Ostin käytetyn Dellin yrityskannettavan jossa on XP Pro asennettuna. Product Key löytyy pohjasta mutta mediaa ei tullut matkassa. Haluaisin jakaa kovalevyn kahteen osaan, joten miten kannattaisi toimia?
Jos uskaltaisin käyttää jotain kovanlevyn osiointityökalua (jolla voi osioida kovalevyn jälkikäteen) niin pitäisi joku recovery disk kuitenkin saada.
Toisessa koneessamme on XP Home ja asennuscd löytyy, muttei sitä varmasti voi Pro-version asennukseen käyttää? Dellin sivuilta löysin Service Tagin avulla ajureita, kannattaako ne kaikki varmuuden vuoksi polttaa cd:lle? Mutta milloin niitä tarvitaan, ei kai Windowsin uudelleenasennuksessa ainakaan? Vai tarvitaanko, jos formatoin kovalevyn ja osioin sen? Entäs miten käy ohjelmien, joita kannettavassa on (Bluetooth, Dell Wireless, Intel PROset Wireless, DW WLAN), mitä niille tapahtuu jos asennan Windowsin uudelleen? Niidenkään asennusmediaa minulla ei ole.
Olen kuukkeloinut kyllä mutta pää on mennyt siitä vain sekaisin.
XP Pro ilman mediaa ja osiointi
Tiina Tonttutyttö
3
150
Vastaukset
Kun Windows asennetaan uudestaan niin kaikki ajurit poistuvat ja tiedostot.
- Tiina Tonttutyttö
Ok, ne ajurit saan sitten sieltä Dellin sivuilta, mutta entä se käyttöjärjestelmä?
"Toisessa koneessamme on XP Home ja asennuscd löytyy, muttei sitä varmasti voi Pro-version asennukseen käyttää?"
Voi käyttää, kunhan vaan Xp Homeen on oma lisenssikoodi. Ja home version tuki on pienempi kuin Pro.... Siis Xp Home asennus cd ei voi asentaa XP Prota koneeseen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes1145199Yleltä tyrmäävä uutinen
Ylen uutisen mukaan Raamattu on keksitty n. 2600. Putoaako kristinuskolta pohja kokonaan alta pois? https://yle.fi/a/744371649- 1991183
Pakko kertoa mies
Äitini tietää, että olen ihastunut sinuun. 😳 halusin että hän näkisi sinun kuvan ja pyysin googlaamaan sinua. Kommentti1111143Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.
Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk201109Sinä vain tulit elämääni
Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna861030Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?
Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.47941- 64931
- 64896
Onko se niin
Että meillä molemmilla on niin isot egot ettei voi alentua myöntämään kuin tykkää toisesta64836