Uskonnonopetus 1970-l. alussa 1-2 luokalla peruskoulussa kun keski-ikäinen naisopettaja liimaili tarrakuvakameleita ja aaseja tauluun ja kertoili Raamatun tarinoita, mm. Joosef ja Potifarin vaimo.
Eihän me viattomat lapset, minä ainakaan, ymmärretty mitään siitä asiasta. Siis Joosef ja Potifarin vaimo. Juttuhan on kuin Kauniista ja Rohkeista. Hoviherra Potifarin vaimo vokottelee Joosefia, ja kun Joosef ei suostu, syyttää Joosefia suurinpiirtein raiskauksesta. Ja sitten Joosef joutuu syyttä vankilaan.
Onko tällainen sopivaa lapsille kerrottavaa? Mielestäni ei. Raamattu on kerta kaikkiaan niin raaka kirja ja lapsille vaikea ymmärtää että se olisi parasta poistaa kouluopetuksesta, samaten kuin koko uskonnonopetus. Uskonnonopetuksella voidaan pahimmillaan kylvää ihmiseen koko elämän kestävän ahdistuksen siemenet. Meillä ei ole oikeutta pilata lasten lapsuutta kammottavilla raamattujutuilla.
Kammottavaa oli
jj7y8575465843655654
0
122
Luetuimmat keskustelut
- 54980
Muistatko Mikkelin panttivankidraaman?
Uusi draamasarja järkyttävästä tapauksesta on tulossa. Tositapahtumiin perustuva sarja ammentaa vuoden 1986 Mikkelin pan69781Iäkäs Jämsäläinen mies kuoli poliisiautoon matkalla Jyväskylän putkaan
Iäkäs vanhus humalassa niin huonossa kunnossa, ettei pystynyt huolehtimaan itsestään niin ainoa apu sillä hetkellä oli65765- 61731
En välitä sinusta yhtään
Olet pelkkä itsestään liikoja luuleva ämmä. Kierrän sinut kaukaa nyt ja aina. Olit mulle pelkkä lelu vaan.50666- 62633
Ernest Lawson täräytti erikoisen heiton TTK-lehdistötilaisuudessa: " Onko tässä tarkoituksena...?"
Ernest Lawson esitteli uudet TTK-tähtioppilaat ja opettajat torstaina 6.8. lehdistölle. Tulevalla kaudella on yksi hausk7616Olen luovuttanut
Välimme menivät niin pahasti solmuun, ettei niitä voi enää korjata. On aika jatkaa elämässä eteenpäin. Toivon sulle kaik33603- 78486
- 37480