Anne Frankin elämä

-Surullinen-

Oletteko katsoneet vasta tv:stä tulleen Anne Frankin elämä-elokuvan?
näkyi kaksi jaksoa ja näkyi keskiviikoisin.
jos joku katsonut sen niin oliko hyvä elokuva?
mä itskin sen jälkeen kun tuli toinen jakso.
kaikki seitsemän ihmistä kuoli ja yksi selviytyi.
Vi**u kun ottaa päähän ne natsit. ne sais tappaa.
annen pitäis olla vielä elossa.
itkettää vieläkin. kannattee lukee annen päiväkirja. se on kirjana kirjastossa.
vastatkaa tähän vain jos ootte katsonut sen!!

29

1267

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Barbo

      Mä katsoin myös ne molemmat jaksot. Todella kamalaa! Miten jotkut (natsit) voivat käyttäytyä noin muita ihmisiä kohtaan! En ymmärrä miten joitakin voi ärsyttää niin paljon juutalaiset, että pystyy kiduttamaan heitä. Uskomatonta. Elokuvaa katsoi vaan monttu auki, kun ei voinut uskoa. Ei mitään inhimiillisyyttä! Ärsyttää tuollainen.

      Olen yrittänyt vuosia sitten lukea Anne Frankin päiväkirjat, mutta minusta kirja oli aika tylsä lukea. Täytyy yrittää uudestaan näin vähän vanhempana. Mutta luin sen toisen kirjan, jonka pohjalta tuo elokuvakin taidettiin tehdä. Se oli minusta parempi. Loistavaa on se, että päiväkirja on julkaistu. Todella hienoa. Saa lukea, mitä se touhu on ollut.

      Elokuvan lopussa oli mielestäni hyvin sanottu, kun siinä luki "Tämä oli vain yksi tarina monista." (tai jotain). Hyvä, että meillä on yksikin tarina niistä ajoista ja koitoksista.

      Anne Frankin päiväkirjasta puuttuu muutamia tekstejä, kun Otto Frank ei antanut niitä julkaista. Nythän nekin on julkaistu, juuri siinä kirjassa mistä tämä elokuva perustuu. Sen on kirjoittanut, joku nainen, kuka ei mitenkään liity Frankeihin. On vain kiinnostunut ja haastatellut Frankien tuntevia ihmisiä esim. Miepiä ja Annen ystäviä.

    • Niuku

      Sulla ei ole mitään oikeutta mennä sanomaan, että natsit pitäis tappaa! Eihän se tekis susta yhtään parempaa kun ne. OLISIT samanlainen.

      Jos olet yhtään historiaan tutustunut Suomalaiset liittyivät saksan kanssa, ja olivat näin ollen myös natseja. Sua ei välttämättä olisi edes olemassa, jos sanot noin.
      (En ole mikään historian asiantuntija, joten jos jollakin on tarkennettavaa, tarkentakaa olkaat hyvät)

      Totta kai se mitä natsit tekivät oli väärin ja elokuva oli todella koskettava. Enkä voi millään ymmärtää esimerkiksi uusnatseja. Olisi mielenkiintoista tietää ovatko nämä henkilöt edes tutustuneet koko asiaan, ja mitkä ovat perusteet???????????

      Ja ajatella, että Hitler oli kristitty, ja ajatella, että kristinuskon nimeen on tehty jotain noin kamalaa. kaksinaismoraalista. VÄÄRIN!

      Mun verbaalinen ilmaisu ei ole kaikista selkeimpää mahdollista (katkonaista, ja vaikeatajuista; HUONOA) Tunteita ja ajatuksia on vaan niin älyttömän vaikea ilmaista, varsinkin, kun ei YMMÄRRÄ...

      • -Surullinen-

        Mä en ymmärrä ja mun mielestä se on väärin myös mitä natsit teki juutalaisille.
        mut en mä myöskään tiedä minkälaisia natsit on/oli.
        mut se elokuva on tehty varmaankin samoilla sekoilla kuin muutki elokuvat eli yrittävät olla todellisia.hakevat tietoa ja tekevät sen muutenkin oikeammaksi.
        Mikä on sun perustelu tähän??


      • Niuku
        -Surullinen- kirjoitti:

        Mä en ymmärrä ja mun mielestä se on väärin myös mitä natsit teki juutalaisille.
        mut en mä myöskään tiedä minkälaisia natsit on/oli.
        mut se elokuva on tehty varmaankin samoilla sekoilla kuin muutki elokuvat eli yrittävät olla todellisia.hakevat tietoa ja tekevät sen muutenkin oikeammaksi.
        Mikä on sun perustelu tähän??

        mun ensimmäinen viesti, jos luit ja ymmärsit sen siinä on perustelut.


      • -Surullinen-
        Niuku kirjoitti:

        mun ensimmäinen viesti, jos luit ja ymmärsit sen siinä on perustelut.

        joo ymmärsin sen jotenkin.


      • jauuuuuuuuuuuuuuu
        Niuku kirjoitti:

        mun ensimmäinen viesti, jos luit ja ymmärsit sen siinä on perustelut.

        mo


    • ihmettelijä

      Kerro, jos tiedät

      • Voi jeesus

        Joko sä yrität saada turhaa huomiota ja kaaosta aikaan, tai sitten olet täysi IDIOOTTI, KUSIPÄÄ, YLIMIELINEN PIKKU KAKARA, joka ei ole tuhlannut ajatustakaan koko tälle asialle, eikä osaa perustella mitään, koska ei tiedä mistään mitään! LUE ja OPI ARVOSTAMAAN HISTORIAA, sillä ilman sitä sua ei olisi olemassa. Seuraavaksi sun kaltainen ihminen varmaan sanoo:-Musta on ainaki kiva kun on sotii, ni on vähä jotai äksönii kato. ÄÄLIÖ sanon minä!


      • ihmettelijä
        Voi jeesus kirjoitti:

        Joko sä yrität saada turhaa huomiota ja kaaosta aikaan, tai sitten olet täysi IDIOOTTI, KUSIPÄÄ, YLIMIELINEN PIKKU KAKARA, joka ei ole tuhlannut ajatustakaan koko tälle asialle, eikä osaa perustella mitään, koska ei tiedä mistään mitään! LUE ja OPI ARVOSTAMAAN HISTORIAA, sillä ilman sitä sua ei olisi olemassa. Seuraavaksi sun kaltainen ihminen varmaan sanoo:-Musta on ainaki kiva kun on sotii, ni on vähä jotai äksönii kato. ÄÄLIÖ sanon minä!

        eli siis...


      • Voi jeesus
        ihmettelijä kirjoitti:

        eli siis...

        Ajattele vähän! Miten olis ne vähäiset ihmiset, jotka selvisi keskitysleireultä, ne joilla on vieläkin kädessään numero muistona. Miten olis ne tuhannet sukulaiset, ja ihmiset jotka rakasti niitä jotka kuoli tai tapettiin. Miten olis ne ´jotka menetti koko perheensä ja kaikki ystävänsä siinä taistelussa. Miten olis ne, jotka herää joka yö painajaisuneen, ja toivoo JOKA IKINEN yö, että olis kuollu perheensä mukana, eikä vaan osaa olla kiitollinen elämästä, koska menetti ihan kaiken; kodin, perheen, nuoruuden. Toiset menetti myös elämänhalun toiset koko elämän.

        Vastasinko kysymykseen?

        Enkä mä usko, että sä olet tyhmä, vaan mä uskon, että sä olet sulkenut silmät ja korvat ja elät omassa `täydellisessä` maailmassasi.

        Mä tiesin, että sä tulet vastaamaan mulle noin, koska sä et voi muuta. Mitä muuta katkera ihminen voi vastata?


      • Realisti
        Voi jeesus kirjoitti:

        Ajattele vähän! Miten olis ne vähäiset ihmiset, jotka selvisi keskitysleireultä, ne joilla on vieläkin kädessään numero muistona. Miten olis ne tuhannet sukulaiset, ja ihmiset jotka rakasti niitä jotka kuoli tai tapettiin. Miten olis ne ´jotka menetti koko perheensä ja kaikki ystävänsä siinä taistelussa. Miten olis ne, jotka herää joka yö painajaisuneen, ja toivoo JOKA IKINEN yö, että olis kuollu perheensä mukana, eikä vaan osaa olla kiitollinen elämästä, koska menetti ihan kaiken; kodin, perheen, nuoruuden. Toiset menetti myös elämänhalun toiset koko elämän.

        Vastasinko kysymykseen?

        Enkä mä usko, että sä olet tyhmä, vaan mä uskon, että sä olet sulkenut silmät ja korvat ja elät omassa `täydellisessä` maailmassasi.

        Mä tiesin, että sä tulet vastaamaan mulle noin, koska sä et voi muuta. Mitä muuta katkera ihminen voi vastata?

        kärventää palestiinalaisia samalla lailla, kuin Hitler aikanaan juutalaisia.

        Sympatiani ovat vähissä mitä tulee koko porukkaan.


      • Voi jeesus
        Realisti kirjoitti:

        kärventää palestiinalaisia samalla lailla, kuin Hitler aikanaan juutalaisia.

        Sympatiani ovat vähissä mitä tulee koko porukkaan.

        Miten niin juutalaiset? Onhan juutalaisia joka puolella maailmaa.

        Miten niin samalla tavalla?

        En ole ainakaan kuullut, että kaasukammioita ja keskitysleirejä olisi uudelleenrakennettu.

        Perustele!


      • Tytteliini

        juutalaiet ovat samanlaisia ihmisiä kuin mekin mutta niillä on eri uskonto kuin meillä.
        mitä jos esim.juutalaiset sanoo et:"Kristityt pitää tappaa tai niitä ei kaivata enään täällä"
        (mitä lie tarkoitit et niitä ei "kaivata")


    • mä18

      mä itkin siinä tokassa jaksossa koko ajan , aivan kauheaa, olin lukenu sen kirjan aikasemmin mut elokuvasta sai paremman käsityksen keskitysleirien kauheudesta...todella järkyttävä ja koskettava leffa, Anne Frankia näytellyt tyttö näytteli loistavasti!

      • sun

        mä oon lukenut kaikki Anneen liittyvät kirjat, päiväkirjat ja miepin kirjoittaman kirjan yms... ja muutenkin kerännyt tietoa ja lukenut, kun pääsis vielä AMsterdamissa piipahtamaan :) mun mielestä elokuvasta ei saanut niin hyvää käsitystä annen elämästä kuin sen saa lukemalla hänen päiväkirjaansa. Onhan se tietenkin selvää että pariin hassuun tuntiin ei saa mahdutettua kaikki tapahtumia.
        Suosittelen kaikille A.F:n päiväkirjan lukemista!!
        Televisiosta olen odottanut että yle näyttäisi Anne Frank remembered dokumentin (näytettiin viimeksi varmaan joskus 1998) mistähän sen dokumentin voisi ostaa...?


      • -Surullinen-
        sun kirjoitti:

        mä oon lukenut kaikki Anneen liittyvät kirjat, päiväkirjat ja miepin kirjoittaman kirjan yms... ja muutenkin kerännyt tietoa ja lukenut, kun pääsis vielä AMsterdamissa piipahtamaan :) mun mielestä elokuvasta ei saanut niin hyvää käsitystä annen elämästä kuin sen saa lukemalla hänen päiväkirjaansa. Onhan se tietenkin selvää että pariin hassuun tuntiin ei saa mahdutettua kaikki tapahtumia.
        Suosittelen kaikille A.F:n päiväkirjan lukemista!!
        Televisiosta olen odottanut että yle näyttäisi Anne Frank remembered dokumentin (näytettiin viimeksi varmaan joskus 1998) mistähän sen dokumentin voisi ostaa...?

        Musta silloin kun ne saksalaiset tappoivat juutalaisia niin musta se oli todella kauheeta. laittoivat töihin ja antoivat vähän ruokaa.
        mut se oli sen sodan aikana ja jos sitä on vieläkin niin mä valitan siitä!! (luulisin)
        se on aivan hirveetä jos sellasii olis.
        mä voisin olla juutalainen,mut voitteko te??
        mä itkin koko ajan kun se Otto Frank kertoi miepille et ketkä palaa ja ketkä ei.
        mä en muista kaikkee mitä te vastasitte mut lähetän toisen viestin...
        mä en ole lukenut historiaa kovin paljon mut aijon ottaa selvää siitä mitä ne ihmiset teki siihen aikaan.

        Vastailkaa


    • *Emilia*

      se oli tosiaan surullinen mut hyvä elokuva.
      kannatan et kaikki katsoo sen!!

    • -Surullinen-

      kannattaa kuunnella britney spearsin evertime kappale jos oot kattonut ton elokuvan koska se on niin surullinen kappale!!
      tulee melkein kyyneleet silmiin kun ajattelee sitä elokuvaa.

      • Hä?

        Anteeks mitä?


      • *lellukka*
        Hä? kirjoitti:

        Anteeks mitä?

        hä?-nimimerkki mitä tarkotit sillä viestilläs??!!


      • Mirjami
        *lellukka* kirjoitti:

        hä?-nimimerkki mitä tarkotit sillä viestilläs??!!

        Luultavasti sitä, että eihän tuo mitenkään liittynyt aiheeseen. Kannattaa kuunella Britneyn kappale. HÄ???? Anteeksi mitä, oli munkin reaktio.


      • -Jamsku-

        kuuntelin se kappaleen ja oon kattonut sen elokuvankin niin se kosketti jotenkin.
        en voinu sille yhtukäs mitään. se laulu on niin hidas ja ihana melodinen et tulee se elokuva mieleen selkeesti. muutenkin kantsii kuunnella se kipale! en oo itse britney spears fani mut se oli sen tyttelin kaikkien aikojen paras biisi!!
        kannatan!!


      • irmeli

        ihana biisi!
        ei voi muutakaan sannoo...en oo kattonut sitä leffaa viel mut aijon kattoo!


      • Kaksonen_Tyttö

        mä kannatin mun kamuja lukee tää juttu ja ne on näköjään lukenut ja vastannut.:) mä oon katsonut sen elokuvan ja oli koskettava. haluasin kattoo uudestaan. mulla on se filmillä koska nauhotin ne jaksot. katotaan kamujen kans se viikon loppuna!:)
        mulla on britney spearsin cd mis on se laulu ja se sopis siihen elokuvaan.
        joo..eipäs muuta.kyppi leffa oli!!!xD


    • ||JeNiNa||

      mäkin oon katsonut sen elokuvan ja oli ihan hyvä mut NIIN surullinen!!;(
      kannaten et kaikki kattoo sen!!!:)

    • se vaan

      oon lukenut sekä kattonut sen.

    • hä?

      tota ihmettelen miten monta viestii on lähetetty 1-3 minuutin välein kunnes tajusin et mun kaverit ne oli lähettänyt täl tietokoneella!!

      • Ellen

        olet säälittävä pikku olento, joka on itse kirjoittanut nuo viestit. But what do I know, I´m just a jew?!

        Kappale on ihan kaunis, mutta ei siitä kyllä se elokuva tule mieleen, jos ei sitä sitten ajattele *heh* !


    • se vaan

      kannatan sen lukemista ja kattomista!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 189
      2188
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      53
      2012
    3. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      161
      1776
    4. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      156
      1662
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1334
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1257
    7. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      12
      1239
    8. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1195
    9. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      13
      1164
    10. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1158
    Aihe