Pelastuksen hinta?

Sielumme pelastusta pidetään yleisesti ilmaisena lahjana, mutta onko se sitä?

Nimittäin laatutietoiselle uskonnolliselle kuluttajalle voisi jokainen tervehenkinen lahko laatia kustannusarvion siitä, mitä pelastus tulee maksamaan, jotta kuluttaja voisi valita parhaan hinta- ja laatusuhteen.

Ajatellaanpa tilannetta, että ihminen tulee uskoon 20-vuotiaana ja elää lahkossaan kelpo elämän kuollen 65-vuotiaana.

Mitä taivaspaikka tulee maksamaan näiden pohjalta?

Kymmenykset ensin, eli keskiansio pistetään sinne suomalaisen keskiansioon, joka on 2950 euroa kuussa.

Kymmenykset tekevät koko ajalta (540 kuukautta ja 295 / kk) 159 300 euroa.

Erilaiset kurssit, mm. raamattukurssi, jollaiset lienevät pakollisia jotta olet hyvä uskovainen, tekee noin 2000 euroa koko ajalta.

Seurakuntamatkat, koska ilman niitä et ole hyvä uskovainen, tekee vaikkapa 20 euroa kuussa pyöreästi, on yhteensä 10800 euroa. Siis vuodessa yksi matka, joka maksaa noin 240 euroa, mutta jyvitettynä per kk.

Palkaton vapaaehtoistyö, jota on noin 2 tuntia viikossa ja ne kustantavat noin 200 euroa / kk ansionmenetystä omalla tuntipalkalla ylityökorvauksen kanssa ja koko ajalta 108 000 euroa.

Ilmainen sielunpelastus kustantaa siis perususkovalle noin 280 100 euroa.

Tuntuuko pelastus ilmaiselta?

Näin laskettuna Mark 8:37 kysymykseen "Sillä mitä voi ihminen antaa sielunsa lunnaiksi?" voisi vastata tämän valistuneen laskelman pohjalta "yhteensä 280 100 euroa".

280 100 euroa meille ja taivaspaikka sinulle, voisi lukea tervehenkisen lahkon toimittamassa kustannusarviossa uskonnollista kotiaan etsivälle kuluttajalle, mutta antavatko lahkot sellaista, vaikka pyytäisi?

Ajatuksia ja jos luvut ovat mielestänne väärin, niin korjatkaa ihmeessä!

15

89

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ## Sielumme pelastusta pidetään yleisesti ilmaisena lahjana, mutta onko se sitä? ##

      Oikeesti vain apinamies (kuvasta päätellen tosiaankin a-mies tuo on, tuo b-mies) bushmanni pitää pelastusta halpana, jopa ilmaisena. Uskovaiset ymmärtävät hyvinkin, että pelastuksen hinta on kallein, mitä taivaallisella Isällä oli antaa. Pelastuspaketin lähettäjä on jopa postimaksunkin maksanut (tiedättehän: Jumalan sinetti) ja ilmaisella tarkoitetaan vain sitä, että vastaanottajan ei tarvitse enää mitään siitä maksaa - senkun vaan alkaa käyttää.

      Jes. 55:1
      Kuulkaa, kaikki janoavaiset, tulkaa veden ääreen. Tekin, joilla ei ole rahaa, tulkaa, ostakaa ja syökää; tulkaa, ostakaa ilman rahatta, ilman hinnatta viiniä ja maitoa.

      Jes. 1:18
      Niin tulkaa, käykäämme oikeutta keskenämme, sanoo Herra. Vaikka teidän syntinne ovat veriruskeat, tulevat ne lumivalkeiksi; vaikka ne ovat purppuranpunaiset, tulevat ne villanvalkoisiksi.

    • kallista on

      Ei riitä. Tarvitsee myös muutakin ruokaa ja lämmintä elääkseen 65-vuotiaaksi. Tietääkseni ei kirkko elätä ja sossu elättää vaan harvoja muut opiskelumaksut ym. maksut. Kalliiksi tulee taivaspaikka, edullisemmaksi, jos kuolee jo vuoden ikäisenä.

    • >>> Antti: Uskovaiset ymmärtävät hyvinkin, että pelastuksen hinta on kallein, mitä taivaallisella Isällä oli antaa. >>>

      Niin. Tätä minä ajoin takaa, eli taivaspaikka on jo maksettu, mutta lahkot ovat kovasti eri mieltä.

    • ## Tätä minä ajoin takaa, eli taivaspaikka on jo maksettu, mutta lahkot ovat kovasti eri mieltä. ##

      Minun mielestäni uskoven yhteenliittymät sen kummemmin kuin uskovat yksittäisinäkään, eivät laita hintalappua pelastukselle. He vain koettavat tuoda esiin Paavalin varmaa opetusta, että pelastusta seuraa Hengen hedelmä ts. uskova tekee jotain kiitollisena pelastuksesta, ymmärtäen, ettei Jumalan tarkoitus ollut, että juuri hän on se viimeinen surkimus, viimeinen pelastettava.

      1. Kor.9:22
      heikoille minä olen ollut heikko, voittaakseni heikot; kaikille minä olen ollut kaikkea, pelastaakseni edes muutamia.
      23 Mutta kaiken minä teen evankeliumin tähden, että minäkin tulisin siitä osalliseksi.

      Evankeliumi on paljon muutakin kuin vain Joh.316 toistelemista. (On mm. tätä julistusta: http://tv316.fi/

      1.Kor.9:16
      Sillä siitä, että julistan evankeliumia, ei minulla ole kerskaamista; minun täytyy se tehdä. Voi minua, ellen evankeliumia julista!
      17 Sillä jos vapaasta tahdostani sitä teen, niin minulla on palkka; mutta jos en tee sitä vapaasta tahdostani, niin on huoneenhaltijan toimi kuitenkin minulle uskottu.

      On muuten aika jännää, että sinä bushmanni välillä puolustat evankeliuminkin puhtautta, etkä aina vain tieteen ja evoluution puhdasta suloisuutta;)

      Antti

    • sanomaa eteenpäin

      Pelastussanoman levittämiseen olen ajatellut kymmenykseni menevän.
      Jumala on siunannut ihmeellisesti.

    • "Pelastussanoman levittämiseen olen ajatellut kymmenykseni menevän.
      Jumala on siunannut ihmeellisesti."

      Aivan. Niin pitääkin ajatella, KUN kymmenyset tai antimet lahjoittaa jonnekin.
      Silloin saa kiitokset, ei niinkään joltain porukalta, vaan itseltään Jumalalta.
      Samaten kun autetaan jotain puutteenalaista - Herraa silloin palvellaan.

      Matt. 25:40
      Niin Kuningas vastaa ja sanoo heille: 'Totisesti minä sanon teille: kaikki, mitä olette tehneet yhdelle näistä minun vähimmistä veljistäni, sen te olette tehneet minulle'.

      Matt. 25:45
      Silloin hän vastaa heille ja sanoo: 'Totisesti minä sanon teille: kaiken, minkä olette jättäneet tekemättä yhdelle näistä vähimmistä, sen te olette jättäneet tekemättä minulle'.

    • pyh!

      Sotket tahallasi pelastuksen perusteet ja seurakunnan lähetystehtävän tukemisen keskenään pilkataksesi ja mustamaalataksesi adventisteja. Aina sama juttu. VAIHDA LEVYÄ!

      • >>> Sotket tahallasi pelastuksen perusteet ja seurakunnan lähetystehtävän tukemisen >>>>

        Minä juuri pohdiskelin, että eivätkö eri lahkot, kirkot ja kultit voisi antaa uskonnolliselle kuluttajalle hinta-arvion kustannuksista, joita kyseiseen organisaatioon liittyminen kuluttajalle tekee, jotta hän voisi valita oikein ja lompakkonsa kantokyvyn mukaan. Kutsuttakoon niitä kustannuksia sitten miksi tahansa.

        >>> pilkataksesi ja mustamaalataksesi adventisteja. >>>

        En ole maininnut mitään nimiä, enkä sotkenut yhtään organisaatiota tähän mukaan, vai olenko käyttänyt yhdenkään yhteisön nimeä tässä ketjussa?

        >>> VAIHDA LEVYÄ! >>>

        Olen kylläkin vaihtanut aihetta lähes joka ketjuun jonka aloitan, eli yritän tuoda ajatuksia eri näkökulmista ja eri aiheista. Sitten on heitä, joilla sama levy soi yötä päivää, mutta kyllä hekin tänne sopivat, ainakin minun mielestäni.


      • pyh!
        bushmanni kirjoitti:

        >>> Sotket tahallasi pelastuksen perusteet ja seurakunnan lähetystehtävän tukemisen >>>>

        Minä juuri pohdiskelin, että eivätkö eri lahkot, kirkot ja kultit voisi antaa uskonnolliselle kuluttajalle hinta-arvion kustannuksista, joita kyseiseen organisaatioon liittyminen kuluttajalle tekee, jotta hän voisi valita oikein ja lompakkonsa kantokyvyn mukaan. Kutsuttakoon niitä kustannuksia sitten miksi tahansa.

        >>> pilkataksesi ja mustamaalataksesi adventisteja. >>>

        En ole maininnut mitään nimiä, enkä sotkenut yhtään organisaatiota tähän mukaan, vai olenko käyttänyt yhdenkään yhteisön nimeä tässä ketjussa?

        >>> VAIHDA LEVYÄ! >>>

        Olen kylläkin vaihtanut aihetta lähes joka ketjuun jonka aloitan, eli yritän tuoda ajatuksia eri näkökulmista ja eri aiheista. Sitten on heitä, joilla sama levy soi yötä päivää, mutta kyllä hekin tänne sopivat, ainakin minun mielestäni.

        Totuutta ei mitata rahassa,

        Jos sinä mittaat totuuden rahalla, olet rahanpalvoja eli palvot epäjumalaa.

        Mikään ei muutu sun viesteissäs, oli aihe mikä tahansa. Aina vain mustamaalaamassa ja pilkkaamassa. Se on sun motiivis kaikessa kirjoittelussas.


      • pyh! kirjoitti:

        Totuutta ei mitata rahassa,

        Jos sinä mittaat totuuden rahalla, olet rahanpalvoja eli palvot epäjumalaa.

        Mikään ei muutu sun viesteissäs, oli aihe mikä tahansa. Aina vain mustamaalaamassa ja pilkkaamassa. Se on sun motiivis kaikessa kirjoittelussas.

        >> Totuutta ei mitata rahassa,

        Jos sinä mittaat totuuden rahalla, olet rahanpalvoja eli palvot epäjumalaa. >>>

        En minä niin kirjoittanut.

        Jokainen uskonto on oikeassa oman kontekstin sisällään. Jehovan todistajat ovat aivan yhtä oikeassa kuin mormonikirkko tai adventtikirkko oman oppinsa kehyksissä.

        Siispä eri lahkojen kannattaisi kertoa ihmisille se, mitä heidän kannattaminen maksaa, kun kerran jokainen uskonto on oikeassa.

        Adventistipastorin mielestä adventtikirkon oppi on oikea ja sitä ei voi arvostella ja jos joku arvostelee, itku ja poru on hirvittävä.

        Jokaisella lahkolla on sama tilanne. Oma oppi on hyvä ja täydellinen ja vie jäsentä kohti jumalan syliä.

        Ilmeisesti kyseessä on sama jumala tai jos ei ole, niin mitäpä tuosta. Jumala kuin jumala, jos sinne kerran pääsee.

        Kustannusarvion kanssa kuluttaja voisi arvioida sen, mihin hänellä on varaa ja siitä hyötyisi myös lahkokin, kun saisi oikeasti maksukykyisen asiakkaan, joka kykenee lahkon esittämistä laskuista selviämään.


      • hähhh!

        Eihän harhaopillanne ole MINKÄÄNLAISTA lähetystehtävää!
        Puhutkin vain puppua.


    • sokean taluttuja rie

      Sinä näytätkin olevan se paras lyöjä, koska osoitat toista sormellasi, etkä katso omaa pimeyttäsi, huhu huh, näitä sokea raukkoja.

    • tervetuloa Bushman
    • >>> Bushman, nyt pääset mukaan oikein runsaalla rakkauslahjalla.
      Jo 30 euron lahjoituksella pääset hyvään alkuun. >>>

      Pelastuksen hinta on siis 280 100 euroa plus 30 kaupan päälle?

      Tehneekö 280 130 euroa ja taivaspaikka on taskussa?

      Kaikki on suhteellista, eli eihän tuolla rahalla saa edes kunnon kämppää Hesasta, mutta taivaastapa saa! Ainakin lahkojen mielestä.

    • prof.

      Katteettomia lupauksia kuulee lahkojen paimenten suusta alituiseen.
      Adventtikirkko lupaa helpompaa taivastietä ja siunauksia, kunhan muistaa antaa kymmenykset palkastaan kultin johtajille. Sitten on vielä ne "uhrilahjat", joilla taivaan portit aukevat helpommin. Höppänille vanhuksille on vielä järjestetty oikein ekstra mahdollisuus, kunhan muistaa lahjoittaa kaiken omaisuutensa kultille. jne.

      Bushmanin laskutoimituksesta unohtui siis se, että kärkkäänä pörräävät adventtikirjanoppineet metsästävät mielellään vanhaksi ja dementikoksi tulleen kultin jäsenen koko omaisuutta, vaikkapa sitten petoksella ja valheilla, jos muu ei tehoa.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      317
      7160
    2. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      58
      2184
    3. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      33
      1611
    4. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      27
      1429
    5. Kysymystä pukkaa

      Mitä aiot tehdä kun näet hänet seuraavan kerran? Vai oletko kuin ei mitään....
      Ikävä
      111
      1143
    6. IS Viikonloppu 29.-30.6.2024

      Melko hyvä 3- -tasoiseksi merkitty Kovis Jari Keräseltä. Pääkuvan merkitys on varsin vähäinen rajoittuen alakulman aukio
      Sanaristikot
      72
      1135
    7. Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia.

      Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia. Kristilliset ääriainekset pelottelevat ihmisiä edelleen IKUISELLA hel
      Hindulaisuus
      331
      1018
    8. Suviseurat

      Kamala onnettomuus tapahtunut subiseuroissa
      Hyrynsalmi
      15
      863
    9. Tässä viimeinen mahdollisuutesi nainen

      Kysyä tai sanoa minulle, jos jotain jäi vuosien takaisista. Sen verran meillä oli kuitenkin jotain, että välillä mietin
      Ikävä
      50
      855
    10. Miksei persut järjesteä koskaan miekkareita tai kulkueita?

      Pelkäävätkö saavansa pataansa, ja sen vuoksi vain öyhöttävät netissä? Ei öyhöttämisellä muuteta maailmaa. Pitää olla ak
      Maailman menoa
      274
      787
    Aihe