En pysty uskomaan Jumalaan

ateisti_vai_ei

Olen nyt parikymppinen nainen. Olen kasvanut uskoon, koska vanhempani ovat uskovaisia ja kävin pienenä ahkerasti seurakunnan jutuissa yms.
Nyt kun olen kasvanut ja miettinyt uskon asioita itse tarkemmin tajusin, että en oikein tiedäkään onko Jumala olemassa.
Haluaisin uskoa Jumalaan, Jeesuksen ylösnousemukseen yms. mutta en vain pysty uskomaan, että Jumala olisi olemassa.
Minulla on ollut melko rankka nuoruun ja vaikka olen kuinka rukoillut, minulle ei ole tullut mitään apua ylhäältäpäin.
Tiedän, että täytyy avata sydämensä Jeesukselle, mutta vaikka miten olen yrittänyt niin en vain pysty.
En osaa pukea ajatuksiani oikein sanoiksi, mutta onko muilla jotain tämmöistä?
Haluaisin uskoa Jumalaan, koska mielestäni se tuo perusturvaa arkeen, mutta en vain pysty.
Kuinka saisin kadotetun uskoni takaisin, ja onko jollekin muulle käynyt näin?

Ottaisin vastauksia kiitollisena vastaan! :)

35

1217

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • cdsvdsvsdv

      Moi,

      Minulla on taustalla ateistinen koti ja olin kolmikymppiseksi asti ateisti. Sitten aloin kokea aika uskomattomia yliluonnollisia asioita, ja niiden sulattelussa ja etsiessä ymmärrystä niihin löysin lopulta kristinuskon. Se vei kymmenen vuotta ja pohjalla on kuten sanottua aika uskomattomia omia kokemuksia yliluonnollisesta.

      Tosin hahmotan uskonnon vähän eri lailla taustastani johtuen, kuin mitä sitä opetetaan koulussa. Eli suhtautuminen on ratkaisevasti henkinen ja yliluonnollinen (kristinusko on äärimmäisen yliluonnollista), ei hauki on kala-tyyppistä ulkoa opeteltua moraalisaarnaa.

      Itse asiassa "tultuani uskoon" tällä tavoi, erosin kirkosta. Tajusin, että uskonto on hengellinen ja maailmankatsomuksellinen asia, ja kirkko ihmisten muodostama maallinen organisaatio. Ne eivät ole sama asia. En lainkaan samaistu seurakunta-aktiiveihin yms porukkaan.

      SInulla on aika loistava pohja lopulta löytää Jumala, mutta luulen, että sen täytyy tulla sisältä päin, eikä niin, että päättäisit uskoa johonkin sinulle opetettuun asiaan. Itse olen sellainen, etten usko ennen kuin näen, joten en varmaan olisi muuten alkanut uskoakaan.

      Ehkä sinun kannattaisi rentoutua ja vaikka rukoilla mielessäsi ja pyytää Jumalalta sellaista johdatusta, jonka perusteella voisit itse, oman kokemuksen perusteella, uskoa häneen. En näe mitään syytä, miksei niin kävisi, hänhän haluaa meidän uskovan häneen! Siihen voi silti mennä aikaa, vaikka parikymmentä vuotta, joten kannattaa ottaa kaikki ajallaan.

      Oletko etsinyt jotain erilaista näkökulmaa kristinuskoon, kuten pokkari-best-seller-kirjoja Lorna Byrne: Enkeleitä hiuksissani? Yksi näkökulma sopii yhdelle, toinen toiselle, ja ehkä lapsuudenkotisi näkökulma ei ole sinulle se sopivin. EI kannata hylätä hyvää uskontoa kuitenkaan siitä syystä, vaan etsiä se oma näkökulma.

      • Kirkko ja uskonto

        "Tajusin, että uskonto on hengellinen ja maailmankatsomuksellinen asia, ja kirkko ihmisten muodostama maallinen organisaatio. Ne eivät ole sama asia."

        Suomalaisen on aina syytä muistaa että maailman kristityistä vain vähemmistö ajattelee noin. Suurin osa uskoo, ainakin katekismuksensa mukaan, että Kirkko on Kristuksen ruumis, pyhä instituutio joka kestää aikojen loppuun saakka, koska Jumalan voima vaikuttaa sen kautta. Kirkon ulkopuolella ei ole pelastusta tai ei ainakaan mitään varmuutta pelastuksesta. Tällainen individualismin vastainen näkökulma on tietysti vieras suomalaiselle nykyihmiselle, jolle usko on mieluummin henkilökohtainen asia kuin olla se sidos joka liittää ihmiset yhteen, mikä on ollut uskonnon keskeinen rooli yhteiskunnassa tähän asti.


      • T.Mirka

        ""Minulla on taustalla ateistinen koti ja olin kolmikymppiseksi asti ateisti. Sitten aloin kokea aika uskomattomia yliluonnollisia asioita, ja niiden sulattelussa ja etsiessä ymmärrystä niihin löysin lopulta kristinuskon.""
        - ÄLÄ VALEHTELE !


      • Anonyymi
        Kirkko ja uskonto kirjoitti:

        "Tajusin, että uskonto on hengellinen ja maailmankatsomuksellinen asia, ja kirkko ihmisten muodostama maallinen organisaatio. Ne eivät ole sama asia."

        Suomalaisen on aina syytä muistaa että maailman kristityistä vain vähemmistö ajattelee noin. Suurin osa uskoo, ainakin katekismuksensa mukaan, että Kirkko on Kristuksen ruumis, pyhä instituutio joka kestää aikojen loppuun saakka, koska Jumalan voima vaikuttaa sen kautta. Kirkon ulkopuolella ei ole pelastusta tai ei ainakaan mitään varmuutta pelastuksesta. Tällainen individualismin vastainen näkökulma on tietysti vieras suomalaiselle nykyihmiselle, jolle usko on mieluummin henkilökohtainen asia kuin olla se sidos joka liittää ihmiset yhteen, mikä on ollut uskonnon keskeinen rooli yhteiskunnassa tähän asti.

        Kristuksen ruumis ei ole kirkko, vaan uskovien ihmisten seurakunta.


    • Et pysty uskomaan jumalaan se on totta, ei ihminen omassa varassa pystykkään uskomaan katsos se joka antaa uskon hoitaa myö sen,haluatko lupua syntielämästäsi jos näin on niin silloin
      Hän sanoi: "Aika on täyttynyt, Jumalan valtakunta on tullut lähelle. Kääntykää ja uskokaa hyvä sanoma Matt1:15
      Uudesti syntynee kristityn luo keskustelmaan hän on velvollinen rukoilemaan ja suomaan synnin anteeksi annon.
      Silloin jeesus tuleen henkensä kautta asumaan sinussa saat pyhän hengen.

    • Brina

      Ihan selvästihän sinä uskot Jumalaan, mutta et vaan voi enää uskoa lapsuudessasi saamalla tavalla. Olet hakemassa uudenlaista ymmärrystä eli päivitystä uskoosi Jumalaan, sellaiseen johon voit uskoa aidosti. Aivan varmasti tulet löytämään "kuin sattumalta" juuri sellaisia vastauksia kuin etsitkin...jos vain todella niitä haluat, sillä meillä jokaisella on sisimmässämme suora linkki Jumalan tietoisuuteen, vaikka emme uskoisikaan siihen (meidät on luotu sellaisiksi!), mutta riippuu itsestämme haluammeko sen avautuvan.

    • herr37

      Jaa.. no, minä olen vuosien myötä hylännyt koko ajatuksen kristinusosta.
      En ole vielä eronnut kirkosta, koska veronmaksusta on hyötyä vähäosaisille, ja toisekseen osa sukulaisistani saattaisi ihmetellä vetoa. Vaikkei sillä nyt niin olisikaan väliä.

      Ei uskontoa tarvitse mihinkään, varsinkaan enää, kun uskomattomuudesta ei katkaista päätä..

      Elämään pystyy täysin korrektisti ilman uskontoa, eikä siinä mitään väärää ole.
      Ei Jumalakaan voi tuomita niitä, jotka ei siihen usko. Sehän olisi syrjintää ja vapaan ajattelun kriminalisointia. ;)

    • Herr37

      Ai niin, eikä se sinusta ateistia tee, jos et niin vahvasti usko Jumalaan, kuin vanhempasi.

      En minäkään varsinaisesti usko, mutta toisaalta en kiellä olemassaoloakaan.
      Jokaisella on onneksi vapaus uskoa mihin ja millä tavalla haluaa!

    • tetragrammiin-JHWH

      Sanot: "Haluaisin uskoa Jumalaan, Jeesuksen ylösnousemukseen yms. mutta en vain pysty uskomaan, että Jumala olisi olemassa." Miksi et pysty uskomaan
      että Jumala on olemassa?

      • ateisti_vai_ei

        En oikein itsekään tiedä, että miksi en. Jotenkin vaan tuntuu niin luonnottomalta ja mahdottomalta, että Jumala olisi olemassa. Jos ajattelee niin miksi ihmeessä Jumala olisi olemassa? Hän ei ole ainakaan minulle antanut itsestään mitään elonmerkkejä ja olen vähän sitä tyyppiä, että uskon vasta kun näen/koen, mutta hänesta minulla ei ole mitään kokemusta niin se on melko vaikeaa.... :/


      • Kysymys Jumalasta
        ateisti_vai_ei kirjoitti:

        En oikein itsekään tiedä, että miksi en. Jotenkin vaan tuntuu niin luonnottomalta ja mahdottomalta, että Jumala olisi olemassa. Jos ajattelee niin miksi ihmeessä Jumala olisi olemassa? Hän ei ole ainakaan minulle antanut itsestään mitään elonmerkkejä ja olen vähän sitä tyyppiä, että uskon vasta kun näen/koen, mutta hänesta minulla ei ole mitään kokemusta niin se on melko vaikeaa.... :/

        Minulle taas jo se, että ylipäänsä on olemassa jotakin - minä ja maailma - sen sijaan ettei olisi mitään, herättää kysymyksen kaiken alkuperästä ja siitä miten olevainen itseään ylläpitää.


      • Brina
        ateisti_vai_ei kirjoitti:

        En oikein itsekään tiedä, että miksi en. Jotenkin vaan tuntuu niin luonnottomalta ja mahdottomalta, että Jumala olisi olemassa. Jos ajattelee niin miksi ihmeessä Jumala olisi olemassa? Hän ei ole ainakaan minulle antanut itsestään mitään elonmerkkejä ja olen vähän sitä tyyppiä, että uskon vasta kun näen/koen, mutta hänesta minulla ei ole mitään kokemusta niin se on melko vaikeaa.... :/

        Sinulla on kaksi vaihtoehtoa; joko USKOT puoleen tai toiseen (Jumala on>


      • Brina
        Brina kirjoitti:

        Sinulla on kaksi vaihtoehtoa; joko USKOT puoleen tai toiseen (Jumala on>

        Sorry, nyt jäi osa tekstistäni jonnekin bittimaailmaan! Teksini on kokonaisuudessaan näin:
        Sinulla on kaksi vaihtoehtoa; joko uskot puoleen tai toiseen (Jumala on tai Jumalaa ei ole) tai jatkat vastausten etsintää sitkeästi. Jos valitset jälkimmäisen vaihtoehdon, tulet aivan varmasti ennemmin tai myöhemmin saamaan itsellesi juuri niitä vastauksia ja kokemuksia, mitä kaipaat (älä laita aikarajoja; koko elämä on siihen aikaa eikä elämä lopu kuolemassakaan)!


      • herr37
        Brina kirjoitti:

        Sorry, nyt jäi osa tekstistäni jonnekin bittimaailmaan! Teksini on kokonaisuudessaan näin:
        Sinulla on kaksi vaihtoehtoa; joko uskot puoleen tai toiseen (Jumala on tai Jumalaa ei ole) tai jatkat vastausten etsintää sitkeästi. Jos valitset jälkimmäisen vaihtoehdon, tulet aivan varmasti ennemmin tai myöhemmin saamaan itsellesi juuri niitä vastauksia ja kokemuksia, mitä kaipaat (älä laita aikarajoja; koko elämä on siihen aikaa eikä elämä lopu kuolemassakaan)!

        Minulle on yhdentekevää, vaikka Jumala on olemassa.
        Toisille siitä on riemua, ja minua se ei häiritse.


      • tetragrammiin-JHWH
        ateisti_vai_ei kirjoitti:

        En oikein itsekään tiedä, että miksi en. Jotenkin vaan tuntuu niin luonnottomalta ja mahdottomalta, että Jumala olisi olemassa. Jos ajattelee niin miksi ihmeessä Jumala olisi olemassa? Hän ei ole ainakaan minulle antanut itsestään mitään elonmerkkejä ja olen vähän sitä tyyppiä, että uskon vasta kun näen/koen, mutta hänesta minulla ei ole mitään kokemusta niin se on melko vaikeaa.... :/

        Oletko miettinyt miten tämä koko maailmankaikkeus on tullut olemassaoloon?


      • oinkoink
        tetragrammiin-JHWH kirjoitti:

        Oletko miettinyt miten tämä koko maailmankaikkeus on tullut olemassaoloon?

        Kerro sinä, jos tiedät.


      • tetragrammiin-JHWH
        oinkoink kirjoitti:

        Kerro sinä, jos tiedät.

        Olen tutkinut ja verrannut eri olemassaolevia vaihtoehtoja ja sitten tehnyt omat johtopäätökseni tiedon perusteella. Tässä elämäni aikana olen havainnut, että paljon esitetään jyrkkiäkin mielipiteitä sellaisesta asiasta, mihin ei ole edes tutustuttu. Mutta yhtä kaikki, pääasia olisi että ihmiset ottaisivat asioista selvää ja todella miettisivät näitä vaihtoehtoja tasapuolisesti, ja sitten vasta tekisivät päätöksen asiasta. Onko Luojamme antama luomiskertomus Raamatussa se johon voimme luottaa, vaiko ihmisten tekemät eri teoriat kyseisestä asiasta?

        Ei muuta kuin mielenkiintoisia hetkiä tutkimisen parissa!


      • oink oink
        tetragrammiin-JHWH kirjoitti:

        Olen tutkinut ja verrannut eri olemassaolevia vaihtoehtoja ja sitten tehnyt omat johtopäätökseni tiedon perusteella. Tässä elämäni aikana olen havainnut, että paljon esitetään jyrkkiäkin mielipiteitä sellaisesta asiasta, mihin ei ole edes tutustuttu. Mutta yhtä kaikki, pääasia olisi että ihmiset ottaisivat asioista selvää ja todella miettisivät näitä vaihtoehtoja tasapuolisesti, ja sitten vasta tekisivät päätöksen asiasta. Onko Luojamme antama luomiskertomus Raamatussa se johon voimme luottaa, vaiko ihmisten tekemät eri teoriat kyseisestä asiasta?

        Ei muuta kuin mielenkiintoisia hetkiä tutkimisen parissa!

        Olisi mukava kuulla perusteltu selvitys maailmankaikkeuden synnystä Jumalan tekona.

        Enkä nyt tarkoita sitä, mitä asiasta raamatussa sanotaan.


      • Ano viisautta
        oink oink kirjoitti:

        Olisi mukava kuulla perusteltu selvitys maailmankaikkeuden synnystä Jumalan tekona.

        Enkä nyt tarkoita sitä, mitä asiasta raamatussa sanotaan.

        Jumalalta Jeesuksen nimessä, samoin ymmärrystä kannattaa anoa.

        Tekstisi on sitä luokkaa että lapsi sanoo vanhemmilleen "Minulla on nälkä, mutta en tahdo syödä ruokaa." Toki nykyajan ihmeellisyydet ei ota loppuakseen.


      • toki paasto ei ole
        oink oink kirjoitti:

        Olisi mukava kuulla perusteltu selvitys maailmankaikkeuden synnystä Jumalan tekona.

        Enkä nyt tarkoita sitä, mitä asiasta raamatussa sanotaan.

        pahasta, mutta ei myöskään nälästä valittaminen jos ei tahdo syödä ruokaa.

        Raamattu on Jumalan antama totuudellinen ruoka.


      • tetragrammiin-JHWH
        oink oink kirjoitti:

        Olisi mukava kuulla perusteltu selvitys maailmankaikkeuden synnystä Jumalan tekona.

        Enkä nyt tarkoita sitä, mitä asiasta raamatussa sanotaan.

        Jos katsot ympärillesi, havaitset erilaisia asioita. Edessäsi oleva tietokone esimerkiksi, onko se jonkun suunnittelema ja tekemä vai onko se tullut sattuman tuloksena? Tai vaikkapa tuoli jolla saatat istua, onko sillä suunnittelija ja tekijä? Vaatteesi, onko niillä suunnittelija ja tekijä? Asuinrakennus jossa asut, onko sillä suunnittelija ja tekijä? Mitä havaitset?


      • oink oink
        tetragrammiin-JHWH kirjoitti:

        Jos katsot ympärillesi, havaitset erilaisia asioita. Edessäsi oleva tietokone esimerkiksi, onko se jonkun suunnittelema ja tekemä vai onko se tullut sattuman tuloksena? Tai vaikkapa tuoli jolla saatat istua, onko sillä suunnittelija ja tekijä? Vaatteesi, onko niillä suunnittelija ja tekijä? Asuinrakennus jossa asut, onko sillä suunnittelija ja tekijä? Mitä havaitset?

        Havaitsen palstallisen typeryksiä, joilla ei ole mitään sanottavaa.

        Vai onko totuus joku toinen? Mitäpä tuumaat? Onko aina pakko olla vastaamatta? Oletteko sekaisin? Minkähän vuoksi keskustelu ei kehity? Miksi minun kannattaisi anoa viisautta ja ymmärrystä? Olenko uskovaista tyhmempi? Eikö äo:ni riitä käsittelemään vertauskuvainnollista joutenpäiväisyyttä? Miksi ette pysty vastaamaan vastauksilla?


      • tetragrammiin-JHWH
        oink oink kirjoitti:

        Havaitsen palstallisen typeryksiä, joilla ei ole mitään sanottavaa.

        Vai onko totuus joku toinen? Mitäpä tuumaat? Onko aina pakko olla vastaamatta? Oletteko sekaisin? Minkähän vuoksi keskustelu ei kehity? Miksi minun kannattaisi anoa viisautta ja ymmärrystä? Olenko uskovaista tyhmempi? Eikö äo:ni riitä käsittelemään vertauskuvainnollista joutenpäiväisyyttä? Miksi ette pysty vastaamaan vastauksilla?

        Luitko vastaukseni? Minähän yritin perustella sinulle maailmankaikkeuden syntyä Jumalan tekona ilman Raamattua, mutta et ilmeisesti sitä kirjoituksestani havainnut. Joten miettisitkö ed. kirjoitustani ja antaisitko siihen asiallisen vastauksen, niin ehkäpä siitä sitten kehittyy kaipaamasi keskustelu.

        Vastaustasi odottaen.


      • Anonyymi
        ateisti_vai_ei kirjoitti:

        En oikein itsekään tiedä, että miksi en. Jotenkin vaan tuntuu niin luonnottomalta ja mahdottomalta, että Jumala olisi olemassa. Jos ajattelee niin miksi ihmeessä Jumala olisi olemassa? Hän ei ole ainakaan minulle antanut itsestään mitään elonmerkkejä ja olen vähän sitä tyyppiä, että uskon vasta kun näen/koen, mutta hänesta minulla ei ole mitään kokemusta niin se on melko vaikeaa.... :/

        > Hän ei ole ainakaan minulle antanut itsestään mitään elonmerkkejä

        Tämän maailman ja Raamatun olemassaolo ovat merkkejä Hänen olemassaolosta.


    • On vain Jeesus-Tie

      Jumalan valtakuntaan ja iloon ja rauhaan ja vanhurskauteen. Meidän kannattaa valvoa itseämme ja aikain merkkejä ja rukoilla itsemme ja lähimmäistemme puolesta ja lähestyä Jumalaa kiittäen ja kunnioittaen ja panna turvamme armoonsa, ja silti elämässämme on aikoja välillä vaikeita ja ahdistusta, mutta sitten helpompaa ja virvoittavaa, enkä osaa sanoa, on vaikeat välttämättömiä vai omista vääristä valinnoista johtuvia, kenties voi olla molempia, mutta varmaa on että Jeesuksen nimessä Jumala on ja vaikuttaa ja rehellisyyttä ja raittiutta ja rohkeutta tarvitaan hänen tuntemisessa ja turvaamisessa. Lisäksi liha sotii Henkeä vastaan ja Hengen vaikuttamat pyrkivät lihan mielen ristiinnaulitsemaan eli kuolettamaan, että voisimme kantaa hyvää hedelmää, jossa rakkaus on suurin, samoin usko ja toivo ja ilo ja rauha ja vanhurskaus ja muut Raamatussa opetut.

      Varmasti lähtötilanteesi on moninverroin parempi kuin uskottomien lapsilla, mutta myös sinulta kysytään ristin kantamista eli Jumalan tahdon tekemistä Hengen opettamana ja tuntemiseksi, sillä hyvä on erottaa Jumalasta ja ihmisestä olevat myös uskonnollisuuden alueella, sillä Paha tekeytyy vanhurskauden palvelijaksi eikä ole yksinkertaista tässä pimeässä maailmassa, ainakaan pelkän pyhäkoulun varassa, Raamattu parempi Jeesuksen nimessä anoen Pyhän Hengen opetusta ja voimaa ja siunausta maailman voittamiseksi, sillä siihen Jeesuksessa jokaista kutsutaan eikä ole seurakunnissakaan esille usein jos ollenkaan, amen.

      Hyvä on anoa elävää vettä ja Pyhän Hengen armolahjaa ja opetusta Raamatun ja rukouksen kanssa Jeesuksen nimessä lähestyessä Isää Jumalaa, amen.

    • Ei totta ollenkaan

      Olet aivan normaalli kun et usko, en minäkään voi uskoa olemattomaan, menee uskottavuus ihmisistä jotka uskoo jonkin jumalan olemassaoloon.

      • nöyrä parannus

        auttaa tähän uskottavuus ongelmaan. Kun pidät Jeesuksen opetuksen niin tulet kokemaan Jumalan elävän lupauksen lapseuden.


    • rauhaaguys

      Joskus teidän uskovaisten puheet on kuin ulkoaopeteltu ja kuulostaa kun olisitte käännyttämässä ihmisiä uskomaan johonkin mikä ei todistetusti ole totta (ja tietäisitte sen itsekkin). Ja jos jumala ja jeesus olisi tuolla, niin saman lailla voisin uskoa joulupukkiin. Anteeksi mutta se on minun päätelmäni sillä raamattuhan on ihmisten kirjoittama yhtälailla kuin muumit ja eikä se lentänyt kirjakauppoihin taivaista. Mutta ymmärrän jos jotkut uskovat, sillä he tarvitsevat jotain lohtua elämäänsä, mutta jestas älkää tuputtako muille! En minäkään mene tuputtamaan kaupungilla siitä että "älä usko jumalaan se on tarua" Jokaisella on omat päätelmänsä ja ketään ei saa vahingoittaa tai tappaa sen takia jos uskoo tai ei. USKONVAPAUS on tärkeä asia!

    • Ei kannata niinkään pohtia sitä mihin ei usko kuin sitä mihin uskoo. Se mihin uskoo kertoo paljon enemmän ihmisestä kuin se mihin ei usko.

    • JumalaaEtsimässä

      Kysymyksesi on kiintoisa, oletko pohtinut näitä asioita:

      Mikä on Jumala?
      Oletko etsinyt Jumalaa?
      Millaiseen Jumalaan et usko?
      Onko se varmasti oikeanäkemys Jumalasta?
      Oletko vatma ettei Jumala voisi olla jonkin muun kaltainen?

    • Anonyymi

      Joo itsekkin yrittäny olla uskossa monia kertoja mutten pysty noudattamaan sitä elämän tapaa en mitenkään, esim en kykene olla ilman seksiä jos tekee mieli en kestä ilman muuten tulee itsetyydytystä jos naista ei saa, kymmentä käskyä on helppo noudattaa mutta pyhitä lepopäivä ei vaa kykene sit ne mooseksen lait päälle ei tuu täytettyä mitenkään niitä lakeja mitä niissä on, uskon Jeesukseen että kuoli syntiemme puolesta ja sovitti ne kaikki että me ei jouduttaisi kadotukseen, Jumala meidät on luonut mut synnitöntä elämää ihan mahdoton noudattaa, toivon että Jeesus antaa ne anteeksi joka päivä meille, mutta vaa en vaa kykene elämään kuten Jeesus opetti, jos joudun kadotukseen niin sitten joudun en pysty muuttumaan vaikka kuinka haluaisin

    • Anonyymi

      > Haluaisin uskoa Jumalaan, Jeesuksen ylösnousemukseen yms. mutta en vain pysty uskomaan, että Jumala olisi olemassa.

      Tärkeämpää on se, oletko uskollinen Jumalalle vai et. Onko sinulla jotain hyvää syytä olla uskoton Hänelle? Uskollisuus Jumalalle tarkottaa sitä, että pitää Hänen käskyt ja siis rakastaa lähimmäistä niin kuin itseä. Onko jotain hyvää syytä olla tekemättä niin?

    • Lainaukset: "Haluaisin uskoa Jumalaan, Jeesuksen ylösnousemukseen yms. mutta en vain pysty uskomaan, että Jumala olisi olemassa."
      "Tiedän, että täytyy avata sydämensä Jeesukselle, mutta vaikka miten olen yrittänyt niin en vain pysty."

      Kukaan ei pysty noihin. Ei ihminen voi ottaa mitään, jos hänelle ei anneta ylhäältä.

      Älä kysy itseltäsi asioita, joita olet oppinut pitämään uskovaisuuden mittareina. Kysy ennemminkin:: Olenko vakuuttunut siitä, että Jeesus on kaikkea sitä, mitä hän sanoo olevansa? Onko hän minun mielestäni luotettava?

      • Anonyymi

        KR 1933/-38, Joh. 1:12
        Mutta kaikille,
        jotka ottivat hänet vastaan,
        hän antoi voiman tulla Jumalan lapsiksi,
        niille,
        jotka uskovat hänen nimeensä,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        KR 1933/-38, Joh. 1:12
        Mutta kaikille,
        jotka ottivat hänet vastaan,
        hän antoi voiman tulla Jumalan lapsiksi,
        niille,
        jotka uskovat hänen nimeensä,

        Tämä voisi auttaa tätäkin miestä Jumala neuvoi ja johdatti.
        https://www.youtube.com/watch?v=3uGfGLVBEe4


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      33
      1445
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1301
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1225
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1222
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1208
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1205
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1194
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1170
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1150
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1136
    Aihe