Eli vaihteleeko muilla mahassa olevan asukkien liikkeiden määrät, tai niiden tuntemisen määrä? Tuntuu, että itselläni vaihtelee hyvin paljon. Toisinaan tunnen liikkeitä kun hieman härkin tai härkkimättä. Mutta toisina päivinä en tunne juuri lainkaan, tai tuntuvat hennommilta kuin yleensä, onko tämä normaalia ja missä vaiheessa on kehoitettu aloittamaan liikelaskenta? Huolestuttaahan tämä, mutta aikaisemmin 0llut samanlailla. Vaikuttaisiko asiaan tällä hetkellä minun kipeenä olo, kauhea flunssa ja koko aikainen yskiminen?
liikkeet ja niiden väheneminen rv 25.
6
6959
Vastaukset
- 78576868
Mulla ainakin jossain tossa vaiheessa tuli selvästi sellanen "rytmi" että vauva saattoi pari paivää melskata mahassa ihan tyyliin 24/7 ja sitten se lepäsi 1-2 päivää jolloin liikkeet selvästi väheni, eikä välillä tuntunut mitään.
Ensin pelästyin itsekin ja laskin liikkeitä mutta sitten hoksasin että tää on vaan sen rytmi ja tällä mennään.. :)
En usko että sulla on hätää, vauva voi vielä kääntyä niin että on sun selkää päin jolloin potkut ei ainakaan tunnu.
Ja kyllähän ne neuvolassa kuuntelee sydänäänet jos oikein huolestuttaa, kannattaa sitten soittaa sinne. Ja eihän omatoimisesta liikelaskennasta haittaa ole kunhan et hysteeriseksi ala, kerran päivässä vaan..
Tsemppiä :) - t32v
Liikelaskentahan aloitetaan vasta joskus 32 viikon jälkeen jos vauva on hiljainen. Sitä ennen muksulla on tilaa vaihtaa asentoa ja potkia sinne selän puolelle, etenkin vielä 25 viikolla. Silloin et tunne kaikkia liikkeitä. Näillä pienemmillä riittää, että tuntee liikkeitä päivittäin, ei kannata lyödä sohvalle maate liikkeitä laskemaan :D
Meidänkin kakkosasukki touhuaa viikosta muutaman päivän hullunlailla ja sitten on pari hiljaisempaa päivää. JOka päivä liikkeitä kuitenkin tuntuu, mutta välillä vaisummin.
Esikoisella oli ongelmia istukan toiminnan kanssa ja loppuraskaudesta liikkui huonosti. Hänkin alussa touhusi kohtalaisesti, muttei mitään tähän kakkoseen verraten, että maha hytkyy. Lopussa lähinnä tuntui vain hieraisuja ja pieniä pökkimisiä. Synnytys käynnistettiin lopulta. - 28+3
moikka..
täälläki välillä tuo mahaasukki on kokoaja hereillä sit saattaa nukua vaikka millä mitalla.. oon huomannut että sille on tullut sellainen oma unirytmi.. :) ei sitä kannata säikähtää.. mäki ekalla kerralla säikähin nii että kävin sit neuvolassa kuunteluttaa sydän äänet.. ja hyvät oli.. nyt rv 28 3 nyt en ole enää nii pelokas kun olen huomannut että se on vaa vauvan unirytmi sellane :D sit alkaa kauheena pötkii ja myllertää ku oon ite alkamassa nukkumaa, haluu pitää äipän hereillä :D - normaalia on...
Muistelisin, että mulla juuri noilla viikoilla liikkeet väheni. On vissiin aika yleistä juuri noihin aikoihin. Liittyisikö siihen, että asukin uni-/valverytmi alkaa tuolloin kehittyä...? Liikelaskennasta en ole varma. Mulle sitä kehotettiin tekemään vasta joskus ihan viimeisillä viikoilla ja silloinkin vain siksi, kun epäiltiin raskausmyrkytystä. Sydänääänet ym. aina vauvalla hyvät ja terve lapsukainen syntyi. :) Mutta jos yhtään huolestuttaa, niin kyllä neuvolassa varmasti kuuntelevat sydänäänet, ettei äidin tarvitse olla huolissaan.
- AP
Kiitoksia vastauksista! :) Näistä oli paljon apua ja ehkä voin olla stressailemattakin, kun tiedän että on normaalia. Liikkeitä kun kuitenkin joka päivä tuntuu.
- zaduliini80
Itelläni "loppui" liikkeet vk25 0 ja kävin sairaalassa tarkistuttamassa liikkeet. Kaikki oli ok, sanoivat että täysin normaalia näillä viikoilla että liikkeet eivät kokoajan tunnu. Vauva oli ns.väärinpäin joten oli potkinut selkärankaan päin. Käänsivät vauvan tutkimuksen alussa ja sen jälkeen kaikki tuntunut aivan normaalisti. Eli ei kannata olla huolissaan, vaikka varmasti se vaikeaa onkin..
Nyt viikkoja 29 3
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 654180
Haleja ja pusuja
Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺463959Onko mukava nähdä minua töissä?
Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭363462Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli162863Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle342709En kirjoita sulle tänne
Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä142522Kyllä mulla on sua ikävä
Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm102114IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.
IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm121206Nainen, tunnusta että olet varattu ja tyytymätön suhteeseesi
Ja siksi pyörit täällä ikävä palstalla etsien sitä jotain jota elämääsi kaipaat. ehkäpä olet hieman surullinen, koska ta1451157- 801006