Hei,
kaipailisin issikoiden ja suokkien omistajilta kokemuksia siitä, kumpi olisi parempi valinta ensimmäiseksi omaksi hevoseksi aikuiselle paljon ratsastaneelle naiselle ja kumpi roduista viihtyisi paremmin yksin? Onko issikka jääräpäisempi kuin suokki? Minulla ei ole kummastakaan rodusta kokemuksia, olen ratsastanut lähinnä arabeilla ja connemaroilla. Sydämeni ovat kuitenkin valloittaneet nämä jykevärakenteiset ja maastovarmat pohjoisen rodut.
Islanninhevonen vai suomenpienhevonen?
1
227
Vastaukset
- issikka-3
Luulen että sinulle käy kumpi tahansa rotu. Issikka kuitenkin kaipaa enemmän laumatovereita, tosin kyllä kaikilla hevosilla tulisi mielellään olla lauma kaveri. Joissain kohdin issikka on paljonkin jääräpäisempi, eli jos yhtään jääräpäisyys "kauhistuttaa" niin suokki olisi parempi vaihtoehto. Toki lunne erotkin ovat suuria. Mutta jos taas pidät enemmän maastoilusta niin issikka on siinä kohdin varmajalkaisempi ja mukava maastoratsu. Itselläni on kolme issikkaa ja kaikilla niillä on todella erilaiset luonteet. Kaikki ovat enemmänkin maastohevosia, mutta kaikki ovat he C, yksi he B, hyppäävätkin 90-100cm. Mutta mielestäni voit ottaa kumman tahansa, sillä itse olen hevosia harrastanut vasta 4 vuotta ja oon 15v ja pärjään hyvin molempien rotujen kanssa sillä hyppään valmennus ryhmässä suokeilla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Israel aloitti 3. maailmansodan
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.4382457Kaksi vuotta
Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek132292Nainen, meidän talossa on säännöt
1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E2501445Miksi me ei mies voida edes viestitellä irl?
En odota enkä vaadi mitään, voitaisiin vain olla yhteyksissä jollain tapaa ihan oikeasti.821129Oliko Farmi-finaalitehtävät mielestäsi tasaveroisia Lloydin ja Johannan välillä?
Onnea Farmi-voitosta, Lloyd. Et tainnut olla ihan kaikkien suosikki, mutta puskit voittoon! Oliko finaalitehtävät miel621046Raamatun kiroukset ja uhkaukset osoittavat sen ihmisperäisyyden
"Se sanotaan galatalaiskirjeessä, että jos joku levittää väärää evankeliumia: "...jos joku julistaa teille evankeliumia4131022Rakennetaanko yhdessä?
Haluaisin rakentaa sun kanssa yhteistä tulevaisuutta❤️ Onko meistä siihen? Huomaan että sulta puuttuu se joku tärkeä elä41898- 153895
- 56859
- 79835