Lohjan vappula

Tötteröööö

Onko Vappulassa päivähoitoa ja ala-aste koulua, entä onko sinne tulossa? Mitkä ovat lähimmät päivähoidot ja koulut? Olen kuullut vuosia sitten, että Vappulassa asustavat käyvät Ojamon koulua, millainen koulu se on?

13

2137

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • entinen lohjalainen

Ojamon koulun olen käynyt itse, (23v) nyt. Silloin oli ainakin ihan ok paikka ja opetus oli ihan hyvällä tasolla. Vappulassa ei ole koulua eikä luultavasti ole vähän aikaan tulossakaan. Asutusta tosin on tullut todella paljon enemmän.

• Tötterööö

OK kiitti vastauksesta..meillä on muutto sinne päin noin vuoden kuluttua ja siksi kyselen. Vappula on yksi vaihtoehto mihin haluaisimme muuttaa. Onkohan sinne tarhojakaan Vappulaan tulossa. Ne eivät sillätavoin ole tärkein kriteerimme asuinpaikkaa valittaessa, mutta tietysti plussaa..

• fiuu

Ojamon koulu on suuri koulu.En tiedä,onko koulu sinällään levoton,suuruus ei tietty plussaa,mutta koulu siitä kuuluisa,että viikonloppuisin paikat ,ikkunat rikotaan.Kaikki paikat täysi pulloja,tumppeja,töhryjä ym.Vieressä oleva ojamon ostarikin kauhea,juottola.Itellä vähän huonot fiilikset paikasta.Siis lähinnä ojamosta,ei niinkään koulusta/opettajista.

• Nyk. Lääketieteen yo

Ojamon koulu on aika iso lähiökoulu mutta ei minusta aivan huono koulu kumminkaan, jos vertaa siihen vantaalaiskouluun, missä kävin ekan luokan. Kävin Ojamon koulua 2 vuotta 2000-luvun alussa. Ojamon kouluun toi väriä erityisluokat ja sijainti ostoskeskuksen vieressä.

Kaikki opettajat ei myöskään olleet päteviä, mikä näkyi ehkä eniten siinä että ne yritti noudattaa sääntöjä ihan friikisti kun eivät uskaltaneet/osanneet soveltaa. Muutamat oppilaat oli häiriintyneitä jo silloin lapsina ja varsinkin ne tietyt opettajat oli niitten kanssa aika voimattomia, mutta niitä ei ollut kovin monta ja me tiedettiin kaikki ne hankalat ja osattiin varoa niitä.

Traumoja tuolta Ojamon ajalta ei jäänyt, mutta riippuu tietenkin mihin vertaa ja mistä päin olette muuttamassa. Itse siis olin tottunut Vantaaseen ja Ojamo oli asteen verran parempi, joten sinne sopeutui aika hyvin. Jos tulee pienestä maalaiskoulusta, niin voi olla työläämpää sopeutua.

Sen jälkeen muutimme Nummentaakse ja vaihdoin Metsolan kouluun, joka myös on aika iso koulu. Minusta Metsola oli paljon mukavampi koulu kuin Ojamo. Ehkä vaikuttaa että Metsolaan melkein kaikki tulee omakotialueelta niin siellä on rauhallisempaa.

Minun tietääkseni Vappulassa ei ole päiväkotia, mutta siellä suunnalla on useita päiväkoteja, vaikka ne ei ole aivan Vappulassa. Jos päiväkoti-ikäisestä asti tottuu olemaan sellaisessa ryhmässä, jossa on kaikenlaisia tapauksia mukana, niin kouluunkin sopeutuu sitten varmaan paremmin. Elämässä menestymiseen tai myöhempiin opintoihinhan ei vaikuta, minkälaista päiväkotia kävit tai kuinka isossa koulussa olit. Korkeintaan isossa koulussa opiskelusta olla hyötyä kun oppii tulemaan toimeen monenlaisten ihmisten kanssa.

• tötterööö

Meillä on kaksi lasta toinen päiväkoti ikäinen ja toinen menee vuoden päästä kouluun ja olemme suunitelleet muuttoa täältä Vantaalta nimenomaan. Onhan meillä täällä koulu aika isokin ja se on kyllä todella hyvä, ei mitään valittamista missä poikani käy tällä hetkellä esikoulua. Tuskin se koulu levoton on ihan, kun on vissiinkin vain kyse 1-6lk ikäisistä lapsista.

• Ojamo on ihan ok

Jos olette tyytyväisiä Vantaalla, olette varmasti tyytyväisiä Ojamon kouluunkin. Lohjalaisten mittapuun mukaan siellä voi olla levotonta, kun eivät ole muuta nähnet, mutta kaikki on niin suhteellista. Sellaista koulua ei olekaan, missä ei olisi muutama villimpi tapaus joukossa.

• tötterööö

Kiitos vastauksistanne..kaikille! Pointti on hyvä sillä täällä ei ole varmaan yhtään pientä koulua!

• lohjalainen

Lohjan päivähoitopaikat ovat todella kiven alla, nyt jonossa 40 lasta ja vuoden alusta vielä 53 lasta tarvitsee hoitopaikan, kaikenlaisia väliaikaisratkaisuja tuntuu olevan suunnitteilla. Vappulaan on kaavoitettu päiväkoti, mutta sitä sinne tuskin koskaan tulee. Kaupnugin suunnitelmathan ovat koko ajan olleet ajaa alas pieniä yksiköitä ja lisätä suuria. Esim. Ojamon koulun oppilasmäärää lisätään koko ajan, nyt jo lähes 500 oppilasta. Lähellä Voudinpuiston, NIksulan ja kartanonpuiston päiväkodit, lisää päiväkoteja reilun 5km päässä Virkkalassa. Assutusta Vappulaan tulee koko ajan lisää ja nimenomaan perheasuntoja, mm. asotaloja rakenteilla ja yli 50 omakotitalotonttia lisää. Enpä muuttaisi enää Vappulaan, ei ole enää lintukodosta tietoakaan.

• tötterööööö

Hei! Kiitos kattavasta vastauksesta. Kävimme kattelee Vappulaa ja petyimme hieman..täytyy laittaa uudelleen mietintään...Onneksi meillä on aikaa suunnitella sitä muuttoa :)

• paljaat jalat

Olen asunut Vappulassa monta vuotta ja pois en halua. Ihana paikka, järvi ja muu luonto lähellä. Ihania ihmisiä ja lapsilla paljon ystäviä. Eikä todellakaan ole levotonta, päinvastoin :).

Ojamon koulu ok, itse olen joskus käynyt sitä ja nyt lapseni käyvät ja tykkäävät kovasti. Eikä sinne koululle ole matka eikä mikään, eikä myöskään päiväkodeille. Ojamon koulu ei ole yhtään sen levottomampi kuin mikään muukaan ala-aste Lohjalla.

Kaikki tarpeelliset palvelut muutenkin lähellä. Ainoa miinus on että postiin tulevat paketit yms täytyy hakea Virkkalasta vaikka Ojamolla olisi posti lähempänä.

Tervetuloa Vappulaan :)

• ei vappulaan

Vappulassa liian ahdasta.Talot vierivieressä,eikä mitään omaa rauhaa.Ei puita,pensasaitoja.Kaikki näkee jokapaikkaan.Ei omasta rauhasta pitävälle.

• vieremä

Itse asun Vappulasta Virkkalan suuntaan Vieremässä(asuttu yli 10v). Todella tyytyväinen olen ollut, oma piha eikä ole pitkä matka järvelle. Lähellä on Vieremän päiväkoti, ala-asteet Maksjoen koulu(1-3lk?) ja Rauhalan koulu(1-6lk). Yläaste Järnefeltin koulu tien toisella puolella. Hyvät kulkuyhteydet bussilla Lohjalle ja siitä esim. Helsinkiin, miinuksena meidän sijainnissa on matkat pysäkeille ja tien kunto(ei olla tehty mitään koko aikana kun asuttu). Ei ole oikein muuta valitettavaa :)

• vieremä
        vieremä kirjoitti:

Itse asun Vappulasta Virkkalan suuntaan Vieremässä(asuttu yli 10v). Todella tyytyväinen olen ollut, oma piha eikä ole pitkä matka järvelle. Lähellä on Vieremän päiväkoti, ala-asteet Maksjoen koulu(1-3lk?) ja Rauhalan koulu(1-6lk). Yläaste Järnefeltin koulu tien toisella puolella. Hyvät kulkuyhteydet bussilla Lohjalle ja siitä esim. Helsinkiin, miinuksena meidän sijainnissa on matkat pysäkeille ja tien kunto(ei olla tehty mitään koko aikana kun asuttu). Ei ole oikein muuta valitettavaa :)

Tarkennus: Rauhalan koulu ja Järnefeltin koulu saman tien vieressä lähes vastakkain. Rauhalassa oltu 3-6lk ja yläaste kokonaan, hyviksi olen molemmat kokenut :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Rakastatko?

Ala kertomaan se ja heti
      Ikävä
      71
      3105
    2. Mikä haluat olla kaivatullesi?

1. Kaveri 2. Ystävä 3. Panokaveri 4.puoliso 5 jokin muu
      Ikävä
      92
      2865
    3. Kosiako meinasit?

Voi sua rakas ❤️
      Ikävä
      51
      2105
    4. Mietin että

Onko tästä enää paluuta entiseen? Ainut asia joka päiviini toi taannoin iloa, oli meidän yhteinen hassuttelu ja huumorin
      Ikävä
      20
      1565
    5. Oot ilkee paha noita

Paha babushka Luulitko etten tienny
      Ikävä
      15
      1349
    6. Nyt rupeaa löytymään talonmiestä ja muuta sankaria hallipaloon

Kyllä on naurettavia juttuja tuossa paikallislehdessä, että saa tosiaan nauraa niille..
      Vimpeli
      5
      1338
    7. Aaamu on täällä taas!

Hyvää ja rauhallista työpäivää rakkauteni. Kunpa vaan hymyilisit enemmän. Toivon, että joku kaunis päivä kanssani et vaa
      Ikävä
      13
      1301
    8. Tajusin vaan...

Että olen pelkkä kroonistunut mielisairas. Olen sairauspäissäni luullut itsestäni liikaa. Luulin, että olen vain korkein
      Ikävä
      13
      1273
    9. Sytyttikö hallin lapsi vai joku mielipuoli

Onko tietoa? Toivon jälkimmäistä
      Vimpeli
      18
      1260
    10. Noin ulkonäkö-jutut ei multa

Nainen, koskaan en ole kirjoittanut siitä mitään ilkeää. Ei kuulu tapoihin
      Ikävä
      24
      1232
    Aihe