Eli löytyykö nykyään yrittäjäkurssia, jonka voisi suorittaa etänä netin kautta?
Yrittäjäkurssi verkossa?
13
2955
Vastaukset
- ilman suoritusta
Mihin sinä yrittäjäkurssia tarvitset, kun saman tiedon saa muualtakin ja se ei silloin ole minkäänsuuntaisen propagandan vääristämää.
- Pulpettiin myös
Kyllä melkeenpä myös jonkinlaista paikan päällä käymistä vaaditaan likimain kaikilla kursseilla. Mutta ilta-aikaan voi sitten kurssilla pulpetissa istua.
Otapa oman kuntasi Työkkärin verkkosivut auki, ja ala plaraamaan.
http://www.mol.fi/koulutukset/browseCourses.html?locale=fi_FI&searchType=professionList&courseId=631784&sortBy=&professionId=211&pageIndex=0 - joku vaan
Mihin tarvitset?
Mikäli ensin menee kurssille ja sitten alkaa miettimään mitä tekee niin koko homma on tuhoontuomittu.
Ensin pitää tehdä kovasti oman alan töitä, sitten kun on kerännyt asiakaskunnan joka mainostaa hyvää ja edullista paikkaa toisilleen niin voi alkaa miettiä firman perustamista.- Ei ihan kuka vaan
eli siis kehotat tekemään pimeetä työtä! Vai kehotatko siihen, että työntekijä vie oman työnantajansa asiakkaat?
Summasumarum, ensin hutkitaan ja sitten tutkitaan - todella hyvä neuvo sulta! - joku vaan
Ei ihan kuka vaan kirjoitti:
eli siis kehotat tekemään pimeetä työtä! Vai kehotatko siihen, että työntekijä vie oman työnantajansa asiakkaat?
Summasumarum, ensin hutkitaan ja sitten tutkitaan - todella hyvä neuvo sulta!Aikanaan sain työnantajalta sivutyöluvan.
Kun töitä oli kovin paljon jäin pois päätyöstä.
Outoa että kukaan voi edes puhua asiakkaiden viemisestä, niitähän on maailma täynnä.
- Mm.
Kyllä kai aloittajalla yritysidea on mielessä jos yrityskurssille haluaa ;)
Eikös se niin ole, että starttirahan saamiseenkin vaaditaan yrityskurssin käyminen. Riippuu varmasti alasta, tarvitaanko vuosikausien oman alan työkokemusta. Koulutus kuitenkin ja intohimo kyseiseen hommaan on tärkeä. Yrityskursseissakin on eroja. Riippuu myös paljon vetäjistä. Joskus tosiaan kurssi voi vesittää koko suunnitelmat, mutta hyötyä siitä varmasti on jotta saa tuntumaa mitä kaikkea yrittäjän tulee ottaa huomioon. Itse kävin kaks yrityskurssia ennen yrittäjäksi ryhtymistä ja tämä toinen oli kyllä selvästi sopivampi ja ideanikin oli kypsynyt näiden myötä. - Melissaliina
MInä käviin verkossa yrittäjäkurssin. Katso averko.fi
En kylläkään suosittele tätä, työkkärin järjestämä oli paljon parempi, jonka kävin myöhemmin. - ikuinen yrittäjä
Tää on nii tätä, oon kuullu kavereiltani sata kertaa et miks mä sinne yrittäjäkurssille meen.. Ensinäkin, en saa startti rahaa jos työkkäri ei nää koulutustani, kokemus alalta ei riitä.. Sit kattelen kumminki joka päivä ku kaverit painii ja painii yrityksensä kanssa ja jos yks ni toinenki menny nuri, en tosin väitä etteikö menis nuri vaikka yrttäjä koulu ois käyty, mut ei siinä mitää menetä.. Suosittelen erittäin lämpimästi sitä yrittäjäkoulua..
Ps: Mielestäni on pöljää olla käymättä..- Yritttäjä
Itellä alkoi yrittäjäkurssit -84 eikä loppua näy! Ei ollu tarttirahoja pankkilainaa vaan.
- kuka tarvii kuka ei
Minusta taas ihminen on pöljä, jos tarvitsee yrittäjäkursseja yrittämiseen. Näillä kursseilla ei ole sellaista tietoa saatavilla, mitä et muualta löydä, yrittäjällä pitää olla kyky selvittää asioita itse. Kursseilta valmistuu pöljiä, kun yrittämisestä ei kerrota oleellista ja rehellisesti, näitä pöljiä sitten vedättää Directat ja muut heti alussa, otetaan ylisuuri yel-vakuutus, kun kurssilla niin käskettiin, sitten ollaan lirissä, kun tulot ei riitä. Esimerkkejä on vaikka kuinka, verottajan kanssa ei osata luovia, kun se puoli jää pimentoon kursseilla, sanotaan kyllä miten toimia, mutta niillä opeilla verottaja ryöstää yrittäjää.
Itse aloitin ensimmäisen yritykseni vuosia sitten ilman kurssia ja yrittäjäkokemusta, luottivat hakemusten ja jutustelujen jälkeen sen verran, että myönsivät starttirahankin.
Siinä valtio sai rahat takaisin moninkertaisesti, yrityksellä menee hyvin, ja on erittäinkin vakaalla pohjalla.
Ei kurssi tietysti pahaa tee, jos neuvoja osaa suodattaa hieman omiin tarpeisiin, ajan voisi toki käyttää tehokkaammin, eikä sisältökään ole kehuttava, se on tullut ilmi monelta taholta.
- Talonmiäs
Itse olen kurssia ajatellut edelleen vaikka yrittäjyyttä takana 15v..
Huomannut erinäisillä kursseilla että paljon osaa suodattaa ja kyseenalaistaa kurssien sisältöä..poimii vain tärkeimmät itseä koskettavat asiat jne. - org_mikko
Kyllä yrittäjäkurssi on tarpeellinen. Minä vedän noita aina välillä. Moni huuhaa-haaveilija välttyy konkurssilta, kun ne pistää laatimaan liiketaloussuunnitelman, miettimään tosissaan, kuka heidän tuotteita tai palveluja todella ostaisi, mitä maksaa ja mistä kaikesta pitää huolehtia.
Kyllä yrittäjäkurssi säästää koko yhteiskunnan rahoja, kun ei tarvitse konkurssin tehneitä elättää. kolmasosalle osallistujista selviää, että parempi pysyä vain palkkatyössä.
Toisaalta on hyvä myös lyödä jarruja näille adhd-tyyppisille vauhtiveikoille, joilla on tuhat asiaa kesken koko ajan. Jotkut asiat on vain mietittävä istualtaan eikä hutaistava sinnepäin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod202343Nainen, sellaista tässä ajattelin
Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost2381746Seiska: Anne Kukkohovi myy pikkuhousujaan ja antaa penisarvioita
Melko hupaisaa: https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ex-huippumalli-anne-kukkohovin-amerikan-valloitus-vastatuulessa-myy3071277- 65959
Kulujen jako parisuhteessa
Hei, miten teillä jaetaan kulut parisuhteessa? Työttömyyttä ja opiskelua tulee omalla kohdalla jatkumaan vielä jonkin ai53925- 39844
Missä olit kun tajusit, että teistä tulee joskus pari?
Kuvaile sitä paikkaa, hetkeä ja tilannetta.53825J miehelle viesti menneisyydestä
On jo useampi vuosi, kun ollaan oltu näköyhteydessä. Jäi tyhjä olo, koska rakastin. En tietenkään sitä kertonut. Mutta e35747Valitse, kenen kanssa seurustelet
Seura turmelee, ja huono seura turmelee täysin. Vähän niin kuin valta turmelee, ja absoluuttinen valta turmelee kokonaan273683Paikat tapeltu
Ei mennyt ihan persujen toiveiden mukaan Ei kait nyt 20 ääntä ja arpajais voitolla voi olla Ähtärin kaupungin puheenjoh35671