En usko kirkkoon

Skydown

Kirkko on yksi korruptoitunut laitos. Kirkon miehetkin ovat yhtä "pahoja" kuin kaikki muutkin ja joskus "pahempia". Miten voisin edes tunnustaa syntini jollekkin, johon en luota ja joka ei luottamustani ansaitse. Lisäksi minua ihmetyttää tämä suunnaton ahdasmielisyys, mitä kirkon piirissä harrastetaan. Millä oikeudella yksilöt tuomitsevat toisiaan? Miksi kaikki eivät ole tervetulleita Jumalan huoneeseen? Moni tulkitsee raamattua oman mielensä mukaan ja tuomitsevat toisiaan helvettiin.

Uskon Jumalaan, Pyhään Henkeen ja Jeesukseen. Muuta en tarvitse, eivätkä muut minua tuomitse.

16

75

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Minä olen

      Ei sinua kukaan muu tuomitse kuin sinä itse (egosi) ja muut ihmiset (heidän egonsa) ulkopuoleltasi. Se että uskooko ihminen noihin tuomioihin on eri juttu. Ego kyllä haluaa niihin uskoa.

      Kaikki tuomiot ovat harhaa ja dualisen, erillisyyteen takertuneen egon tuotetta.

      Kaiken tuon harhan takana meitä odottaa ehdoton rakkaus. Se on ohjaamassa meitä tälläkin hetkellä sillä syvin olemuksesemme on lähtöisin sieltä. Kun kasvamme yhteyteen oman itsemme kanssa, kaikkien pelkojen takaa paljastuu kaikkein kaunein osa sinua. Kun muistamme keitä todella olemme, on kaikki vastaukset itsessämme.

    • usko on tärkeintä

      Joskus jossakin seurakunnassa voi olla huonoja puolia, itse vaihdoin karismaattiseen seurakuntaan tämän tapaisesta syystä, kun aloin kiinnostumaan sen maanläheisestä puolesta. Se os hyvä minulle, tunnen että tein oikein.
      Onhan niitä muitakin Jumalanpalveluspaikkoja kuin kirkko, jos vain suinkin pääset kulkemaan niin mene tutustumaan niihin vapaasti.

    • ei saa tuomita

      Uskovaisella ei ole Raamatun antamaa lupaa tuomita toista ihmistä, koska se lupa on vain yksin Jumalalla! Teoista saa varoittaa uskonveljeä, mutta siihenkin n tehty säännät, eikä mikään toisen pilkkaaminen tai nöyryyttäminen ole missään tekemisissä Raamatun kanssa, vaan tekijän ilkeän luonteenlaadun kanssa.

    • Minä olen

      On sääntöjä
      On oppeja
      On tuomioita

      Mihin kohtaan se rakkaus mahtuisi?

    • Paljon nähnyt

      Ei mihinkään, koska sillä ei voi hallita eikä valkata ihmisiä.

    • terve itsekritiikki

      Kirkon suunnaton ahdasmielisyys? Voisitko täsmentää? Homojen parisuhteen puolesta rukoillaan ja piakkoin kirkko ehkä alkaa vihkimään heitä. Transvestiitti voi toimia kirkkoherrana. Heteropari voi mennä naimisiin, milloin lystää, vaikka vasta sitten kun ollaan jo hankittu iso perhe ja melkein ensimmäiset lapset alkavat mennä naimisiin. Avoliitossa olevien lapset kastetaan. Hetero saa erota avioliitostaan ja vihitään uuden puolison kanssa niin monta kertaa kuin haluaa.
      Kirkkoon voi astua vaikka kuinka ylimielisellä mielellä. Rippilapset kiusaavat ja pilkkaavat leirillä opettajaa, ripille mennään rahan takia, vanhempi väki suhtautuu halveksivasti, kun joutuu kirkkoon rippilasten takia. Häät halutaan viettää kirkossa, mutta liian lihavaa pappia ei huolita vihkijäksi, Jumala on näissä häissä lähinnä sivuosassa, jne. Eikä kuitenkaan kirkko koskaan moiti mistään. Ahdasmielinen? Ihan totta?

    • Pakko kysyä

      AHDASMIELINEN? Jokainen saa uskoa mihin haluaa, vaikka Buddhaan.
      Miten joku voi saada tästä ahdasmielisen?

      Mitä Luther-säätiöön tulee, heitä ollaan kyllä savustamassa sieltä ulos ja näitä muita "ahdasmielisiä".

      Piispa ei usko neitseestä syntymään, ja muillakin papeilla alkaa heittää. Kirkossa luetaan Nietscheä. Eikö riitä? Mitä vielä tarvitaan, ettei se ole ahdasmielinen?

    • kirkkoparka

      Edellisiin Terve itsekritiikki ja Pakko kysyä yhtyen:
      Suomen kirkon papit ja työntekijät, haluaisin tietää miten kestätte noita tomppeleita, joita teillä on asiakkaina?

    • kerty

      Kristityt eivät usko kirkkoon vaan Jumalaan, joka lähetti ainoan Poikansa pelastamaan ihmiset autuuteen ja iankaikkiseen elämään.
      Pyhä hneki toimittaa saarnaviran kautta tuota autuutta Jeesuksen nimessä. Kirkot ovat vain tuon yhteisön paikkoja, jossa voivat olla yhdessä Jumalaa palvelemassa!

    • Skydown

      Mutta entä jos yhteisö tai sen isät ovat mätiä? Toki kirkko voi näyttää päällisin puolin kivalta paikalta, kun ei nää muuta kuin ihmisten tekopyhyyden. Valitettavasti olen nähnyt kulissien taakse. Ihmiset eivät arvaakaan, mitä sinne kätkeytyy. Näistä asioista en kuitenkaan ala puhumaan julkisesti. Selvittäköön muut itse sotkunsa, tai sitten vieköön ne hautaan. Jokainen kuitenkin vastaa teoistaan tuomiolla.

    • Olet hyvällä

      perustalla:

      > Uskon Jumalaan, Pyhään Henkeen ja Jeesukseen. Muuta en tarvitse, eivätkä muut minua tuomitse.

      Tietysti Jumala voi toimia myös kirkon kautta tai muiden yhteisöjen jäsenten kautta, mutta perustuksen tulee henkilökohtaisesti olla kunnossa, elävästä vedestä ja Pyhästä Hengestä syntyneenä, myös uskovien kaste on hyvä, ja Pyhän Hengen opetus ja armolahjat ja hedelmä elämässään. Tärkeää on rakastaa Herraa Jeesusta tekemällä opetuksen mukaan, sillä se kestää kun tämä maailman katoaa.

    • Anonyymi

      olen samaa mieltä,isäni sanoi aikanaan, luonto on minun kirkkoni.

      • Anonyymi

        Kun luonto ei ole mikään kirkko, vaan sehän on luonto, siellä oleminen on osa normaalimpaa olemista kuin sattuu tässä keinotekoisessa kulttuurissa tajuamaankaan!


    • Anonyymi

      Synnithän tunnustetaan rukouksessa itselleen Jumalalle, joten miten niin et halua ihmisten takia niitä tunnustaa?

      • Anonyymi

        Synnit täytyy tunnustaa jos haluaa seurata Jeesusta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Synnit täytyy tunnustaa jos haluaa seurata Jeesusta

        Ei ihmisten takia kannata jättäytyä ulos armosta ja pelastuksesta, jos sinulle sitä tarjotaan niin, että olet oikeasti saanut uskon lahjaksi, etkä vain valehtele tässä paikassa ja nyt, että muka uskot. Sen tietää Jumala, jota ei voi ihminen pettää.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      452
      3304
    2. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      417
      2975
    3. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      127
      2819
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      164
      2182
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      8
      2010
    6. 176
      1390
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1347
    8. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      97
      1216
    9. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      79
      1190
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      89
      1040
    Aihe