Onko enkeli lintu vai nisäkäs?

Luova

Enkelit kuvataan usein siivekkäinä ja ihmismäisinä. Ei siis ihme, että niiden luokittelu ei ole aivan yksioikoista. Enkeleistä tutkijalta kysyy Oona ja enkelitutkimuksen saralla kunnostautunut Olli Seppälä vastaa:
http://www.eluova.fi/index.php?id=1247

17

304

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • DivineLight

      En tutkinut linkkiäsi, mutta voinen kertoa sinulle että, enkelit eivät ole lintuja eivätkä nisäkkäitä.

      Enkelit ovat valo-olentoja, joilla ei ole fyysistä ruumista.

      • siivet on kyllä

        Raamatussa joka on erehtymätöntä Jumalan sanaa puhutaan aivan selvästi siivekkäistä enkelistä (kerubit ja serafit), niin että äläpäs pilkkaa Herran sanaa... ;-)


      • o674ityv
        siivet on kyllä kirjoitti:

        Raamatussa joka on erehtymätöntä Jumalan sanaa puhutaan aivan selvästi siivekkäistä enkelistä (kerubit ja serafit), niin että äläpäs pilkkaa Herran sanaa... ;-)

        Kerubit ja serafit eivät minusta ole enkeleitä. He ovat Kerubeja ja serafeja.
        Enkeleitä ovat enkelit ja arkkienkelit ja heille Jumala voi halutessaan antaa siivet, mutta yleensä heillä ei ole siipiä.
        Kerubit,serafit, valtaistuimet, hallitukset ja kaikki muut taivasolennot, jotka Raamatussa mainitaan eivät ole enkeleitä, vaikka ne luokitellaankin enkelihierarkiaan joissakin määritelmissä.

        DivineLight on aivan oikeassa... enkelit eivät ole lintuja, eivätkä nisäkkäitä. Ne ovat aineettomia henkiolentoja. Jos ne pitäisi luokitella, olisi keksittävä aivan uusi luokka, lahko, heimo, suku ja laji, mutta se olisi täysin tarpeetonta.

        Kaikenlisäksi, enkelit saavat erilaisen olomuodon tullessaan maan päälle, kuin mikä niillä on taivaassa. Kerubit ja serafit eivät tule ikinä tänne, sillä heidät on luotu olemaan aina Jumalan valtaistuimen äärellä palvomassa Häntä.


      • vyti476o
        o674ityv kirjoitti:

        Kerubit ja serafit eivät minusta ole enkeleitä. He ovat Kerubeja ja serafeja.
        Enkeleitä ovat enkelit ja arkkienkelit ja heille Jumala voi halutessaan antaa siivet, mutta yleensä heillä ei ole siipiä.
        Kerubit,serafit, valtaistuimet, hallitukset ja kaikki muut taivasolennot, jotka Raamatussa mainitaan eivät ole enkeleitä, vaikka ne luokitellaankin enkelihierarkiaan joissakin määritelmissä.

        DivineLight on aivan oikeassa... enkelit eivät ole lintuja, eivätkä nisäkkäitä. Ne ovat aineettomia henkiolentoja. Jos ne pitäisi luokitella, olisi keksittävä aivan uusi luokka, lahko, heimo, suku ja laji, mutta se olisi täysin tarpeetonta.

        Kaikenlisäksi, enkelit saavat erilaisen olomuodon tullessaan maan päälle, kuin mikä niillä on taivaassa. Kerubit ja serafit eivät tule ikinä tänne, sillä heidät on luotu olemaan aina Jumalan valtaistuimen äärellä palvomassa Häntä.

        Enkelit eivät ole lintuja eivätkä nisäkkäitä vaan mielikuvitusolentoja. Niitä tapaa yleensä uskovaisen ihmisen pään sisästä pyörimästä.


    • kmrnjfnbwavg5t45

      Enkeleillä ei ole siipiä ja ne on ihan ihmisen näkösiä jos niitä on olemassa. siivet ruvettiin maalaamaan niille jotta ne erotettaisiin ihmisistä

    • kokija

      Sisällämme on enkeleitä.

    • fynn

      Omat vaatimattomat kokemukseni enkeleistä (joita en julkisesti hirveästi halua repostella hourulan pelossa) on, että niitä on kahta "lajia" ja yksilöinä ne poikkeavat toisistaan kokopaljon enemmän kuin ihmiset toisistaan. Kahta lajia siinämielessä, että toiset ovat kirkkauden ja rakkauden maasta, toiset sitten eivät.

      Itse olen nähnyt kumpiakin silmilläni, kun ne ovat olleet "fyysisiä", tyylin että morjens, on tiistai ja klo 11:35 ja sinä siinä et kuulu tähän maailmaan, ja itse voisin miettiä, olisiko aika aloittaa joku tasaava lääkitys, mutta useinmiten "näen/koen" heitä just kun olen heräämässä tai äkillisesti yöllä havahtuessani hereille. ÖÖh, viellä omituisempaa kuin on lukea tämä kirjoitukseni, on kirjoittaa se. Olen enemmä tälläinen jalat maassa turpeenpuskija. Ai niin, joskus näen jotain omituista unessa ja ööh, koen ..lentäväni? Niin. Ja kerran avasin sellaisella "humisella "tripillä" silmäni..tupota, kannatti. Maisema oli kaunis. Jäi hyvä fiilis pitkäksi aikaa.

      Jos noi enkelit kiinnostaa, niin mä lähtisin penkomaan aihetta vasta, kun oma pelastuskysymys on varmasti hanskassa. Ison Jiin luokse ekana.

    • Luulis melkein enkeliks

      Vaik onki velmu,älykäs ja luova,on riku k. Myös reppana raiskaaja

    • jk

      enkeli onnlintu

    • Väärin, enkelin on kala.

    • Iteasti

      En ole ennen uskonut enkeleihin, mutta nyt on pakko, koska viime viikonloppuna vironlaivalla sain "enkelin" hyttiini ja saman peiton alle. "Enkelilläni" oli vaalea kihara tukka ja kun riisuin hänet alastomaksi, niin huomasin, ettei enkelilläni ollut minkäänlaista karvoitusta pimpissä, vaikka hän oli jo 18 vuotias, mutta klitta ja häppärit olivat aivan kuin kaikilla muillakin tytöillä . Sinä yönä enkelini käytti minua taivaassa useaan otteeseen. Hän tulee (lentää) minun luokseni ensi viikonloppuna. Vaikka olen ateisti, niin kyllä "taivaassa" on mukava käydä kääntymässä silloin tällöin.

    • muuan mies

      Miksi enkelillä on siivet, ja mihin se niitä tarvitsee, jos se kerran henkimaailman olento niin se ei tarvitse siipiä
      ON jo alunalkaen mielikuvissa ajattelemaan enkelit siivellisiksi
      ulkopuolisiksi olennoiksi
      Enkelit eivät kuitenkaan ole näkijästä erillisiä olentoja, vaan piilotajunnasta ilmestyviä kun ihminen on herkässä henkisessä tilassa

    • 'Enkeli' suomeksi...

      Enkeleillä on sininen univormu ja oranssit työntökärryt, eikä ne aina kanna iloviestejä: kaikenlaiset lähetykset kulkee enkeleiden mukana. Ei sade, ei lumi, ei räntä, ei helle, ei tuuli eikä myrsky estä niitä kulkemasta. Yleislakko toimii kyllä.

    • sssssssff

      Enkeli ei ole lintu eikä nisäkäs. Enkeli on hyönteinen.

    • Enkelit:

      Enkeli n. 5metrinen ihmisen näköinen lihaksikas olento, joka kantaa mukanaan palavaa miekkaa. Enkelin valkoiset siivet ovat usein vereen tahritut, sillä enkelit
      joutuvat usein taisteluihin demoneiden kanssa.

      Enkeli on sotilas, massiivinen tuhoaja joka saa voimansa pyhästä valosta ja vihollistensa tappamisesta.

      • 357ysnfnc

        Ei ole ihme että et halua tai uskalla kohdata omaa enkeliäsi, joka uskomuksestasi huolimatta kulkee rinnallasi jokaisena hetkenä ja on valmis auttamaan heti kun pyydät.


      • MasterOfHideAndSeek
        357ysnfnc kirjoitti:

        Ei ole ihme että et halua tai uskalla kohdata omaa enkeliäsi, joka uskomuksestasi huolimatta kulkee rinnallasi jokaisena hetkenä ja on valmis auttamaan heti kun pyydät.

        Haluan kyllä, mutta eipä tuota ole näkynyt missään.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Terveystalo paljasti yksityisen sairaanhoidon empatia puutteet

      Yksityisellä puolella raha ratkaisee, jos ei ole rahaa potilas ei saa empatiaa eikä siten apuakaan: Poliisi teki rikosi
      Maailman menoa
      137
      1380
    2. Ehdin aamulla

      ajattelemaan sinua. Olit ensimmäisenä mielessäni. Avasin silmäni tähän uneen, jota elämäksi kutsutaan. Kuuntelin lintuje
      Ikävä
      139
      1205
    3. Puhuuko Orpo niin totta kuin osaa?

      Vai osaisiko "en muuta keksinyt" -Orpo edes vähän paremmin puhua totta? https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f8d5241f-
      Maailman menoa
      163
      872
    4. Mä todella toivon että

      Sulla on nyt kaikki hyvin sun elämässä, olet sisukas nainen sen näki jo ensimmäisestä hetkestä.
      Ikävä
      26
      866
    5. Katselimme pitkään ja se merkitsi minulle paljon

      Sinulle se ei merkannut näköjään mitään.
      Ikävä
      41
      746
    6. Olen ollut pois täältä neljä kuukautta

      Neljä kuukautta sitten olin tosiaan psykoottinen, ja jouduinkin osastolle hoidettavaksi kahdeksi kuukaudeksi. Ystävyys-
      Ikävä
      152
      746
    7. Laita viestiä?

      Sitten kun on sinulle hyvä hetki, minä odotan. Jotain jäi kesken ja haluan viedä sen loppuun 😘
      Ikävä
      48
      738
    8. Naiselle kysymys

      Oletko rakastunut minuun?
      Ikävä
      54
      733
    9. Ymmärräthän, että sun katkeruus ajaa mut pois

      Sä olet niin itseriittoinen, ettet edes tajua mitä myrkkyä suollat ympärillesi. Olet harhaisessa päässäsi kuvittellut et
      Ikävä
      28
      604
    10. Sun pitää mies unohtaa

      Minut jo. Tiedän että se on sulle tosi hankalaa. Mut sun pitää unohtaa mut jo. Älä kirjoita mulle tänne viestejä enää.
      Ikävä
      37
      585
    Aihe