Mikä mahtaa olla syy että kirkosta eroajista valtaosa on miehiä?
Ja ateisteista enemmistö on miehiä?
Eikö Jumala anna yhtä paljon uskon lahjaa miespuolisille luoduilleen kuin naisille?
Miehillä ei kykyä uskoon?
16
77
Vastaukset
- kelle mieleen
Ne on ilmeisesti naimisissa olevia miehiä, jotka miettivät miten voivat olla vaimolleen mieliksi, ei siinä silloin jouda ajattelemaan mikä on Herralle mieleen, eikä kirkossa käymään. Silloin on viisainta erota kirkosta ja ryhtyä vaikka miksi kannonnenässä istujaksi. Vaimo pitää nyörit liian tiukalla.
- ??
Totta varmaan on se, etä naiset ajattelevat enemmän... Tunteilla.. Miehet järjellä.
nainen halua kokea , nähdä, tuntea...
Mies suunnitella. askaroida, ja kun jotain päättää toteutaa sen. Toki nainenkin toteuttaa sen minkä oikeaksi näkee.
Nainen ajattelee jatkuvuutta enemmän, jos teen näin mitä se merkitsee lapsilleni jne.
Mutta summasummarum.. Jumala kutsuu kaikkia, niin epäileviä Tuomaita kuin touhukkaita marttoja ja mietiskeleviä Marioita.
Ehkä naiset ovat vain rohkeampia ottamaan kutsun vastaan.. ? !
Uskoa, ei meissä itsessämme ole, se on Jumalan antamaa.
Pyhä henki kirkastaa Kristuksen ja kun sen valo loistaa sydämeemme ymmärämme mitä Raamattu pitää sisällään. - normal man
?? kirjoitti:
Totta varmaan on se, etä naiset ajattelevat enemmän... Tunteilla.. Miehet järjellä.
nainen halua kokea , nähdä, tuntea...
Mies suunnitella. askaroida, ja kun jotain päättää toteutaa sen. Toki nainenkin toteuttaa sen minkä oikeaksi näkee.
Nainen ajattelee jatkuvuutta enemmän, jos teen näin mitä se merkitsee lapsilleni jne.
Mutta summasummarum.. Jumala kutsuu kaikkia, niin epäileviä Tuomaita kuin touhukkaita marttoja ja mietiskeleviä Marioita.
Ehkä naiset ovat vain rohkeampia ottamaan kutsun vastaan.. ? !
Uskoa, ei meissä itsessämme ole, se on Jumalan antamaa.
Pyhä henki kirkastaa Kristuksen ja kun sen valo loistaa sydämeemme ymmärämme mitä Raamattu pitää sisällään.Aina vanhanaikaista ajatella että miehet ajattelee enemmän järjellä ja naiset tunteella. On ihan tyhmää tukea stereotypioita.
normal man kirjoitti:
Aina vanhanaikaista ajatella että miehet ajattelee enemmän järjellä ja naiset tunteella. On ihan tyhmää tukea stereotypioita.
Tyhmää on se, ettei tunnusta naisen ja miehen ajattelutavan erillaisuutta. Pirusti tutkimuksia, jotka vahvistaa miehen ja naisen erillaisuutta, mutta pirun telaketjufemakot ei anna niitä kuunnella "tasa-arvon" nimissä ja maa menee entistä enemmän perseellensä.
Uskohan antaa turvallisuutta. Voisiko olla, että naiset ovat enemmän turvallisuushakuisia ja siksi enemmän kallellaan uskontoihin?
Olen kuullut väitettävän, että naiset olisivat alistuvampia. Jos se on totta, niin sehän natsaisi uskontoonkin. Olisihan kai se alistuvammalle helpompi uskoa mitä auktoriteetiksi julistuvat saarnaajat sanovat ja olla myös kuulianen systeemille.- miss ei kirj.
Ennen kuin alan tätä kanssasi pähkäilemään pitäisi tietää onko todellakin näin.
- miss ei kirj.
Pähkäilinpä kuitenkin vähän.
Naiset taitavat olla enimmäkseen hiljaa eivätkä tuo uskonnollisuuttaan tai ateismiaan esille niin kuin miehet. Eli en menisi ilman galluppeja ja tutkimuksia suoralta kädeltä arvailemaan. - järjen lahja
Usko ei ole mikään lahja vaan lapsenomaista taikauskoa,epäkelpoihin auktoriteetteihin tukeutumista ja loogisen ajattelun puutetta.
Olen matemaattis-luonnontieteellisen koulutuksen omaava nainen ja käsitän helposti, ettei raamatun jumalaa ole olemassa muuta kuin lapsenomaisten ihmisten kuvitelmissa.
Sukupuolten välillä on eroa. Miehiä on helpompi huijata wincapitoilla, naisia uskonnoilla. Mielenkiintoinen aihe, olen itsekin huomannut saman. Kuitenkin omakohtaisesti olen ihmetellyt sitä. miten jotkut pystyvät uskomaan johonkin sellaiseen, jota ei selvästikään ole olemassakaan. Näitä on kaikki tuhannet jumalat sekä ufoukot. Ainakin minä itse tajusin järkeilemällä, ettei jumalaa ole. Liian moni asia oli pielessä, varsinkin Raamattu jäi toteutumatta. Eli liian paljon tapauksia, joita tapahtui vain Raamatussa, mahdottomuus todellisessa elämässä, kuten olemme huomanneet. Ei Jumala missään pilvessä ole, se on varma.
Enimmäkseen uskovat ovat naisia. Parhaiten huomasin ex-vaimoni kautta, kun olimme hengellisessä tilaisuudessa, ja vaimoni kysyi tunnenko minäkin Jumalan olevan siellä läsnä. En tuntenut, joten ainoa järkevä johtopäätös on, että jokaisella on oma jumala- tuntemuksensa päänsä sisällä, ei todellisuudessa. Ainakin voisin kuvitella, että Jumala on niin voimallinen, että jossain salissa sen kokisi joka ainoa. Mutta eipä vaan.
Uskoteltiin, että mörköjä on. Opin, ettei olekaan. Uskoteltiin joulupukin olevan todellinen. Opin, ettei olekaan. Uskoteltiin Jumalan olevan todellinen. Opin, ettei olekaan. Pitää vaan huomata tosiasiat ja oppia virheistään. Ja sitten järkiintyä.- esther
Onhan se ongelma että kirkossa ja sen piireissä on tylsästi iso naisenemmistö.
miehet katsoo urheilua ja alkoholisoituu. - stsrstrstr
Niin Jeesus valitsi 12 opetuslasta, kaikki miehiä. Paavali sääti, että seurakunnassa tulee opettaa vain mies.
Jos kirkosta eroaa mihiä niin, mitä tämä todistaa? Itse olen mies ja eronnus luterilaisesta kirkosta. Siiryin toiseen kirkkokuntaan, siis en jäänyt seurakuntaelämän tai kirkon jäsenyyden ulkopuolelle.
Mitä todistaa luterilaisen kirkon jäsenyys muutenkin? Kirkossa on paljon tapakristillisisä jäseniä, jotka eivät ole pyhittäneet elämäänsä. - elakim
Monesti pähkäillyt
Koska Ämmät on alkanut johtaa kirkkoa.
Naisia arvostan suuresti!!!
Mutta ämmät on ihan turha kasti olemassaolollaan. - mitalin toinen puoli
Veikkaan, että ainakin ketjussa mainitut turvallisuushakuisuus ja tunteiden kautta asioiden tulkitseminen (suhteellisesti ehkä enemmän kuin miehillä vastaavia ominaisuuksia) ovat selittäviä tekijöitä.
Mutta, aloittajan kysymys koskee kirkkoon kuulumista, jota voidaan mitata toisin kuin kenenkään uskon määrää ei voida kovin hyvin mitata ja tilastoida. Ja sitä, että naiset enemmän jäävät kirkkoon ja miehet lähtevät, voisi selittää myös esim. perinteet ja tavat. Kirkkoon kuuluva saa kirkkohäät ja pääsee kummiksi, ja näillä asioilla on monille naisille paljon enemmän merkitystä kuin miehille. Vai kuinka usein olette kuulleet miesten hehkuttavan kirkkohäiden tai kummiuden mahdollisuutta? ;D
Kirkon tarjoamilla palveluilla voi siis olla enemmän kysyntää naisten kuin miesten joukossa, erityisesti jos puhutaan nuoremmista ikäluokista (vanhempi polvi joka tapauksessa taitaa sitkeämmin kirkossa pysyäkin).- wenlaååsa
"Ja sitä, että naiset enemmän jäävät kirkkoon ja miehet lähtevät, voisi selittää myös esim. perinteet ja tavat. Kirkkoon kuuluva saa kirkkohäät ja pääsee kummiksi, ja näillä asioilla on monille naisille paljon enemmän merkitystä kuin miehille. Vai kuinka usein olette kuulleet miesten hehkuttavan kirkkohäiden tai kummiuden mahdollisuutta? ;D"
Tuo on varmaan totta. Toinen on lasten kastaminen. Mulla on monia naispuolisia kavereita, jotka kuuluvat kirkkoon siksi, että heidän mielestään heidän pitää kuulua että tulevat lapset kastetaan... Sitten vasta kun on täysinvarma ettei enää lapsia tee, voi erota. Tai ehkä sittenkin pitää odottaa sitä, että viimeisinkin on riparin saanut käytyä ;)
- ei-uskis
Aloittajan kysymykseen
>>Mikä mahtaa olla syy että kirkosta eroajista valtaosa on miehiä?
Ja ateisteista enemmistö on miehiä?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nyt tajusin mitä haet takaa
En epäile etteikö meillä olisi kivaa missä vaan. Se on iso hyppy henkisellä tasolla sinne syvempään päätyyn, kuten tiedä322891- 1732285
- 622264
Kukapa se Ämmän Kievarissa yöllä riehui?
En ole utelias, mutta haluaisin tietää, kuka riehui Ämmän Kievarissa viime yönä?331978Salilla oli toissapäivänä söpö tumma
Nuori nainen, joka katseli mua. Hymyili kun nähtiin kaupan ovella sen jälkeen411336Naiselle mieheltä
Huomasin tuossa, että jääkaapissani on eräs sinun ostamasi tuote edelleen avaamattomana. Arvaatko mikä?221333- 131318
- 101214
- 111184
- 221181