Tekemisen puutettako, vai vain yksinäisyyttä?

Elän.

Selailin palstan kirjoituksia odotellessani sateen loppumista.

Kahvipirtti; Pitkiä kertomuksia joka aamun touhuista, mitä teit, söit ja melkein kaikki muukin.
-Yksinäisyyttä, seuran puutetta vaikuttaa olevan, koska juttukaverin puutteessa kaikki päivän tapahtumat pitää kertoa julki muille kaffeeseuralaisille.
-Tarvetta tuntuu olevan, joten jatkukoon pirtinpenkkien kulutus ja tapahtumien kuulutus. Hyvä kun on paikka sellaiseenkin tarpeeseen ja sopuisaa seuraa.

Asiaa ei tunnu löytyvän.
Muita kirjoittajia sätitään sen kun ennätetään, kuka hienommin ilkeilee, kisa käynnissä ja voittajaa yhä etsitään.

Mitä ihmeen kilpailua suosiosta, samalla tavalla pitäisi kaikilla olla mahdollisuus kertoa mielipiteensä, kunhan ei käy kenenkään yksityisyyteen.
Kehoitan ikäihmisiä lähtemään sieltä omasta sopukasta liikkeelle!

Menkää ja eläkää!
Hakeutukaa eri ikäisten seuraan ja niin saatte muutakin ajateltavaa kuin koneen kautta seurustelemisen, vaikka sitä kautta saisittekin ne uudet ihmiset elämäänne, sellaistakinhan tapahtuu.

Tällä palstalla, kirjoituksia lukien, saa käsityksen, ettei 70 vuotiailla enää ole elämää, vaan muisteluja ja mielikuvia, tai, vain tämä päivä ja mitä tein tai aion !
Mitä muuta Te teette? Tai, kaikkihan täällä on jo kerrottu!

Rattoisia hetkiä edelleenkin palstakonkareille. Minulle riitti yksi aamu.

20

113

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • µµµµ..Myötätuuleen

Mitä pahaa on menneitten muistelemisessa?
      Mitä pahaa jos kerrotaan ja keskustellaan päivän tapahtumista?
      Mitä pahaa on siinä jos liikunta ei ole kaikille mahdollista?
      Kiitos kuitenkin että piipahdit!

Täällä sivuilla tuokin liikkuu päivittäin, kunhan sai aiheen esittää tälläkertaa siveään sävyyn.

Eipä silti parantamisen varaa varmasti on meissä kaikissa,

• Ramoona*

Aloittaja kuvaannollisesti sanottuna haukkuu väärää puuta, kahvipirtissä piipahtavilla on paljon puuhaa ja seuraa ns. live-elämässäkin, mistäs sitä muuten kertomista riittäisi. Normaalia kahvilajutusteluahan siellä käydään eikä ole taidettu porttikieltojakaan jaella. Näyttääpä monessa muussakin ketjussa hyvin elämänmakuiselta : kerrotaan harrastuksista, matkoista ja kulttuuririennoista, luonnossa liikkumisesta ja suvun kanssa tapaamisista, ja mitäs vikaa kotona puuhastelussa ja aivoja vireinä pitävässä palstakirjoittelussakaan on. Onhan tässä lieveilmiönsä, mutta tuskin tämä palstailu kenellekään elämää suurempaa on. Laiskottelu ja pelkkä oleilukin on sallittu eläkeikäisille, samaa suosittelen hektisessä työelämässä paahtaville välipalaksi.

Minä menenkin tästä elämään - olen tosin jo ehtinyt lenkillä koiran kanssa käydä ja aamupalan haukata. Eilisen sadepäivän jälkeen aurinko armas taas hymyilee, toivottavasti elämäkin hymyilee - hymyillään ainakin me, sehän kasvotkin kaunistaa.

Hyvää syyskuun ekaa ja Pirkan päivää !

• Aloitukseen

Kirjoittelen sen vähän enimmäkseen Kahvipirttiin. Siksi vastaan. Ei kommentoitavaa aloitukseen. Elän - ja toivottavasti saan vielä pitkälle päättää tekemisistäni ja jopa tavoistanikin. Saahan sitä arvostella.
      Aloittajalle hyvää jatkoa elämään.

• "Puhutaan, mitä puhutaan, tärkeintä on, että puhutaan", on tunnettu lause.

Tässä tapauksessa puhumisen sijaan kirjoitetaan. Tuskin on keskustelua, jossa ei mainittaisi Kahvipirttiä. Pirtillä tuntuu olevan ihan oma mainosarvonsa - eikä ihmekään, onhan se jo vuosia ollut ainoa palsta, jolle löytyy kirjoittajia.
      Kaikesta päättäen se on myös erittäin suosittu lukemispaikka. Ainahan joku on osoittamassa suuren ylevämmyytensä kertomalla, että Kahvipirtti on palsta, jonne kertyy mummohöppänöitten joukko horisemaan turhuuksia. Joku ihan säälii Pirtissä kahvittelijoita ja neuvoo hankkimaan elämän.
      Nimimerkki Elän. sentään toteaa, että jatkukoon pirtin penkkien kulutus...

Neljän myyn Myötätuuleen on esittänyt kysymykset, jotka minäkin olin aikeissa esittää. Jäänpä siis odottamaan niihin vastausta.

Yst. terv. Vs

• Satu*

Tämä päivähän meillä vain on!

Eilinen on mennyt eikä huomista vielä ole.

Eletään tänään, nautitaan kauniista sateen jälkeen aurinkoisesta päivästä, iloitaan pienistäkin iloisiista asioista.

Eilinen pienen pojanpojan vierailu on vielä mielessäni,
      vanhempansa hakivat pojan illalla, sekin oli sitä eämän iloa.

Carpe diem!

:)

• ihana rauha

En ymmärrä kans nykyisin, kun ei sais olla yhtään yksin, heti ollaan huolissaan? Kyllä ihmisen pitää saada olla omissa oloissaankin.
      Minä ainakin tulen levottomaksi, jos koko ajan hälinää ympärillä.Eikä se johdu huonoista hermoista, kuten joskus ennen sanottiin, jos ei kestä kuulla hälinää koko aikaa.

• Vakka ja kansi

Täällä kirjoittelee toisilleen muutama osallistuja. He vastaavat toisilleen ja tekevät aloituksia toisiaan varten.

Kun joku uusi yittäjä tunkee mukaan, pidetään silmällä vastaako hänelle kukaan. Jos vastaukset viipyvät voi aloittaja koettaa uudelleen toisella aiheella, mutta jos ei kukaan vieläkäkään kiinnostu saa yrittäjä todeta, että sisäpiiriä ei huvita tutustua.
      Huom. että aiheet eivät ole kovinkaan kummoisia sisäpiiriläisiläkään, joten turhaa on vedota siihen, että yrittäjän aloitus on huono. Jos sitä ei kukaan edes lue, niin mistä sen voisi tietää?

• Vanha jo iältäänkin.

Ihmettelen ettei mikään muutu.
        Olin innokas palstakirjoittaja minäkin. Kun en ollut kaikesta samaa mieltä, vaan uskalsin sanoa oman mielipiteeni ja seisoin sanojeni takana sain tuntea olevani "ei toivottu ystävä".
        Lopetin kirjoittamisen, katkaisin suhteet "sättikavereihin" ja jäin hiljaiseen takariviin. Joskus vilkaisen nimimerkkejä, outoja ovat kirjoittajat, eikä mikään ole muuttunut. En ihmettele jos satunnainen kävijä on ymmällään palstan menosta, niin olen minäkin. Aika aikaa kutakin, mutta täällä tuntuu aika pysähtyneen samaan häirikkösyyttelyyn joka vallitsi viime vuosisadalla. Silloin oli sentään joskus hauskaakin, kunnes sisäpiiri hiillosti osan ulos ja siitä olen vain kiitollinen etten ollut sisäpiirin mieleen. Löysin itseni.
        Vakka ja kansi. Saman havoinnon olen tehnyt ja sisäpiiri kyllä pitää huolen omistaan.
        Aloittaja ehkä tiesi mitä vastataan ja nauraa partaansa. Hyvä mielipide, ei siinä mitään.

• Vakka ja kansi
        Vanha jo iältäänkin. kirjoitti:

Olin innokas palstakirjoittaja minäkin. Kun en ollut kaikesta samaa mieltä, vaan uskalsin sanoa oman mielipiteeni ja seisoin sanojeni takana sain tuntea olevani "ei toivottu ystävä".
        Lopetin kirjoittamisen, katkaisin suhteet "sättikavereihin" ja jäin hiljaiseen takariviin. Joskus vilkaisen nimimerkkejä, outoja ovat kirjoittajat, eikä mikään ole muuttunut. En ihmettele jos satunnainen kävijä on ymmällään palstan menosta, niin olen minäkin. Aika aikaa kutakin, mutta täällä tuntuu aika pysähtyneen samaan häirikkösyyttelyyn joka vallitsi viime vuosisadalla. Silloin oli sentään joskus hauskaakin, kunnes sisäpiiri hiillosti osan ulos ja siitä olen vain kiitollinen etten ollut sisäpiirin mieleen. Löysin itseni.
        Vakka ja kansi. Saman havoinnon olen tehnyt ja sisäpiiri kyllä pitää huolen omistaan.
        Aloittaja ehkä tiesi mitä vastataan ja nauraa partaansa. Hyvä mielipide, ei siinä mitään.

On muuten huomattu myös, että ketjuissa vastataan vain sisäpiiriläisille, vaikka olisi hyväkin ketju.
        Taso laskee pian, kun aina samat mielipiteet esitetään, mutta uusiin ajatuksiin ei oteta kantaa.
        Sitten iskee häiriköt, jotka vetävät aina esiin oman keppihevosensa, ja haukkuvat poliitikkoja tai ruotsalaisia, ja muunmaalaisia tottakai.

• kappas vaan
        Vanha jo iältäänkin. kirjoitti:

"Kunnes sisäpiiri hiillosti ulos osan ", sanot. Miten sellainen käytännössä tapahtuu, kiinnostaisi tietää. Voisit vaikka hakea arkistosta esimerkkejä, saataisiin nuo hiillostajat vastuuseen. Olisithan nikkisi voinut laittaa, niin osattaisiin auttaa sinua tämän vääryyden todistamisessa ja se kohdistui sanojesi mukaan muihinkin. Olisi tarpeen myös nimetä tuo sisäpiiri, että osattaisiin pitää silmällä. Onhan se nyt tavatonta, jos täältä voidaan jotkut vanhat kirjoittajat hiillostaa tai uusia estää tulemasta.
        Kaikille ei käy ehkä niin hyvin, että löytävät sen kautta itsensä, joku voi saada pahojakin traumoja.
        Kai olet kuitenkin seurannut sieltä takarivistä, vaikka sanot lopettaneesi kirjoittamisen. Ehkä olet joskus jonkun nimettömän viestinkin tuikannut väliin.

• Vakka ja kansi
        kappas vaan kirjoitti:

"Kunnes sisäpiiri hiillosti ulos osan ", sanot. Miten sellainen käytännössä tapahtuu, kiinnostaisi tietää. Voisit vaikka hakea arkistosta esimerkkejä, saataisiin nuo hiillostajat vastuuseen. Olisithan nikkisi voinut laittaa, niin osattaisiin auttaa sinua tämän vääryyden todistamisessa ja se kohdistui sanojesi mukaan muihinkin. Olisi tarpeen myös nimetä tuo sisäpiiri, että osattaisiin pitää silmällä. Onhan se nyt tavatonta, jos täältä voidaan jotkut vanhat kirjoittajat hiillostaa tai uusia estää tulemasta.
        Kaikille ei käy ehkä niin hyvin, että löytävät sen kautta itsensä, joku voi saada pahojakin traumoja.
        Kai olet kuitenkin seurannut sieltä takarivistä, vaikka sanot lopettaneesi kirjoittamisen. Ehkä olet joskus jonkun nimettömän viestinkin tuikannut väliin.

Kai se hiillostaminen on kuvaannollisesti sanottu, mutta tosiasiahan on, että joitakin vuosia sitten täältä poistui kymmenkunta kirjoittajaa, jollei enemmänkin. Perustivat oman kirjoituspalstansa.
        Onhan joillekin muillekin palstoille täältä siirrytty.

Moni muukin taitaa käydä tällä palstalla vain harvakseltaan enää.

• Reino´

Tee niinkuin minä, en enää lue niitä.

• Nii'in - ja pääsisipä vielä Kabuliin, toiviopaikkaan, kuten entinen kuunnelman henkilö. Siellä olisi kaikki toisin.

Oikeastaan, ennenpitkää, "Kabulin" rajalle päin tässä ollaan matkalla.

• No älä nyt kesken

kaiken Kabuliin lähde! Älä myöskään "Kabuliin".
      Tämä näppiksen naputtelukin auttaa pään terveenä pysymisessä pieneltä osaltaan, varsinkin jos muuten elää terveesti.
      Hyvää illan jatkoa kaikille! t. Satu*.

:)

• capt. cöpenick

Terveenä pitkään eläminen on taitolaji. On hirmuista katsella miten luonto meissä kohtelee 'vapaamatkustajia' eli terveellisten elämäntapojen laiminlyöntejä.

Mut met emmä halua lähtä Kabuliin - ainakaan ennen Lontoon olympppialaisia ensi kesänä.
      Terveyttä ja iloisia hetkiä tulevasta syksystä huolimati. t.cc

• Eikä niidenkään jäl-

keen, eletään, ollaan onnellisia terveydestä ja kiitollisia uudesta päivästä joka aukeaa eteemme kuin lahja!

• Hyvää huomenta!

Uusi päivä taas ja uudet kujeet!

• Ramoona*

Vain elämää, ei sen enempää...mutta ei vähempääkään, kyllä Irwinkin sen tiesi.
      Mikäs on olla ja eleä meillä eläkeläisillä, kun eläke juoksee - senkun elellään päivä kerrallansa. Koetetaan kuitenkin olla elämöimättä liikoja, etteivät enää lisää taita eläkeindeksiä.

Vallaton tuuli tarttui koivun kellastuneihin lehtii ja kieputti niitä villisti, postilaatikosta pöllähti ilmaan ja karkuteille mainoslehtisiä, niitä jahtasin pitkin pihatietä ja pääsin mukavasti reippaan päivän alkuun. Tuuli on kujetuulella, keksitään mekin jotain mukavaa tämän Askon päivän kunniaksi. Pitää miettiä, mitä punaista laittaisi ylle perjantaina, koska silloin pukeudutaan punaiseen sydänterveyden puolesta. Lokakuulla on pinkkipäivä rintasyöpätyölle. Kaipa miehiltäkin löytyy vaatteista jotain punaista ja pinkkiä, vaikka taskuliina , pipon pilkku , solmion tai sukan raita. Punaisen kukan voi aina laittaa rintaan, ei tarvitse sulhanen olla.

Goethelta on paljon siteerattu elämänohje :

Katso tätä päivää, sillä se on elämä.
      Sen lyhyessä hetkessä on koko totuus.
      Siinä on koko olemassaolosi todellisuus,
      kasvun riemu, toiminnan loisto, kauneuden kirkkaus.
      Eilinen on vain unta, huominen on vain näky.
      Mutta jos elät tämän hetken hyvin, on eilinen uni onnesta,
      jokainen huominen toivenäky.
      Katso siis tarkkaan tätä päivää,
      aloita jokainen aamu uusi elämä.

(Goethe)

• Harmaa.

Kravatin värillä on ilmaistu poliittista kantaa ja näyttääpä monella julkimomiehellä olevan usein pinkki paita. Mitähän se Lenitakin sanois jos laittaiskin pinkit sukat . Hyvän asian puolesta ! Kalsareissahan sitä voi vaikka mitä asiaa julistaa, niissä löytyy vaikka mitä väriä ja kuviota.

• joutavoinen

Sitäpä sitä, yksinäisyyttään täällä kirjoittelen. En kirjoita kenelleen, vaan ainonoastaan itselleen. Näin, noin ylipäätään. Nauran itselleni ja itken, niinkuin Paavo Haavikko sitä kun hän kirjoittaa niin kauniisti. Siihen olen tottunut.

Mainio sääntö on, älä yritä pitää yhteyttä keheenkään, niin kukaan ei yritä pitää yhteyttä sinuunkaan. Jokunen yhteydenpito yritys on, mutta nekään ei ole puhelinlaskua kasvattaneet, kun puhelu on tullut sieltäpäin.

Ainoastaan itselleni tämänkin kirjoitin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kunpa minä tietäisin

Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv
      Ikävä
      28
      2587
    2. paras asia kaivatussasi?

❤️‍🔥
      Ikävä
      127
      2273
    3. Syitä välttelyyn

En ennen ole kokenut tällaista. Miksi vältellään jos on ihastunut vai onko se aina merkki siitä ettei kiinnosta?
      Ikävä
      111
      1941
    4. Vihaan sua todella paljon.

Tiedoksi vaan 🙃
      Ikävä
      128
      1926
    5. Yksi päävastuullinen heitti lusikan nurkkaan.

Toivottavasti omaisuuden hukkaamiskielto tulee välittömästi.
      Ähtäri
      12
      1663
    6. Purrasta tehty huoli-ilmoitus

Näin lehti kertoo https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/0f1cfaf0-d4e4-4a97-9568-c27b3199b016
      Maailman menoa
      146
      1220
    7. Miksi kaivattunne

ei pystynyt koskaan kertomaan tunteistaan? Teitkö oikean valinnan kun lähdit etääntymään? Kuinka kauan olisi pitänyt odo
      Ikävä
      90
      1095
    8. Tiedätkö ketään toista jolla on sama kaivattu

Eli joka ikävöisi samaa henkilöä tällä palstalla? Tai muualla? Tiedätkö miten kaivattu suhtautuu tähän toiseen verrattu
      Ikävä
      26
      1095
    9. Pelottaa kohdata hänet

En tiedä jaksanko tai kykenenkö. Tuntuu jättimäiselle vuorelle kiipeämiseltä. Pitäisikö luovuttaa. Pitäisi. En jaksa nyt
      Ikävä
      89
      1061
    10. Olisin halunnu vaan tutustua

Ja kevyttä olemista... Mutta ei sitten. Ehkä mies säikähti, että haluan heti kaiken. 😅 Kävisi ihan sellainen kevyt meno
      Ikävä
      36
      1009
    Aihe