Olen perustamassa yritystä mutta luottotiedoissani on vielä 2v merkintä. Miten käy työnantajamaksujen? Saanko pakolliset vakuutukset itselleni ja työntekijöilleni?Kuinka vaikea on löytää toimistotila tämän vuoksi?
Kiitos jo etukäteen.
Luottotiedoton yrittäjä
25
8511
Vastaukset
- 16
Käteisellä kaikki onnistuu. Kaikki käsi ojossa rahaa vaatimassa mutta kun maksat käteisellä niin no problem.
- yyyyrittäjäkö?
miten voin käteisellä maksaa työnantajamaksut etukäteen.. en mitenkään.. enkä vakuutuksiakaan koska ne muuttuu montako työntekijää on. Tarkoitus olisi palkata toinen määräaikaseksi tarvittaessa ja toinen vakituisesti.. ja miten voin yel maksut maksaa 35 vuodelle.. ???
- Sonic Empire
YEL ei ota kantaa siihen, että onko sinulla luottotiedot kunnossa tai ei. Sama asia TyEL-vakuutuksessa. Näistä ei siis huolta.
Mitä tarkoitat tuolla "ja miten voin YEL maksut maksaa 35 vuodelle"?- Tilat ja ennakot
> Mitä tarkoitat tuolla "ja miten voin YEL maksut maksaa 35 vuodelle"?
Tuskin kysyjä itsekään tietää mitä tarkoitti. Pakolliset omat YEL:it ja palkollisten SOTU-maksut ym. saa kyllä makseltua jos vaan käteistä rahaa pyydettäessä on esittää.
Työntekijöiden tapaturmavakuutus on ensimmäinen puhtaasti avoimilta markkinoilta ostettava pakollinen vakuutus. Sen saamisessa voisi olla luottotiedottomalla ongelmia. Tai sitten sekin asia luonnistuu neuvottelemalla.
Mutta kunhan kyselijä ensin hommaa vaikka sen liiketilansa. Luottohäiriöistä karsastetaan sielläkin. Tosin ainakin isokokoisia toimistotiloja on miljoona m2 vapaana PK-alueella. Että sikäli ostajaa ei heti heitetä pers-niskaotteella ovesta ulos, jos kykenee 3..4 kk ennakkovuokran maksamaan.
Pienemmät, 50m2 - 100 m2 toimistotilat ainakin Pääkaupunkiseudulla ovat kysyttyjä ja menevät yleensä aika helposti muutenkin vuokrakaupaksi, että siellä puolella voi olla tiukempaakin.
- ap3999393
Heipä Hei
Eli tarkoitin pakollisilla maksuilla johon sisältyy pakolliset vakuutusmaksut itsestä ja työntekijöistä.
Tarkoitin että 35v on eläkeikään niin eihän tuota yel maksua tarvi maksaa kerralla koko vakuutuskautta eli 35 vuotta.
Käteistä rahaa vakuutuskonttoriin? Tuota tuota.. siis pitääkö maksaa etukäteen maksut toistaiseksi voimassa olevasta työntekijästä? Liikennevakuutuksen olen kyllä maksanut vuodeksi etukäteen kerralla mutta tuohan ei muutu jos et sitten myy autoa jne..
Takuuvuokraan on rahaa esim. 4 kk. Katselin toimistotilan vuokria niin jos tuon kertaa neljällä niin onnistuu, nou hätä. Mutta eniten minua mietityttää nuo pakolliset vakuutukset ja maksut.. - Näinonjämpti
Jos perustat osakeyhtiön niin omat maksuhäiriöt eivät vaikuta kuin rahoituksen saantiin jos joudut itse takaamaan. Vakuutusyhtiöt katsovat oy:n luottotietoja.
- Anonyymi
Vaikuttaa jos itse olet päämiehenä yrityksessä.
- Sonic Empire
YEL-vakuutusta ei makseta etukäteen, varsinkaan käteisellä. Laskut tulevat haluamallasi tavalla ja maksun suuruus riippuu työtulostasi.
- yrittäjäksi???
Kaunis kiitos tiedosta. Josko tässä sitten perustaa yhtiön Suomen puolelle, mietin jo Viron valmista yritystä koska siinä sitten joskus tulevina vuosina saa edullisemmin nostettua voittoa (siihen sitä pitää pyrkiä :)) ja pankkitili on valmiiksi auki.
Jostain palstalta luin myös siitä että luottotiedoton ei saisi yritykselle tiliä auki Suomessa? Onko teillä tietoa pitääkö paikkaansa? ja plussana vielä luottotiedot olisi Virossa puhtaat eli ei olisi samoja ongelmia kuin Suomessa. Toki ongelmanhan tekee sen että tarkoitus on perustaa palvelua tuottava yritys eli työ tehtäisiin Suomessa. Lainaa en tarvi mutta toimiston tarvin ja hirvittää ihan tilaa lähteä nyt vuokraamaan jos ne heti tyssää siihen että hei täällä on merkintä, ei onnistu. Osakeyhtiötä mietinkin, koska tarkoitus on laajentaa tulevina vuosina jos kaikki menee nappiin :)
Omasta takaa on kaikki ja käteisellä saan ostettua mitä tarvin lisäksi siis materiaalit.
Tietysti jos jollakin on kokemusta Viroon perustetusta yrityksestä niin ottaisin vastaan mielellään tietoa vastaan.
Into on kova lähteä kokeilemaan siipiä yrittäjänä kun velat on maksettu vaikka merkintä onkin. - velkavankisyystä
Minuakin kiinnostaisi nämä seikat koska olen täysin luottotiedoton Suomessa ja velkajärjestelyn piirissä mutta en 0 ohjelmalla vaan maksaisin totta kai lisää jos pystyisi yrityksen perustamaan esim. Viroon ja tekemään työtä Suomessa. Verovelkoja on vain Suomeen niin voinko olla edes toinen omistaja ja yritys pääsisi verotuksen ja vakuutuksen piiriin Suomessa kuitenkin?
- henkka1966
Katohan vain, tätä tietoa minäkin oon ettinyt. Kertokaahan kokemuksista
- .......
Teidän jotka olette luottotietonne sössineet, on parempi pysyä poissa yritysmaailmasta, kun ette osaa kuitenkaan raha-asioitanne hoitaa, muuten taas jotku jää odottamaan saamisiaan teiltä. Yritysten välinen toiminta perustuu luottamukseen, lisää mätiä toimijoita ei kaivata pilaamaan toimintaa. Osaamattomuus ja vastuuttomuus hoitaa raha-asioitaan näkyy jo lapsena ja harvemmin se muuttuu paremmaksi, se on enemmänkin luonnekysymys, selitellä voi, mutta se on totuus.
- Anonyymi
....... kirjoitti:
Teidän jotka olette luottotietonne sössineet, on parempi pysyä poissa yritysmaailmasta, kun ette osaa kuitenkaan raha-asioitanne hoitaa, muuten taas jotku jää odottamaan saamisiaan teiltä. Yritysten välinen toiminta perustuu luottamukseen, lisää mätiä toimijoita ei kaivata pilaamaan toimintaa. Osaamattomuus ja vastuuttomuus hoitaa raha-asioitaan näkyy jo lapsena ja harvemmin se muuttuu paremmaksi, se on enemmänkin luonnekysymys, selitellä voi, mutta se on totuus.
No aika tuomitsevaa tuomits kaikki luottotiedottomat ikuisesti huonoiksi rahan käyttäjiksi johin on synnyttty!
Häpeisit.
Kyllä ihmisillä on erilaisia elämäntilanteita, ja voi olla että ei kaikki ole oppineet kotoa raha asioita.
Se ei tarkoita elin iköistä leimaa otsaan.
Vaan koska et oppinut kotona soittamaan lapsena pienoa, tarkoittaako se sitä että se on vain luonne kysymys, ja täysin menetetty mahdollisuus kun ei lapsena opittu. Tai vaan puuttuu se geneettinen lahjakkuus/luonne että turha enää vanhoilla päivillä yrittää mitään uutta!
Pistää kyllä sapettaan tollanen ajatus maailma.
Se että ihminen haluaa uudestaan yrittää ja nimen omaan laittaa elämäänsä kuntoon, eikö se olisi jo kannustuksen arvoinen asia? Jos vaik tsempattais toisiamme lannistamisen sijasta? - Anonyymi
....... kirjoitti:
Vähä-älyinen ja kokematon kusipää. Tommosia nakkareilla vedetään nenään yleensä kuulemma...jotain kunnioitusta kannattaa harkita kun luokittelet ihmisiä.
- edewdwedwedwe
Luottotiedot eivät vaikuta mitenkään yrityksen perustamiseen, tai pakollisiin henkilöstöstä aiheutuviin kjustannuksiin. Luottotiedoton on täysin yrittäjäkelpoinen.
Jos on verovelkaa, et saa EPR, ainakaan jos et sovi veloista, mutta tuotakaan ei tarvitse jos et myy työtä vaan tuotetta.
Luottotiedottomuus vaikeuttaa osakeyhtiölle pankkitilin saamista, mutta tähän on muutama kikka olemassa. Mene pieneen pankkiin, pienelle paikkakunnalle, tai osta joltakin pöytälaatikkoyritys joka ei ole toiminut. Niissä tili mukana.
Vuokratilan saa kyllä, ainakin jos löydät tilan yksityiseltä vuokraajalta, tai jos on muukin, niin kerrot suoraan että tiedot ovat kuralla, ja tilaa tarvis saaha. 4kk vakuusmaksu ja ekan kuun vuokra etukäteen auttaa asiaa.
Viro on yksi vaihtoehto jos haluat tehdä verosuunnittelua, mutta jos virolaisen yhtiön toiminta on Suomessa, verotus tapahtuu Suomessa ja Suomen lakien mukaan, kotimaasta viis. Ja vaikka olisi tila Virossa mutta operatiivinen johto on Suomessa (sinä), niin Suomen lakien mukaan maksat. Jos toiminta / kauppa tapahtuu vain netissä, on helppo kikkailla ulkomaille, ja Viro ei ola tällöin paras vaihtoehto, joskin helpoin kun on tuossa vieressä.
Jos joku luottotiedoton kaipaa Turun suunnalta tilaa, niin tiedän paikan mistä saa 3-6kk vakuusmaksulla. Siellä lähinnä toimistotilaa laitakaupungilta.- ap54656546
Oulun suunnalta etsin joten Turku on liian pitkän matkan päässä. Nimenomaan palvelua myyn ja samalla myös tuotteita. Verovelkaa ei ole.
- fsdgfshrd4
Kokeilkaa
Kiinalainen juttu: Tämä on aika merkillistä, mutta
kannattaa kokeilla, jos on uhrata 3 minuuttia aikaa.
Lohikäärmeen vuosi, joka toivottaa sinulle menestystä
ja onnea!
NOUDATA TARKASTI SÄÄNTÖJA - JOS FUSKAAT, TÄMÄ EI TOIMI
JA TOIVOT ETTÄ ET OLISI KOSKAAN TEHNYT SITÄ!!!
Vain 3 minuuttia ja tulet
hämmästymään! Henkilö, joka lähetti minulle tämän
kertoi,että hänen
toiveensa toteutui jo 10 minuutin kuluttua. MUTTA ÄLÄ
FUSKAA!!!
Älä lue etukäteen, noudata vain sääntöjä järjestyksessä.
Ota esille kynä ja paperia:
Kun sinua pyydetään valitsemaan nimi,
valitse sellaisten henkilöiden nimiä, jota oikeasti tunnet
ja laita mitä tulee ensimmäisenä mieleen!
1. Kirjoita ensin numerot 1-11 allekkain.
2. Kirjoita numeroiden 1 ja 2 viereen ihan mitkä
tahansa luvut mitä päähän pälkähtää.
3. Kirjoita numeroiden 3 ja 7 viereen kahden
vastakkaisen sukupuolen henkilön nimeä.
4. Kirjoita numeroiden 4, 5 ja 6 viereen kenen tahansa
nimet(esim.ystävät, perhe jne.).
5. Kirjoita neljän musiikkikappaleen nimet numeroiden
8, 9,10 ja 11viereen.
6. Ja nyt, toivo jotain.
Tulokset tulossa!
Tässä avain tähän kaikkeen:
1. Sinun pitää kertoa tästä viestistä niin monelle
henkilölle kuin kohdassa 2 lukee.
2. Henkilö, jonka nimi on kohdassa 3, on se jota
rakastat.
3. Henkilö, jonka nimi on kohdassa 7 on joku josta
pidät kovasti mutta et
oikein ota hänestä selvää
4. Se kenestä välität eniten on kohdassa 4.
5. Henkilö, jonka nimi on kohdassa 5 tuntee sinut
erittäin hyvin.
6. Henkilö, jonka nimi on kohdassa! 6 tuo sinulle
onnea.
7. Kohdan 8 melodia kuuluu yhteen kohdan 3 henkilön
kanssa.
8. Kohdan 9 melodia taas on henkilölle kohdassa 7.
9. Melodia kohdassa 10 kertoo luonteestasi ja
ajatuksistasi.
10. Ja kohdan 11 melodia on se joka kertoo asenteestasi
elämään.
Lähetä tämä viesti eteenpäin 10 henkilölle tunnin
kuluessa siitä, kun
olet sen itse lukenut. Silloin toiveesi toteutuu. Ellet
lähetä käy päinvastoin kuin mitä toivoit.
Erittäin merkillistä,
mutta se tuntuu
toimivan!!! - tiedoton54564546546
Kertokaa miten tuo viron valmisyritys käytännössä suomessa toimii jos on suomessa luottotiedoton. Ei mullakaan ole velkaa enää mutta merkintä on reilun vuoden. Hankaloittaa ainakin toiminimenä toimimista ja osakeyhtiön jäsenenäkin katsotaan osakkaiden luottotiedot ja siihen tyssää liiketilan vuokraus. Miten virolaisen yhtiön kanssa suomalaiset liiketilavälitysfirmat toimivat?
- luottotappioton
Luottotiedoton? Tarkoititko luottokelvoton?
Henkilö, jolla on luottokielto rahoituslaitoksissa, ei saa velkaa, koska ei ole vakuuksia. Sille nyt ei voi mitään, jos on itse omat asiansa sotkenut sille mallille. Antaisitko itse velkaa kaverille, joka ei aiemminkaan ole velkojansa takaisin maksanut? - tiedoton656565655459
Totta kai antaisin jos tieto/merkintä on että on vapaaehtoisesti maksanut velkansa pois. Itse velkaannuin takauksen vuoksi joten en ole sotkenut asioitani milläänlailla.
Ja en ole lainaa hakemassa jos sen verran oppisit lukemaan ennen ku moralisoit muita vaan yritystä perustamassa. Lainaile sinä vain toisten rahoja kun olen luottokelvollinen, minä en tarvitse lainaa.- tiedotontaidotonjtn
Jopas käydään kuumana taas.Joo ei se kyllä lainasta puhunu siis tämä kaveri joka kyseli virolaisen yrityksen perustamisesta. On se kummaa hommaa ku ihmiset tunkee nokkansa paikkaan johon ei tarvis.Kysytään apua ja vastataan aiheen vierestä ja vielä väärin.Olen luottotiedoton mutta sain lainaa kun oli vakuudet siinä luottotappiottomalle tietoa. Tietenkää ulosoton kans pitä olla sujut. Luottotietojen menetys ei tarkoita vakuuksia vaan ongelmia lähinnä just mitä tämä kysyttiin eli liiketilojen vuokrauksen kanssa. Aina kannattaa kokeilla ei kysyjä tieltä eksy vaan ne eksyy jotka luulee reitin olevan selvä.
- erererfer
Turusta vuokraan ainakin toimistotilaa myös luottotiedottomille, mutta itse asiaan...
Viroyhtiöistä saat parhaan tiedon Googlettamalla. Itse ostin yhtiön viisi vuotta sitten Virosta.
Virolainen yhtiö mielletään Suomessa vielä pitkälti huijauksesi, ihan kuten vanhempi väki mieltää Venäjän Neuvostoliitoksi. Ja jos sinulla on virolainen yritys, et pääse pahemmin helpotuksista nauttimaan, jos sinulla liiketila suomessa. Tällöin Suomesta saamasi liikevaihto verotetaan Suomen lakien mukaan. Vain nettibisneksellä voit nauttia eduista, tai että toiminta on oikeesti Virossa.
Eli pysyttäydy vain Suomifirmassa, on mielipiteeni. - viroooonryitys
Mutta silloinhan on kaksinkertainen verotus. Minä oon käsittänyt asian näin että palkoista ja alv verot suomeen jos pyrität bisnestä suomessa ja myyntivoittojen nostosta vero viroon jos et vie rahaa ulkomaille eli nostat itsellesi esim. swedbankkiin voitot.. kertokaa vain jos olen väärässä?? Ei kait liikevaihdosta veroa makseta suomeen vaan se tässä se juju onkin että kaikki raha pysyy virossa ja palkkojen verot ja sivukulut sekä alv maksetaan vain tänne suomen hallitukselle joka jakaa ne takas etelämmäs eurooppaan ..
- jepsistäjä
Yli 30 000 euron edestä luottohäiriöitä yhteensä moneen paikkaan.
Oy,n perustaminen kaverin kans jolla firma on ym valmiina- pankki antoi 100 000 euroa lainaa ja nyt ollaan Oy:ssä jolloin ulosottomies ei pääse firman rahoihin käsiksi, näin helppoa se on ku osaa.- Anonyymi
Miten saitte yritykseen vakuutuksen ilman luottotietoja ?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
R.I.P Marko lämsä
Luin just netistä suru uutisen että tangokuningas Marko Lämsä On menehtynyt viikonloppuna Tampereella. Niin nuorikin vi624312Vappu terveiset kaivatullesi
otetaan vappu terveisiä vastaan tähän ketjuun kaivatullesi !!! 🍾🥂🎉🌻🔥🧡🧡1551813Tangokuningas Marko Lämsä, 47, on kuollut
Taas yksi melko nuori artisti lopetti lauleskelut lopullisesti. https://www.is.fi/viihde/art-2000011200979.html141523Puskaradio huutaa
Nuori tyttö oli laittanut päivityksen että pitämällä joku itsensäpaljastaja. Kuka tämä on? Varoittakaa lapsia !381287Miksi aina vain seksiä?
Kertokaas nyt mulle, että onko tämä joku normojen ihan oma juttu, että seksiä pitää pohtia joka välissä, siitä pitää jau1681073- 58919
- 78904
Martinalta vakava ulostulo
Seiska: Martinalta vakava ulostulo. Olipa raflaava otsikko mustalla pohjalla.168833Hei rakas A,
olinko silloin julma sinua kohtaan? Jos, niin anna anteeksi, yritin vain toimia oikein. Olen pahoillani, edelleenkin, en54821- 39791