Sopiiko KM raihnaiselle keski-ikäiselle?

Raihnaikko

Ikää on kohta 50 ja kremppaa polvessa, selässä ja muuallakin. Liikunnallisuutta ja urheilutaustaa toki löytyy, mutta onko KM:n (tai jonkun muun budo-lajin) aloittaminen silti turhaa unelmointia?

5

408

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • k

      Kysymykseesi on mahdoton vastata, kun et kertonut millaisista krempoista on kyse. Magan ei pitäisi olla ainakaan selälle pahinta myrkkyä, koska korkeita potkuja ja heittoja on niin vähän, mutta viime kädessä kaikki on yksilöllistä. Kokeilemallahan se selviää, miten paikat kestää. Itse jättäisin kokeilun väliin vain siinä tapauksessa, jos vetäjä on joku urpo joka pakottaa tekemään kaikki liikkeet vaikka sattuisi.

    • Kari Kuukkeli-Asunma

      Mun mielestä ei sovi!

      Musta KM on tosi väkivaltainen ja agressiivinen laji sopii vain 20v testosteroni-pojille..

    • kkjjjyyyhhh

      Olisi kiva, kun joku joka tietää jotain vastaisi näihin ketjuihin.
      Itse olen 43 ja kiinnostaisi aloittaa uusi laji.
      On urheilija tausta. Nuoruusvuosilta vihreä vyö judossa.

      Itse sanoisin, että yli 40 v ja aloittaisi judon päämääränä vihreä vyö.
      On kova haaste. Se vaatii sitä aktiivista harjoittelua noin 3 vuotta.
      Kolmesta viiteen kertaa viikossa. Ylemmät vyöt tuskin onnistuu,
      kilpailupisteet, aika ym. Olisi helpompi juosta maraton, ilman urheilutaustaa.

      Hyvä puoli on se, että muuta liikuntaa ei tarvitse välttämättä harrastaa..

      KM voisi ehkä sopia aikuiselle?
      Voisiko joku harrastaja vastata, että onko mahdollista edes harrastaa?
      Onko joku aloittanut KM harrastuksen yli 40 vuotiaana?

    • Seuran vetäjä tietää

      Miksi tällaisia kysymyksiä kysytään täällä sen sijaan, että otettaisiin yhteyttä suoraan siihen seuraan jossa halutaan aloittaa harrastaminen? Kukaan ei osaa vastata kysymyksiin paremmin kuin seuran ohjaajat, jotka tietää millaista harjoittelu juuri siinä seurassa on ja millaisia myönnytyksiä erilaisten kremppojen ym. suhteen siellä ollaan valmiita tekemään. Yleensä harjoituksia saa myös mennä katsomaan, ja jos tajuaa edes vähän liikunnasta ja oman kropan rajoitteista, niistä saa aika hyvän kuvan siitä voisiko itse pärjätä mukana.

      Netissä kysymisessä on mm. se vika, että tällaiset asiat on kaikkea muuta kuin yksinkertaisia. Vaikka jossain Takahikiän magaseurassa vedettäisiin sikakovia treenejä terveiden parikymppisten ehdoilla niin, että normaali nelikymppinen on pelkästään tiellä, Perähikiän magaseuran harrastajien keski-ikä voi olla yli 40 vuotta ja joka toisella niistä voi olla joitain rajoitteita, joka täytyy ottaa ja myös otetaan harjoittelussa huomioon. Jos joku Takahikiän harrastaja tulee kertomaan, ettei wanhalla ole mitään toivoa pärjätä treeneissä, Perähikiällä asuvalta kysyjältä voi jäädä hyvä harrastus väliin ihan turhaan. Ja jos Perähikiän harrastaja kertoo että harrastamaan pystyy kuka tahansa joka pysyy pystyssä omilla jaloillaan, Takahikiällä asuva kysyjä pettyy pahemman kerran maksettuaan kurssimaksun ja huomatessaan, ettei treenaamisesta tulekaan yhtään mitään...

      Ottakaa siis suoraan yhteyttä lähimmän seuran vetäjiin, jos tahdotte oikeasti tietää onko harrastuksen aloittaminen mahdollista.

    • 14+4+4

      Sekaan vaan.Itse aloitin näin yli 4-kymppisenä monen vuoden tauon jälkeen kamppailulajin harrastamisen ja hyvin on mennyt.Olen todellakin vanhimmasta päästä porukkaa,suurin osa 20-30-vuotiaita.

      Treenejä ei ole kevennetty pelkästään minun vuokseni,eihän siinä olis mitään järkeäkään.Enkä ole sitä koskaan ollutkaan vailla.Yleinen ohje on,että kukin mahdollisten rajoitusten mukaan,paikkoja ei ole tarkoitus rikkoa.Vainoharhaisena vaan kuvittelen vetäjän näin sanoessa katsovan juuri minua ;) Kuperkeikkoja en vaan ala tekemään niskojen vuoks.
      En todellakaan ole porukan huonokuntoisin tai kankein enkä periksi hevin anna.Omaa ikääni en ole treeneissä ajatellut enkä tiedä miettivätkö muutkaan sitä,en ole koskaan kysynyt.

      Kunto ja varsinkin kiinnostus ratkasee huomattavasti enemmän kuin ikä.Mukaan vaan hyvän harrastuksen pariin! :D

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 184
      2001
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      53
      1912
    3. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1588
    4. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      145
      1495
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1324
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1204
    7. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1185
    8. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      10
      1163
    9. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1128
    10. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      11
      1127
    Aihe