Maitoallergia??

vinne

Vauva on nyt 5kk, yöt ovat levottomia, vauva heräilee vääntelehtimään usein. Ollaan kiinteitä annettu jo jonkin verran. Jotain lämmintä sosetta
lounasaikaan (porkkana, bataatti tai peruna), jotakin hedelmä- tai marjasosetta päivällisaikaan, ja illalla maissivelliä. Pääasiallisesti kuitenkin rintamaidolla vielä. Kakkaa usein (monta kertaa päivässä) välillä on vihreää ja limaista
kakkaa, useimmiten kuitenkin keltaista. Vauvan iho on ollut oikein hieno syntymästä saakka, ei ihottumaa siis. Selvästi vauvaa jokin vaivaa. Kiukutteleekin aika paljon. Voisiko olla maitoallergiaa? Vai mitä?
Huomenna taidan soittaa neuvolaan.

6

993

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Allergiaa

      Myös peruna voi aiheuttaa vatsavaivaa.Vihreä ja limainen kakka ei liity välttämättä maitoallergiaan,meillä sitä tuli erikoismaidosta huolimatta.Voithan kokeilla että jätät itse maitotuotteet pois jos kerta imetät,jos helpottaa niin kai se sitten on allergiaa.Kiinteät voi saada myös vatsavaivoja aikaiseksi.
      Meillä oli maitoallergiassa ihan kaamea ripuli,oksenti paineella suusta ja nenästä kaiken ulos,ihottuma naamassa,huusi tuntitolkulla jäykkänä iltaisin.

      • Allergiaa

        Maitoallergia alkaa yleensä oirehtia jo siinä 2-3kk ikäsenä


    • heipsishups

      peruna ja porkkana voi aiheuttaa vatsakipuja. Olin esikoisen kanssa sairaalassa maitoallergia epäilyksen takia ja sieltä annettiin ohjeistus että kiinteät pitää aloittaa jostain muusta kuin perunasta ja porkkanasta. alkuun vaikka. päärynä, kotimaiset marjat...

      Meillä lapsi ei sietänyt maissia. Soseet ja vellit oksensi ja muista tuli vatsa- ja ihoo-oireita. Myöskin maissitärkkelys aiheutti oireita. Maissitärkkelystä (myös tapiokatärkkelys voi olla puhdasta maissia) on valtaosassa korvikkeita ja monessa soseessa ja vaikk missä... Pikkuhiljaa siedätettiin ja 1-2-vuotiaana jo kesti maissia sellaisenaan.

    • heipsishupsis

      unohtu mainita, ett meille sanottiin ett kakan väri ei suoraan viesti maito tai muustakaan allergiasta. Limaisuus kakassa voi viestiä suoliston lievästä tulehdustilasta (esim. jokin allergeeni aiheuttaa). Ripuli tai ummetus voi olla allergian oire.

      niin, meillä oli vihreää ja limaista ripulikakkaa usein. Sitten saattoi mennä papanalle ja tulla ummetus...

      Jos vauva on allerginen jollekkin, voi suoli-oireet tulla viiveella ja pienen vauva suolisto saattaa oireilla monta päivää, jopa 2 viikkoa vaikka allergeeni olisi poissa.

      yölevottomuus voi olla merkki allergiasta, mutta useilla vauvoilla sitä tulee kun aloitetaan kiinteät eikä taustalla ole allergiaa. Vatsa ja suolisto ei vielä ole hirmu kehittyneet ja mikä tahansa voi aiheuttaa reaktioita, tympeitä mutta harmittomia. Äidinmaito on kuitenkin sellaista, että vauvan suolisto ei hirmusti joudu sitä työstämään.

      yölevottumuuden ja kitinän ja pienen itkuisuuden ja mahanväänteiden takia ei saisi laittaa omatoimisesti jotain ruokaa pannaan. Tämä saatu allergiapolilta. Jos iho-ja suolisto-oireet pahenee ja pahenee, niin sitten yhteys lääkäriin. Anaflyktinen shokki oli ainoa josta sanottiin että se on selkeä indikaattori siitä että kyseinen ruoka-aines pois.

    • vinne

      Kiitos vastauksista, neuvolasta sanottiin et jos koittaisin nyt olla viikon täysin maidottomalla ruokavaliolla ja en tietenkään mitään vellejäkään nyt antais vauvalle. Niin kattoo helpottaako.
      Ja tosiaan unohtu viimeks oireista että, oksennusta meinaa tulla kanssa päivittäin, mutta vauva nieleskelee ne aina takas mahaan.
      Nyt vaan katellaan miten käy...

    • .

      Miksi vauvalle yleensäkin on annettu velliä?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 104
      1959
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      54
      1887
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1865
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1657
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      18
      1573
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      10
      1370
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      26
      1320
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      11
      1306
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      14
      1291
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1252
    Aihe