
    10. Avustettu itsemurha herättää vahvoja tunteita - Laillista Sveitsissä, ei Suomessa

Hilkka Niemi sairastaa harvinaista PLS-sairautta. Hilkan on elettävä loppuelämänsä parantumattoman sairauden kanssa, jok
      Maailman menoa
      107
      1521
    Aihe