exääni vaikka hän oli narsisti. Eikö tämä kaipaus voi loppua. Vaikka hän kuinka satutti ja rikkoi sisältäni kaiken niin silti ajattelen niitä hyviä hetkiä joita meillä oli. Erokin tuli yllätyksenä sillä samalla viikolla kun hän puhui että meillä kaikki on hyvin ja hän on luotettava minulle niin samana viikkona menikin kihloihin uuden kanssa.
Onko hän nyt onnellinen saadessaan satuttaa aina vain lisää?
kaipaan
18
497
Vastaukset
Vaikuttimia ei voi tietää. Hän ei ole välttämättä sen onnellisempi tai onnettomampi; ehkei edes ymmärrä tai tunnusta satuttaneensa. Hän on tehnyt valintansa ja hänellä on suuntansa. Saisitko silti häneltä juuri sen, mitä kaipasit, vaikka tapahtunutta ei olisi? Tekisikö hän sinut onnelliseksi?
Käy läpi tuskasi ja kaipauksesi. Itke pois se suru sisältäsi, kestäköön se minkä aikaa tai tehköön miten kipeää tahansa. Mutta älä jää katsomaan taaksesi. Hyväksy tapahtunut.
Jokaisella meistä on oma selviytymistarinansa ja aikansa eheytymiselle. Sinullakin. Mutta jaksat kyllä. Jonain päivänä helpottaa etkä kaipaa.
Käydessäsi läpi asioita lue. Ja kirjoita kokemuksesi, vaikka vain itsellesi. Ne auttavat selkiyttämään tilannetta, vaikka tuska ei heti helpotakaan, hyväksyminen pääsee paremmin alkuun.- ?
Kyllä narsisti tietää satuttavansa muttei välitä.
Narsisti ammentaa uhrilta kaiken minkä vain pystyy eläen itsekkästi ajatellen vain omaa etuaan. Siihen kuuluu valheet, empattisuuden puute, välinpitämättömyys, ensin uhrin nostaminen jonnekin yläs ja sen jälkeen pudottaa tämä niin alas kuin mahdollista.
Niin moni luottaa ihmisten hyvyyteen ja hyvät asiat jäävät mieleen ja pahat unohtuvat. siinä syy mitenkä helposti narsistin koukuun jää. Tämä kun osaa näytellä rakastumista niin ettei sitä huomaa. Oletkin tullut elokuviin jonka päänäyttelijä on narisiti. Jonka käsikirjoittaja ja ohjaaja on narsisti, jonka päänäyttelijän osaa esittää narisiti ja sinä saat sen roolin mistä et pääse eroon noin vain. - LK
? kirjoitti:
Kyllä narsisti tietää satuttavansa muttei välitä.
Narsisti ammentaa uhrilta kaiken minkä vain pystyy eläen itsekkästi ajatellen vain omaa etuaan. Siihen kuuluu valheet, empattisuuden puute, välinpitämättömyys, ensin uhrin nostaminen jonnekin yläs ja sen jälkeen pudottaa tämä niin alas kuin mahdollista.
Niin moni luottaa ihmisten hyvyyteen ja hyvät asiat jäävät mieleen ja pahat unohtuvat. siinä syy mitenkä helposti narsistin koukuun jää. Tämä kun osaa näytellä rakastumista niin ettei sitä huomaa. Oletkin tullut elokuviin jonka päänäyttelijä on narisiti. Jonka käsikirjoittaja ja ohjaaja on narsisti, jonka päänäyttelijän osaa esittää narisiti ja sinä saat sen roolin mistä et pääse eroon noin vain.Minusta tuo on enemmän sitä mitä pidetään psykopaatin toimintana. Narsistihan ei niinkun mielestään toimi väärin vaan toimii hyvällä syyllä. Psykopaatti tekee väärin huoletta.
Narsisti toimii oikein. Siis niinkun omasta näkökulmastaan. Psykopaattia ei kiinnosta toimiiko oikein.
- Peoijoona
Ohhoh... parisuhdepalstalle kannattaa siirtyä.
- xcch
Olet elänyt haave maailmassa, et todellisessa. Kuvitellut onnellista liittoa ja uskonut häntä vaikka olet nähnyt ja aistinut petollisuuden.
Kun näet hänet sellaisena kun hän todellisuudessa on, niin alkaa helpottamaan, se ottaa silti oman aikansa ennekuin pääset erilleen. - 6+16
Väittäisin että hän ei edes ajattele satuttavansa sinua. Hän ei edes ajattele sinua. Sinähän et ole enää tarpeellinen, sinut on vaihdettu tuoreempaan, ehkä helpommin käsiteltävään tai muuten vaan hyödyllisempään. Tässä vaiheessa en suosittele niiden hyvien hetkien vatvomista. Keskity nyt vaan siihen paskaan mitä niskaasi on kaadettu ja ole kunnolla vihainen. Mieti millainen ihminen manipuloi toisia puhumalla kivoja ja sitten vaihtaa lennosta uuteen (ja kihloihin vielä!). Meikäläisen nilkki sentään vaan etsi netistä uutta samaan aikaan kun suunnitteli omien puheidensa mukaan minun kosimistani ja järjesti kanssani lomamatkaa josta ei koskaan tullut mitään, kun hän päättikin että olen turhake.
Usko vaan että ei ne mitään välitä. Toisten tunteet on heille olemassa vain nappuloina joita painelemalla päästään omaan tavoitteeseen, mikä se sitten onkin.
Yli pääseminen on uskomattoman vaikeaa. Minun järkeni sanoo joka päivä peilikuvalleni että onnitteles ittees, pääsit eroon uskomattomasta nilviäisestä, ja tunteet suree ja itkee petoksen suuruutta. Se on se petos mikä tuntuu pahimmalta, isku perusturvallisuuteen ja tieto siitä että se, minkä se petos meistä söi ei ehkä koskaan tule takaisin- A
> Mieti millainen ihminen manipuloi toisia puhumalla kivoja ja sitten vaihtaa lennosta uuteen
Hm ... esimerkiksi masokisti, joka haluaa että hänelle suututaan. Voi olla muutakin. Vaan mitäpä jos olisi suuttumatta? Asioihin ei voi aina itse vaikuttaa ja suuttumalla voivat omatkin asiat mennä vielä pahemmin solmuun.
Mielenrauhaa. Puolukoita ja suppilovahveroita syysmetsästä.
- rrrrrrrrrrrrrrrrrrr
Up
Narsistin kaipaaminen on ollut täällä viime aikoina aiheena. Mielestäni 6 16 ja elisakettu kirjoittavat asiasta varsin realistisesti.
Narsistin tunnemaailma on vaurioitunut, ei hän pysty samaistumaan toisten ihmisten tunteisiin. Tärkeintä hänelle hänen pienessä ja vääristyneessä maailmassaan on vain hän itse. Olipa se sitten kärsimystä tai onnea, siinä ei toista ajatella. On vain hänen elämänsä ja hän.
Narsisti pystyy puolestaan herättämään tarinoillaan vahvaa empatiaa toisissa ihmisissä. Omassa tarinassani narsisti antoi suhteen alussa ymmärtää, kuinka muut naiset olivat kohdelleet häntä julmasti, pettäneet ja valehdelleet...vaikka hän oli yrittänyt olla maailman paras puoliso. Ja minä rakastuneena ja empatiaa täynnä olevana halusin korvata hänelle pahat kokemukset ja palauttaa luottamuksen rakkauteen ymmärtämällä ja olemalla hyvä...olin siis mitä parhainta ainesta narsistin manipuloinnille, syyllistämiselle ja mitätöinnille. Siitä alkoi elämäni rankin parisuhde, josta en ole vieläkään täysin toennut, mutta voiton puolella ollaan. Enää en halua takaisin henkisen pahoinpitelijäni luo, ja jos kaipaan, niin ymmärrän kaipaavani jotain muuta kuin, mitä hän on ihmisenä. Olen myös hyväksynyt sen, ettei narsisti muutu. Yleensä pahenee vain iän myötä.
Narsistia ei kiinnostanut vähääkään kun menin psykologille ja terapiaan, oli vain entistä vakuuttuneempi, että minä olen hullu. Yhtenä heikkona hetkenään myönsi, että hän olisi enemmän terapiaa vailla kuin minä, että hänenhän siellä pitäisi olla. Sanoissa oli katkeruutta ja kateutta. Sen jälkeen hän ei asiasta puhunut, morkkasi vain psykologeja ja psykiatreja konsulttipuoskareiksi, joille voisi syöttää mitä pajunköyttä tahansa.
En usko, että narsisti voi koskaan olla onnellinen.- ...
kun mikään ei riitä ...
- ap
näin meilläkin alkoi tarina..mies kertoi kuinka hänet heitettiin ulos suhteesta noin vain vaikka hän oli mitä kiltein mies niin häntä kohdeltiin huonosti. Se oli puhetta jolla sai sympatiani ja kaiken itseensä. Mies kertoi kuinka hänelle oltiin aina mustasukkaisia vaikka oli luotettavin mitä miehistä voi vain olla, mutta hän pitää niitä varanaisia suhteessa ollessaan.
tämä uusi kihlaus ei kestänyt kauaa ja hän alkoi pyörittää minua uudelleen. Oli kuulemma tajunnut kuinka rakastikaan minua. En enään uskaltanut luottaa häneen, mutta hetkeksi hän sai naruilla vietyä jonnekin haavemaailmaan. Sai manipuloitua puheillaan luottamaan.."hetkeksi" hänen tarkoituksena oli vain saada sillä hetkellä tarvitsemansa asian rahaa keinolla millä hyvänsä, kun ei sitä saanut lähti uudelleen valloittamaan tätä ex-kuhlattuaan. Sitä helpompaa. vaikka minulle kertoi kuinka huono nainen tämä oli. Ei kuulemma hänelle sopiva. Mutta tältä naiselta saa rahaa helpommin. Minä en olekaan se helpoin uhri hänelle, mutta hetken aikaa kelpasin. Nyt olen miehelle vihamies sillä hän teki virheen
kaipaus on muutanut muotoaan..ihmettelen toisen kykyä saada pelkillä puheillaan itselleen sääliä ja luottamusta
kuinka miehellä ei ole todellista sydäntä ketään kohtaan
mies tosiaankn ajattelee vain itseään
toivon ettei hän ikinä lähestyisi minua - minä toivon,
ap kirjoitti:
näin meilläkin alkoi tarina..mies kertoi kuinka hänet heitettiin ulos suhteesta noin vain vaikka hän oli mitä kiltein mies niin häntä kohdeltiin huonosti. Se oli puhetta jolla sai sympatiani ja kaiken itseensä. Mies kertoi kuinka hänelle oltiin aina mustasukkaisia vaikka oli luotettavin mitä miehistä voi vain olla, mutta hän pitää niitä varanaisia suhteessa ollessaan.
tämä uusi kihlaus ei kestänyt kauaa ja hän alkoi pyörittää minua uudelleen. Oli kuulemma tajunnut kuinka rakastikaan minua. En enään uskaltanut luottaa häneen, mutta hetkeksi hän sai naruilla vietyä jonnekin haavemaailmaan. Sai manipuloitua puheillaan luottamaan.."hetkeksi" hänen tarkoituksena oli vain saada sillä hetkellä tarvitsemansa asian rahaa keinolla millä hyvänsä, kun ei sitä saanut lähti uudelleen valloittamaan tätä ex-kuhlattuaan. Sitä helpompaa. vaikka minulle kertoi kuinka huono nainen tämä oli. Ei kuulemma hänelle sopiva. Mutta tältä naiselta saa rahaa helpommin. Minä en olekaan se helpoin uhri hänelle, mutta hetken aikaa kelpasin. Nyt olen miehelle vihamies sillä hän teki virheen
kaipaus on muutanut muotoaan..ihmettelen toisen kykyä saada pelkillä puheillaan itselleen sääliä ja luottamusta
kuinka miehellä ei ole todellista sydäntä ketään kohtaan
mies tosiaankn ajattelee vain itseään
toivon ettei hän ikinä lähestyisi minuaettä Sinä oppisit ajattelemaan itseäsi. Sinua Itseäsi. Sinun Elämääsi, joka on Sinun omissa käsissäsi.
... kirjoitti:
kun mikään ei riitä ...
...niin, mulle mulle, kaikki mulle. Asema jolle saapuu junia, vaan ei lähde.
- tämä nähty
Ei nämä sairaat riippuvaiset koskaan mitään opi, turha heitä on paimentaa tai heille mitään selvittää. Ovat aina riippuvaisia tuollaisista tarinan kertojista, koska eivät totuutta halua nähdäkään. Ovat itse sairaita kuten aloituksesta jo huomaakin, oma itse on täysin hukassa ja kaivataan elämään tyhjillä lupauksilla täyttävää paskan puhujaa. Surkimuksia, jotka eivät koskaan pääse elämässään eteenpäin ja jäävät roikkumaan riippuvaisiksi paskanjauhajiin.
- rrrrrrrrrrrrrrrrrrrr
Sinulle "tämä nähty"
Yksi narsistisista piirteistä on empatian puute ja ylimielinen halveksunta toisia kohtaan. Tämä kuvastuu selkeästi kirjoituksestasi.
Me "surkimukset" olemme yleensä empaattisia, vahvoja ja yllättävän usein hyvin koulutettuja ihmisiä, joilla on laaja ystäväpiiri. Lähtökohtamme parisuhteessa on rakkaus ja luottamus toiseen ihmiseen. Joka sitten petetään sellaisella tavalla, joka ei ole koskaan aiemmin tullut elämässä vastaan. Puhumattakaan siihen liittyvästä syyllistämisestä, mitätöinnistä, manipuloinnista yms. Varmasti meillä jokaisella on ollut oma eletty elämä osasyynä siihen, että emme lähde suhteesta heti ensimmäisten oireiden ilmettyä. Ihminen on erehtyväinen, ja miten voisi rakentaa kestävää suhdetta jos toista kohtaan ei olisi anteeksiantavainen ja ymmärtäväinen?
Se, mitä emme ymmärrä kuin vasta valitettavan myöhään, on se, että mihin se raja pitäisi vetää. Narsisti on taitava, oikea mestari huijaamisessa.
Kirjoituksestasi päätellen sinulla ei ole pienintäkään ymmärrystä mitä tällainen suhde tekee ihmiselle? Ilmiselvästi olet omasta mielestäsi niin fiksu ettet koskaan tällaiseen hairahtuisi? Et rakastuisi koskaan narsistiin, vaikkei se heti ilmenekään? Rakastavat sanat, yhteiset tulevaisuuden suunnitelmat yms. ovat siis aina mielestäsi paskanpuhumista? Mistä voit eroittaa totuuden, varsinkin alkuvaiheessa kun se ei ole vielä ilmeinen?
Tuomitset kaikki narsistin "uhrit" sairaiksi läheisriippuvaisiksi surkimuksiksi, jotka eivät pärjää elämässä. Valitettavasti analyysisi on päin helvettiä ja siitä näkee, ettet edes tunne koko asiaa.
Mikä on tarpeesi tuomita sinulle tuntemattomia ihmisiä...? Sen kun tajuaisit, niin ehkä itse pääsisit elämässäsi eteenpäin. Me prosessoimme ja jaamme kokemuksiamme, jota vertaisavuksi voi myös kutsua. Joten jos sinulla ei ole parempaa antia tähän ketjuun, niin ole hyvä ja pysy pois! - ?
Oletko sinä nimimerkillä "tämä nähty" todellakin noin tunteeton ihminen?
Onko rakastaminen mielestäsi sairautta? Onko ihminen joka luottaa rakkauteen surkimus? Eiköhän se tarkoita että näillä surkimuksilla on oikeasti sydän paikallaan. Se sydän joka osaa rakastua eikä oikealla tavalla rakastava unohda ihmistä , ei käytä hyväksi toista, mutta narsistin tarkoitus on saada ensin puheillaan ihmisen luottamaan itseensä ja hyvyyteensä. Kun narsisti näkee toisen rakastavan käyttää hän sitä omaksi hyödykseen. Narisistin tarkoitus on saada voimaa toisen rakkaudesta vaikke itse osakaan rakastaa. Kun hän on sen saanut ei välitä mitä jättää taakseen.
Se olisikin oikein jos narsistit joutuisivat kokemaan samaa minkä uhreilleen tekee ja jättää. - LK
rrrrrrrrrrrrrrrrrrrr kirjoitti:
Sinulle "tämä nähty"
Yksi narsistisista piirteistä on empatian puute ja ylimielinen halveksunta toisia kohtaan. Tämä kuvastuu selkeästi kirjoituksestasi.
Me "surkimukset" olemme yleensä empaattisia, vahvoja ja yllättävän usein hyvin koulutettuja ihmisiä, joilla on laaja ystäväpiiri. Lähtökohtamme parisuhteessa on rakkaus ja luottamus toiseen ihmiseen. Joka sitten petetään sellaisella tavalla, joka ei ole koskaan aiemmin tullut elämässä vastaan. Puhumattakaan siihen liittyvästä syyllistämisestä, mitätöinnistä, manipuloinnista yms. Varmasti meillä jokaisella on ollut oma eletty elämä osasyynä siihen, että emme lähde suhteesta heti ensimmäisten oireiden ilmettyä. Ihminen on erehtyväinen, ja miten voisi rakentaa kestävää suhdetta jos toista kohtaan ei olisi anteeksiantavainen ja ymmärtäväinen?
Se, mitä emme ymmärrä kuin vasta valitettavan myöhään, on se, että mihin se raja pitäisi vetää. Narsisti on taitava, oikea mestari huijaamisessa.
Kirjoituksestasi päätellen sinulla ei ole pienintäkään ymmärrystä mitä tällainen suhde tekee ihmiselle? Ilmiselvästi olet omasta mielestäsi niin fiksu ettet koskaan tällaiseen hairahtuisi? Et rakastuisi koskaan narsistiin, vaikkei se heti ilmenekään? Rakastavat sanat, yhteiset tulevaisuuden suunnitelmat yms. ovat siis aina mielestäsi paskanpuhumista? Mistä voit eroittaa totuuden, varsinkin alkuvaiheessa kun se ei ole vielä ilmeinen?
Tuomitset kaikki narsistin "uhrit" sairaiksi läheisriippuvaisiksi surkimuksiksi, jotka eivät pärjää elämässä. Valitettavasti analyysisi on päin helvettiä ja siitä näkee, ettet edes tunne koko asiaa.
Mikä on tarpeesi tuomita sinulle tuntemattomia ihmisiä...? Sen kun tajuaisit, niin ehkä itse pääsisit elämässäsi eteenpäin. Me prosessoimme ja jaamme kokemuksiamme, jota vertaisavuksi voi myös kutsua. Joten jos sinulla ei ole parempaa antia tähän ketjuun, niin ole hyvä ja pysy pois!"Yksi narsistisista piirteistä on empatian puute ja ylimielinen halveksunta toisia kohtaan. Tämä kuvastuu selkeästi kirjoituksestasi."
Mutta eikös se kuvastu myös sinun vastauksessasi?
Ja tässäkin kirjoituksessa.
Jos siis noin tiukalle vedetään se raja. LK kirjoitti:
"Yksi narsistisista piirteistä on empatian puute ja ylimielinen halveksunta toisia kohtaan. Tämä kuvastuu selkeästi kirjoituksestasi."
Mutta eikös se kuvastu myös sinun vastauksessasi?
Ja tässäkin kirjoituksessa.
Jos siis noin tiukalle vedetään se raja.Diplomaatti. Teet hyviä huomioita! :)
- eräs narskun uhri
rrrrrrrrrrrrrrrrrrrr kirjoitti:
Sinulle "tämä nähty"
Mikä on tarpeesi tuomita sinulle tuntemattomia ihmisiä...? Sen kun tajuaisit, niin ehkä itse pääsisit elämässäsi eteenpäin. Me prosessoimme ja jaamme kokemuksiamme, jota vertaisavuksi voi myös kutsua. Joten jos sinulla ei ole parempaa antia tähän ketjuun, niin ole hyvä ja pysy pois!ihanasti kirjoitettu nimimerk. "rrrrrrrrrrrrrrrrrrrr" sinun kirjoituksesi on hyvä tuki monelle!! =)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mitäs peitsarissa on tapahtunut eilen illalla
Mikkelissä iso poliisioperaatio https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/39ef020c-2d81-4d72-b720-651f458ba3e2902977- 2101181
- 841173
Suomalaiset nuoret Eu:n köyhimpiä?
Suomalaisen nuoren varallisuus keskimäärin 5000e. Eu:ssa keskimäärin 25 000e.1281159- 871132
Sofia teki aika pahat oharit
Leikkiikö Sofia kansainvälistä kosmopoliittia vai menikö rehdisti pupu pöksyyn, kun perui viestillä tulonsa puoli tunti2051050- 65872
Havaintoja ihmisen ulosteesta lenkkeilypoluilla
Oletteko havainneet ihmisen ulostetta taajamaa kiertävillä lenkkeilypoluilla?25765- 71747
Peräännytkö nainen vai mitä sanot
Jos sanon sulle että rakastan sua? Suututko oletko vihainen vai olisiko tunteet molemminpuolisia?59627