Keuhkosyöpää sairastanut laulaja Topi Sorsakoski on kuollut.
Sorsakoski oli kuollessaan 58-vuotias.
Hänet muistetaan Agents-yhtyeen laulajana, jonka jälkeen mies siirtyi menestyksekkäälle soolouralle.
Vuonna 2007 Sorsakoski teki paluun yhden levyn ajaksi Agentsin kokoonpanoon.
Keväällä 2011 hänellä todettiin keuhkosyöpä. Lokakuussa Sorsakosken oli tarkoitus julkaista paluulevy "Tummansininen sävel".
Sorsakosken tunnetuin laulama kappale on Surujen kitara.
Oikealta nimeltään Sorsakoski oli Pekka Tammilehto. Laulaja syntyi Ähtärissä vuonna 1952 ja kuoli lauantaina 13. elokuuta 2011 Seinäjoen keskussairaalassa.
IL
Topi Sorsakoski on kuollut
13
270
Vastaukset
- Ihmeellinen Itä
Nyt soi surujen kitara. Joskus tutustuin Topiin Atlantin-lennolla, kun Topi oli menossa Floridaan. Surullista.
- setä espoosta
Ottamatta kantaa Sorsakoskeen sen enempää, olen seurannut ja kuullut että jos S:joen kesk. siraalaan joutuu sieltä ei vissiin kukaan ole elävänä lähtenyt. Vaikka ei olisi kuin tikkien laitto sormeen.
- Leikattu on
Nooh, kyllä minä ainakin sieltä elävänä tulin.
- NorttiNiilo
Ei kait se sairaalan syy ole jos syöpään tupakan kautta sairastuu?
Sieltä ainakin apua mennään ekana hakemaan. - Jaakko Pihlajamäki
Ensinnäkin, surullista että Sorsakoski kuoli näin nuorena. Menetimme hienon viihdetaitelijan. Ainakin minun sukupolveni tulee Sorsakoskea muistamaan lämmöllä.
Sitten tuohon heittoon Seinäjoen keskussairaalasta. Sairaanhoitopiirit seuraavat laatuansa mm. THL:n toteuttaman perfect-hankkeen kautta. Hankkeessa koetetaan erityisesti selvittää eri sairaaloiden hoidon vaikuttavuutta ja se on saanut myös kansainvälistä huomiota. Seinäjoen keskussairaala pärjää kaikkien tutkittujen hoitojen osalta keskimääräistä keskussairaalaa paremmin laadun suhteen. Meidän ongelmamme sitten on se, että hyvä laatu myös maksaa ja käytämme palvelujen tuottamiseen jonkun verran enemmän rahaa kuin verrokkimme.
Jaakko Pihlajamäki, shp:n johtaja - Setäkö on täti
Kuulehan setä Espoosta! Älä usko kaikkea mitä seuraat (pilviä taivaalla vai?) ja kuulet! Seinäjoen keskussairaalassa hoidetaan potilaita erinomaisesti. Itseltäni on leikattu siellä aivokasvain ja toimenpide ja jälkihoito sujui kiitettävällä tavalla. Olen parantunut täysin. Muutoinkin olen kuullut vain positiivista palautetta.
Tottakai jokaisen tulisi ymmärtää se, että paranemistulokseen vaikuttaa mm. se kuinka pitkällä sairaus on hoidon alkaessa ja minkälainen on potilaan peruskunto.
- kepeät mullat!
Topille muistopatsas ähtärin torille. topi oli kansan mies.
- perkö
En oo tupakkimiehiä,mutta Topin muistolle otan kyllä paukun.Oli hieno mies.
- ESbo Vargar
"Setä Espoosta" ei tässä yhteydessä heittosi oikein ole sopiva, Topi oli vakavasti sairas.Sairaaloiden tasoa valvoo aivan muu taho kuin "Setä Espoosta". Herra lienee lääket. ja kirurgian merkonomi lähtöisin Etelä'-Pohjanmaalta ja katkeruutta piisaa.
- Mehico.
Sorsakosken kuolema noteeratiin Meksikossa asti.
http://www.elarsenal.net/2011/08/13/fallece-el-legendario-cantautor-finlandes-topi-sorsakoski/ - Unohtumaton Topi
Valituilta Paloilta tilasin Topi Sorsakosken levykoosteen,oli muistaakseni kolme cd-levyä.Kaupoista ei saanut vastaavaa.Tosi sydämellä tehtyä musiikkia tunteella laulettuna.
- Kaikki*
Vaikka Topi oli omalaatuinen, silti aina yritti parhaansa.
http://www.youtube.com/watch?v=ZXZdx95cYlA
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 683219
Kerro jotakin hauskaa. :)
Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)753087Mä sanon tän suoraan.
Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.682952On olemassa tiettyjä sääntöjä!
Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle662631Oliko pakko olla taas tyly?
Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli442132- 611699
Huomenna heitän järjen
romukoppaan ja annan tunteen viedä. Kerran tässä kuitenkin vain eletään. Muistan myös jonkun minua viisaamman sanoneen,251667Hyvää huomenta
Hyvää huomenta ja alkavaa viikonloppua ihanalle naiselle! Mitä ikinä teetkään, niin täälä sua yksi miekkonen ajattelee.181659- 351655
- 591576