Avaukseni koskee myöskin Kepun ja maamme puolustuspolitiikkaa.

Uusi-Ukki, se oikea.

Kuten lukijat hyvin tietävät, minä Uusi-ukki, se entinen ja oikea, olen vähän joka-asian tietomies, tosin ehkäpä noin pintapuolisesti katsoen.? Nyt kuitenkin puutun aiheeseen joka minua hiukan "jurppii", näin kevyesti ilmaisten.

Aiheeni tähän avaukseen sain, kun eräs Suomen armeijan Majuri kertoi, miten Suomen armeijan taistelukalusto ruostuu käsiin. Muuten miksi ei sitä kalustoa panna asevelvollisia kiilloittamaan ja huoltamaan, että ne kestäisivät "Isältä pojalle".

Nythän on tosiasia, että Armeijan ajoneuvojen ajettuja kilometrejä tulee aivan älyttömän vähän. Olen täysin vakuuttunut ja tietoinen, että käytössäolevalla kalustolla kyllä pärjättäisiin vielä vuosia, kun vain niitä huollettaisiin huolella.

Mutta eikun vain uudet, jos vielä tuo "ryssä" sattuisi hyökkäämään kuin silloin 39-niin millä me sen torjumme, ajattelee tuo TV-ssä esiintynyt Majuri. Ei hän tosin sano sitä, mutta näinhän se menee.

Olletikin kun tämä Majurimme vielä kertoo, miten eri tarkoituksessa, kuin Suomi muun muassa Ruotsi on melkein kokonaan luopumassa koko armeijastaan, tai huomattavasti sitä vähentäen.

Niin miksihän Ruotsi on luopumassa massiivisista Puolustusvoimistaan, sitä ainakin minä Uusi--Ukki Pohjanmaalta pähkäilen. Onko nyt niin, että Suomipoika on yhä varustautumassa sotaan, josta muut euroopan maat ovat tähän maailmanaikaan luopumassa, ja kun rauhanaate on valtaamassa yhä enenevässä määrin Eurooppaa.

Muistuupa vain mieleeni, kun Suomipoika osti sieltä Itä-Saksasta satoja Panssarivaunuja, tänne Suomeen ruostumaan, tätäkään politiikkaa minä Uusi-Ukki en ymmärrä.

No niin Jomppe, ja myöskin tämä toinen Kapteeni, mitäpäs olette mieltä Ukin ajatuksista.????????????????????

11

51

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kapu -vaari

Tässäpä vastaus hampaatomalle puniki-kääkälle.
      Olet niin tyhmä, että et ole kelvollinen avaamaan edes pieruvakoani.
      Nyt lähden Amerikkaan hakemaan amerikan herkkua eli kunnon mustaa makkaraa. Harrasta sinä onneton peppuseksiä sillä aikaa muorisi kanssa.

• Rakuuna evp

Älä sinä punikki-homo sekaannu asioihin mistä et mitään ymmärrä.
      Sinun alaasi on homostelu ja anustappien veisto.

• Uusi-Ukki, se oikea.

Ompa mahtavaa käydä Depanttia, noin helvetin sivistyneiden kirjoittajien kanssa. Kyllä nyt väkisinkin on aikani loppumassa tällä Kepupalstalla.

• Kysymyshän on enää

viikoista ja kuukausista kun aikasi loppuu ja kylmä pieru pörähtää perästäsi?!?

• kapin veli

Kerrankin ukki oikealla asialla! Ja se on taivahan tosi!

" politiikkaa minä Uusi-Ukki en ymmärrä."

• Toinen homo

Joo kääkkä anustappi vaan rööriin ja viiden kilsan lenkille, niin olo on kuin jompen kanssa olisi peuhannut...

• Suomella tulee jatkossakin olla uskottava puolustus. Jos puolustusvoimiemme kalusta ajetaan alas, sitten ainoa vaihtoehto on NATO-jäsenyys.

NATO-jäsenyyden hakeminen kannattaisi muuten aloittaa välittömästi. Ei NATO enään silloin ota Suomea jäsenekseen, jos akuutti kriisi on päällä ja Suomen ikiaikainen vihollinen r y s s ä uhkaa vyöryä rajan yli niinkuin vuonna 1939. Silloin Suomi oli huonosti varustautunut. Oli säästetty puolustusmenoista.

• Uusi-Ukki, se oikea.

No teille punikeille on yks lysti maanpuolustus, käpykaartiin te liitytte kuitenkin??? Näin on näreet???

• Kapt evp

Kyllä oikeisiin asioihin olet kiinnittänyt huomiota. Kaluston huolto on todellakin ollut viime aikoina retuperällä. On muka kiirettä ja muuta sohlaamista kuten muuallakin yhteiskunnassa.
      Panssareiden hankinta oli järjetön teko, halpa hinta vei järjen.
      Onhan noita muitakin päävapaita hankintoja, mm pääkaupungin suojaksi aikoinaan hankittu ohjusjärjestelmä, johon myyjän epäiltiin pystyvän käytännössä vaikuttamaan.
      Miniman kertasinko oli ehkä kaikkien aikojen susi, sytytin ei toiminut piehköillä iskukulmilla.
      Itäperäinen kuljetuskalusto on myös käyttökustannuksiltaan todella kallis, joten säästöä saadaan kahta tietä kun sitä romutetaan.

• Uusi-Ukki, se oikea.

Suurin moka kuitenkin oli ylipäällikön (kassi alman) päätös luopua maamiinoista. Näin on näreet???

• Kapt evp

Kyllä se varmaan suurin moka oli. Itänaapuri kyllä käyttää miinoja ja nauraa partaansa juuri tuon päätöksen vuoksi.
        Halonen ei kertakaikkiaan näytä ymmärtävän, että aseistariisunnan pitää lähteä sieltä suurimmasta päästä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. V*ttuu että mä haluan sua

Jos jotain ihmistä voi kunnolla haluta, niin hän on se. Voi Luoja auta jo! Joku jeesus hjelppa mej!
      Ikävä
      107
      5856
    2. Nolointa ikinä miehelle

On ghostata nainen jonka kanssa on ollut ystävä tai ollu orastavaa tapailua pidemmän aikaa. Osoittaa sellaista moukkamai
      Ikävä
      184
      4882
    3. Mikä sinua eniten

Huolestuttaa tässä tilanteessa?
      Ikävä
      121
      3580
    4. Koska olet viimeksi nähnyt ikävän kohteesi?

Ja mitä tarjoat hänelle kun koputtaa oveesi?
      Ikävä
      75
      2784
    5. Sattuma ja muutama väärinkäsitys

vaikuttivat siihen millaiseksi tämä kaikki muodostui. Pienet aikanaan huomaamattomat käänteet. Seuraava näytös on jo tul
      Ikävä
      60
      2581
    6. On sillä rääpyä

Tuo ex kuntajohtaja Lea Tolonen kehtaakin tulla Ähtäriin. Ajoi laivan Karille. Kari Heikkilä oikaisi taloutta, sai laiva
      Ähtäri
      22
      1988
    7. Kolmas kerta toden sanoo

Näinhän sitä sanotaan. 🤭
      Ikävä
      34
      1654
    8. Toisesta ketjusta syntyi ajatuksia

Annan lähes koko elämäni hänen vuokseen. Alan miettiä olenko menettänyt järkeni enkä vain huomaa sitä? Hyväkin asia mikä
      Ikävä
      16
      1324
    9. Mussu näytti taas

oikein hyvältä...
      Ikävä
      10
      1284
    10. Vähän kädet tärisee

Näköjään vieläkin ❤️ onko meidän välillä vielä jännitettä vai ei?
      Ikävä
      10
      1252
    Aihe