Kommunistisesta riistosta

Millä nimellä te siellä punikkilassa kutsutte sitä kommunismissa tehtyä työtä, joka tehdään tarpeiden tyydyttymisen jälkeen jäljellä olevalla työkyvyllä?

Kalle kutsuu sitä kommunistiseksi riistoksi. Marx kyllä mainitsee työn mutta ei huomannut antaa sille omaa nimeä - tyhmyyksissään.

...................

7

70

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Eikö yksikään kommunisti halua keskustella kommunistisen puolueen ideologiasta tällä palstalla??

      /Kalle, joka nauraa jaskaista naurua aina syvemmälle aatteensa liemeen uppoaville änkyröille

    • Haloo, punikkila.
      Miksi ette jo vastaa??

      ..................................

    • Haloo, palstan änkyrät.
      Miksi ette jo vastaa??

      ..................................

    • Haloo, punikkila.
      Eikö kukaan halua keskustella kommunistisen puolueen ideologiasta?
      Mikä maksaa?

      Siis millä nimellä te siellä punikkilassa kutsutte sitä kommunismissa tehtyä työtä, joka tehdään tarpeiden tyydyttymisen jälkeen jäljellä olevalla työkyvyllä?

      Kalle kutsuu sitä kommunistiseksi riistoksi. Marx kyllä mainitsee työn mutta ei huomannut antaa sille omaa nimeä - tyhmyyksissään.

      ...................

      • buaahhahhaaaaa

        Antipunikki mutuilee kommunistisesta riistosta:

        "Millä nimellä te siellä punikkilassa kutsutte sitä kommunismissa tehtyä työtä, joka tehdään tarpeiden tyydyttymisen jälkeen jäljellä olevalla työkyvyllä?

        Kalle kutsuu sitä kommunistiseksi riistoksi. "

        Tässä nimimerkki setäkertoojaselostaakuva tyrmää antipunikin mutuilut:

        "Todetaan ensin alkuun, että Antipunikki alkoi vaahtoamaan kommunistisesta riistostaan, jota hän ei ole muuten koskaan perustellut, kun sai palstan kommunisteilta tietää lähemmin lisäarvosta. Eli hän sijoitti lapsellisesti kommunistisessa riistossaan kapitalistien tilalle "riistävän" kommunistieliitin. Omalta osaltani olen, muiden kommarien ohella, kuten Wäinän ja Raineston, ampunut Antipunikin kommunistisen riiston alas mm. tällä viestillä: http://keskustelu.suomi24.fi/node/8510699 .

        Ja tässä väitteessään Antipunikki yrittää hädissään ujuttaa jopa kommunismiin lisäarvotuotantoa. No, jokainen marxsismin perusteetkin tunteva tietää, että kommunismissa lisätyöajalla tapahtuva lisätuotteen, eli työläisten työn tulosten riisto, on jo ajatuksena, saatikka tulevaisuudessa kommunismin yhteiskunnallisessa käytännössä, täysin mahdotonta. Koska luokattomassa ja itsehallintoon perustuvassa kommunismissa ei tule olemaan riistoa mahdollistavia tekijöitä, kuten hallitsevia organisoituneita ryhmiä eikä luokkia, saatikka jonkun luokan luokkavaltaan perustuvaa valtiota.

        Ja kannattaa muistaa, että mahdolliset riistäjäluokkien jäänteet sekä yhteiskunnallisen riiston mahdollistavat rakenteet hävitetään jo proletariaatin diktatuurissa, eli sosialismia rakentavassa valtiossa. Muuten ei sosialististen tuotantosuhteiden rakentaminen olisi mahdollista, eikä sosialismia seuraavan tuotantotavan, kommunismin. "


      • buaahhahhaaaaa kirjoitti:

        Antipunikki mutuilee kommunistisesta riistosta:

        "Millä nimellä te siellä punikkilassa kutsutte sitä kommunismissa tehtyä työtä, joka tehdään tarpeiden tyydyttymisen jälkeen jäljellä olevalla työkyvyllä?

        Kalle kutsuu sitä kommunistiseksi riistoksi. "

        Tässä nimimerkki setäkertoojaselostaakuva tyrmää antipunikin mutuilut:

        "Todetaan ensin alkuun, että Antipunikki alkoi vaahtoamaan kommunistisesta riistostaan, jota hän ei ole muuten koskaan perustellut, kun sai palstan kommunisteilta tietää lähemmin lisäarvosta. Eli hän sijoitti lapsellisesti kommunistisessa riistossaan kapitalistien tilalle "riistävän" kommunistieliitin. Omalta osaltani olen, muiden kommarien ohella, kuten Wäinän ja Raineston, ampunut Antipunikin kommunistisen riiston alas mm. tällä viestillä: http://keskustelu.suomi24.fi/node/8510699 .

        Ja tässä väitteessään Antipunikki yrittää hädissään ujuttaa jopa kommunismiin lisäarvotuotantoa. No, jokainen marxsismin perusteetkin tunteva tietää, että kommunismissa lisätyöajalla tapahtuva lisätuotteen, eli työläisten työn tulosten riisto, on jo ajatuksena, saatikka tulevaisuudessa kommunismin yhteiskunnallisessa käytännössä, täysin mahdotonta. Koska luokattomassa ja itsehallintoon perustuvassa kommunismissa ei tule olemaan riistoa mahdollistavia tekijöitä, kuten hallitsevia organisoituneita ryhmiä eikä luokkia, saatikka jonkun luokan luokkavaltaan perustuvaa valtiota.

        Ja kannattaa muistaa, että mahdolliset riistäjäluokkien jäänteet sekä yhteiskunnallisen riiston mahdollistavat rakenteet hävitetään jo proletariaatin diktatuurissa, eli sosialismia rakentavassa valtiossa. Muuten ei sosialististen tuotantosuhteiden rakentaminen olisi mahdollista, eikä sosialismia seuraavan tuotantotavan, kommunismin. "

        Kiistätkö sinä marxin opit?
        Eikö marxin mukaan kommunistisen tuotantotavan yksi pääperiaatteista ole:
        ”jokaiselta kykyjensä mukaan, jokaiselle tarpeidensa mukaan”?

        Helsingin yrjö sanoo näin:

        Sosialismi on siirtymävaihe tiellä kohti luokatonta ja itsehallinnollista yhteiskuntaa, kommunismia, jossa
        toteutuu periaate ”jokaiselta kykyjensä mukaan, jokaiselle tarpeidensa mukaan”

        http://www.skp.fi/originals/materiaalit/Hakanen_sosialismi.pdf

        Puhuuko yrjö pehmosia?

        ............................


    • Kukas se täällä onkaan sanonut, Marx ei tajunnut kommunistista riistoa ja se jäi häneltä määrittelemättä. Sitä kuitenkin on ja se on rankempaa kuin muut riistot.

      Mitä muuta esim. NL:ssa oli sosialisointivaiheessa kun viljelijöiden maat anastettiin eikä kunnon korvauksia maksettu? Riistoahan se sanan varsinaisessa merkityksessä.

      Mitä se on jos sosialistisen maan asukas ei voi esittää julkisesti eriävää mielipidettä, aivan riistoahan se.

      Mitä se on jos ei voi perustaa oppositiopuolueita? Aivan siinä riistetään vapaan ihmisen poliittisia oikeuksia.

      Mitä se on jos sosialistimaan asukas kyllästyy ja haluaa kapitalistiseen kurjalaan naapurissa sosialistisen paratiisin sijaan ja ammutaan rajalle, siinä on ainakin kahta riistoa ellei kolmea vapauden poliittisen vapauden vapaan matkustusoikeuden ja vielä pahimmassa tapauksessa hengen.

      Miksi joku törkimys väittää jottei sosialismissa ole riistoa koska tuohon pisteeseenhän ne aina ajautuvat koska väki muutoin vähenee jos pääsee naapuriin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      164
      1551
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      921
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      743
    4. 51
      635
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      16
      595
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      527
    7. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      478
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      157
      476
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      419
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      185
      412
    Aihe