Mun elämää se ainakin rajoittaa. Harva edes tietää, että omistan lasit, kun käytän piilolinssejä. Piilolinssit saavat silmät väsymään, joten en voi olla 24/7 tavoitettavissa.
Rajoittaako huono näkö elämäänne?
14
547
Vastaukset
- piilarimies
Sama tilanne. Illalla kun on ottanut piilarit pois päästä, ei voi lähteä edes roskapussia viemään.
- ex-lasisti
Täytyy kai varalla olla kuitenkin jonkinlaiset sankalasit, vaikka piilareita käyttäiskin? Itse jouduin käyttämään sankoja lähes joka päivä piilareista huolimatta juuri noissa roskiksen vienti ja kioskilla käynti -tilanteissa. Jos olis esimerkiksi saanut silmätulehduksen, niin pakkohan ne rillit olis pistää päähän, että pääsee edes töihin..
- piilarimies
ex-lasisti kirjoitti:
Täytyy kai varalla olla kuitenkin jonkinlaiset sankalasit, vaikka piilareita käyttäiskin? Itse jouduin käyttämään sankoja lähes joka päivä piilareista huolimatta juuri noissa roskiksen vienti ja kioskilla käynti -tilanteissa. Jos olis esimerkiksi saanut silmätulehduksen, niin pakkohan ne rillit olis pistää päähän, että pääsee edes töihin..
Mun silmät on onneksi kestänyt piilarit tosin hyvin (nykyisin kertakäyttöiset linssit), ettei noita silmätulehdus- tms. tilanteita, joissa olisi pakko panna lasit päähän ole tullut ainakaan kymmeneen vuoteen. Joskus nuorempana kun joku pieni muutaman päivän piilarien käyttökielto oli, hoidin se kulkemalla "sokeana". Nykyisissä työhommissa vois olla aika vaikeaa.
Eli kyllä tää turhamaisuus tekee elämän vaikeaksi. Mutta silti en suostu olemaan rillipää. Viimeiseen asti koetan pärjätä ilman laseja.
Ex-lasisti, mihin ne sun lasit katosivat? - 324rwfwefwefefes
piilarimies kirjoitti:
Mun silmät on onneksi kestänyt piilarit tosin hyvin (nykyisin kertakäyttöiset linssit), ettei noita silmätulehdus- tms. tilanteita, joissa olisi pakko panna lasit päähän ole tullut ainakaan kymmeneen vuoteen. Joskus nuorempana kun joku pieni muutaman päivän piilarien käyttökielto oli, hoidin se kulkemalla "sokeana". Nykyisissä työhommissa vois olla aika vaikeaa.
Eli kyllä tää turhamaisuus tekee elämän vaikeaksi. Mutta silti en suostu olemaan rillipää. Viimeiseen asti koetan pärjätä ilman laseja.
Ex-lasisti, mihin ne sun lasit katosivat?Mikä ihme pirulainen ajaa ihmisen kieltäytymään silmälaseista.. Onko rillipäisyys joka "heikkouden" merkki. Etko koe olevasti tarpeeksi MIES silmälasien kanssa..
Itseäni kyllä ihmetyttää moinen lihapäisyys kertakaikkiaan. Jos ei luonto anna periksi niin päässä on kyllä oikeasti vikaa.
- ex-lasisti
Lasini katosivat sairaalan aulan keräyspönttöön =D
- Uusi elämä....
Miinuksia ehti tulla -11.50 molempiin silmiin. Rillit ei korjanneet enää optisesti kunnolla ja ilman niitä lähes sokea. Piilareita ei voinut vuosiin pitää koska silmät kuivuivat.
Nyt reilun vuoden ollut silmän sisäiset linssit, veriflex-linssit, HYKS:ssä laitettu. Laitettin täyskorjaus.
Nyt näkee hyvin eikä rajoita elämää. On kuin olisi uudestisyntynyt. - 234fweewfesfsse
-2.5 kummassakin silmässä eikä kyllä rajoita millään tavalla elämää. En edes huomaa silmälasejani.
Ei ole koskaan myöskään tullut mieleen käydä laserissa eikä edes hankkia piilolinssejä koska en koe niille mitään tarvetta. Piilareita tosin voisi kokeilla ihan mielenkiinnosta..
Millä tavalla ihmisiä yleensäottaen häiritsee edes silmälasien käyttö?- miinussilimä
"-2.5 kummassakin silmässä eikä kyllä rajoita millään tavalla elämää. En edes huomaa silmälasejani.
Ei ole koskaan myöskään tullut mieleen käydä laserissa eikä edes hankkia piilolinssejä koska en koe niille mitään tarvetta. Piilareita tosin voisi kokeilla ihan mielenkiinnosta.."
Hyvä niin. En tiedä ikääsi, mutta luulen sinun olevan vielä alle 40-vuotias? Tulet kiittelemään vielä tuota ilkinäköäsi, kun ikänäkö alkaa vaivata. Sinä pystyt lukemaan ottamalla lasit pois, kun normaalinäköiset joutuvat käyttämään lukulaseja ikänäön ilmaannuttua. Sinä voit lukea ongelmitta ilman laseja esim. sängyssä. Todennäköisesti et tule tarvitsemaan varsinaisia lukulaseja koskaan, ainoastaan monitehot, jos et tahdo nostaa laseja silmiltäsi lukiessa.
- Oi Ihanat lasit
"Millä tavalla ihmisiä yleensäottaen häiritsee edes silmälasien käyttö?"
Ai millä tavallako? Minäpä -9.5 -lasien käyttäjä kerron sinulle:
- lasit pienentävät näkymän kolmasosaan siitä, mitä näkisin ns. normaalisilmäisenä. Kaikki kohteet näkyy minikokoisena.
- en näe omaa kättäni pitemmälle ilman laseja. Voit vain kuvitella miltä tuntuu kömpiä vieraassa paikassa esim. vessaan, kun et pimeässä edes löytänyt niitä lasejasi apuvälineiksi.
- kaikki silmälasit näyttävät "ohuiksikin" hiotuissa laseissa karmeilta. Silmät on kuin puukolla vedetyt kapeat viirut ja bonuksena kaamean leveät linssinreunukset, jotka näkyvät väkisinkin siitä sivusta ja vääristävät kasvojen reunaa . Mitkään kehykset eivät istu kauniisti.
- kirjan teksti on sikapientä, minkä lukeminen aiheuttaa päänsärkyä.
Siinä noin alkuunsa, enempää en edes jaksa kirjoittaa. - Apuuuuuva
"Millä tavalla ihmisiä yleensäottaen häiritsee edes silmälasien käyttö? "
Minulla taas on lähinnä ulkonäölliset seikat kyseessä. Tykkään itse olla ilman laseja. - -.-.-.-.-.-.-.-.-
Toisessa silmässä on huonompi näkö kuin toisessa. Lasit päässä toinen silmä näyttäisi kaksi kertaa suuremmalta kuin toinen.
Mielummin käyttää piilolinssejä. Toisessa silmässä näkö on niin hyvä ettei tarvitsisi piilolinssiä kuin tuossa "huonommassa" silmässä. Siinä määrin "rajoittaa", että pitää laittaa todella paljon silmämeikkiä, etteivät silmät näytä pieniltä ja karseilta, ja kaikki mahdolliset kampaukset eivät myöskään sovi, joten olen joutunut jämähtämään tiettyihin hiustyyleihin. Olipas haitallista :D
Mutta tietysti se, että kaikki on jonkin verran pienempää, ja lasit pitää ottaa aina pois kun lukee, tai teksti on miniminiä. Ja sitten vielä se lika! Laseja saisi olla putsaamassa tosi usein, ne kun tuntuvat keräävän kaiken mahdollisen lian mitä eteen tulee.
Vielä sekin, että olen vielä siinä iässä (16 tällä hetkellä) että näkö huononee aika nopeasti, 1-2 vuoden välein pitää siis ostaa uudet silmälasit, ja vaikkei se raha omasta pussista vielä mene, niin tympii silti kun tulee niin kalliiksi ostaa uudet lasit.- allssös
Käytän silmälaseja vain kotona ollessa tai autolla ajaessa (pakko). Muuten kuljen puolisokkona päivittäisessä ympäristössäni. Tutussa ympäristössä tällainen onnistuu kuitenkin melko hyvin. Kieltämättä on välillä aika kiusallista kun tunnistaa vastaan kävelevän ihmisen vasta noin 3 metrin etäisyydellä.
- NäköKenttä
Näön ja silmätautien/-ongelmien parannnus luonnollisesti, ilmaiseksi ja ilman leikkausta:
http://keskustelu.suomi24.fi/node/10225549
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod202583Nainen, sellaista tässä ajattelin
Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost2371784Seiska: Anne Kukkohovi myy pikkuhousujaan ja antaa penisarvioita
Melko hupaisaa: https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ex-huippumalli-anne-kukkohovin-amerikan-valloitus-vastatuulessa-myy3201445Kulujen jako parisuhteessa
Hei, miten teillä jaetaan kulut parisuhteessa? Työttömyyttä ja opiskelua tulee omalla kohdalla jatkumaan vielä jonkin ai581032- 64979
Missä olit kun tajusit, että teistä tulee joskus pari?
Kuvaile sitä paikkaa, hetkeä ja tilannetta.55870- 39854
J miehelle viesti menneisyydestä
On jo useampi vuosi, kun ollaan oltu näköyhteydessä. Jäi tyhjä olo, koska rakastin. En tietenkään sitä kertonut. Mutta e37806Paikat tapeltu
Ei mennyt ihan persujen toiveiden mukaan Ei kait nyt 20 ääntä ja arpajais voitolla voi olla Ähtärin kaupungin puheenjoh37717Sinulle vain
Kirjoitan sinulle, koska sydämeni on niin täynnä asioita, joita en ole voinut sanoa ääneen. Tämä ei ole kirje, jossa pyy45698