Nälkä lähtee syömällä,akka lähtee juomalla.
Kalakukon naatinto ohje.
Aoo myssäkkä,poesta kiäreet.Ota aseeks iso veihti, ja pien haarukka.Paa eväs etees topakalle pöyvälle,(ei sua täristä).Hätistä muut loitommalle (voip räiskyä)
iso veihti kärki eillä keskelle kukon selekee ja leikkoo nylykättämällä eistaas kämmenen mentävä aakko. Nosta lämpäre kättees,pua voita piälle ja
huijauta iäntä kohti,se ol kuorta särpimeks. Huokase ja raahotu, ota huarukka käteen ja kato kukon sisään..
Näläkä on tolokuton,etkä sisällöstä sua selevee-niinkö? Usko pois,eissäis on herkkuva,Se mössö aitoo Partas-Hannan-vainoon reseptillä luajittua.Ssavolaista pikkelsijä-oikeeta ahvekaloo kylyki kylessä toista kiloo ja joka välissä sitä ihteensä,eliison punasilimän possun kylykee,helekutin hyvee läskijä tolokuttoman hyvee. Jakoa jokainen keksii.KIITOS.!
Savoa ajattelin teille kertoilla päivän iloksi.
6
88
Vastaukset
- :)
Merihuisku hei, kivaa kieltä!
- Katleija
jatkoo tulloo....lähde: Positiivarit
"Paa rotteesit lassiin, silimäs kii ja hujjaata huarukka syvemmälle hyvvään. Jottaen saet kuitennii, kaekki se on syötävän hyvvee... Avvoo suus ja laeta lasti maeskuttimmee.
Suus kii, huarukka poekkeen. Elä uattele, vuan naati. Koeta piättee... nimittäen kummastako tykkeet enempi - kalasta vae kukosta.
Elähän hättäele, usko vuan - hyvvee se ol'! Anna huarukan heiluva, ruotoja ei tarvihe pelätä. Huokase vällii, rööhtäse ja anna himon yltyvä!" - Direktiivi
Lähteenä oma piä.
Minnoon ite tehnynnä kukkoja muikkuaekkaan, hyvvee siitä tulloo, ja ku ennakoe sen että kukko vuottaa, nii pannoo sen issoon paestiastijjaan, ee vuuva.
Kosteuvvet säelyy ja kukko paestuu kommeesti.
Sittä valamiina kiärässöö voepaperiin ja vielä lisäks pyyhkeeseen, siellä kapalossa se herkku jiähtyy hilijaksee levittellöö tuoksuvvaan ja siinäkös sittä näläkä alakaa kutveltammaa, sylykiraohaset pelloo ja himo kasvaa mahottomaks.
Vasta kahen tunnin piästä piäsöö perhheen piä tökkeemään puukon kukon kuoree ja siitä se alakaa, syömisen ihana naotinto.
Voeta ei piä unohtoo vaekka sittäe läskiä siellä on, voe ruunnoo sen kukon naotinnon kuninkaaks.
Sittä piimee iso mukillinen sissään silimät kiinni nii voe raahassa silimät ummistoo aenakkii tunniks, sitä sanottaa ettoneeks, herrat maenihtoo samasta hommasta että on ruokalepo, olokkaan vuan mahasa vieressä se tapahtuu kuitennii.
Voe ruoja ku alako mielj tekemmää tuota Kuorevein muikku herkkuva, ajatelkoo kovasti nii tiijättä jo miltä se maestuu. Wanha savolaisjuttu.
Kauppias, sinunnii Puavo pitäs lyhentee tuota ruokalaskuas.
Puavo: hyvinnii van kun ei oo rahhoo.
- Onhan sulla iso sika.
- Silläkää ei oo rahhoo.Kiitos!
Luin nautinnolla!- Katleija
Kukkakaupassa:
"Savolaismies meni kukkakauppaan.
-Oiskos teillä myytävänä kannoo...?
-Tämä ei ole mikään kanala,sanoi myyjä.
-Ei ku minä tarkotinni sitä kukkoo...
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 943792
Nainen olet minun
Olen ominut sinut itselleni, täysin itsekkäistä syistä. Haluan rakastella sinua nainen, toivottavasti sinäkin minua. Oli473175Sille ei voi enää mitään
Miten kaikki meni aiemmin. Oon aivan lukossa 🔒 Tuskin uskallat enää mitää tehdä. Ehkä pitää luovuttaa vaan.1002807- 1342457
Harmi jos ei enään nähdä
Ehkä se on parempi näin kuitenkin. Ehkä jotain uutta löytyy. Uskon ja toivon että olet onnellinen. Sinussa on kaikki572450- 612388
Miten suhtauisitte jos kaivattunne sanoisi, ettei hänestä ole seurusteluun
mutta seksi, hellyys ja yhdessäolo kelpaa kyllä??1172377Vau miten upea nainen!
Näytit todella tyrmäävältä. 🤩😍 En meinannut saada katsettani irti sinusta.212304Kunpa minä tietäisin
Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv232296- 642080