Tarvitsisin apua vanhan laulun tunnistamisessa. Yritin jo tuolla mu´siikkisivuilla saada vastausta, mutta ei siellä kukaan liiku.
Kyseessä on varmaan vanha kansanlaulu tai ralli jossa on sanoja: "Suutele sä muita , mitäs minä siitä.saahan niitä suukkoja muuallakin....
Varmaan joku teistä tietää mistä laulusta on kysymys. Jenkka se on rytmiltään ainakin.
Kuka olisi esittänyt yms.
En löytänyt gooklettamalla mistään
Muistatko/tiedätkö?
10
232
Vastaukset
- 0--0
Tiedän mutta en sano
- Hilve-rix
Olet sitten tosi 0-0 jos tiedät mutta et sano. Kyllä minunkin tuttavista oli kuullut laulun, mutta meille ei vain selvinnyt mistä laulusta on kyse.
Jäi vain vaivaamaan mieltä.
Olen siis ihan tosissani enkä pelleile. En myöskään löytänyt tätä rallia googlesta.
Muistan sen sanoitusta hiukan: Maantietä kerran kuutamossa kuljin naisen kavaluutta mä katselin/tyttö jota lemmin...samanlainen oli niinkuin toisetkin...
Heijulivei minun lauluni raikaa, huoleton olen minä...
Onhan mulla maantie kuutamo ja tähdet, miksi minä surujani kantaisin.
Muistan tuon sävelen. Jorma Ikävalko tyyppinen ääni se oli.- Reino´
Poljento voisi olla Georg Malmstenin ´Valittaa en saata, en oo sitä maata´ j.n.e.
Laulun nimeä en nyt muista.- katl....
Erokirje heilillekö, miten se menee?
- olen sen kuullut
katl.... kirjoitti:
Erokirje heilillekö, miten se menee?
Mutta jos mä voisin
tehdä niinkuin soisin
riistäisin sun kuvas minun rinnastain.
Luoja yksin tietää
mitä kukin sietää
tinkiä en tahdo s
surun hinnasta.
sitten tulee tuo eka värssy vasta :)
Ja se päättyy sanoihin:
suljen tämän kirjeen suudelmin. - H-rix
olen sen kuullut kirjoitti:
Mutta jos mä voisin
tehdä niinkuin soisin
riistäisin sun kuvas minun rinnastain.
Luoja yksin tietää
mitä kukin sietää
tinkiä en tahdo s
surun hinnasta.
sitten tulee tuo eka värssy vasta :)
Ja se päättyy sanoihin:
suljen tämän kirjeen suudelmin.Kiitos vaan kaikille. Kyseessä ei kuitenkaan ole tuo "Erokirje heilille", vaan ihan eri laulu.
Kaikille " hyvää yötä. Olkoon onni myötä, että löydät uusiin pilvilinnoihin.
- Hilverix
Kiitos sinulle lisäsanoista. Itsekin olen vähän lisää muistanut kun oikein rallattelin.
Veikkaan, että kyselemäsi jenkka on "Erokirje heilille". Epäilen (melkoisella varmuudella), että Georg Malmstenilla on ollut sormensa pelissä ainakin musiikin osalla ja luultavasti sanoituskin on hänen.
Ja tässä laulun alkupätkä:
"Rakas oma kukka, pieni tummatukka,
sinä lahja taivaan, anteeks että vaivaan.
Kirjoitan nyt sulle, syömmein kaivatulle
erokirjeen pienen, hellän herttaisen.
Niinhän minä luulin, kun sun äänes kuulin,
että oli sulla sydän kultainen,
mutta olit vainen petollinen nainen,
kaunis mutta viekas murheen kukkanen."
Pitempihän se erokirje on, mutta päättyy siihen, että kirjoittaja hattuansa nostaa ja kaiken tämän kostaa sulkemalla kirjeen suudelmin.- Tiikerri
jatkuu näin:
valittaa en saata
en oo sitä maata
surut minä heitän maailman tuulihin
hattuani nostan
kaiken tämän kostan
sulkemalla tämän kirjeen suudelmin
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 943792
Nainen olet minun
Olen ominut sinut itselleni, täysin itsekkäistä syistä. Haluan rakastella sinua nainen, toivottavasti sinäkin minua. Oli473175Sille ei voi enää mitään
Miten kaikki meni aiemmin. Oon aivan lukossa 🔒 Tuskin uskallat enää mitää tehdä. Ehkä pitää luovuttaa vaan.1002807- 1342457
Harmi jos ei enään nähdä
Ehkä se on parempi näin kuitenkin. Ehkä jotain uutta löytyy. Uskon ja toivon että olet onnellinen. Sinussa on kaikki572450- 612388
Miten suhtauisitte jos kaivattunne sanoisi, ettei hänestä ole seurusteluun
mutta seksi, hellyys ja yhdessäolo kelpaa kyllä??1172377Vau miten upea nainen!
Näytit todella tyrmäävältä. 🤩😍 En meinannut saada katsettani irti sinusta.212304Kunpa minä tietäisin
Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv232296- 642080