Tai muuten vaan himoja? Pureskeletko kynsiä, poltatko? Mieltynyt punaisiin kumppareihin tai kahviin? Sienimetsään tai muuten vaan sieniin? Mihin olet hurahtanut, kerro kaikki!
Tuli mieleen kun nyt alkoi juuri yksi hurmio-kausi mulle, lasten kirjoja ja vihkoja saa päällystää. Nam. Ja muutama kuukausi ja toinen intohimon aihe alkaa, joulu ja paketointi :)) Joskus yritin jopa poitsua innostaa futikseen että pääsisin hommiin seuran paketointi-palveluun, mutta eihän sitä silloin järkätty :/
Toinen intohimo. Kun käyn uimahallissa, lenkkisaunassa, tai selaan kuvastoja, on aivan pakko katsoa.. arvaas. Varpaita. Ne on niin söpöt. Yleensä. Kun lapset oli pieniä ja menivät illalla nukkumaan, sohvasta löytyi aina joku sukka niiden jäljiltä. Kun sukkaan puhalsi, jäi jalan muoto siihen. Jos ei telkkarista tullut mitään, istuin ja ihastelin varpaita.
Mulla on taskut pullollaan noita himoja. Sun vuoro välillä!
Onko sulla intohimoja?
55
150
Vastaukset
- Anjaniina.
Intohimoja?
Eip oikeastaan, mut yks juttu jota en voi vastustaa on ebay.
Huomaan jatkuvasti selaavani uusia listauksia esim.orkideoista ;)))
Kaiken tarpeellisen saa sieltä niin halvalla,ettei enää kannata lähtee kaupasta ostamaan.
Muuatma veto aina menossa, oma jännityksensä siinäkin, jääkö itselle vai iskeekö joku muu väliin just viime hetkellä...- Putkivalo
Vähän kuin lotto :))) Paitsi suurempi voittomahdollisuus, ja lisäksi toinen jännityksen hetki kun paketti saapuu. Onhan se hieno ostokeskus. Rajaton, melko lailla :)
Mä kuolaan levyjä netissä aika ajoin. Ja kaupoissa. Ruokakaupassakin on välillä niin hienoja tarjouksia, ettei voi vastustaa. - Anjaniina.
Putkivalo kirjoitti:
Vähän kuin lotto :))) Paitsi suurempi voittomahdollisuus, ja lisäksi toinen jännityksen hetki kun paketti saapuu. Onhan se hieno ostokeskus. Rajaton, melko lailla :)
Mä kuolaan levyjä netissä aika ajoin. Ja kaupoissa. Ruokakaupassakin on välillä niin hienoja tarjouksia, ettei voi vastustaa.Hähä...pulskis....Parin viikon päästä testataan ne sun ruokahalut, perhepizzalla...vain 60 cm halkaisija ja isolla salaatilla, tuolle Råtalle juotetaan vaan Ramlösaa ;)))
- Putkivalo
Anjaniina. kirjoitti:
Hähä...pulskis....Parin viikon päästä testataan ne sun ruokahalut, perhepizzalla...vain 60 cm halkaisija ja isolla salaatilla, tuolle Råtalle juotetaan vaan Ramlösaa ;)))
Pulskis ;DD Niin, mitäs te meinaatte syödä?? Vai laitanko konjakkitynnyrin koiran leuan alle, ette huomaakaan kun pizza loppuu :))
- Anjaniina.
Putkivalo kirjoitti:
Pulskis ;DD Niin, mitäs te meinaatte syödä?? Vai laitanko konjakkitynnyrin koiran leuan alle, ette huomaakaan kun pizza loppuu :))
Se oliskin hieno veto, niinkauan kuin rak...siis se suloinen hurtta, ei me nurkan taa sitä itte lipittään?
ja hoipertele sit nelitassukiemurtelua sielt hönkiin konjamiinihuuruisia hönkäyksiä rap...siis huonovointisen naamalle?
TAI kuorsaamaan rinnanpäälle? - Putkivalo
Anjaniina. kirjoitti:
Se oliskin hieno veto, niinkauan kuin rak...siis se suloinen hurtta, ei me nurkan taa sitä itte lipittään?
ja hoipertele sit nelitassukiemurtelua sielt hönkiin konjamiinihuuruisia hönkäyksiä rap...siis huonovointisen naamalle?
TAI kuorsaamaan rinnanpäälle?Ei mun pikku fifi lähde minnekään ilman mua, ensin syön pizzan ja sitten lähdetään lenkille :P
Siinä olis korjaussarja heti aamusta korjan muodossa, promillet vaan vaihtuis kuonosta toiseen :)) Mutta onneksi se baarimikko siitä mun vierestä pelastaa mut.
- tanj a
Mulla on erittäin typerä intohimo järjestellä kaupassa tavaroita ja ojentaa niitä ihmisten jäljiltä. En ole mikään siivoushullu kotona ja ihmettelen, joka kerta, mikä ihmeen kontrollifriikki olen. Saatan ihan täysillä keskittyä nostelemaan sovituskenkiä paikoilleen tai laitella puseroita takaisin henkareihin ja sitten lyön itteäni näpeille,että lopeta. Joskus nuorena likkana olin vaate- ja kenkäkaupoissa töissä ja oikein nautin saadessani laittaa rivit kauniiseen, asiakkaita miellyttävään siistiin kuntoon.
Tai jos käyn yleisessä vessassa saatan ohimennen pyyhkäistä hanat kiiltäviksi, jos siellä on paperiset käsipyyhkeet.
Nolottaa tällaista kertoa....- Putkivalo
Ei tuossa mitään noloa ollut, tuohan on hienoa! Kauppa sais antaa sulle palkkion kerran kuussa :)
Se on muuten hassu juttu miten aina tuntuu että astuu toisen varpaille jos tekee jotain mitä toinen on jättänyt tekemättä. Naapuri ei välitä liiemmin puutarhatöistä, eikä talvisin kolaamisestakaan. Aina on se fiillis kun teen jotain sen pihalla (meillä on yhteiset rappuset) että pitää pyytää anteeksi :)) - L - L
Samaa vikaa!
Kävellessäni kantelen matkan varrella havaisemani roskat, mm. koiran taljat, seuraavaan roskikseen.
Korjailen muutakin kohdalle sattuvaa.
Liikkeiden hyllyjä en mene järjestelemään muttasanon esimerkiksi pilaantuneesta tavarasta.
Hedelmistä saatan sellaisen nostaa sivuun.
Yms.
Intohimot alkaa olla jo ohitse. Kynsien pureskelu on pahe, josta ei pääse eroon. Tupakointi toinen, josta yritän piakkoin irrottautua. Kahvikaan ei ole intohimo, vaikka kahviriippuvaiseksi itseni ajattelenkin.
Joskus oli intohimo luoda kaikkea ja saada jotakin toimivaa aikaiseksi. Ympäristö/yhteiskunta luo vaan sellaisia paineita, ettei ole ollut yli kymmeneen vuoteen mahdollisuutta toteuttaa mitään mitä olisi halunnut tehdä, niin ne rakentelut ovat jääneet sikseen.
Himokeräilijä olin joskus, mutta sekin tuntuu nykyään turhamaiselta keräillä jotain. Loppujen lopuksi keräilystä ei ole mitään hyötyä.
Kaikki tuntuu aika turhamaiselta.
Olisi ehkä jotain mistä voisi innostua, mutta ei vaan taida enää jaksaa. Energiaa joutuu kuitenkin käyttämään 16.09.2011 jälkeen, kun aloitan uuden elämän valmistelut.
Olen ennekin aloittanut kaiken alusta, niin voisi sanoa että minulla on kokemusta "alalta". Ehkäpä se on minun intohimoni.- Putkivalo
Luulen että intohimoja on vain ja yksin koska saat siitä hyvän fiiliksen :) Ja kun teet jotain mistä nautit, oma serotoniinitaso nousee ja stressi ja paha olo väistyy.Ne intohimoiset jutut ovat oikeathyvän mielen boosterit. Joten ei sitä turhaksi voi sanoa, masennus voi pahimmillaan johtaa kuolemaan.
Putkivalo kirjoitti:
Luulen että intohimoja on vain ja yksin koska saat siitä hyvän fiiliksen :) Ja kun teet jotain mistä nautit, oma serotoniinitaso nousee ja stressi ja paha olo väistyy.Ne intohimoiset jutut ovat oikeathyvän mielen boosterit. Joten ei sitä turhaksi voi sanoa, masennus voi pahimmillaan johtaa kuolemaan.
Kyllä tässä rupeaa endorfiinit mylläämään, kun rupeaa pikkuhiljaa saamaan kesken jääneiotä asioita valmiiksi. Päivä päivältä lähtö lähenee ja uuden elämän alku saa innostumaan.
Innostus joidenkin asioiden rakentamiseen on myös palannut. Se mikä suomessa kielletään jonkun monopolin uhkana, otetaan kehittyvässä yhteiskunnassa avosylin vastaan.
Kun tekeminen tuntuu turhalta, niin ei sitä jaksa, mutta kun on tavoitteita niin siitä saa ihan uutta potkua.
Intohimoni on luoda jotain kaunista ja upeaa, ja joka myös toimii.- Putkivalo
Duke.of.America kirjoitti:
Kyllä tässä rupeaa endorfiinit mylläämään, kun rupeaa pikkuhiljaa saamaan kesken jääneiotä asioita valmiiksi. Päivä päivältä lähtö lähenee ja uuden elämän alku saa innostumaan.
Innostus joidenkin asioiden rakentamiseen on myös palannut. Se mikä suomessa kielletään jonkun monopolin uhkana, otetaan kehittyvässä yhteiskunnassa avosylin vastaan.
Kun tekeminen tuntuu turhalta, niin ei sitä jaksa, mutta kun on tavoitteita niin siitä saa ihan uutta potkua.
Intohimoni on luoda jotain kaunista ja upeaa, ja joka myös toimii.Kuulostaa hyvältä :) Onhan se noin, että jos arki ei anna mitään tyydytystä henkisesti, pitää unelmoida. Ei ihminen muuten jaksa. Mutta pääasia että ei jää paikalleen vaan vaikeroimaan, vaan tekee jotain, melkein mitä vaan.
Putkivalo kirjoitti:
Kuulostaa hyvältä :) Onhan se noin, että jos arki ei anna mitään tyydytystä henkisesti, pitää unelmoida. Ei ihminen muuten jaksa. Mutta pääasia että ei jää paikalleen vaan vaikeroimaan, vaan tekee jotain, melkein mitä vaan.
Kun yhden tekemättömän työn saa tehdyksi ja siirrettyä sivuun, niin systeemit rupeaa toimimaan pikkuhiljaa.
Pitää vaan työjärjestyksestä kiinni, niin kaikki sujuu kuin rasvattuna.
Ehkäpä se intohimo rahaankin tulee, jos sitä vaan rupeaa tulemaan ovista ja ikkunoista. Voihan sitä ihminen muuttua. Yhteiskunta muuttaa ja yhteiskuntaa on muutettava.
Thats life... :)
- Heikunkeikku
Minullekin tipahtaa taskuun jos joitakin ja mitä kummallisimpia intohimoja.
On ihana tunne, kun innostuu jostakin ja alkaa sitä inspistä sitten "hiostamaan".
Aikansa sitä sitten puurtaa, kunnes innostus tyssähtää ja löytää taskun pohjalta uuden kivan intohimon lähteen.
Pysyviä intohimoja ei pahemmin ole.
Paitsi yksi ja se on ollut voimassa hamaasta nuoruudesta lähtien.
Se on asteikkojen soitto sormiharjoitusmielessä.
Minulla on erilaisia systeemejä niiden soittamiseen ja kun aloitan, päätän millä systeemillä sillä kertaa soitan. Tai paremminkin sanottuna, missä Järjestyksessä ne soitan.
Ensin soitan asteikot, koko krimpsun, sen jälkeen murtosoinnut.
Ensin asteikko soitetaan yhdessä oktaavissa, heti perään kahdessa oktaavissa puolta nopeammalla tempolla ja heti perään kolmessa oktaavissa taaskin puolet nopeammin ja lopuksi neljä oktaavia nopiaa-nopiaa. Monesti päätän soitta myös vähenevällä oktaavimäärällä.
Soitan joko normaalisti duuri ja sen rinnakkaismolliasteikon tai sitten etenen kromaattisesti. Esim. ekana C-duuri, sitte c-molli, sitte Cis-duuri, sitte cis-molli jne... jne...
Jokunen aika siinä hurahtaa kun kaikki menee läpi. Mutta ai jee, että tuntuu sormissa hyvältä.
Jokseenkin pysyvänä intohimona voisin mainita myös sulkapallomailan "himpun-verran-vinkkeliä-kääntämistä". On yli mielenkiintoista katsella, miten pienikin muutos saa pallon lentokulman muuttumaan suuresti. (okei vähän vaikea selittää, huh).
Voisin harjoitella tuota mailan kieputtamista vaikka kuinka kauan, mutta koska sitä ei voi yksin tehdä, niin vähän riippuu siitä, miten kauan se pelikaveri jaksaa lyödä yhä uudelleen samanlaisia harjoituslyöntejä minulle.
Sori-sori-sori, sanat taas takertuivat sormiin ja siksi tuli näin pitkä vastaus. Yritin kyllä ravistella niitä kirjaimia veks, mutta aika teippimäisiä olivat.:(- Putkivalo
Tuolla tavalla varmaan tuleekin hyväksi soittajaksi, kun viilaa samaa ja harjoittelee sormien nopeutta ja liikkeitä. Harrastin joskus soittamista myös, kaikennäköisillä soittimilla (paitsi pianolla), ja tuntuihan se ihan mielettömän hyvälle kun sai jotain menemään puhtaasti :)
Tuntuu että sä oot tehnyt taidetta sulkapalloilustakin :)) Tuo on just puhdasta intohimoa! Että nauttii joka liikkeestä, uppoutuu siihen koko sielullaan, kun sen kerta tekee.
Mulla on samantapaista ihmetystä autoilun suhteen, kun istahtaa rattiin ja saa sen painavan rautaskasan menemään just niin kuin itse haluaa, siinä on minusta pieni ihme.
Kivaa tuota oli lukea. Ja samassa venheessä ollaan, välillä joudun pyytämään että älä hyvä lukija vielä nukahda.
- Rattus sp.
Hetkittäisiä intohimoja, mutte ei mitään pysyvää. Intohimo on minulle hetkeen sidottu ja se saattaa pulpahtaa esiin aivan toisen asian yhteydessä. Olen tuntenut esimerkiksi himoa janoisena ja kuumissani Ramlösan suhteen.
Vai voiko himoksi kutsua sitä, että kävin tällä viikolla veneilytarvikekaupoissa kartoittamassa tilannetta mm. hellojen, vessapyttyjen, pöytätasojen ym. suhteen. Pelkään, että se vene tulee hyvin kalliiksi ;). Pahus, taidan olla intohimoinen varustelija ja organisoija.
Niin ja pari viikkoa on kiilunut silmissäni täydellinen eteisen matto.- ex työhullu.
Työ on intohimoni,
mutta minä hillitsen sen. - Rattus sp.
ex työhullu. kirjoitti:
Työ on intohimoni,
mutta minä hillitsen sen.Olen antanut itselleni luvan sen maton ostamiseen. Toteutan kodin sisustamista minimalismin hengessä. Monia asioita etsin kotiini muutaman vuoden ja kun hinta/laatu ovat kohdallaan, ostan löytämäni. Samalla karsin sellaista, joka on tarpeetonta.
Olen antanut itselleni myös luvan veneen ostamisen jälkeen 2-3 vuoden varusteluun, jotta saan sen sellaiseksi kuin haluan. Eli kartoitus kaupoista, joista löydän tarvittavan, on aloitettu.
Eli annan himoni jyllätä vapaana, siis varustelun ja sisustamisen suhteen tietyssä mittakaavassa. - Putkivalo
Rattus sp. kirjoitti:
Olen antanut itselleni luvan sen maton ostamiseen. Toteutan kodin sisustamista minimalismin hengessä. Monia asioita etsin kotiini muutaman vuoden ja kun hinta/laatu ovat kohdallaan, ostan löytämäni. Samalla karsin sellaista, joka on tarpeetonta.
Olen antanut itselleni myös luvan veneen ostamisen jälkeen 2-3 vuoden varusteluun, jotta saan sen sellaiseksi kuin haluan. Eli kartoitus kaupoista, joista löydän tarvittavan, on aloitettu.
Eli annan himoni jyllätä vapaana, siis varustelun ja sisustamisen suhteen tietyssä mittakaavassa.Tuo on oikeesti hauskaa, organisoitunut intohimoilija joka antaa itselleen luvan himoita :))) Enkä nyt naura sulle! Se on vaan niin mukavasti vastakohtia täynnä.
Ymmärrän sitä kyllä, minussa asuu pieni askeetti myös. Mitä sä oot horoskooppimerkiltäs? - Rattus sp.
Putkivalo kirjoitti:
Tuo on oikeesti hauskaa, organisoitunut intohimoilija joka antaa itselleen luvan himoita :))) Enkä nyt naura sulle! Se on vaan niin mukavasti vastakohtia täynnä.
Ymmärrän sitä kyllä, minussa asuu pieni askeetti myös. Mitä sä oot horoskooppimerkiltäs?Nuo horroskoopithan eivät pidä paikkaansa, mutta olen kaksonen ja nousevalta merkiltä leijona sekä kiinalaisessa horoskoopissa tulihevonen. Evätäänkö tämän perusteella pääsy Ylläkselle ;)?
Oikeastaan nautin ristiriidoista. Toimia järkevästi tai tunteella. Kaikki on niin hetkestä kiinni. Paitsi ne asiat, joissa kuuluu oikeasti toimia järkevästi :).
Te saatte syödä pitsan ja juoda konjakit. Me hauvan kanssa lipitetään ne Ramlösat. - Putkivalo
Rattus sp. kirjoitti:
Nuo horroskoopithan eivät pidä paikkaansa, mutta olen kaksonen ja nousevalta merkiltä leijona sekä kiinalaisessa horoskoopissa tulihevonen. Evätäänkö tämän perusteella pääsy Ylläkselle ;)?
Oikeastaan nautin ristiriidoista. Toimia järkevästi tai tunteella. Kaikki on niin hetkestä kiinni. Paitsi ne asiat, joissa kuuluu oikeasti toimia järkevästi :).
Te saatte syödä pitsan ja juoda konjakit. Me hauvan kanssa lipitetään ne Ramlösat.Ei kun tuo on ehdoton vaatimus :)))) Joku joka tulee ja komentaa Anjaniinan järjestykseen ;))) En minä päivä horoskooppeiihin usko, mutta joku juju noissa persoonallisuusjutuissa piilee. Kysyin koska ite olen neitsyt, ja yritän kovasti koko ajan tukahduttaa mun järjestelyintoa. Vai meneekse niin, että kiire koettaa tukahduttaa, ja minä yritän selvitä siitä jatkuvasta huonosta olosta mikä seuraa kun ei ole aikaa pitää kotia siinä kunnossa kuin haluaisin.
Ite olen neitsyt, ja nouseva merkki on neitsyt. Se kuvaa aika paljon. Tosin uuden horoskoopin mukaan olisin leijona.
Ristiriidat onkin hauskat, pitää mielen virkeänä :)
Mun himot on kahvi , tupakka, sudokut, palapelit ja kukat. :))
Tuosta kirjojen päällystämisestä..Mikään ei ole niin karmeeta, kuin tapella kontaktimuovin kanssa. :O- Putkivalo
Sudokujen kanssa on helppo nukahtaa, vähän kuin laskis lampaita yhdestä ysiin ja taas aloitetaan :)) Yritin kerran mastodonttisudokua joka oli yhdestä 24ään. Aika mahdoton dontti.
Tuo mulle sunkin päällystettävät.. tuotuotuo.. Putkivalo kirjoitti:
Sudokujen kanssa on helppo nukahtaa, vähän kuin laskis lampaita yhdestä ysiin ja taas aloitetaan :)) Yritin kerran mastodonttisudokua joka oli yhdestä 24ään. Aika mahdoton dontti.
Tuo mulle sunkin päällystettävät.. tuotuotuo..Ai, sulle sudoku on unilääke. Mulle se on semmonen unohdushetki. Mun ympäriltä kaikki katoaa, kun kestityn vain siihen. :))
Oot sää sitten kiltti ihminen, ku lupaat päällystää minunki poitsun kirjat. Harmi, ku ei tienny tuota aikasemmin, että oot nii innokas siinä. Oisit saanu päällystää mun lukiolaisenki kirjat. Niitä ku tuli uudet aina seittemän viikon välein. ;) Poitsu ei uskaltanu tehä sitä ite, ku meinas että mulla mukamas on näppärämmät sormet. :))- Putkivalo
mii-su kirjoitti:
Ai, sulle sudoku on unilääke. Mulle se on semmonen unohdushetki. Mun ympäriltä kaikki katoaa, kun kestityn vain siihen. :))
Oot sää sitten kiltti ihminen, ku lupaat päällystää minunki poitsun kirjat. Harmi, ku ei tienny tuota aikasemmin, että oot nii innokas siinä. Oisit saanu päällystää mun lukiolaisenki kirjat. Niitä ku tuli uudet aina seittemän viikon välein. ;) Poitsu ei uskaltanu tehä sitä ite, ku meinas että mulla mukamas on näppärämmät sormet. :))Just sellaista ihminen tarttee välillä, saada uppoutua johonkin kokonaan, ja unohtaa kaiken muun!
Myöhästyin siis tästä lukukaudesta, mutta uusia luvassa :))
Olen sotahullu. Olen kerännyt kaikki suomalaiset suomen sodista kertovat sotafilmit. Ja olen selvittänyt isäni sotapalvelukset kaikilta kolmelta vuodelta ihan paikkakunnittain taisteluineen,. Löysin netistä ihan googlettamalla hänen pataljoona ja rykmentti... Nyt himoitsen sotaaikaisia nuotteja antikvariaateista. Teen niistä aikakapselin jälkipolville. Lapsenlapseni on vielä liian pieni ei voi vielä kertoa ja pelkään että suomen historia voi jäädä usvan peittoon.
Lähetin viestin jo äsken mutta mihin lie kadonnut, toivottavasti tää tulee sensuurin läpi.Niin ja tykkään kuunnella ja laulaa isämaallisia lauluja muutenkin. Toivoisin todella että niitä tehtäisiin lisää, kun niitä on niin vähän ja ne ovat vanhoja ja tuttuja. Uudet isämaalliset laulut siis on myös intohimoni.
http://www.youtube.com/watch?v=Mw054grPg9s- Putkivalo
Aika kiva aikakapseli! Joskus surkutellut itse sitä, etä kun ihmiset häviää, monet tarinatkin häviää pikkuhiljaa. Olen ollut niin onnekas, että meillä on melkein koko ajan ollut viisi sukupolvea elossa, itse olen saanut pienenä kuulla mitä elämä oli kun sudet ulvoi nurkissa. Joku kipinä siitä on jäänyt, että vieläkin nautin kirjoista jotka kertoo elämästä ennen vanhaan. Niin paljon jäi kysymättä.
Siis eihän se historia jää mihinkään peittoon, mutta se tunnelma jää, kun ei ole enää ihmisiä kertomassa. Siinä on jotain ainutlaatuista.
- ...
Lähinnä keskiolut.
=DW=- Putkivalo
Ja aamulla burana-himo? No eihän himo tarkoita sitä että se saa yliotteen, hyi mua :)))
- miesmuuan
Tumma olut ja torvisoitto. Tai oikeastaan vaan eka.
- Putkivalo
Ja sun naapurit totisesti kiittää sua että jälkimmäinen intohimo jäi noin lyhyeksi :))
Siinä on muuten yksi ala mistä huomaa että kehityksen rattaat kulkee, ennen ei saanut tummaa olutta kuin jouluksi kotiin.
- ----
Se ihtensä taas himoittaa, ja hyvä niin.
Muulla maallisella ei ole niin väliä.
Josko taas alettaisiin----------- Putkivalo
No mitä aletaan. On niitä maallisillakin väliä, tasapaino elämässä on kaiken a ja o. Silloin jaksaa, eikä mieli järkky.
- Meriläinen
Jossain vaiheessa kun oli sellainen hyvin laimea vaihe elämässäni niin etsin intohimoisesti intohimoa.
Nimittäin rakastan tuota sanaa, siinä on jotain syvää jotain upeeta. Ehkä laittaisin sen upeimpien sanojen joukkoon mitä olen kuullut.
No jousimiehenä mulla on ollut yks intohimo mitä olen alkanut toteuttamaan vasta viiskymppisenä ja se on matkat.
Ennen olin nojatuolimatkailija mutta nyt olen päässyt siihen mukaan ihan paikan päälle pääsemällä.
Ja tietysti sitten nuo matkat kohdistuu pitkälti tuonne "kivikasojen" ja muutenkin menneiden aikojen paikoille.
Mietin eilen jotain katsoessani tv:stä että Espanja ei ole koskaan houkuttanut, eikä monikaan muu maa.
Egypti ja Kreikka, siinä mulla riittää tutkittavaa ja himoittavaa varmaan loppueämäksi asti.
Kreetalla nyt kaksi kertaa käyneenä niin sielläkin on vielä vaikka mitä näkemätöntä.
Ja nyt kun on tämä aika vuodesta niin himoitsen joka hetkeä omassa elämässäni ja vedän voimaa itseeni luonnosta. Meri myllertää nytkin ja ulkona tuulee on juuri minun ilmani.
Kohta kaupungille ja sieltä pitää katsoa josko vielä pari viherkasvia löytyis.
Ihanaa koko päivä avoin ja vaikka mikä on mahdollista taas tänään ;))- Rattus sp.
Oletko varma, ettet jossakin vaiheessa laajenna muuhunkin Eurooppaan? Euroopassa on monia mielenkiintoisia kohteita, joita ei edes tajua olevan olemassa ilman tarkempaa tutustumista.
Yhtenä esimerkkinä Budapestistä on roomalainen kaupunki. Lisäksi siellä on mm. vanhoja upeita kylpylöitä.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Aquincum
Jos mielenkiinnon kohteita on useita, niin aina löytyy mahdollisuus myös edullisiin matkoihin.
Jos jatketaan noita intohimoja, niin viihdyn vene-, sisustus- ja asuntomessuilla. Joskus on hyvä päästä unelmoimaan siihen sopivaan paikkaan ;).
Tälläkin hetkellä olisi uiva venenäyttely Lauttasaaressa ja messuluettelon mukaan on upeita veneitä esillä. Toisaalta nyt taitavat muut asiat painaa päälle.. - ....
Rattus sp. kirjoitti:
Oletko varma, ettet jossakin vaiheessa laajenna muuhunkin Eurooppaan? Euroopassa on monia mielenkiintoisia kohteita, joita ei edes tajua olevan olemassa ilman tarkempaa tutustumista.
Yhtenä esimerkkinä Budapestistä on roomalainen kaupunki. Lisäksi siellä on mm. vanhoja upeita kylpylöitä.
Jos mielenkiinnon kohteita on useita, niin aina löytyy mahdollisuus myös edullisiin matkoihin.
Jos jatketaan noita intohimoja, niin viihdyn vene-, sisustus- ja asuntomessuilla. Joskus on hyvä päästä unelmoimaan siihen sopivaan paikkaan ;).
Tälläkin hetkellä olisi uiva venenäyttely Lauttasaaressa ja messuluettelon mukaan on upeita veneitä esillä. Toisaalta nyt taitavat muut asiat painaa päälle..Budapestissä voi käydä katsomassa elävältä haudattujen saarta.
- Putkivalo
Matkailuun on kyllä helppo jäädä nalkkiin, on mukavaa tutustua uuteen paikkaan, ja mukavaa palata kotiin :) Rahaa se kylläkin vaatii :/
Luulen että intohimot tuo maustetta elämään, jotain extraa kultareunaa, ja oikeastaan kaikkeen voi suhtautua intohimolla tai sitten ei. - Meriläinen
Putkivalo kirjoitti:
Matkailuun on kyllä helppo jäädä nalkkiin, on mukavaa tutustua uuteen paikkaan, ja mukavaa palata kotiin :) Rahaa se kylläkin vaatii :/
Luulen että intohimot tuo maustetta elämään, jotain extraa kultareunaa, ja oikeastaan kaikkeen voi suhtautua intohimolla tai sitten ei.Nimenomaan se intohimo itsessään on se juju.
Se on kuin eläisi täysillä ja mikään ei estä kulkua.
Joskus kun koen sellaista niin siinä unohtuu aika ja kaikki.
Tosin jos siinä tilassa on kauan niin kyllä sekin voi kuluttaa ja väsyttää.
Minä en ainakaan ole niitä ihmisiä jotka koko ajan pitää kulkea täysillä ja kovempaa.
Rakastan myös sitä toista elämäntapaa, rauhallista ja hiljaista, mitääntekemättömyyttä, mineekään menemättömyyttä, vain pelkkää oloa ilman mitään himoa :)) - Meriläinen
Rattus sp. kirjoitti:
Tälläkin hetkellä olisi uiva venenäyttely Lauttasaaressa ja messuluettelon mukaan on upeita veneitä esillä. Toisaalta nyt taitavat muut asiat painaa päälle..Silloin jos lähtisin muualle kulkemaan pitäisi varmaan olla joku joka saisi innostumaan muista paikoista.
Nämä mun matkat on sellaisia "yksinäisen sielun" vaelluksia.
Varmasti on monta muuta ja halvemmallakin pääsisi, mutta kun olen vasta nöysityttö näissä matkusteluissa niin teen sellaisia reissuja että tiedän löytäväni jotain jota jo olen halunut nähdä. Ja varmistan vielä että en jää ilman suomalaista opastusta.
Kun tuo englanninkielen taitokin vaatii vielä hiontaa että lähtisin ex tempore.
Minkä kyllä teen, otan vielä ja lähden äkkilähdölla jonnekin ilman mitään varmisteluja, mutta se on tuonnempana, niin ja jos elämä niin sallii.
Ihanaa monia seikkailuja on vielä edessäpäin.
Noista venemessuista tuli mileeni yksi vuosi.
Helsingin messut, ne suuret jotka on keväällä. No silloinkaan en saanut ketään innostumaan veneistä joten päätin mennä yksin. Siellä kuljin mitä ihanimimpien veneiden keskellä.
Jäin kaartelemaan yhden, jonka kanssa oli rakkautta ensi silmäyksellä lähelle.
Ilmeisesti mies joka sitä esitteli huomasi kiilon silmissäni ja suupielissä vaahdon, kun nieleiskelin.
Hän kutsui sisään ja sain istua sinne ja silitellä ruoria ja ihania istuimia.
Mikä olo ja mikä tunne kun ajattelin ettei siitä välistä puuttunut kun rahaa.
Ja sain todella hyvän selostuksen veneestä. Ja varmasti mies näki että ei ole rahaa sitä hommata, mutta näki ilmeisesti myös suuren rakkauteni siihen veneeseen.
Ja sen pituinen se. Veneen sai joku muu ja minä sain jäädä ilman mutta olin onnellinen että olin siihen päässyt tutustuman, ja ruoriaan silittämään :)) - Rattus sp.
Meriläinen kirjoitti:
Silloin jos lähtisin muualle kulkemaan pitäisi varmaan olla joku joka saisi innostumaan muista paikoista.
Nämä mun matkat on sellaisia "yksinäisen sielun" vaelluksia.
Varmasti on monta muuta ja halvemmallakin pääsisi, mutta kun olen vasta nöysityttö näissä matkusteluissa niin teen sellaisia reissuja että tiedän löytäväni jotain jota jo olen halunut nähdä. Ja varmistan vielä että en jää ilman suomalaista opastusta.
Kun tuo englanninkielen taitokin vaatii vielä hiontaa että lähtisin ex tempore.
Minkä kyllä teen, otan vielä ja lähden äkkilähdölla jonnekin ilman mitään varmisteluja, mutta se on tuonnempana, niin ja jos elämä niin sallii.
Ihanaa monia seikkailuja on vielä edessäpäin.
Noista venemessuista tuli mileeni yksi vuosi.
Helsingin messut, ne suuret jotka on keväällä. No silloinkaan en saanut ketään innostumaan veneistä joten päätin mennä yksin. Siellä kuljin mitä ihanimimpien veneiden keskellä.
Jäin kaartelemaan yhden, jonka kanssa oli rakkautta ensi silmäyksellä lähelle.
Ilmeisesti mies joka sitä esitteli huomasi kiilon silmissäni ja suupielissä vaahdon, kun nieleiskelin.
Hän kutsui sisään ja sain istua sinne ja silitellä ruoria ja ihania istuimia.
Mikä olo ja mikä tunne kun ajattelin ettei siitä välistä puuttunut kun rahaa.
Ja sain todella hyvän selostuksen veneestä. Ja varmasti mies näki että ei ole rahaa sitä hommata, mutta näki ilmeisesti myös suuren rakkauteni siihen veneeseen.
Ja sen pituinen se. Veneen sai joku muu ja minä sain jäädä ilman mutta olin onnellinen että olin siihen päässyt tutustuman, ja ruoriaan silittämään :))Sama tunne kuin yhden purjeveneen kanssa. Muistaakseni oli 31-jalkainen Finngulf. Myyjälle kyllä itkeskelin, ettei minulla ole ikinä varaa tällaiseen veneeseen. Myyjän mielestä oli hyvä sijoitus, joka säilyttää arvonsa :). Katsotaan lottovoiton jälkeen, jos sellainen osuu kohdalle..
Viime vuonna olin jo enemmän varustepuolella ja luultavasti minulla on jo vene ostettuna ennen seuraava venemessua. Käyn sitten läpi, mitä veneestä puuttuu. Siitä alkaa se muutaman vuoden varustelu.
Enemmän tuo matkustelu vaatii rohkeutta kuin kielitaitoa. Kokemuksen mukaan suomalaisilla on tarpeeksi hyvä kielitaito. Aikoinaan interrailmatkailu opetti omatoimisuuteen. - musta hurma ejk
Sinäkin jousimies... itse en tunne minkäänlaista halua matkailuun vaikka horoskoopit niin väittävät. Nuorempana kiersin kaikki Euroopan maat ja taisi mennä vähän Aasian puolellekin (Iran). Lähtisin nytkin ellen joutuisi jonottamaan lentokentillä ja terminaaleissa, mutta sitä ei voi välttää. Iän karttuessa mulle on parasta kun puhelin ei soi, kukaan ei halua minulta mitään ja voin vain olla ja tehdä mitä haluan tai olla tekemättä sitäkään. :)
- Meriläinen
musta hurma ejk kirjoitti:
Sinäkin jousimies... itse en tunne minkäänlaista halua matkailuun vaikka horoskoopit niin väittävät. Nuorempana kiersin kaikki Euroopan maat ja taisi mennä vähän Aasian puolellekin (Iran). Lähtisin nytkin ellen joutuisi jonottamaan lentokentillä ja terminaaleissa, mutta sitä ei voi välttää. Iän karttuessa mulle on parasta kun puhelin ei soi, kukaan ei halua minulta mitään ja voin vain olla ja tehdä mitä haluan tai olla tekemättä sitäkään. :)
No mulle tuli se pikku ongelma kun toi käärmeenkantaja tuli ykskaks jostain mukaan kuvioon ja se muka heitti mut skorpioniks :))
Miten nyt kun se kuitenkin on erilainen luonne jatkan elämää?
Ja pitääks mun sitten ottaa kaikki nää vuodet jotenkin takaisin ja muuttua skorpionin tapaiseks luonteeks?
No tosiasiassa huviahan nuo on horoskoopit ja ei munkaan luonne yks yhteen ole jouskarin kanssa, mutta jotain itseäni olen sieltä löytänyt, niinkun varmasti muistakin merkeistä jos hakemaan alkaisin. - edellinen
Meriläinen kirjoitti:
No mulle tuli se pikku ongelma kun toi käärmeenkantaja tuli ykskaks jostain mukaan kuvioon ja se muka heitti mut skorpioniks :))
Miten nyt kun se kuitenkin on erilainen luonne jatkan elämää?
Ja pitääks mun sitten ottaa kaikki nää vuodet jotenkin takaisin ja muuttua skorpionin tapaiseks luonteeks?
No tosiasiassa huviahan nuo on horoskoopit ja ei munkaan luonne yks yhteen ole jouskarin kanssa, mutta jotain itseäni olen sieltä löytänyt, niinkun varmasti muistakin merkeistä jos hakemaan alkaisin.No mä uskon astrologiaan jossain mielessä, siis kun annetaan tarkat tiedot syntymästä ja niin pois päin. Mun luonne on hyvin pitkälle sellainen mitä joutskarista sanotaan, vaikka olen ihan kauriin rajalla. Tuota matkustusintoa lukuunottamatta, mutta laitan sen iän piikkiin. Kun horoskooppeja oikein lueskelee, löytää tosiaan itsestään jotain joka merkistä eli... ehkä jotkin yleisluontoiset jutut pitää paikkansa, jousimiehellä pyrkimys oikeudenmukaisuuteen esimerkiksi?? Varmasti muillakin merkeillä sama, mutta onko yhtä voimakkaana jne., vaikea sanoa. Kävin aikoinaan katsomassa ns. uutta horoskooppia mutta koska en ollut ihan sinut vanhankaan kanssa, niin annoin olla. Aattelin että menköön, käärme tai käärmeenkantaja. :)
- Meriläinen
edellinen kirjoitti:
No mä uskon astrologiaan jossain mielessä, siis kun annetaan tarkat tiedot syntymästä ja niin pois päin. Mun luonne on hyvin pitkälle sellainen mitä joutskarista sanotaan, vaikka olen ihan kauriin rajalla. Tuota matkustusintoa lukuunottamatta, mutta laitan sen iän piikkiin. Kun horoskooppeja oikein lueskelee, löytää tosiaan itsestään jotain joka merkistä eli... ehkä jotkin yleisluontoiset jutut pitää paikkansa, jousimiehellä pyrkimys oikeudenmukaisuuteen esimerkiksi?? Varmasti muillakin merkeillä sama, mutta onko yhtä voimakkaana jne., vaikea sanoa. Kävin aikoinaan katsomassa ns. uutta horoskooppia mutta koska en ollut ihan sinut vanhankaan kanssa, niin annoin olla. Aattelin että menköön, käärme tai käärmeenkantaja. :)
Joskus kauan sitten teetin yhdellä asrologilla sen henkilökohtaisen luonnearvion ja siellä kyllä oli ihan minua paljon.
Se oli melkein kun ennustus menneestä elämästäkin, enkä keskustellut hänen kanssaan mitään.
No sitten siellä oli lopussa toteamus että vielä jossain vaiheessa tulen sen oman kkalastajan löytämään elämääni.
Näin häntä sitten yksillä messuills ja nauroin että mun vanhemmat molemmat on kalastajien lapsia että hyvä loppukaneetti. Kalastajan elämä on mulle kyllä tuttua.
Noo, sitten menin kerran eräässä tilanteessa yhdelle ennustajalle.
Ja heh, lopussa hän sanoi kun katsoi tulevaisuuteni että hän näkee oikein nauravan miehen, nuorempi on kuin minä ja kuinka ollakaan kalastaja.
Hänellekään en sanaakaan kertonut vanhemmistani jotka silloin olivat jo kuolleet.
Ja tämä mies pitäisi olla sellainen joka pitää minusta hyvää huolta, hän aisti sen.
Mutta olen alkanut pohtimaan että minkä lajin kalastajasta on kyse, pitäisköhän vähän laajentaa tätä maailmankuvaa pelkistä kalan kalastajista :)) - edellinen
Meriläinen kirjoitti:
Joskus kauan sitten teetin yhdellä asrologilla sen henkilökohtaisen luonnearvion ja siellä kyllä oli ihan minua paljon.
Se oli melkein kun ennustus menneestä elämästäkin, enkä keskustellut hänen kanssaan mitään.
No sitten siellä oli lopussa toteamus että vielä jossain vaiheessa tulen sen oman kkalastajan löytämään elämääni.
Näin häntä sitten yksillä messuills ja nauroin että mun vanhemmat molemmat on kalastajien lapsia että hyvä loppukaneetti. Kalastajan elämä on mulle kyllä tuttua.
Noo, sitten menin kerran eräässä tilanteessa yhdelle ennustajalle.
Ja heh, lopussa hän sanoi kun katsoi tulevaisuuteni että hän näkee oikein nauravan miehen, nuorempi on kuin minä ja kuinka ollakaan kalastaja.
Hänellekään en sanaakaan kertonut vanhemmistani jotka silloin olivat jo kuolleet.
Ja tämä mies pitäisi olla sellainen joka pitää minusta hyvää huolta, hän aisti sen.
Mutta olen alkanut pohtimaan että minkä lajin kalastajasta on kyse, pitäisköhän vähän laajentaa tätä maailmankuvaa pelkistä kalan kalastajista :))Mun ex-miehen äidille kerrottiin ennen hänen naimisiin menoaan että saa neljä lasta, kaksi jää kotimaahan ja yksi "liikkuu" ulkomailla. Yksi kuolee väkivaltaisesti alle 50-vuotiaana, kuten ex-miehelle kävikin. Vaikea kuvitella että kaikki nämä ennustukset olisi sattumaa, kun vielä saman ihmise kohdalle kävivät. Tästä ulkomailla liikkuvasta tuli lentoemäntä, ja meni italialaisen kanssa naimisiin.
Ehkä se kalastaja vielä tulee sinunkin elämääsi, ei mikään ihme koska olet tavattoman mukava kirjoittaja, ehkä livessä samanlainen. Tai mistä sitä koskaan tietää, ties mikä riivinrauta olet :))) - Meriläinen
edellinen kirjoitti:
Mun ex-miehen äidille kerrottiin ennen hänen naimisiin menoaan että saa neljä lasta, kaksi jää kotimaahan ja yksi "liikkuu" ulkomailla. Yksi kuolee väkivaltaisesti alle 50-vuotiaana, kuten ex-miehelle kävikin. Vaikea kuvitella että kaikki nämä ennustukset olisi sattumaa, kun vielä saman ihmise kohdalle kävivät. Tästä ulkomailla liikkuvasta tuli lentoemäntä, ja meni italialaisen kanssa naimisiin.
Ehkä se kalastaja vielä tulee sinunkin elämääsi, ei mikään ihme koska olet tavattoman mukava kirjoittaja, ehkä livessä samanlainen. Tai mistä sitä koskaan tietää, ties mikä riivinrauta olet :)))Kiitos paljon (punastuen saoo hän):))
Joo olen livessä tosi mukava riivinrauta.
Koska molempaa löytyy aimo annos minusta.
En ole mikään helppo ihminen, toisaalta esim. töissä mielellään kerrotaan mulle kaikkia hyviä uutisia, joita ei saa muille kertoa.
Yksin vuosia, nyt yli kymmenen vuotta eläneenä on jo tullut tietty tapa elää jonka muuttaminen vois olla vaikeaa. - edellinen
Meriläinen kirjoitti:
Kiitos paljon (punastuen saoo hän):))
Joo olen livessä tosi mukava riivinrauta.
Koska molempaa löytyy aimo annos minusta.
En ole mikään helppo ihminen, toisaalta esim. töissä mielellään kerrotaan mulle kaikkia hyviä uutisia, joita ei saa muille kertoa.
Yksin vuosia, nyt yli kymmenen vuotta eläneenä on jo tullut tietty tapa elää jonka muuttaminen vois olla vaikeaa.Ei tarvi punastua, koska olen likkan, ikävää jos tuotin pettymyksen. Olen vain aina tykännyt maltillisesta tavastasi kirjoittaa (oliko pettymys?). E- n ole itsekään kovin helppo, töissä sanotaan aika suoraan miten hankala olen (olen päällikkötöissä) mutta kumma kyllä ongelmat tullaan kertomaan, ja nuoret likat kertovat seurustelumurheistaan jne.
Kun on tottunut niinkin kauan elämään yksin, minulla sama juttu, on vaikea kuvitella toista siihen. Se vaatii totaalista rakastumista, sitoutumista ja suurta luopumista molemmin puolin. Ehkä voisi ajatella että jos toinen vaatimalla vaatii että luovut jostain ihan tavallisesta asiasta, vaikka aamukahvista, henkilö ei ole oikea.
Tämä oli karrikoitu esimerkki mutta ymmärrät mitä tarkoitan. Itse en voisi tähän ikään kuvitella ketään tähän pällistelemään, minulla ei ole lapsia ja ex-avomieskin ilmoittautuu turhan usein.:)
Tämä ihana syksy, jota aina odotan. Harmi ettei ole koiraa jonka kanssa mennä metsään, yksin ei tule lähdettyä. :( - Meriläinen
edellinen kirjoitti:
Ei tarvi punastua, koska olen likkan, ikävää jos tuotin pettymyksen. Olen vain aina tykännyt maltillisesta tavastasi kirjoittaa (oliko pettymys?). E- n ole itsekään kovin helppo, töissä sanotaan aika suoraan miten hankala olen (olen päällikkötöissä) mutta kumma kyllä ongelmat tullaan kertomaan, ja nuoret likat kertovat seurustelumurheistaan jne.
Kun on tottunut niinkin kauan elämään yksin, minulla sama juttu, on vaikea kuvitella toista siihen. Se vaatii totaalista rakastumista, sitoutumista ja suurta luopumista molemmin puolin. Ehkä voisi ajatella että jos toinen vaatimalla vaatii että luovut jostain ihan tavallisesta asiasta, vaikka aamukahvista, henkilö ei ole oikea.
Tämä oli karrikoitu esimerkki mutta ymmärrät mitä tarkoitan. Itse en voisi tähän ikään kuvitella ketään tähän pällistelemään, minulla ei ole lapsia ja ex-avomieskin ilmoittautuu turhan usein.:)
Tämä ihana syksy, jota aina odotan. Harmi ettei ole koiraa jonka kanssa mennä metsään, yksin ei tule lähdettyä. :(Eihän se mikään pettymys ollut.
Huumoria vaan oli toi mun juttu.
Ei mullakaan lapsia ole, systerin tytön lapset on lähimpiä.
Kolmivuoro työssä olen ja huomenna alkaa taas yövuoroviikko mikä on rankka, mennyt viikko oli taas aamu.
Jos siinä joutuis vielä miettimään toisen tai toisten tarpeita niin äkkiä se Riivinrauta löytyis kyllä täältä.
Helppoa täällä koneella on olla kun voi sammuttaa koneen jos tulee liian kuumat paikat mutta livessä ei toista hiljennetä niin vain.
Syksy on myös mun aikaani. Ja tänään kun kävin torilla aamupäivällä siellä oli haitarimusiikkia ja rokkaa. Sai sielu ja maha kylläkseen.
Kehitysvammaisten tanssiesitystäkin sain katsella.
Oli kyllä hyvä päivä kaiken kaikkiaan. - Rattus sp.
.... kirjoitti:
Budapestissä voi käydä katsomassa elävältä haudattujen saarta.
Siis mikä saarista? Siellä ei tullut käytyä.
- 2 + 11
Tupakoin kyllä mutta eipä se intohimo ole, itse asiassa nikotiinitestien mukaan en ole edes riippuvainen vaikka olenkin. Aloin oikein miettimään puuttuvia intohimojani, sellaisia ei kerta kaikkiaan ole. Tai on, aina vähäksi aikaa kerrallaan innostun jostain, mutta ei mitään läpi elämän kulkevaa asiaa. Muutenkin olen projekti-ihmisiä ja tykkään kun asialla on alku, keskikohta ja loppu.
Hullunkurista on, että olen työssä joka on aivan päinvastaista, ja tykkään siitä. Toisaalta tykkäisin vielä enemmän jos saisin muuttaa sen projektiluontoiseksi. Piintyneitä tapoja löytyy, mutta en kärsi vieroitusoireita jos en joskus voi niitä toteuttaa. Taidan olla hullu, mutta sekään ei ole projekti vaan pysyvä ominaisuus? Jos jotain pitää keksiä, niin piintyneesti rakastan syksyä *pyörittelee aihetta*- Putkivalo
Tuo polttaminen on kumma juttu, ensin pitää totutella siihen p*skaan, ja sitten sama homma käänteisesti - pitää totutella irti.
Oot ihan oikeassa, on helpompaa tehdä asioita projektina, ja valmis työ on ikään kuin palkka sekin, joka parhaimmillaan motivoi seuraavaan projektiin.
Vai hullu oot. Ilmankos mun ei ollut vaikeaa samaistua sun viestiisi :))
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2062429
Törkeä eläinsuojelurikos Sonkajärvellä
Pohjois-Savossa Sonkajärvellä noin 40 kissaa ja reilut 10 koiraa on jouduttu lopettamaan kaltoinkohtelun vuoksi, kertoo411597Jotkut ihmiset pelkäävät syöpää sairastavaa
On hauskaa, kun kertoo jollekin, että "minulla on syöpä". Jotkut käyttäytyvät kuin se olisi tarttuva tauti. Eivät uskall1381251Lavrov suivaantui Stubbille perustellusti.
Lavrov perusteli suivaantumistaan tosiasioilla Suomen tarinasta sotiemme jälkeen, tutkija Tynkkynen ja pankkihenkilö Sol2871043Se ei ihan oikeasti vaatisi kuin yhden
Tekstiviestin... Jos rakastat minua vielä toivoisin että laittaisit minulle viestiä. Rakastatko? Oletko oikeasti niin pe56992Sukupuolia on vain kaksi- kohukassista tuli kova tuomio perheenisälle oikeudessa.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/4d4db0d9-4dda-4ba6-a699-25d725683ad6 Miten näin normaalista kassissa olevasta tekstis303975Kääminsä polttanut taksi suomussalmella
Vieläkö sillä hermonsa menettäneellä hulluja ylinopeuksia ajavalla asiakkaansa haukkuvalla( jos ajat paska kyydin hänen20932- 55916
Jorma Uotinen avaa sanaisen arkkunsa TTK-miesparista ja koko uudistuksesta: "Sehän on..."
Tanssii Tähtien Kanssa -parketilla nähdään ensimmäistä kertaa Suomessa tanssiparina miespari kauden alusta asti. Mikko S19794Aina ku nään sun kuvan
Tekis mieli kirjoittaa viesti: Moi kulta, on ikävä❣️🤗 ihan noin vain, lyhyt ja ytimekäs 😁🤭58763