mitä semmonen edes tarkoittaa???
oletko valaistunut?
15
209
Vastaukset
Eikös tuo valaistuminen kuulu enemmänkin buddhalaisuuteen? Ei se kuulu kristinuskoon, eikä sillä ole mitään tekemistä jumalien kanssa. Ei buddhalaiset usko jumaliin. Joku ahaa elämys se käsittääkseni on. :)
- valaistunutkulkija
Valaistuminen ei ole kokemus itsessään, vaan olotila oivalluksen ansiosta.
Kun ihminen oivaltaa itsensä ja oppii tuntemaan itsensä aidosti, hän valaistuu.
Valaistuminen jo kuvaa valaisemista ja kun ihmisen "itse" on ennen ollut pimennossa, niin oivalluksen takia hän on löytänyt itsensä ja se "itse" on nyt tullut valoon.
Kun tämä tapahtuu, ihmisessä tapahtuu huomattava muutos.
Hänen ajattelutapansa ja käyttäytyminen muuttuu ja esim. arvomaailma muuttuu, mikä ennen oli tärkeää, saattaa nyt olla mitätöntä.
Se mitä itse on, ei ole sitä mihin sinut on kasvatettu.
Valaistumisen myötä kaikki sitten selviää.....- valaistuksenkokenut
"Valaistuminen ei ole kokemus itsessään"
Höh, minä kun luulin, että siitä sai yhden kokemuspisteen.
"kun ihmisen "itse" on ennen ollut pimennossa, niin oivalluksen takia hän on löytänyt itsensä ja se "itse" on nyt tullut valoon."
Tai sitten:
Kun ihminen ennen on ollut "itsen" pimennossa, niin oivalluksen takia "itse" on kadonnut ja ihminen on nyt tullut valoon.
"Kun tämä tapahtuu, ihmisessä tapahtuu huomattava muutos"
Ainakin sen huomaa itse. ;) - valaistuksenkokenut
Vielä tuosta muutoksesta. Oikeastihan mikään ei muutu (paitsi korkeintaan oma suhtautuminen kaikkeen). Kuten vanha zen-buddhalainen sanonta sanoo:
"Ennen valaistumista nostat vettä ja kannat puita. Valaistumisen jälkeen nostat vettä ja kannat puita." - valaistunutkulkija
valaistuksenkokenut kirjoitti:
Vielä tuosta muutoksesta. Oikeastihan mikään ei muutu (paitsi korkeintaan oma suhtautuminen kaikkeen). Kuten vanha zen-buddhalainen sanonta sanoo:
"Ennen valaistumista nostat vettä ja kannat puita. Valaistumisen jälkeen nostat vettä ja kannat puita."Oletin viestini olevan ymmärrettävä kokonaisuudessaan.
Mieli on kuin viesti,
paloiteltuna se voi johtaa harhaan.
Kokonaisena sen ymmärtää.
:) - valaistunutkulkija
valaistuksenkokenut kirjoitti:
"Ennen valaistumista nostat vettä ja kannat puita. Valaistumisen jälkeen nostat vettä ja kannat puita."Valaistuksen kokeneena tai valaistuneena kulkijana olemisella on ero.
Oikeastihan muutos on jatkuvaa, ja vähimmillään se jää vain omaan suhtautumiseen.....
Kuten vanha zen-buddhalainen sanonta sanoo:
"Ennen valaistumista nostat vettä ja kannat puita. Valaistumisen jälkeen nostat vettä ja kannat puita."
Nyt valaistuneenkulkijan uusi sanonta sanoo:
"Ennen valaistumista nostat vettä ja kannat puita, Valaistumisen jälkeen kannat vettä ja nostat puita"
:)
- ei kukaan tärkeä
Valaistumisen kuvaileminen valaistumattomalle on kuuleman mukaan suunnilleen yhtä helppoa kuin sinfoniamusiikin kuvaileminen kuurolle tai maalausten kuvailemisen sokeille.
Safirella: osaan kertoa sinulle miten valaistutaan: oivaltamalla, että olet koko ajan ollut valaistunut, muttet ole tiennyt asiaa koska egosi on väittänyt muuta.- ei kukaan tärkeä
Kun vetää litran wc-ankkaa, näkee saman mitä Jeesustelijat mutta tuoksuukin samalla hyvälle!
- Oikeasti Valaistunut
Minulle ei tarvi opettaa valaistumisesta yhtään mitään! Niin moni ihminen olisi mielellään muitten yläpuolella,kehumalla olevansa "valaistunut" Todellinen valaistunut vain oppii, mitä on hänen yläpuolellaan ja seurauksena on valtava ja aito nöyryys. Voin avata vähän tietä, jos joku tavoittelee "valaitumista"Aaakkosia voi opetella kuuntelemalla Leonard Cohenin musiikkia.
"Todellinen valaistunut vain oppii, mitä on hänen yläpuolellaan ja seurauksena on valtava ja aito nöyryys."
Eikö nöyryys löydy siitä, että me kaikki olemme yhtä arvokkaita, minä, muurahainen ja maailmankaikkeus?
- arjuuna
Me olemme pohjiltamme valaistuneita kaikki, mutta olemme joutuneet materiasta kehityksen kautta syntyneen egon vangiksi, joka on sitonut meidät ns. psykologiseen aikaan ja samalla syyn ja seurauksen lain alaiseksi, ja siten kärsimykseen ja tuskaan
Valaistuminen on tuon kaiken ymmärtämistä, että mitä me olemme ja miksi olemme juuttuneet aikaan kun henkisesti olemme ajattomia
Vlaistuminen on ihmisen alkuperäinen luonnollinen olotila, eli paratiisi, mutta
ajallisen egon synnyttyä olemme joutuneet jättämään sen
Ego on ihmisen itsensä tietämättään synnyttämä, eikä se ole jumalallista alkuperää
niinkuin uskonto väittää
Kun ihminen ymmärtää itsensä niin tuo psykologinen aika päättyy ja voimme elää
ajattomassa nykyhetkessä koska psykologinen perimämme syyn ja seurauksen ketju päättyy Minä olen pimentynyt. Mutta se ei kuulu ateismiin sen enempää kuin valaistuminenkaan. Turha tuollaisia on kysellä.Joku viisas on keksinyt fraasin:Jos ihminen on löytänyt totuuden, hän ei koskaan kerro sitä kenellekään." Se on ainakin totta. Jos saa tietoonsa jotain todella arvokasta, olisi todellista tyhmyyttä kertoa se kaikille.
"Jos ihminen on löytänyt totuuden, hän ei koskaan kerro sitä kenellekään."
Jos ihminen on löytänyt totuuden, hän voi kertoa sen kaikille.
Kukaan ei sitä kuitenkaan ymmärrä.
Siksi totuuden löytäjä ei vaivaa sillä läheisiään tai tuntemattomia.
Jokaisen on löydettävä se itse.
"Jos saa tietoonsa jotain todella arvokasta, olisi todellista tyhmyyttä kertoa se kaikille."
Pikemminkin turhaa.
Sanotaan, että valaistuneet ovat mielisairaalassa.Siellä on myös paljon niitä, jotka ovat ratkaisseet maailmankaikkeuden arvoitukse.Älä hölise! Suurin osa normaaliälyisistä ihmisistä ymmärtää, mikä on totta ja mikä valhetta.
Buddhalaisuudessa valaistuminen merkitsee sitä, että yksilö vapautuu jälleensyntymän ketjusta, ja lakkaa olemasta "yksilö". Valaistunut henkilö on sulautunut osaksi maailmaa kuitenkaan olematta sen vaikutuksen (karman) alainen.
Hindulaisuudessa valaistunut henkilö joko tekojen, mietiskelyn, tai joogan avulla sulautuu osaksi ikuista maailman sielua "Brahmaania". Esim Krishnaliikkeen mukaan valaistuminen tapahtuu toistamalla "Hare Krishna" mantraa, kunnes valaistuu.
Skientologiassa valaistuessaan ihminen saavuttaa ylimmän tason, eli puhdistuu kaikista negatiivisista tunteista ja saavuttaa sisäisen "jumalansa" eli thetaanin.
Gnostilaisuudessa valaistuminen on Jeesuksen salaisen opetuksen todellista ymmärtämistä, joka vapauttaa valaistujan väärän jumalan luomasta ruumista ja paljastaa uskovalle Barbelon kuolemattoman valtakunnan.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1082619
- 1072052
Ripeyttä asiointiin
Ottaa päähän yhden ja saman asiakkaan hitaus kassalla kun yhdellä kädellä nostelee ostoksia kärrystä ja välillä pitelee221867Marinin ahdistelija - "Lemmenkipeä huippuosaaja Lähi-idästä"
Olikin valtamedialle hankala paikka, kun kyseessä olikin "rikastaja" Vähän aikaa sitä voitiin piilotella, mutta pakko ol2071583Mietitkö tosissasi..
..että olisin tullut sinne jonkun muun vuoksi kuin sinun? Ei näinä vuosina tapahtuneet, myös tapahtumatta jääneet, ole41575Mitä ajattelit hänestä
Ensi kohtaamisesta alkaen? Itsellä pikkuhiljaa syventyi rakkaudeksi vaikka alusta asti ajattelin että hän on samallainen991507Palstan henkisesti sairaat ja lihavat
Täällä on sairaita, työttömiä ihmisiä kirjoittelemassa joilla ei ole tarkoituksena kuin satuttaa ihmisiä. Jos eksyt pals1031121- 581021
Kysyin kaikilta yhteisiltä tutuilta mielipidettä siitä, että kannattaako sinun kanssa alkaa!
Päätös oli lähestulkoon yksimielinen. Minunkin vaisto antoi vaaranmerkkejä, mutta järkytyin mitä sinusta kuulin. Aluksi126983- 64976