Alkuperäiseltä nimeltään Johanneksen ilmestyskirja on ;
PEITTEENPOISTAMINEN.
Miten voisimme poistaa tuon peitteen nykyajan uskovien silmiltä, jotta he näkisivät Ilmestyskirjan sanoman sillä tavalla kuin se kuuluisi ihmisille näkyä , jo itsestään selvyytenä tässä ajassamme jossa elämme.
On kaksi tapaa käsitellä tuota asiaa ;
Tieten ki vai väärä ja oikeatapa !
1. on VÄÄRÄTAPA uskoa ilmestyskirjan kertovan sellaisesta asiasta joka ulottuu meidän aikaamme ja tulevaisuuteen.
2. on OIKEATAPA tutkia asiaa perinpohjaisesti ja katsoa sinne peitteen alle ja poistaa tuo peite ja näyttää mitä Johanneksen Ilmestyskirja oikeasti tarkoittaa.
Peitteen poistettua asia on selvästi nähtävissä ,jotta Johennes kertoi omasta ajastaan ja lähitulevaisuudessa odottamistaan asioista.
Eikä asia ole vähänkään epävarma , sen todistaa tuon asioita salaavan peitteen poisto.
Siispä kumpsin haluat valita vaihtoehtoja on vain kaksi ,
1. on 2000 vuotinen jorina jatkuu toiset 2000 vuotta !
2. on aletaan opettaa totuus yhteiskunnassamme , eikä valehdella uskonnon nimissä !
Miten tapahtuu peitteen poistaminen uskovaisten silmiltä ?
97
267
Vastaukset
Pitää tietenkin valita vaihtoehto 2 eli oikea tapa lähestyä Ilmestyskirjaa.
Minä kuitenkin kirjaisin tuon oikean tavan hiukan toisin kuin sinä.
Oikea tapa kirjan lähestymiseen on tietenkin perehtyä tarkoin siihen,
mitä kirjoittaja on kirjoittanut.
Ja Jeesus käski Johannesta näin: kirjoita
- mitä olet nähnyt
- mikä nyt on
- mitä tämän jälkeen on tapahtuva
Eli oikea tapa lähestyä tuota kirjaa on ensin selvittää,
mitä tuo kirjaus Johanneksen tallentamassa johdanto-osassa tarkoittaa.
Ja vasta sen jälkeen voimme katsoa, missä kohden Ilmestyskirjaa nyt tällä hetkellä olemme.- tuhat ja yksi
Siis jo kaksi oikeaa tapaa!
2. Ilmestyskirja kertoo nykyajasta ja tulevaisuudesta.
2. Ilmestyskirja ei kerro nykyisyydestä eikä tulevaisuudesta
ja molemmat tavat ovat sitten oikeita, no lapsillehan voi koulussa opettaa sitten molemmat tavat eikä vain toista tapaa.
Koska olet sitä mieltä jotta "missä kohden Ilmestyskirjaa nyt tällä hetkellä olemme", voinet kertoa sen nii koitan kertoa sitten miksi ei olla missään kohdassa? - asdfasdfasdfe
tuhat ja yksi kirjoitti:
Siis jo kaksi oikeaa tapaa!
2. Ilmestyskirja kertoo nykyajasta ja tulevaisuudesta.
2. Ilmestyskirja ei kerro nykyisyydestä eikä tulevaisuudesta
ja molemmat tavat ovat sitten oikeita, no lapsillehan voi koulussa opettaa sitten molemmat tavat eikä vain toista tapaa.
Koska olet sitä mieltä jotta "missä kohden Ilmestyskirjaa nyt tällä hetkellä olemme", voinet kertoa sen nii koitan kertoa sitten miksi ei olla missään kohdassa?"ja molemmat tavat ovat sitten oikeita, no lapsillehan voi koulussa opettaa sitten molemmat tavat eikä vain toista tapaa."
Oikeastaan ilmestyskirjaa ei käsitellä kouluissa lainkaan, kuten ei muitakaan uuden testamentin kirjoja sen pahemmin.. paitsi jotain evankeliumeja. - Inhottava realisti
asdfasdfasdfe kirjoitti:
"ja molemmat tavat ovat sitten oikeita, no lapsillehan voi koulussa opettaa sitten molemmat tavat eikä vain toista tapaa."
Oikeastaan ilmestyskirjaa ei käsitellä kouluissa lainkaan, kuten ei muitakaan uuden testamentin kirjoja sen pahemmin.. paitsi jotain evankeliumeja.Itse asiassa se uskonnon kirjasarja, jota koulussamme käytetään, KÄSITTELEE Ilmestyskirjaa ainakin 6-luokan kurssissa.
Ilmestyskirja nähdään historian valossa tulkittavana tekstikokonaisuutena, jota ei tulisi tulkita kirjaimellisesti.
Kyseessä on WSOY:n Suuri kertomus-sarja. - yksin armosta
Inhottava realisti kirjoitti:
Itse asiassa se uskonnon kirjasarja, jota koulussamme käytetään, KÄSITTELEE Ilmestyskirjaa ainakin 6-luokan kurssissa.
Ilmestyskirja nähdään historian valossa tulkittavana tekstikokonaisuutena, jota ei tulisi tulkita kirjaimellisesti.
Kyseessä on WSOY:n Suuri kertomus-sarja.Teimme juuri eilen Kristittyjen vaino -tehtäviä. Open opetus kuulostaa ihan kivalta.
- Inhottava realisti
yksin armosta kirjoitti:
Teimme juuri eilen Kristittyjen vaino -tehtäviä. Open opetus kuulostaa ihan kivalta.
Itse asiassa yllätyin siitä, että Ilmestyskirjasta noinkin paljon puhutaan jo alakoulun puolella. Open oppaassa otetiin selkeä kanta sen suhteen, miten asiaa tulisi käsitellä. Se oli myöskin yllättävää.
- yksin armosta
Itse asiassa yllätyin siitä, että Ilmestyskirjasta noinkin paljon puhutaan jo alakoulun puolella. Open oppaassa otetiin selkeä kanta sen suhteen, miten asiaa tulisi käsitellä. Se oli myöskin yllättävää.
Eikös se menekin niin, että yläasteella siirrytään jo muihin uskontoihin ja kirkkohistoriaan. En ole kuitenkaan varma. Aika vaikeita juttuja, kieltämättä.
- Inhottava realisti
yksin armosta kirjoitti:
Eikös se menekin niin, että yläasteella siirrytään jo muihin uskontoihin ja kirkkohistoriaan. En ole kuitenkaan varma. Aika vaikeita juttuja, kieltämättä.
Yläkoulun opetussuunnitelmat uskonnon suhteen eivät ole hallinnassani. Epäilemättä tiedon löydät jostakin, mikäli etsit sitä.
- ei sen kummempaa
Ihan aloittelijan kannattaa aloittaa Uudesta Testamentista, sen evankeliumit ovat kirjoittaneet ne jotka olivat siinä Jeesuksen vierellä Hänen eläessään ihmisten keskuudessa, ja ne kirjat ovat kuin päiväkirjan sivuja, muisteloita kullakin erikseen siitä miten asiat olivat.
- lukea siis itse
ei sen kummempaa kirjoitti:
Ihan aloittelijan kannattaa aloittaa Uudesta Testamentista, sen evankeliumit ovat kirjoittaneet ne jotka olivat siinä Jeesuksen vierellä Hänen eläessään ihmisten keskuudessa, ja ne kirjat ovat kuin päiväkirjan sivuja, muisteloita kullakin erikseen siitä miten asiat olivat.
Sen takia jokaisen Raamattua tutkivat olisi viisainta tutkia ilmestyskirjaa itse, että voi tehdä oman käsityksensä asioista eikä tarvitse välittää riitelijöitten kummalta kuulostavista kiistoista mitään...?
- Niiettä
Me olemme tällä hetkellä jossain neljännen ja viidennen sinetin vaiheilla, neljäs on avattu mutta viidennen avautuminen on maailmalta salatumpi koska se koskee vain marttyyreja ja näistä ei maailma puhu.
- UskovaM1977
Väittäisinpä, että Ilmestyskirjassa emme ole edes päässeet vielä ensimmäiseen sinettiin ja sitä kautta näihin neljään ratsastajaan. Edustan sellaista tulkintaa, jossa ensimmäinen hevonen eli valkoinen hevonen ja sen ratsastaja olisi antikristus. Koska antikristusta ei vielä näy, ei edes eka valkea hevonen ole vielä lähtenyt.
Mutta aika on äärimmäisen lähellä. Ilmestyskirja alkaa toteutumaan näillä hetkillä. Kun tämä talous romahtaa piakkoin, niin tilalle tulee antikristillinen talous eli pedon merkki -järjestelmä. Ihmisten pakollinen mikrosiruttaminen (pedon merkki) jne...vaikuttaa realistiselta.
Toivon vaan, että pre-tribulationistinen tempaus -näkemys on oikea ja emme joudu tähän vihan aikaa, vaan Herra pelastaa omansa tästä kauheasta ajasta. Mutta jos joudumme siihe, rukoilen Jumalalta voimaa kestää kristittyjen vainot.
Herran haltuun. Oli niin tai näin, me elämme lopun aikoja ja ISOT asiat ovat alkaneet jo tapahtua. Uskokaa Herraan Jeesukseen, että pelastutte!
Siunausta!
UskovaM1977- tuhat ja yksi
"Nitellä ja uskovaM1977"
Olette kannattamassa vaihtoehtoa 1. Siispä erimielisyys alkaa heti ensimmäisessä viestissänne ,
peitteen alle ette ole päässeet kurkkaamaam joten joudutte uskomaan teille tarjottuja selityksiä ilmestyskirjasta.
Itse kannatan vaihtoehtoa 2. ja ettei noilla sinettien olemisell avaamisella ole muualla kuin Johanneksen mielestä ja sitten uskonharhaisten mielessä tekemistä , todellisuutta ne eivät ole olleet ennnen ei jälkeen eivatkänyt ei myöskään tulevaisuudessa.
Johannes ei nähny ei tennyt nykyiseen aikaan ylettyviä asioita.
Koittakaaapa lukea ilmestyskirjaa peitteen alla ilman valoa. - 1234567...
UskovaM1977.
Ketään ei temmata tuuliin ja pilviin, ennen Jeesuksen toista tulemista se on aivan varma.
Täällä olemme kaikkien viimeisten vitsauksien ja pedon taholta tulevan vainon ja vihojen aikana.
Jeesuksen toinen tuleminen katkaisee vihat ja vainot kun Sapatin Herra Jeesus tempaa omansa 1000-vuodeksi taivaaseen UskovaM1977
Kiitos kommentistasi. Sanoit kaiken tarpeellisen selkokielellä ja lyhyesti.
Siunausta!
Tuhat ja yksi
Nyt sinä et tavoittanut edellisen kommenttini ydintä.
En voi poistaa peitettä, jos et ota vastaan tuota, mitä kirjoitin.
Avain kaikkeen koko Ilmestyskirjassa on tuo jaottelu, jonka annoin.
Jeesus käski Johannesta näin: kirjoita
- mitä olet nähnyt
- mikä nyt on
- mitä tämän jälkeen on tapahtuva
Ennen tuota kolmiosaista kirjoitustehtävän antoa
Jeesus oli jo aivan näyn alkuhetkessä sanonut näin:
"Kirjoita kirjaan, mitä näet"
Ja sitten Johannes saa nähdä ... Jeesuksen.
Ja Johannes myös kirjoittaa siitä heti ensimmäiseksi
seitsemälle seurakunnalle yhteisten tervehdyssanojen jälkeen:
10. Minä olin hengessä Herran päivänä,
ja kuulin takaani suuren äänen, ikäänkuin pasunan äänen,
11. joka sanoi: "Kirjoita kirjaan, mitä näet,
ja lähetä niille seitsemälle seurakunnalle, Efesoon ja Smyrnaan ja Pergamoon ja Tyatiraan ja Sardeeseen ja Filadelfiaan ja Laodikeaan."
12. Ja minä käännyin katsomaan, mikä ääni minulle puhui;
ja kääntyessäni minä näin seitsemän kultaista lampunjalkaa,
13. ja lampunjalkain keskellä Ihmisen Pojan muotoisen, pitkäliepeiseen viittaan puetun ja rinnan kohdalta kultaisella vyöllä vyötetyn.
14. Ja hänen päänsä ja hiuksensa olivat valkoiset niinkuin valkoinen villa, niinkuin lumi, ja hänen silmänsä niinkuin tulen liekki;
15. hänen jalkansa olivat ahjossa hehkuvan, kiiltävän vasken kaltaiset,
ja hänen äänensä oli niinkuin paljojen vetten pauhina.
16. Ja hänellä oli oikeassa kädessään seitsemän tähteä, ja hänen suustaan lähti kaksiteräinen, terävä miekka, ja hänen kasvonsa olivat niinkuin aurinko, kun se täydeltä terältä paistaa.
17. Ja kun minä hänet näin, kaaduin minä kuin kuolleena hänen jalkojensa juureen. Ja hän pani oikean kätensä minun päälleni sanoen:
"Älä pelkää! Minä olen ensimmäinen ja viimeinen,
18. ja minä elän; ja minä olin kuollut,
ja katso, minä elän aina ja iankaikkisesti, ja minulla on kuoleman ja tuonelan avaimet.
Johannes siis OLI NÄHNYT tuon edellä kerrotun, kun Jeesus sanoi Hänelle
selittäen samalla tuota, mitä Johannes oli jo nähnyt:
19. Kirjoita siis, MITÄ OLET NÄHNYT ja mikä nyt on ja mitä tämän jälkeen on tapahtuva.
20. Niiden seitsemän tähden salaisuus, jotka NÄIT minun oikeassa kädessäni, ja niiden seitsemän kultaisen lampunjalan salaisuus on tämä: ne seitsemän tähteä ovat niiden seitsemän seurakunnan enkelit, ja ne seitsemän lampunjalkaa ovat ne seitsemän seurakuntaa."
Tässä oli se osa Ilmestyskirjaa, josta Jeesus sanoi:
Kirjoita, mitä olet nähnyt.
Tuon Johannes oli nähnyt tuossa vaiheessa,
kun Jeesus tuossa hetkessä puhui ja sanoi:
"Kirjoita, mitä olet nähnyt, mikä nyt on, ja mitä tämän jäkeen on tapahtuva."
Seuraavaksi pitää sitten nostaa peite pois sen päältä, MIKÄ NYT ON!
ARE YOU READY!!!- yksin armosta
YES I AM!
yksin armosta kirjoitti:
YES I AM!
Tuhat ja yksi ei taida olla valmis,
joten ei meidän ehkä sovi jatkaa tuosta eteenpäin ainakaan tässä ketjussa.
Kaikki arvokas tulisi vain tallatuksi tuhanneksi pirstaleeksi.- tuhat ja yksi
kalamos kirjoitti:
Kaikki arvokas tulisi vain tallatuksi tuhanneksi pirstaleeksi.Uskovat ovat harhatulkinnassaan raottaneet ( muka) peitteen reunaa ja kertoneet nuo "seitsemän seurakunnan salaisuuden" verraten niitä Kristinuskon uskonsuuntiin nimitellen ne Vähässä-Aaasiassa oleviin ja Uudessa testamentissa esiintyviin seurakuntiin , - virheellisessä harhatulkinta selityksisään.
>>>Tuhat ja yksi ei taida olla valmis, >>> on valmis vastaamaan. tuhat ja yksi kirjoitti:
Uskovat ovat harhatulkinnassaan raottaneet ( muka) peitteen reunaa ja kertoneet nuo "seitsemän seurakunnan salaisuuden" verraten niitä Kristinuskon uskonsuuntiin nimitellen ne Vähässä-Aaasiassa oleviin ja Uudessa testamentissa esiintyviin seurakuntiin , - virheellisessä harhatulkinta selityksisään.
>>>Tuhat ja yksi ei taida olla valmis, >>> on valmis vastaamaan.Olet valmis vastaamaan.
Aloitetaan sitten ensimmäisestä seurakunnasta.
Missä tuo seurakunta sijaitsi?
Kerrotaanko Uudessa testamentissa muualla tästä seurakunnasta?
Mikä on Ilmestyskirjassa Jeesuksen viestin ydinsana Efeson seurakunnan lähettiläälle? Kuka oli tuon viestin vastaanottaja (seurakunnan lähettiläs) Ilmestyskirjan mukaan, ja miten eli mistä kohdasta se ilmenee?- tutki sitä itse
kalamos kirjoitti:
Kaikki arvokas tulisi vain tallatuksi tuhanneksi pirstaleeksi.Monestakin syystä kannattaisi kyllä itse lukea sitä Raamattua, se ilmestyskirja löytyy Uuden Testamentin puolelta sieltä lopusta.
- Käsitys uskovasta
voi olla kovin erikoinen 1000 1 :llä?
Miten peite omalta sydämeltä poistetaan 1000 1?
On vain Yksi Herra, jonka nimessä sen Isä lapsiltaa poistaa ja lupauksiinsa saamme turvata ja Herran Hengen siunausta anoa, mutta tahdotko sinä sitä omassa sydämessäsi ja elämäsässäsi, ratkaisee myös pitkälti sen, poistetaanko peitettä ja pystytytkö vastaanottamaan armoaan ja totuuttaan.- tuhat ja yksi
Et lainkaan ymmärtänyt avaustani ja siksi
>>> voi olla kovin erikoinen 1000 1 :llä?
Miten peite omalta sydämeltä poistetaan 1000 1>>>
ihmettelet.
Ilmestyskirjan yltä tuli poistaa peite jotta uskovat luopuvat , siihen sepittelemästä lisää uusia valhe kertomuksiaan.
Valehtelijat kääntävät asiat toisinpäin kuin asia on alunperin sanottu ja sinä olet syyllistynyt nyt siihen. ( Tarkoitan aloitustani ja sen vääristävään sävyyn asettamista viestissäsi).
Kaikki ei ole totuutta jota totuutena toitotetaan. - Vastausta alkuper...
tuhat ja yksi kirjoitti:
Et lainkaan ymmärtänyt avaustani ja siksi
>>> voi olla kovin erikoinen 1000 1 :llä?
Miten peite omalta sydämeltä poistetaan 1000 1>>>
ihmettelet.
Ilmestyskirjan yltä tuli poistaa peite jotta uskovat luopuvat , siihen sepittelemästä lisää uusia valhe kertomuksiaan.
Valehtelijat kääntävät asiat toisinpäin kuin asia on alunperin sanottu ja sinä olet syyllistynyt nyt siihen. ( Tarkoitan aloitustani ja sen vääristävään sävyyn asettamista viestissäsi).
Kaikki ei ole totuutta jota totuutena toitotetaan.> Alkuperäiseltä nimeltään Johanneksen ilmestyskirja on ; PEITTEENPOISTAMINEN. <
Ei niille alunperin nimiä annettu vaan pelkkä ilmestys, alkusanojen mukaan voidaan kutsua ja tässä käännettynä suomeksi menisi: ´Jeesuksen Kristuksen Ilmestys´, niinkuin näemme myös sopisi paremmin nimeksi kuin Johanneksen Ilmestys, sillä Isä antoi sen ainosyntyiselle Pojalleen, joka voi sinutkin vapauttaa ja lunastaa ja vanhurskauttaa, jos sitä tahdot ja sen mukaan toimit kuten Mestari on opettanut, älä viivyttele.
> Miten voisimme poistaa tuon peitteen nykyajan uskovien silmiltä, jotta he näkisivät Ilmestyskirjan sanoman sillä tavalla kuin se kuuluisi ihmisille näkyä , jo itsestään selvyytenä tässä ajassamme jossa elämme. <
Nainen älköön opettako ja varsinkaan jos ei ole Jeesuksen opetuslapsi tai tahdo edes sellaiseksi syntyä elävästä vedestä ja Pyhästä Hengestä. Toivottavasti tahdot ennemmin tai myöhemmin parannusta tehdä.
> On kaksi tapaa käsitellä tuota asiaa ; Tieten ki vai väärä ja oikeatapa ! <
Amen. Hyvä.
> 1. on VÄÄRÄTAPA uskoa ilmestyskirjan kertovan sellaisesta asiasta joka ulottuu meidän aikaamme ja tulevaisuuteen. <
Olet väärässä sillä tapahtuvat sinettien avaamiset ja pasuunat ja maljat seitsenvuotisjaksossa, joka alkaa kenties 2016 likimäärin, tai sitten kun sen näemme.
> 2. on OIKEATAPA tutkia asiaa perinpohjaisesti ja katsoa sinne peitteen alle ja poistaa tuo peite ja näyttää mitä Johanneksen Ilmestyskirja oikeasti tarkoittaa. Peitteen poistettua asia on selvästi nähtävissä ,jotta Johennes kertoi omasta ajastaan ja lähitulevaisuudessa odottamistaan asioista. Eikä asia ole vähänkään epävarma , sen todistaa tuon asioita salaavan peitteen poisto. <
Olet oikeassa että tutkiminen on hengellisestä ja hyvä ja tärkeää, mutta vielä tärkeämpää on uudestisyntyä Isästä Jumalasta ja Jeesuksen nimessä anoa Pyhän Hengen opetusta, sillä yksikää profetia ei ole Jumalan opettamana avautuvat muutoin. Monesti saatamme vääin ymmärtää, mutta Herra antaa myös tahtonsa mukaista armoa ja totuutta ja korjaa käsityksiämme kunhan vain meillä on nöyrä ja arka tunto jalkojensa juuressa, ja tarkoittaa myös Herran pelkoa ja ristinsä rakastamista.
Olet oikeassa että Ilmestys sisältää myös Johanneksen ajalle asiaa. Kokonaisuutena olet kuitenkin väärässä.
> Siispä kumpsin haluat valita vaihtoehtoja on vain kaksi ,
2. on aletaan opettaa totuus yhteiskunnassamme , eikä valehdella uskonnon nimissä ! <
3. Herran tulemus on lähellä ja tapahtuu niinkuin näemme Israelin Jerusalemin viikunapuumerkin lehteen tulleen ja myös tämä sukupolvi ei katoa näkemättä Herran päivän tunnusmerkkejä niinkuin voimme nähdä Jeesuksen opetuksen mukaan ja myös Ilmestyskirjassa kirjoitettujen täyttyvän, niinkuin näemme maailman yhdentyvän tämän maailman viinipuun vihan valtakuntaan pedon kuvineen ja merkkeineen olevan mahdollista aivan lähitulevaisuudessa. Nämä tapahtuvat henkivalloissa ja näkyvät myös maan päällä niinkuin näemme kuohuntaa arabimaissa ja jatkuu tulee kohdistumaan Jerusalemiin, niinkuin on kirjoitettu koko Raamatussa ja Ilmestyskirjan sanoma sopii hengellisesti kaikkeen.
Autuaat, jotka pesevät vaatteensa Jeesuksen veressä, sillä mikään muu ei voi totuudellisesti olla syntiemme hinta ja maksu. Herralle ylistys ja kiitos Jeesuksen nimessä, amen. - Inhottava realisti
Vastausta alkuper... kirjoitti:
> Alkuperäiseltä nimeltään Johanneksen ilmestyskirja on ; PEITTEENPOISTAMINEN. <
Ei niille alunperin nimiä annettu vaan pelkkä ilmestys, alkusanojen mukaan voidaan kutsua ja tässä käännettynä suomeksi menisi: ´Jeesuksen Kristuksen Ilmestys´, niinkuin näemme myös sopisi paremmin nimeksi kuin Johanneksen Ilmestys, sillä Isä antoi sen ainosyntyiselle Pojalleen, joka voi sinutkin vapauttaa ja lunastaa ja vanhurskauttaa, jos sitä tahdot ja sen mukaan toimit kuten Mestari on opettanut, älä viivyttele.
> Miten voisimme poistaa tuon peitteen nykyajan uskovien silmiltä, jotta he näkisivät Ilmestyskirjan sanoman sillä tavalla kuin se kuuluisi ihmisille näkyä , jo itsestään selvyytenä tässä ajassamme jossa elämme. <
Nainen älköön opettako ja varsinkaan jos ei ole Jeesuksen opetuslapsi tai tahdo edes sellaiseksi syntyä elävästä vedestä ja Pyhästä Hengestä. Toivottavasti tahdot ennemmin tai myöhemmin parannusta tehdä.
> On kaksi tapaa käsitellä tuota asiaa ; Tieten ki vai väärä ja oikeatapa ! <
Amen. Hyvä.
> 1. on VÄÄRÄTAPA uskoa ilmestyskirjan kertovan sellaisesta asiasta joka ulottuu meidän aikaamme ja tulevaisuuteen. <
Olet väärässä sillä tapahtuvat sinettien avaamiset ja pasuunat ja maljat seitsenvuotisjaksossa, joka alkaa kenties 2016 likimäärin, tai sitten kun sen näemme.
> 2. on OIKEATAPA tutkia asiaa perinpohjaisesti ja katsoa sinne peitteen alle ja poistaa tuo peite ja näyttää mitä Johanneksen Ilmestyskirja oikeasti tarkoittaa. Peitteen poistettua asia on selvästi nähtävissä ,jotta Johennes kertoi omasta ajastaan ja lähitulevaisuudessa odottamistaan asioista. Eikä asia ole vähänkään epävarma , sen todistaa tuon asioita salaavan peitteen poisto. <
Olet oikeassa että tutkiminen on hengellisestä ja hyvä ja tärkeää, mutta vielä tärkeämpää on uudestisyntyä Isästä Jumalasta ja Jeesuksen nimessä anoa Pyhän Hengen opetusta, sillä yksikää profetia ei ole Jumalan opettamana avautuvat muutoin. Monesti saatamme vääin ymmärtää, mutta Herra antaa myös tahtonsa mukaista armoa ja totuutta ja korjaa käsityksiämme kunhan vain meillä on nöyrä ja arka tunto jalkojensa juuressa, ja tarkoittaa myös Herran pelkoa ja ristinsä rakastamista.
Olet oikeassa että Ilmestys sisältää myös Johanneksen ajalle asiaa. Kokonaisuutena olet kuitenkin väärässä.
> Siispä kumpsin haluat valita vaihtoehtoja on vain kaksi ,
2. on aletaan opettaa totuus yhteiskunnassamme , eikä valehdella uskonnon nimissä ! <
3. Herran tulemus on lähellä ja tapahtuu niinkuin näemme Israelin Jerusalemin viikunapuumerkin lehteen tulleen ja myös tämä sukupolvi ei katoa näkemättä Herran päivän tunnusmerkkejä niinkuin voimme nähdä Jeesuksen opetuksen mukaan ja myös Ilmestyskirjassa kirjoitettujen täyttyvän, niinkuin näemme maailman yhdentyvän tämän maailman viinipuun vihan valtakuntaan pedon kuvineen ja merkkeineen olevan mahdollista aivan lähitulevaisuudessa. Nämä tapahtuvat henkivalloissa ja näkyvät myös maan päällä niinkuin näemme kuohuntaa arabimaissa ja jatkuu tulee kohdistumaan Jerusalemiin, niinkuin on kirjoitettu koko Raamatussa ja Ilmestyskirjan sanoma sopii hengellisesti kaikkeen.
Autuaat, jotka pesevät vaatteensa Jeesuksen veressä, sillä mikään muu ei voi totuudellisesti olla syntiemme hinta ja maksu. Herralle ylistys ja kiitos Jeesuksen nimessä, amen.Näemme siis hyvinkin pian sen, toteutuuko TÄMÄ ajatusmalli vaiko ei.
Epäilemättä selitys aikanaan löytyy sillekin, mikäli mitään EI tapahdu. - Varmasti tapahtuu
Näemme siis hyvinkin pian sen, toteutuuko TÄMÄ ajatusmalli vaiko ei.
Epäilemättä selitys aikanaan löytyy sillekin, mikäli mitään EI tapahdu.mutta tapahtuuko 2016-2023 jää nähtäväksi. Myöhemminkin voi tapahtua mutta perustelut on hyvä noillekin vuosille. Aikahan on kuitenkin paha ja vaikea ja pimeä, joten kenellekkään ihmiselle ei sinänsä mieluista vaan ellei niitä päiviä lyhennettäisi ei kukaan ihminen selviäisi. Autuaat kaikki, jotka tekevät parannuksen ja panevat toivonsa armoon tahtoen myös sen mukaan pyhittyä öljy astioissaan eli Hengen voima elämässään Jeesuksen nimessä.
- 1000+1 Olet vielä
poissa Jumalan valtakunnan totuudesta ja lapseudesta, joten sen kannattaa olla sinulle paljon tärkeämpää kuin pyrkiä valheopettamaan mainitsemiasi ´uskovia´ totuudella, sillä et itsekään tahdo valkeudessaan vaeltaa vaikka oletkin kovin kiinnostunut Iisebelistä ja muistakin, kuitenkin väärässä mielenlaadussa niinkuin epäjumalanpalveluksta harjoittavat aina ilman Jumalan armon vastaanottamista totuuteeen tulematta.
Tee parannus Jeesuksen nimessä ja elävässä vedessä ja Pyhässä Hengesssä, niin voit olla Herran palvelijar ihan otollisessa ja nöyrässä ja arassa mielenlaadussa, ja myös evankelista, jos Herra sinut siihen valtuuttaa, eikä parempaa tehtävää olekaan kokea Jumalan armosiunausta ristisi kantaen, amen.- tuhat ja yksi
Pelottaako peitteenpoisto ?
Oletko valmistautunut luopumaan harhauskomuksistasi?
>>>Tee parannus Jeesuksen nimessä ja elävässä vedessä ja Pyhässä Hengesssä, niin voit olla Herran palvelijar ihan otollisessa ja nöyrässä ja arassa mielenlaadussa, ja myös evankelista, jos Herra sinut siihen valtuuttaa, eikä parempaa tehtävää olekaan kokea Jumalan armosiunausta ristisi kantaen, amen.>>>
Pelkäätkö katsoa peitteen poistamisen jälkeen tosiasioita tosiasioina? - Sinun 1000+1
tuhat ja yksi kirjoitti:
>>>Tee parannus Jeesuksen nimessä ja elävässä vedessä ja Pyhässä Hengesssä, niin voit olla Herran palvelijar ihan otollisessa ja nöyrässä ja arassa mielenlaadussa, ja myös evankelista, jos Herra sinut siihen valtuuttaa, eikä parempaa tehtävää olekaan kokea Jumalan armosiunausta ristisi kantaen, amen.>>>
Pelkäätkö katsoa peitteen poistamisen jälkeen tosiasioita tosiasioina?kannattaa tehdä parannus. Valitettavasti peitteen alta annat itsellesi sopivaa kehotusta, mutta ymmärrystä ano Jeesuksen nimessä. Haloo, haloo! Kuuleeko korvat? Katso Jumalan Karitsa Golgatan ristillä kaksi vuosituhatta sitten! Ano silmävoidetta että näkisit ja anteeksi syntisi saisit! Sinulla on sydän, mutta näkeekö silmät? Öljyä tarvitaan nimenomaan kun ei vielä ole viisautta! Herätys sinä joka nukut!
- Itsessämme syntisiä
tuhat ja yksi kirjoitti:
Pelkäätkö katsoa peitteen poistamisen jälkeen tosiasioita tosiasioina?sentähden Herra Moosekselle antoikin ohjeen tehdä kuparikäärmeen tahgon päähän ja joka siihen katsoi ei kuollut käärmeen puremiin. Näin on Isä antanut Poikansa Jeesuksen ettei yksikään joka häneen uskoo hukkuisi vaan saisi iankaikkisen Elämän Herrassa Jeesuksessa, sillä vain hänessä on tuo Elämä, amen.
Hallelujah Jeesuksen nimessä! - armahdettu syntinen
Jokainen ihminen on syntinen ja Jumalan kirkkautta vailla, ei uskoon tuleminen tarkoita ettei tekisi mokia, virheitä jopa syntiäkin joskus jota sitten katuu, pyytää anteeksi ja se annetaan anteeksi, ja sitten voi taas jatkaa matkaansa uskon tiellä. Uskoon tuleminen on kuin vauvan ottamat alkuaskeleet, ei sitä heti voi kukaan osata elää heti oikein mutta kokoajan oppii...!
- R.K.
Asiaa, tosiaan. Ei tämä palsta ole mikään henkilökoht. kuulustelun paikka. Nikki ??????.. asiatonta!
- ei salaseuraa
Niin on, jos joku yrittää väittää jotakin valheellista ja perätöntä jonkun blogista, henkilöstä, tms. se ei kuulu tälle palstalle. Suomi24 säännöt. Tämä kun ei ole perättömien "juorujen" palsta. Blogeissa on yleensä mahdollisuus kommentoida, ja voi kysyä asioita. Ns. "mustamaalausyritykset" iljettävillä anonyymeillä viesteillä, puskan takaa ovat ala-arvoista. M-L kirjoittaa ihan globaali-julkisia tekstejä, ei mitään salaseuramössä.
- Inhottava realisti
Niin. Kyllähän vaikkapa perheeseeni kohdistuvat arvioinnit kieltämättä OVAT globaali-julkisia tekstejä. Eikö niin? Voin vain kuvitella sen, mikä poru täällä alkaisi, mikäli Inhottava realisti nikkinä alkaisi samoin toimia.
Minua ei kiinnosta kenenkään henkilöllisyys tai mielipiteet pätkääkään, mutta asiassa jokainen saisi pysyä.
Jos olisin viitseliäämmällä tuulella, olisin jo voinut ilmoittaa useita tekstejä Ylläpidolle. Jotenkin en vain millään viitsisi siiihen ruveta.
Veikkanpa, että henkilökohtainen ilmoitus Ylläpidolle saa aikaan sen, että täältä joku kirjoittaja "jäähyaitioon" joutuu. Sittenhän näkisi sen, mitkä jutut täältä poistuisivat. - ei järkee
voi, voi taas.... :(.. sääli
- Yhdenvertaisuus!
Tämä on profetiapalsta. Jumalattomien himot poistattaa sellaisia tekstejä, jotka kuuluvat Suomi24 profetiaosioon, ei tepsi. Täällä on nettiviitteitä ja linkkejä alvariinsa, joten puolueellisesti vain Joidenkin linkkien poistaminen on Suomi24 sääntöjen vastaista. Jos on vaikea lukea tätä palstaa, se ei kuitenkaan toimi, että vihan ja pahan himonsa vallassa koettaa poistattaa tekstejä ja linkkejä. Vastoin yhdenvertaisuutta. Tämä kun ei ole kenenkään monopolipalsta.
Ajankohtaista asiaa, visiota kristityille 22.8.2011
http://www.suomistory.com/page/AvoinKirjeKristityille (osa 18)
Unista ja näyistä, tulvista ja myrskyistä...
http://www.suomistory.com/page/KysymysDiary - säännöt
Yhdenvertaisuus! kirjoitti:
Tämä on profetiapalsta. Jumalattomien himot poistattaa sellaisia tekstejä, jotka kuuluvat Suomi24 profetiaosioon, ei tepsi. Täällä on nettiviitteitä ja linkkejä alvariinsa, joten puolueellisesti vain Joidenkin linkkien poistaminen on Suomi24 sääntöjen vastaista. Jos on vaikea lukea tätä palstaa, se ei kuitenkaan toimi, että vihan ja pahan himonsa vallassa koettaa poistattaa tekstejä ja linkkejä. Vastoin yhdenvertaisuutta. Tämä kun ei ole kenenkään monopolipalsta.
Ajankohtaista asiaa, visiota kristityille 22.8.2011
http://www.suomistory.com/page/AvoinKirjeKristityille (osa 18)
Unista ja näyistä, tulvista ja myrskyistä...
http://www.suomistory.com/page/KysymysDiarySeuraava ketjun viesti on asiaton, pilkkausta uskovien pyhästä kirjasta Raamatusta.
24wef22.8.2011 14:26 1
Keskustelupalstahan tämä. Kommentoin jos sattuu huvittamaan, kysyttiin tai ei. Satua ilmestyskirja joka tapauksessa on. Joku lammasfarmari aavikolla syönyt vääriä sieniä ja pikku pilvessä nähnyt hassuja.
Samoin asiattomia viestit nikeillä 213re ja 13r4eed.
Ilmoitettu valvojalle - tuhat ja yksi
säännöt kirjoitti:
Seuraava ketjun viesti on asiaton, pilkkausta uskovien pyhästä kirjasta Raamatusta.
Keskustelupalstahan tämä. Kommentoin jos sattuu huvittamaan, kysyttiin tai ei. Satua ilmestyskirja joka tapauksessa on. Joku lammasfarmari aavikolla syönyt vääriä sieniä ja pikku pilvessä nähnyt hassuja.
Samoin asiattomia viestit nikeillä 213re ja 13r4eed.
Ilmoitettu valvojalleMinun mielestä se on taas !
>>> Seuraava ketjun viesti on asiaton, pilkkausta uskovien pyhästä kirjasta Raamatusta.
Vastapainoa vuosituhansia vallinneelle ajatus ja käyttäytymismallin syöttämiselle.
Nimittäin silloin kun Suomalaiset on saati Kristinuskon pariin ;
Raamattua on markkinoitu EREHTYMÄTTÖMÄNÄ JUMALAN SANANA.
Ja nyt tuon valheen ymmärrettyään ihmiset kommentoivat asiaa tuollakin tavalla ,
Kysynkin miksi tuonlainen ilmaus ei saisi olla näkösällä ja se pitäisi heti poistaa keskusteluista?
- tuhat ja yksi
Ja nyt tuon valheen ymmärrettyään ihmiset kommentoivat asiaa tuollakin tavalla ,
Jumalattomat uskovien himot poistavat kaiken peitteen poistavat viestit jär järkeävailla olevina.
Laulussakin sanotaan , " Olen nähnyt Helga neidin kylvyssä po poh je sieltä vilahtaa "
Samoin on tuon Ilmestyskirjan peitteen alle kurkkaus , ei siitä heti ensikerroilla oikein kuvaa saa niin paljon nuo Kristinuskon tulkinnat mieltä askaruttaa jotta ei oikein todeksi tahdo uskoa.
Sitten kun sitä peitettä oikein kunnolla raottaa ja tietää mitä etsii ja katsoon niin jo alkaa näkyä.
Sama se lieneetuon Helga neidin kanssa kun osaa katsoa niin sitten näkee sitä mitä haluaakin ja tiskin se pohje on koska se pojhe muutenkin vilahtaa eikä se ole verhottu peitteellä ei pyyhkeelläkään.
Mutta Suomen eduskunnassa yksi pitkä katsekkin on Raamatullista himoitsemista jota ei saa harrastaa kanssaveljiin eikä sisariin.
Voi voi sanon ,rakastakaa yli puoluerajojen, sillä samaistuneita toisiinne jo muutenkin olette. - se jolla on uskoa
Synnit saa anteeksi katuva ja pyytävä joka uskoo Jeesukseen.
- tuhat ja yksi
>>> Synnit saa anteeksi katuva ja pyytävä joka uskoo Jeesukseen. >>>
Synti yksi ainoa synti, - synnit anteeksi.
Synnitanteeksi Jeesuksen nimessä ja sovintoveresä ,lausutaan monissa seurakunnissa , sen tunnustavalle ja katuvalle ihmiselle jotta hän uskoisi synnit anteeksi Jeesuksen nimessä annetuksi.
Ennen se oli uskontoa tuo tapahtuma ja sitä ei osattu sen kummemmin selittää mitä siinä prosessissa tapahtui ja sitäkautta uskottiin niihin sanoihin ja Jeesuksen synnin anteeksiantavaan voimaan .
Manaus on samaa kuin jostain, viidakon alkuperäiskansojen uskonnosta kantautuisi sanoma nyky ihmisen korviin.
Synin anteeksi antaminen on nykyään psygölogiaa ja siihen kuuluu käsitteet omatunto/itsetunto nämä kun on horjuneet ihmiselämässä ja ihminen kokee tehneensä "väärin" tai jättänyt asioita tekemättä se painaa ihmisen mieltä.
( Uskova ihminen menee purkautumaan uskonnollisen yteisönsä henkilön tai henkilöitten kanssa ja nämä keskustelevat asiasta ja tapahtuu ns, ripittäytyminen senjälkeen manataan synnitanteeksi Jeesuksen nimessä ja sovintoveressä ja kun uskova uskoo se asia saattaa jättää ihmisen rauhaan ja näin ollen uskova on taas valmis tekemään uusia tekosia.)
Psygologiassa tuo sama ilmiö käsitellään melkein samoin pyritään selvittämään mikä tai mitkä tekijät aiheuttaa ihmiselle pelot ,painajaiset ja syyllisyyden tunteet, ja on todellakin vaikea selvittää mistä ihminen sisimmässään ne kaiken kärimyksensä kantaa tässäkin tarvitaan uskoa, luottamusta ja tietoa ennenkuin vapautuu noista mieltä piinaavista asioista ja on hyväksyttävä omat tekosensa tehdyiksi eikä niitä enää tekemättömiksi saa ja jos on tekemättä jättänyt ei niitä menneeseen aikaan enää voi tehdä.
Samoin on hyväksyttävä toisen tekemiset tai tekemättä jättämiset ja on opittava antamaan anteeksi toisten teot ja omat myös itselleen.
On ihmismieli ;
kysymyksessä ja uskonnolliset liikkeet sitä rukkaavat aivan sopimattomasti , niitten osalta jotka ovat joutuneet heidän pauloihinsa.
- Minä olen
Tässä viisaita sanoja, jotka liittyvöt oleellisesti tähänkin keskusteluun
http://www.youtube.com/user/enerchiTV#p/u/28/5D6tv3u2NUY- tuhat ja yksi
Viisaat sanat väärällä kielellä !
Ja Etkö arvosta Suomalaisuutta kun et löydä täältä mitään viisautta ? - Minä olen
tuhat ja yksi kirjoitti:
Viisaat sanat väärällä kielellä !
Ja Etkö arvosta Suomalaisuutta kun et löydä täältä mitään viisautta ?Huomioni: kärkkäästi olet tuomitsemassa...nyt jo kielenkin.
Väitinkö lauseessani missään kohtaa, että en arvostaisi suomalaisuutta (kirjoitetaan muuten pienellä) tai että en löytäisi täältä mitään viisautta? Jos näin on niin voisitko ystävällisesti sen minulle osoittaa niin ensi kerralla osaan toimia toisin?
Kysymys: Onko minun vikani jos englanti ei sinulta luista? - Minä olen
No johan tuli vuodatusta.
Saanen korjata pari asiaa
1. Ensinnäkin tämä kyseinen henkilö on saksalainen, mutta sattuu puhumaan tässä videossa englantia.
2. Kyseinen henkilö ei tietääkseni puhu sanallakaan kristinuskosta kyseisessä videossa.
3. Minun en voi jättää kristinuskoa sillä en ole kristinuskova, joten kehotuksesi meni väärälle puulle.
Osaan sekä suomea että englantia. Molempia vähän ja välttävästi tullakseni toimeen. Suomessa on loistava koulutusjärjestelmä, josta voimme olla ylpeitä, mutta ei se tee meistä yhtään parempia ihmisiä kuin amerikkalaisista tai muistakaan kansakunnista. Tuollainen ajattelu johtuu erillisyyden harhasta.
Harmi tietysti, että et osaa englantia. Kielitaito on aina eduksi uuden tiedon hankinnassa että muiden ihmisten kanssakäymisessä.
- Tempaus!
Peite poistuu kaikkein nopeimmin oikein kunnolla tempaisemalla, tietysti!
- Minä olen
Hiljaisuus on tärkeintä mitä ihminen voi itselleen antaa.
- myös toisille
Minä olen kirjoitti:
silloin kun opettaa väärin ja luopumusta totuudesta, joka on Jeesuksessa.
- tuhat ja yksi
Minä olen kirjoitti:
Ja mykkäkoulu toiselle !
>>> Hiljaisuus on tärkeintä mitä ihminen voi itselleen antaa.>>>
- Minä olen
Älä kuuntele minua. Kuuntele mitä sydämesi sinulle laulaa. Siellä on kaikki totuus sinusta. Jos tarvitset Jeesusta sinulle tietä näyttämään, pyydä häntä avuksi.
Jos et tarvitse, sekin on ok.- Jeesus on jokaisen
ihmisen ainoa mahdollinen Pelastaja ja Vapahtaja, sillä ristiinnaulittiin Golgatalle ja myös Ilmestyskirjassa on itsensä ilmoittanut, samoin Isä on hänet tunnustanut rakkaaksi ainosyntyiseksi Pojakseen, joka pyhänä Uhrilampaana on synnit sovittanut verellään ja vesi ja Henki sen todistaa omilleen, kuten minulle, amen.
Hallelujah Jeesuksen nimessä, amen! - Minä olen
Jeesus on jokaisen kirjoitti:
ihmisen ainoa mahdollinen Pelastaja ja Vapahtaja, sillä ristiinnaulittiin Golgatalle ja myös Ilmestyskirjassa on itsensä ilmoittanut, samoin Isä on hänet tunnustanut rakkaaksi ainosyntyiseksi Pojakseen, joka pyhänä Uhrilampaana on synnit sovittanut verellään ja vesi ja Henki sen todistaa omilleen, kuten minulle, amen.
Hallelujah Jeesuksen nimessä, amen!Kirjoituksesi perusteella vedän sen johtopäätöksen, että sinä tarvitset Jeesusta.
Hyvä niin. Olet juuri siellä missä pitääkin ja juuri sellainen kuin pitääkin. Olet täydellinen tähti avaruuden kaikkien tähtien joukossa.
Olkoon Jeesus kanssasi kuten kaikkien niiden kanssa, jotka häntä pyytävät avukseen.
- koko Ilmestyskirja
on Isän Jumalan antama Jeesukselle ja edelleen enkelin välityksellä Johannekselle, joka sen tallensi ja todisti Jumalan elävän ja voimallisen Sanan Jeesuksessa ja Pyhässä Hengessä, amen.
- tuhat ja yksi
Suosittelisin ettet itsekkään uskoisi tuollaiseen.
> - Sinä et uskokaan
tuhat ja yksi kirjoitti:
Suosittelisin ettet itsekkään uskoisi tuollaiseen.
>Jumalan ilmoittamaa totuutta vaan eksytät valheillasi lähimmäisiäsi.
- Minä olen
Sinä et uskokaan kirjoitti:
Jumalan ilmoittamaa totuutta vaan eksytät valheillasi lähimmäisiäsi.
Jumala ei ole ilmoittanut sinulle eikä kenellekään koko totuutta.
On vain totuuden osasia jotka lopulta yhdistyvät isommaksi totuudeksi.
Sinne olemme matkalla tälläkin hetkellä.
- Ilmestyskirja on
myös Isän ilmoitus lähitulevaisuudelle, sillä tämä maailma eskatoloituu Ilmestyskirjassa ilmoitettuun Herran päivän tulemukseen ja sinetit avataan ja pasuunoihin puhalletaan ja maljat vuodatetaan ja valitut myös neljältä ilmansuunnalta kootaan ja autuaat ne, joilla on Jeesuksen antaman lahjavanhurskauden valkoiset vaatteet armossaan ja totuudessaan, ja samoin öljy astioissaan niinkuin viidellä viisaalle neitsyellä. Herran pelko on viisauden alku, amen.
- tuhat ja yksi
>>>Ilmestyskirja on
29.8.2011 14:56
myös Isän ilmoitus lähitulevaisuudelle, sillä tämä maailma eskatoloituu :>>>
Ei ole n, 2000 vuotta sitten kirjoitetut asiat eivät toteudu tässä ajassa.
Johennes oli erehtynyt uskossaan jo silloin kunhän noita kirjoitti muistiin ja näin ollen Joh.Ilmestyksellä ei ole sanomaa tälle ajalle. - tuhat ja yksi
tuhat ja yksi kirjoitti:
>>>Ilmestyskirja on
29.8.2011 14:56
myös Isän ilmoitus lähitulevaisuudelle, sillä tämä maailma eskatoloituu :>>>
Ei ole n, 2000 vuotta sitten kirjoitetut asiat eivät toteudu tässä ajassa.
Johennes oli erehtynyt uskossaan jo silloin kunhän noita kirjoitti muistiin ja näin ollen Joh.Ilmestyksellä ei ole sanomaa tälle ajalle.Lyhyesti ilmaistuna Se on;
n, 2000 vuotta sitten kirjoitetut asiat eivät toteudu tässä ajassa.
Johannes oli erehtynyt uskossaan jo silloin kun hän noita kirjoitti muistiin ja näin ollen ilmestyskirjalla ei ole sanomaa tälle ajalle.
Mutta uskon harhassa ihminen ei huomaa tuota todellisuutta ja etsii ratkaisua sellaisiin asioihin joihin ei ratkaisua ole olemassakaan.
Uskonharha kehittyy useitten sukupolvien uskossa ja sitä edelleen opiskellaan sitten uskontojen eri laisissa opeissa , näin oli Jeesuksen aikana ja näin on nykyäänkin. - Tee parannus
tuhat ja yksi kirjoitti:
Lyhyesti ilmaistuna Se on;
n, 2000 vuotta sitten kirjoitetut asiat eivät toteudu tässä ajassa.
Johannes oli erehtynyt uskossaan jo silloin kun hän noita kirjoitti muistiin ja näin ollen ilmestyskirjalla ei ole sanomaa tälle ajalle.
Mutta uskon harhassa ihminen ei huomaa tuota todellisuutta ja etsii ratkaisua sellaisiin asioihin joihin ei ratkaisua ole olemassakaan.
Uskonharha kehittyy useitten sukupolvien uskossa ja sitä edelleen opiskellaan sitten uskontojen eri laisissa opeissa , näin oli Jeesuksen aikana ja näin on nykyäänkin.sillä olet vielä tällä hetkellä jumalaton pakana. Toivosi on Herra Jeesus ja armonsa ja totuutensa valtakunnassaan. Etsi valtakuntaansa ja nöyrry lapsenkaltaiseen uskoon, jos tahdot pelastua ja päästä valtakuntaansa, sillä mitään muuta mahdollisuutta ei sinulla ole, kuten ei meille kenelläkään ole ollutkaan tultuamme Jumalan lupauksen lapseksi.
- Minä olen
Totuus on sanojen ulkopuolella.
Totuus on sinussa. Sisällä. Kokemuksessasi. Tunteessa.
Opi tuntemaan itsesi.
Muista kuka todella olet. Kaikki vastaukset ovat sisälläsi. Kun tämän ymmärtää ei tarvitse ulkopuolisia totuuksia.- Tie ja totuus
Sydämessä, mitä? Pimeyttä tai valoa, pahuutta taikka pyhyyttä..
"Sillä sydämestä lähtevät pahat ajatukset, murhat, aviorikokset, haureudet, varkaudet, väärät todistukset, jumalanpilkkaamiset. Nämä ihmisen saastuttavat, mutta pesemättömin käsin syöminen ei saastuta ihmistä."
Jeesus, Matt 15:19-20
Totuus on sinussa? Totuus pahuudesta, jos se asuu sydämessä. Totuus on sisällä, jso sisällä asuu pimeyttä. Totuus on kokemuksessa, jos kerran pelkäät, se on niin. Totuus on tunteessa, jos tunne on vihaa ja kateutta.
On subjektiivista "totuutta" - kukin sisällä. On objektiivista "totuutta", joka ulkopuoletlta arvioidaan. On ehdotonta ja täydellistä "totuutta", jonka Jumala hallitsee.
"Herran silmät ovat joka paikassa; ne vartioitsevat hyviä ja pahoja." (Sananl 15:3)
Jumalan tason totuus on valoa, puhtautta, selkeyttä. Siinä ei ole pimeyttä, ei vilppiä, ei pahuuden likaa. Jumalan "totuus" on suolaista, koska se desinfioi.
Maailman "totuus" on harmaata, likaista, iljettävää. Makeaakin, jossa pöpöt viihtyvät. Ne viihtyvät makeassa, likaisessa.
Sisällä ihmisessä on vaarallisiakin vastauksia. Joku luulee voivansa tappaa kymmeniä ihmisiä... tai räjäyttää pommin. Pimeän sydämen, jumalattoman sellaisen "totuuteen" on vaarallista luottaa. Sillä pimeää totuutta ohjailee pimeyden ruhtinas, valheen isä. Eikä Valheen runtinaassa ole totuuden tippaakaan.
Jos tahtoo valaistua, tarvitaan ulkopuolista ja objektiivista "totuutta". Valoa, totuuden paljastavaa, parantavaa ja puhdistavaa valoa! Pimeän sydämen "valo" on pimeyttä... se ei kovin auta. - Minä olen
Tie ja totuus kirjoitti:
Sydämessä, mitä? Pimeyttä tai valoa, pahuutta taikka pyhyyttä..
"Sillä sydämestä lähtevät pahat ajatukset, murhat, aviorikokset, haureudet, varkaudet, väärät todistukset, jumalanpilkkaamiset. Nämä ihmisen saastuttavat, mutta pesemättömin käsin syöminen ei saastuta ihmistä."
Jeesus, Matt 15:19-20
Totuus on sinussa? Totuus pahuudesta, jos se asuu sydämessä. Totuus on sisällä, jso sisällä asuu pimeyttä. Totuus on kokemuksessa, jos kerran pelkäät, se on niin. Totuus on tunteessa, jos tunne on vihaa ja kateutta.
On subjektiivista "totuutta" - kukin sisällä. On objektiivista "totuutta", joka ulkopuoletlta arvioidaan. On ehdotonta ja täydellistä "totuutta", jonka Jumala hallitsee.
"Herran silmät ovat joka paikassa; ne vartioitsevat hyviä ja pahoja." (Sananl 15:3)
Jumalan tason totuus on valoa, puhtautta, selkeyttä. Siinä ei ole pimeyttä, ei vilppiä, ei pahuuden likaa. Jumalan "totuus" on suolaista, koska se desinfioi.
Maailman "totuus" on harmaata, likaista, iljettävää. Makeaakin, jossa pöpöt viihtyvät. Ne viihtyvät makeassa, likaisessa.
Sisällä ihmisessä on vaarallisiakin vastauksia. Joku luulee voivansa tappaa kymmeniä ihmisiä... tai räjäyttää pommin. Pimeän sydämen, jumalattoman sellaisen "totuuteen" on vaarallista luottaa. Sillä pimeää totuutta ohjailee pimeyden ruhtinas, valheen isä. Eikä Valheen runtinaassa ole totuuden tippaakaan.
Jos tahtoo valaistua, tarvitaan ulkopuolista ja objektiivista "totuutta". Valoa, totuuden paljastavaa, parantavaa ja puhdistavaa valoa! Pimeän sydämen "valo" on pimeyttä... se ei kovin auta.Jokaisen syvin olemus on puhdas (voit käyttää siitä vaikka nimeä sydän, sielu tai korkein minä tai mitä haluat..miksei pyhä henkikin), se osa sinua joka on syvintä ja jolla on suurempi ymmärrys sinusta, on kirkkaampi kuin uskoisitkaan.
Ihminen on eksynyt, sillä hän pelkää omaa itseänsä. Jos on opetettu niin, että ihminen olisi paha sisimmästään, syvimmältä olemukseltaan niin ei ole ihme, että pelottaa tutkia sitä mitä siellä asustaa.
Dualistisuus, erillisyyden harha, jossa kuljemme, erillisyys itsestämme ja toisistamme aiheuttaa kaiken kärsimyksen ja pimeyden. Verhollaan se estää näkemästä valoa, joka oikeasti on jo siellä. Se loistanut kirkkaasti ionien ajan ja vain odottanut meitä, että vetäisimme verhon pois, jotta tuntisimme valomme paremmin. Pimeyttä kasvattaa egosi ei sydämesi, joka on täynnä rakkautta, jopa ehdotonta rakkautta, josta et ole vielä tietoinen. Sinä pelkäät itseäsi, siksi tarvitset jonkun muun näyttämään sinulle tietä. Et luota itseesi etkä omaan totuuteesi vaan tarvitset ulkopuolisen sinulle määrittelemään mikä on totuus, mikä on oikein ja väärin. Ja näin kuuluukin mennä. Se kuuluu osana henkiseen kasvuun. Kaikki käy sen lävitse tavalla tai toisella. Tätä tapahtuu monella eri tavalla ja tasolla ei vain uskontojen kautta vaan myös politiikan ja rahankin.
Ihmisen kärsimyksen aiheuttaja on se, että emme muista keitä todella olemme. Ja jos pelkäämme tutustua itseemme, emme voi koskaan edes oppia tuntemaan itseämme. Ensimmäinen tehtävä siis itsensä tuntemisessa on jättää pelot pois. Se ei ole helppoa sillä ulkopuolinen maailmamme syöttää pelkoja joka suunnalta. On vaikea vastustaan ja olla menemättä niiden mukaan. Vaatii vahvuutta, mutta vahvuus kasvaa tällä matkalla.
Kun heräämme muistamaan keitä todella olemme, kaikki tämä sekasotku pimeyden ja valon taistelusta sinussa itsessäsi selkeytyy. Olet takertunut erillisyyden harhaan jossa rakkaus on vajavaista. Kuitenkin sinä olet paljon enemmän, olet paljon suurempi rakkaus sisimmästäsi, kun vain saat kosketuksen siihen niin koet elämäsi muuttuvan. Siellä erillisyyden harha alkaa hellittämään ja ihmisen valo kasvaa. Kun useampi ihminen löytää valonsa ja sytyttää sen, alkaa ihmiskunnan muutos parempaan. Siihen liittyy paljon ihmetystä kun ihmiset huomaavat missä sotkussa olemme eläneet. Mutta meillä on voima yhteentullessamme muuttaa asioita parempaan. Mutta se vaatii ensin henk.koht. tien sisimpään ja sen jälkeen tie johtaa ulospäin kun tiedät ja tunnet mikä on mitä muutosta oikeasti haluat tehdä ja sinulla on siihen työkalut löydetty sinusta itsestäsi.
Kun olet yhteydessä omaan valoosi, saat kaikki vastaukset joita tarvitset. Et tarvitse kuulla niitä enää ulkopuoleltasi. Tämä tie kokea syvempää yhteyttä, ymmärrystä siitä kuka todella on ja tuntea suurempaa rakkautta ilman pelkoja ja tuomitsevuutta ei ole tie vielä kaikille tässä hetkessä. Kaikki eivät ole vielä valmiita. Mutta tahdon jakaa tätä tietoisuutta eteenpäin sillä tiedän, että meitä on monia, jotka tuntevat jotain liikahtavan sisällään kun lukevat näitä sanoja. Tutki sitä tunnettasi, sillä se voi johtaa sinut sinne minne olet jo ehkä kaivannut sisimmästäsi. Meitä on jo täällä. Olemme heräämässä.
Tämä on vain herättelyä ei muuta. Jokainen valitsee oman polkunsa sen mukaan minkä tuntee omakseen.
- Inhottava realisti
Sydän on vain sisäelin. Se ei hoida ajattelutyötä.
"On subjektiivista "totuutta" - kukin sisällä. On objektiivista "totuutta", joka ulkopuoletlta arvioidaan. On ehdotonta ja täydellistä "totuutta", jonka Jumala hallitsee."
Kauniita lauseita, mutta valitettavasti vain sitä subjektiivista totuutta.
Moni asia on todellisessa maailmassa kiinni näkökulmasta. Jumalan nimissä puhuvat ihmiset eivät juuri levitä muuta kuin omia näkemyksiään.- Minä olen
Juuri näin. Ei ole muuta totuutta kuin se mitä itse on.
Se mitä itse on voi kyllä olla rakentunut ulkoisiin totuuksiin.
- valheellinen alku-
viesti on sillä peite on uskottomien sydämen päällä vaikka myös uskovilla voi olla vääriä tulkintoja. 1001:llä on täysin epäuskonen sydän.
- tuhat ja yksi
Vaikka miten päin ajattelisi ja katsoisiasiaa.
>>>valheellinen alku-
viesti on sillä peite on uskottomien sydämen päällä vaikka myös uskovilla voi olla vääriä tulkintoja. 1001:llä on täysin epäuskonen sydän.>>>
Uskovat eivät tunne Ilmestyskirjan sanomaa , - he tekevät siitä toisistaan poikkeavia tulkintoja,- He eivät näe soketensa ja uskonnon hämärtämien ajatuksiensa tähden , Ilmestyskirjan sanomaa verhoavan peitteen alle, uskonto on itse tuon peitteen siihen virittänyt, harhanäkyihin taipuvasten ihmisten ihailtavaksi.
Sydämeni ei usko ei epäile uskoa, sydämeni ei ajattele vaikka onkin herkkä erilaisten vaikutteitten reakoimiseen, elimistöni kun tarvitsee lisää verta ja happea se pistää heti toimeksi eikä sille tarvitse erikseen sitä sanoa, ei käskyttää.
Jos väität esittämiäni asioita valheeksi ,-niin pyydän osoittamaan ne ja kartomaan mitä mm, Ilmestyskirjan se ja se kohta kertoo ? - Sinä et tunne Herraa
tuhat ja yksi kirjoitti:
>>>valheellinen alku-
viesti on sillä peite on uskottomien sydämen päällä vaikka myös uskovilla voi olla vääriä tulkintoja. 1001:llä on täysin epäuskonen sydän.>>>
Uskovat eivät tunne Ilmestyskirjan sanomaa , - he tekevät siitä toisistaan poikkeavia tulkintoja,- He eivät näe soketensa ja uskonnon hämärtämien ajatuksiensa tähden , Ilmestyskirjan sanomaa verhoavan peitteen alle, uskonto on itse tuon peitteen siihen virittänyt, harhanäkyihin taipuvasten ihmisten ihailtavaksi.
Sydämeni ei usko ei epäile uskoa, sydämeni ei ajattele vaikka onkin herkkä erilaisten vaikutteitten reakoimiseen, elimistöni kun tarvitsee lisää verta ja happea se pistää heti toimeksi eikä sille tarvitse erikseen sitä sanoa, ei käskyttää.
Jos väität esittämiäni asioita valheeksi ,-niin pyydän osoittamaan ne ja kartomaan mitä mm, Ilmestyskirjan se ja se kohta kertoo ?Jeesusta! Tiedätkö edes kuinka voit tulla tuntemaan? Toivon siunaustaan!
- Kuinka voisin
tuhat ja yksi kirjoitti:
>>>valheellinen alku-
Jos väität esittämiäni asioita valheeksi ,-niin pyydän osoittamaan ne ja kartomaan mitä mm, Ilmestyskirjan se ja se kohta kertoo ?osoittaa sinulle koko Raamatun sanoman, jos et tahdo tuntea ja tunnustaa Israelin Pyhää Herraa Jeesusta? Parannus alkaa suhteestasi Herraan!
- tuhat ja yksi
Sinä et tunne Herraa kirjoitti:
Jeesusta! Tiedätkö edes kuinka voit tulla tuntemaan? Toivon siunaustaan!
>>> Sinä et tunne Herraa
Jeesusta! Tiedätkö edes kuinka voit tulla tuntemaan? Toivon siunaustaan! >>>
Joo koko n, 2000 vuotinen Krisrinuskon historia kertoo Jeesus Nasaretilaisesta , kyllä hänestä riittävästi tietoa on olemassa, - tuhat ja yksi
Kuinka voisin kirjoitti:
osoittaa sinulle koko Raamatun sanoman, jos et tahdo tuntea ja tunnustaa Israelin Pyhää Herraa Jeesusta? Parannus alkaa suhteestasi Herraan!
Ja taas olet erehtynyt !
>>> ,osoittaa sinulle koko Raamatun sanoman, jos et tahdo tuntea ja tunnustaa Israelin Pyhää Herraa Jeesusta? Parannus alkaa suhteestasi Herraan! >>>
Et tunne Raamattuasi.
Väärin käsitys on ; päässyt sinun ajatuksiisi ,- "Isrelin Pyhä " on juutalaisten Jumala.
Jeesus Nasaretilainen on oikeasti aivan eri asia.
Lisäksi kok "parannus" sana on kärsinyt , - kaikkien kansalaisten silmissä täydellisen katasroofin , koska Jeesus uskoisetkin syyllistyvät kaikkiin niihin tekoihin joihin ihmiset yleensäkkin syyllistyvät ja kristinuskon suuri fraasi on
parannuksenteko ja parempi elämä Jeesukseen uskoen.
Raamatun tuntemuksesta sen verran jotta BAABEL U.t, kirjoituksissa tarkoittaa ROOMAA , eikä uskovien mielissä liikkuvia harhakäsityksiä.
- erttkl
Kommentin kirjoittajan tyylistä voi huomata, että se on epäuskoisen kommentti! Kristityt eivät kirjoita tuolla tavoin!
- tuhat ja yksi
>>> Kommentin kirjoittajan tyylistä voi huomata, että se on epäuskoisen kommentti! Kristityt eivät kirjoita tuolla tavoin! >>>
Älä yritä johdatella pois aiheesta , kiinnittämällä huomiotasi sivuseikkoihin.
Kirjoita vaikka siitä ,- Mitä Johannes näki uskoi ja kirjoitti jne,
Vaikkapa Vähän-Aasian seurakunnista ,- koska Johannes kirjoitti mitä nyt on kohdassa niistä niin ne olivat niitä seurakuntia siellä ,Efesos,Smyrna,Pergamo,Tytartira,Sardes,Filadelfia ja Laodikea.
Eikä Kristinuskon valheen mukaan niin kuin ne esitetään ja verrataan kristinuskon historiaan ja mm, tuollainen harha on Marrion Billy Branham olisi yksi niistä !
- tuhat ja yksi
Raotetaan nyt peitettä kunnolla !
William Marrion Branham ( hän joka kuoli auto-onnettomuudessa)
On tuon harhaopin mukaan seurakuntaopin viimeine ja samalla lopun ajan enkeli Laodikean enkeli.
- Suuri osa Helluntaiharhasta liikkuu myöskin hänen aikaansaannolksissaan,
tuo harha on kulovalkean tavoin levinnyt maailmaan , sitäpä samaa ovat levittäneet Hal Linday ja Wilkkerssonin sukukin.
- Helluntailiikkeen ja sen tyyppisten muiden haarautumien harhan historiallinen peite on niin lyhyt ,jotta sen jokainen voi selvittää itselleen jos vai vähänkin viitsii tosi asioista ottaa selvää. - tuhat ja yksi
Koska Hal Lindsy on saanut myytyä , eksytysoppaitaan tänne Suomeenkin mainitsen hänen tulkitansa virhellisyydet;
mm, Danielin kirjan, Ilmestyskirjan tulkinnassa hänen sanomallaa ei ole päätä ei häntää,
- Ei Obaman antikristuksena olemisena,
- Ei euroopan unionin kymmen valtioliittona Ilmestyskirjaan vedoten.
- Sekä Harmagedonin taistelu kuvaukset ovat täysin hanuritavaraa hänen kirjallisuudessaan.
- Helluntai herätykseen kuuluvien silmille on heitetty rätti sen lisäksi ,kun Ilmestyskirjan sanoman päällä se jo entuudestaan on ja tuo rätti on Ameriikasta tuodut harhat ja eksytysoppaat.
- Entä Adventismi , - noH heillähän on se William Millerin pettymys vuosilta 1843- 1844. jonka rätin on tiukkaaakin tiukemmin sitonut uskovien silmille Ellen G, White.
- Ja jatkoa siihen ovat haarautumansa kautta selitelleet Raamatun tutkijat jotka tunnemme Jehovan todistajina.
- Kotoisemmat hourijamme ovat ;
Martti Lutherin oppiin ja sen useisiin haarautmiin vannoutuneet ja sitten Katolisen Rooman kirkon perintö, heillä on ns, vanhoillisempaan ja vanhempaan uskonkäsitykseen pitäytyvät selitykset ja laimenneet "juuri nyt" tapahtuvien asioitten odotukset.
Siispä Ilmestyskirjan sanoman yllä on peite ja riepu estää uskovien näkemisen sen vaikka peitekkin heidän läsnäollessaan poistettaisiin.
Siispä kysynkin mitä nuo seitsemän seurakuntaa oikeasti olivat ?- pakko nimimerkki
> Siispä kysynkin mitä nuo seitsemän seurakuntaa oikeasti olivat ?
Onhan ne selvästi kerrottu. Myös vertauskuvan selitykset kerrottu. Tarkoitatko kysymyksellä onko niillä minkälaista merkitystä nykyseurakunnille? - tuhat ja yksi
pakko nimimerkki kirjoitti:
> Siispä kysynkin mitä nuo seitsemän seurakuntaa oikeasti olivat ?
Onhan ne selvästi kerrottu. Myös vertauskuvan selitykset kerrottu. Tarkoitatko kysymyksellä onko niillä minkälaista merkitystä nykyseurakunnille?Oikeastaanhan en kysynyt , - ( Ja muutenkin kaikki täällä uskovat eivätiedä ja eivät myöskään kysy, koska tietävät omastamielestään parhaiten.)
Joten vastaankin heti ;
Joh.Ilm, kertoo vain seitsemästä Vähän -Aasian seurakunnasta
ei ole ei tuu seurakuntaopista mitään , ei minkäänlaista merkitystä nykyaikaan ulottuvaa ennustusta ole Ilmestyskirjassa , sen halusin sanoa. - Miten tuohon
tuhat ja yksi kirjoitti:
Oikeastaanhan en kysynyt , - ( Ja muutenkin kaikki täällä uskovat eivätiedä ja eivät myöskään kysy, koska tietävät omastamielestään parhaiten.)
Joten vastaankin heti ;
ei ole ei tuu seurakuntaopista mitään , ei minkäänlaista merkitystä nykyaikaan ulottuvaa ennustusta ole Ilmestyskirjassa , sen halusin sanoa.vastaukseen olet päätynyt? Ihan omasta päästäsikö?
- Vapis33
tuhat ja yksi kirjoitti:
Oikeastaanhan en kysynyt , - ( Ja muutenkin kaikki täällä uskovat eivätiedä ja eivät myöskään kysy, koska tietävät omastamielestään parhaiten.)
Joten vastaankin heti ;
ei ole ei tuu seurakuntaopista mitään , ei minkäänlaista merkitystä nykyaikaan ulottuvaa ennustusta ole Ilmestyskirjassa , sen halusin sanoa.kun tarpeeksi paljon ihmisiä uskoo, niin se tapahtuu - ja vastaanväittäjät ristiinnaulitaaa, eli ihmiskunta luo itse oman tulevaisuuden
ihmisjoukko luo kollektiivisen hengen...
uskon, että se kertoo tulevasta, jotka eivät ole yhtä, niin ne ristiinnaulitaan
paskanpuhujat poltetaan helvetissä
- Ex-Gay
Henkilökohtaisesti olen Jumalan armossa saanut alkaa tuohon peitteen poistamiseen.
Blogissani lisää suuresta ihmeestä:
mootsartti.blogspot.com - tuhat ja yksi
No ehei sentään , - on tarvinnut hakeatietoa ja tutkiskella asioita.
Katso sinäkin kuinka mahtava harha on ollut tuo William Marrion Branhamin harha Laodikean viimmeisenajan seurakunnan sanansaattaja !
On käynyt mm, Suomessakin ja kansa oli päättäjiä myöten tolaltaan , kuin nykyään velkakriisissä.
Billy Branham on myös ollut valtaisa harhauskomuksen levittäjä. - vapis33
Mikä on harhaus-uskontoa?
Eihän sellaista olekkaan...
Jos väittää, että joku on harhaus-uskomusta, niin voi väittää, että ihmisellä ei ole tunteita.
Oletko joku robotti, joka trollaa paskaa päivät pitkät pelkästään ponkittääkseen omaa olematonta egoa?
Ihmiskunnalla on kellektiivinen henki, joka ilmaisee itseään raamatun kirjoissa. Se kertoo Jumalasta ja ilmestyskirja kertoo tulevaisuudesta. - tuhat ja yksi
>>> Mikä on harhaus-uskontoa? >>>
Jos on kollektiivinen henki, niin silloin harhaus-uskomus on matkan kohde jossa ihmiskunta saa todeta eri uskontojen erehtymisen täydellisyyden.
Kollektiivinen henki ohjaa Arabimaissa kansaa yksinvaltiaita vastaan, EU maissa kansaa EU politiikkaa vastaan,- kollektiivinen henki ei esiinny pienenjoukon omien etujensa takaamisen turvaamassa ajatusmallissa.
Kollektiivinen henki ohjaa suurien kansanjoukkojen valveutumiseen , pois uskontokeskeisestä pienen joukon hallinassa olevan uskontokoneiston määräysvallasta.
Raamatun kirjat on syntynyt pienen joukon uskontoharhoihin uskovien ihmisten kirjoittamana ,
Ilmestyskirja näyttää syntyneen yhden ihmisen uskon pohjalta syntyneenä tulkintana oman aikansa uskonnollisen elämän muovaamana kuvana , hänen uskossaa kuinka asiat hänen mielestään olivat.
Kollektiivisen hengen luomisessa ei ole väliä kuka on, onko tunneihminen vai ei,trolli vai robotti ja suuri vai pieni ego, Ei miään sellaista - ei ole väliä minkälainen ihminen on vaan on väliä mitä sanoo ja miten toimii, - onko valmis uhrautumaan kaikkien puolesta valehtelijoita vastaan.
Valheen avulla kollektiivinen henki tukahdutetaan ja ihmiset saadaan omiaetuja ajamaan pienilläkin palkkioilla ja etuuksilla.
Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ajattelen sinua nyt
Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu343169- 1362495
Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin
Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti172334Yritys Kannus
Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett151923- 161406
Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis731327- 1061314
Syrjintäskandaali Lieksan kaupungin johdossa
Ylen valpas toimittaja kirjoittaa: Lieksan kaupunki kieltäytyi hyväksymästä Vihreiden venäläistaustaista ehdokasta Lieks1511019- 931017
Kuin sonnilauma
Taas on Virkatiellä kova meteli keskellä päivää. Ei siinä kyllä toisia asukkaita yhtään ajatella. Tullaan yhden asuntoon21959