Sattuisiko kukaan tietämään, voiko Jyväskylän yliopistossa toisen opetettavan aineen valita täysin vapaasti vai onko se jollakin tapaa riippuvainen ensimmäisestä opetettavasta aineesta? Entä tuleeko toisesta opetettavasta aineesta sivuaine vai onko se yhdenvertainen ensimmäisen opetettavan aineen kanssa? Onko täällä jyu:n kahden aineen opettajakoulutksessa opiskelevia ja mitä opiskelette?
Kahden aineen opettajaksi Jyväskylässä
2
156
Vastaukset
- 17+6
Pääaineita on vain yksi, joten toinen aine on sivuaine. Jyväskylässä voi opiskella aika vapaasti, mutta paljon sivuaineita on anomisen takana. Vapaita sivuaineita esim. humanistisessa tiedekunnassa on melko vähän, ja ne ovat jokseenkin hassuja (oma mielipide). Myös avoimessa voi suorittaa opintoja, virallisille opiskelijoille on niissä myös maksuttomat kiintiöt.
Olisi kai käytännöllistä valita kaksi läheistä sivuainetta, jotka täydentävät toisiaan: ranska ja saksa, uskonto ja filosofia jne.
Vastatkaapas opettajiksi aikovat, itse olen humanisti. - ******************
Juuri kuten edellinen sanoi, kannattaa valita aineita, joilla olisi mahdollisuutta tulevaisuudessa työllistyäkin. Yleensä siis kieliä pari, psyka ja filosofia tai uskonto ja filosofia tms. Joissain yliopistoissa vaaditaan yhdistelmät biologia ja maantieto, historia ja yhteiskuntaoppi, jotta voi päästä harjoitteluun. En tiedä onko näin jyväskylässä.
Sivuaineoikeuttahan voi aina hakea, jotta saisi sen toisen opetettavan aineen vaikka se kokeen tekemistä vaatisikin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 12110332
- 525040
Taas ryssittiin oikein kunnolla
r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html422221Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘1052068- 261924
Vanha Suola janottaa Iivarilla
Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia131601Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin
Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,411412Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta271050Känniläiset veneessä?
Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v311011Rakastuminenhan on psykoosi
Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk54977