kiusatuille henkisten kipujen

Juha82222

korvausrahat ja
oikeutta voisi hakea myös sellaista JOSSA KIUSATUN EI TARVITSE MENNÄ TYÖELÄMÄÄN.

32

155

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Yksin Kauniimpi

Tuossa on ihan pointtia, kannatan!

Itseni kohdalla koen koulukiusaamisen pilanneen suurin piirtein koko tähänastisen elämäni: en kykene parisuhteeseen, en kykene kunnolla ystävyyssuhteisiin, työelämä on yhtä helvettiä jne.

Tosin en tiedä onko juttusi vain jokin provo?

• Juha8222

ei ole provo ja jos olisi niin olisin Paha Trolli.

Mitä järkeä on yrittää hampaat irvessä kun se aiheuttaa vain lisää mentaalisia ongelmia??

itellä sama juttu, mul ei oo kavereita, ihmissuhteissa arka ja valikoiva.
      En kykene parisuhteeseen ja työelämä ollut tervanjuontia.
      Aamuherätykset KAMALIA jne..... burn out kolmesta eri jutusta tuli mulle.

• Aivan järjetöntä

Itsellänikin on ollut tuollaisia kokemuksia takana ja silti opiskelen ja teen töitä parhaillaan. En edes haluaisi jäädä pois töistä. Koulukiusausta sisältävään menneisyyteen paras lääke on ammattiauttaja. Jos hoidot on käyty eikä tulosta tullut on se vain merkki siitä ettei hoito ole tepsinyt! Näin ollen hoitoa on jatkettava. Sellainen olo tulee että olet vain huomannut että helpompaahan on kiertää vaikeat asiat kaukaa kuin kohdata ne. Koet varmasti työttömyyden ja siitä aiheutuvan yksinäisyyden jossain määrin ikävänä mutta mieluummin ahdistut siitä kuin alat etsiä suuntaa elämällesi. Et ole varmaan kunnolla edes yrittänyt ITSE etsiä töitä. Siitähän vasta sekoaakin jos viettää aikaa neljän seinän sisällä ilman muuta kontaktia kuin sukulaiset ja satunnaiset tuttavat. Siinä sivussa voi tietysti olla harrastuksia mutta kyllä muutakin tarvitaan. Elämässä pitää olla vapautta mutta myös VASTUUTA. Vaikeuksia se yhteiskuntaan sopeutuminen tuottaa mutta jos jaksaa yrittää nimenomaan hampaat irveessä niin kyllä onnistuu. Vaikka olen entinen koulukiusattu en pidä itseäni mitenkään ylempiarvoisena. Samat velvollisuudet ja oikeudet meillä on kuin muillakin. Olen seuraillut toimintaasi täällä suomi24 ja vaikuttaa siltä että tämä yksinolo on vain pahentanut oloasi vaikka et sitä halua tiedostaa. Kärsit vainoharhoista, et osaa perustella kunnolla mielipiteitäsi, uskonasioissa ja muutenkin vain sinun kaltaisesi ihmiset ovat hyviä, sosiaaliset kykysi uupuvat ja se vaikeuttaa keskustelujasi täällä ja nimität duunareita rahanahneiksi kusipäiksi vaikka he turvaavat sinunkin elämäsi itse hankkimillaan rahoilla. Et voi loputtomiin syyttää menneisyyttäsi nykyisistä ongelmistasi. Turha ihmetellä jos saa täällä paskaa niskaan kun on alkanut kesken jäkis-keskustelun puhumaan koulukiusaamisesta. Pitäisiköhän SINUN vaihteeksi katsoa peiliin?

• Juha822222

Annoin plussaa ehkä ensimmäisen kerran sinulle.
        Toivonkin että minäkin saisin edes joskus plussaa (: (:

noo en mä yöuniani menetä sen takia jos mua jotenkin mahdollisesti aliarvioidaan.
        Jos näin on asia, niin sehän on vain teidän oma ongelmanne jos dissaatte mua ja näytätte silloin typeryytenne jonka huomaa mm Youtuben herrat jotka poistaneet teidän joidenkin tyyppien kommentteja koska olen olluy oikeassa ja te väärässä useimmiten.

Poistatinpa minä omankin kommenttini mikä on todiste siitä että en ole itsekäs koska koin yhden ketjunavaukset huonoksi jonka olin luonut jääkiekkopalstalla.

• Juha822222

niin minähän en tehnyt MITÄÄN VÄÄRÄÄ koulussa.
        Ne kiusasi minua ja ne on syyllisiä.PISTE.

• Putteporsas

"Koulukiusausta sisältävään menneisyyteen paras lääke on ammattiauttaja."

Väärin.

Paras lääke on se, että tiedostaa ja tajuaa olevansa parempi kuin kiusaajat.

Ammattiauttajalle olet vain maksava asiakas, muutos lähtee sinusta itsestäsi :)

• Niin mutta nyt
        Putteporsas kirjoitti:

"Koulukiusausta sisältävään menneisyyteen paras lääke on ammattiauttaja."

Väärin.

Paras lääke on se, että tiedostaa ja tajuaa olevansa parempi kuin kiusaajat.

Ammattiauttajalle olet vain maksava asiakas, muutos lähtee sinusta itsestäsi :)

Niin mutta nyt onkin puhe vakavasti koulukiusauksesta kärsivistä/kärsineistä henkilöistä. Hyvä neuvohan tuokin on mutta sitten on näitä vaikeita tapauksia jotka eivät enää edes näe itsessään hyviä puolia joten he tarvitsevat jonkun jolle puhua. Tuo varhaiseläke ja "henkisen kivun korvaus" tuskin auttavat tilannetta?

• Juha822222

kuten sanoin EI OLE JÄRKEÄ HAMPAAT IRVESSÄ YRITTÄÄ VÄKISIN TYÖJUTUISSA KOSKA SE EI JOHDA MIHINKÄÄn.
      Puhun kokemuksestani.

Se on totta kyllä että kärsin vainoharhoista, luulen että melkein kaikki tuntemani ihmiset kiusaa minua.
      Se että olen yksin niin uskoisin sen olevan kuitenkin paras lääke minulle koska muualla olen niin ujo ja hiljainen.
      Ja pelkään pahoja tyyppejä jotka kiusaa.

Mielestäni VAIKEASTI kiusatut ihmiset ansaitsee eläkkeensä.
      Ne jotka kykenee työelämään niin ne yksinkertaisesti kykenee, saatana (: (: (:

Mielestäni jos ihminen on hyvä tyyppi niin hän on, enkä väitä että olisin maapallon ainoa paras ihminen, meitä on paljon minun kaltaisia = oikeudenmukaisia, kiltempiä ihmisiä jotka ei kiusaa muita ja elävät fiksua päihteetöntä elämää.
      Ja voithan sinäkin olla mun kaltainen ihminen, mulla on vain vainoharhoja ja joskus kuitenkin tuntuu siltä että naureskelette vain mun kommenteilleni ja annatte joka kommentilleni VAIN MIINUKSIA vaikka ne saattaa olla ihan perushyviä.

On olemassa PALJON, LIIAN PALJON myös huonoja ihmisiä, jotka kiusaa ja tappaa.
      Alkoholia juovat ihmiset on ok mun kirjoissani, säälin jopa juoppoja koska ne juo suruunsa ja eivät pysty tekkeen duunia.
      Olen heidän puolellaan.

Enkä väitä edes olevani himouskovainen, suhtaudun varauksella moniin asioihin.

Kyllä Duunarit voi syyttää itseään MIKÄLI JOS HE EI TUNNE EMPATIAA MEITÄ HEIKOMPIA KOHTAAN kuten minua.
      Jos he on syyttämässä koko ajan meitä tyyliin "mene töihin luuseri" ,. "olet alhainen rotta kun et tee duunia, olet vain laiska" jne jne

tuossa tapauksessa nuo tyypit on VÄÄRÄSSÄ.

Ne jotka tekee duunia ja ymmärtävät työkyvyttömiä OVAT HYVIÄ TYYPPEJÄ nimenomaan.

Mulla on oma tapa toimia, menen oman pääni mukaan elämässä.
      Se ei ole välttämättä itsekkyyttä.

jotkut duunarit on kyllä raha-ahneita kusipäitä että ne ei ajattele muuta kuin rahaa, KOLIKKO NÄKYY SILMISSÄ NIIN KUIN ROOPE ANKALLA HAHA MUAHAHA LOL LOL.....

• Juha82222

ja minullahan on muistaakseni 4 erilaista diagnoosia(estynyt persoona, vaativa, eristäytynyt ja muuten vain perusmasentunut/voimakkaasti ahdistunut yksilö).
        sain siihen lääkityksen, ei ole paljoa auttanut
        kuten olette varmaankin huomanneet täällä nettisivuilla......

HÖH

Itsaria mietin paljon menneisyydessä mutten nykyään.
        Itsarin tehneet ihmiset ei ole pahoja.

• Juha82222 kirjoitti:

ja minullahan on muistaakseni 4 erilaista diagnoosia(estynyt persoona, vaativa, eristäytynyt ja muuten vain perusmasentunut/voimakkaasti ahdistunut yksilö).
        sain siihen lääkityksen, ei ole paljoa auttanut
        kuten olette varmaankin huomanneet täällä nettisivuilla......

HÖH

Itsaria mietin paljon menneisyydessä mutten nykyään.
        Itsarin tehneet ihmiset ei ole pahoja.

En kadehdi tilannettasi. Kiusaaminen on aina tuomittavaa ja mentaaliset häiriöt ikävä kohtalo elämässä.

Mutta: Avauksessa esität, ettei kiusatun ei tarvitsisi mennä työelämään. Oletko varma, että kiusaaminen on aiheuttanut mentaaliset ongelmasi vai voisiko asia olla päinvastoin? Ihminen on sellainen olento, että sillä on taipumus vieroksua kaikkea omasta arkitodellisuudesta poikkeavaa - myös henkistä sairastamista. Tee itsellesi selväksi, mikä on syy ja mikä seuraus, ja asiat voivat ruveta liikkumaan positiiviseen suuntaan.

• Juha822222
        patriklind kirjoitti:

En kadehdi tilannettasi. Kiusaaminen on aina tuomittavaa ja mentaaliset häiriöt ikävä kohtalo elämässä.

Mutta: Avauksessa esität, ettei kiusatun ei tarvitsisi mennä työelämään. Oletko varma, että kiusaaminen on aiheuttanut mentaaliset ongelmasi vai voisiko asia olla päinvastoin? Ihminen on sellainen olento, että sillä on taipumus vieroksua kaikkea omasta arkitodellisuudesta poikkeavaa - myös henkistä sairastamista. Tee itsellesi selväksi, mikä on syy ja mikä seuraus, ja asiat voivat ruveta liikkumaan positiiviseen suuntaan.

kyllä kiusaaminen aiheutti sen, sekä loppuun palaminen duunissa ja urheilussani kun....
        pettymys ihmisiin nosti burn outin sekä työuupumus.

kiusaamiskokemukset, tyhjyyden tunne.....pakko-oireinen persoonani jossa mun on pakko tehdä joitain juttuja jotka ei liity työhön esimerkiksi.
        pakko-oireiset ajatukset.

sinähän et kommentoinut yhtään huonosti vaan kommenttisi on hyvä, asiallinen
        ja tuon toisen joka neljäntenä kommentoi niin hän ei ollut kovin mukava mulle

• Juha822222

HALOO HALOO!!! Tää on vain mun mielipide asiasta.
      Täytyykö siitä pitää noin suurta haloota?????
      Menee trollaamisen puolelle.
      Ei ole asiat hyvin jos pitää jatkuvasti riidellä nettipalstoilla.PISTE.

Teidän täytyy elää paremmin mun mielipiteeni kanssa, PISTe.
      PISTE. AMEN.

• VictorVonHelsinki

Rehellinen mielipiteeni tästä asiasta on että turhaa touhua. En näe mitään syitä miksi minun pitäisi maksaa jollekulle siitä että hänellä on ollut ongelmia menneisyydessään. Minullakin on ollut ongelmia ja on edelleen. Kaikilla on niitä enkä näe mitään syytä miksi siitäkin pitäisi alkaa maksamaan omia varojaan muille. Tuo työelämästä poisjääminen taas on kenties huonoin mahdollinen ratkaisu koulukiusatulle jolla on ongelmia sosiaalisen kanssakäymisen, elämänhallinnan ja vieläpä oman mielenterveytensä kanssa. Se on todistettu että ihmisen mielenterveys kärsii kaikkein eniten mikäli tämä joutuu elämään ilman minkäänlaista kontaktia nykymaailmaan. Mikäli tilanne on näin paha niin näen ainoana ratkaisuna laitoshoidon ja kuntoutuksen. Niinhän se menee että menneisyyttään tai ongelmiaan ei voi paeta omiin maailmoihinsa. Ne on kohdattava.

Missähän on tämä mainitsemasi trollaaminen? Nähdäkseni täällä ei ole yhtäkään trollaamiseen viittaavaa viestiä vaan suoria kannanottoja jotka näinkin provosoivaan sävyyn esitetyssä viestissä ovat ihan ymmärrettäviä. Totta kai tällaisesta haloo tulee ja tämä on kyllä suhteellisen pieni sellainen. Riitely on nettisaiteilla arkipäiväinen ilmiö. Ehkäpä se onkin useimmiten enemmänkin väittelyä kuin riitelyä? Mitähän tarkoitat tuolla että muiden pitäisi elää sinun mielipiteittesi kanssa? Ymmärtääkseni aloittaessasi ketjun halusit mielipiteitä tästä asiasta ja niitä tuli. Eivät kaikki voi olla samaa mieltä kanssasi, se ei kuitenkaan välttämättä tarkoita ettei kukaan hyväksyisi kantaasi. Pakkohan meidän on mutta voimme olla eri mieltä. Ekmme voi kieltää sinua olemasta tätä mieltä mutta et voi kieltää meitä olemasta eri mieltä.

• Juha822222
        VictorVonHelsinki kirjoitti:

Rehellinen mielipiteeni tästä asiasta on että turhaa touhua. En näe mitään syitä miksi minun pitäisi maksaa jollekulle siitä että hänellä on ollut ongelmia menneisyydessään. Minullakin on ollut ongelmia ja on edelleen. Kaikilla on niitä enkä näe mitään syytä miksi siitäkin pitäisi alkaa maksamaan omia varojaan muille. Tuo työelämästä poisjääminen taas on kenties huonoin mahdollinen ratkaisu koulukiusatulle jolla on ongelmia sosiaalisen kanssakäymisen, elämänhallinnan ja vieläpä oman mielenterveytensä kanssa. Se on todistettu että ihmisen mielenterveys kärsii kaikkein eniten mikäli tämä joutuu elämään ilman minkäänlaista kontaktia nykymaailmaan. Mikäli tilanne on näin paha niin näen ainoana ratkaisuna laitoshoidon ja kuntoutuksen. Niinhän se menee että menneisyyttään tai ongelmiaan ei voi paeta omiin maailmoihinsa. Ne on kohdattava.

Missähän on tämä mainitsemasi trollaaminen? Nähdäkseni täällä ei ole yhtäkään trollaamiseen viittaavaa viestiä vaan suoria kannanottoja jotka näinkin provosoivaan sävyyn esitetyssä viestissä ovat ihan ymmärrettäviä. Totta kai tällaisesta haloo tulee ja tämä on kyllä suhteellisen pieni sellainen. Riitely on nettisaiteilla arkipäiväinen ilmiö. Ehkäpä se onkin useimmiten enemmänkin väittelyä kuin riitelyä? Mitähän tarkoitat tuolla että muiden pitäisi elää sinun mielipiteittesi kanssa? Ymmärtääkseni aloittaessasi ketjun halusit mielipiteitä tästä asiasta ja niitä tuli. Eivät kaikki voi olla samaa mieltä kanssasi, se ei kuitenkaan välttämättä tarkoita ettei kukaan hyväksyisi kantaasi. Pakkohan meidän on mutta voimme olla eri mieltä. Ekmme voi kieltää sinua olemasta tätä mieltä mutta et voi kieltää meitä olemasta eri mieltä.

huomaa mielenterveyspalvelut tuottaa rahaa heille tosi paljon kun on sairaita ihmisiä......usein me valitetaan että joudumme maksamaan työttömille ja sairaille mutta itseasiassa nää sairaat ja työttömät, heitä kuntoutetaan paljon mistä palvelu saa PALJON rahaa kun aina tulee tilalle uusia potilaita ja muita työttömiä.

Oravanpyörä pyörii aina.......
        eläkkeellä voi tehdä vähän duunia jos kykenee.
        Mun tilanne ei ole kehuttava.Ensinnäkin itseluottamus on nollassa ja motivaatio.
        On siinä hieno lähtökohta LOL.

• Juha822222

Niin, asia on aika melko selvä.
      Kiusatut ihmiset saa olla omassa rauhassaan, suojautumismekanismi huomaa.
      Kipurahat on hyvä saada ja oikeutta heikoille ja hyljätyille ihmisille eikö???

joten kyllähän minä olen oikeassa tässä asiassa, sorry.....

empatia on yksi hieno ominaisuus ihmisessä että tällaisissa tunneperäisissä asioissa ollaan samaa mieltä ja usein ne jotka eri mieltä niin ne on ilkeitä kiusaajatyyppejä enemmän koska tunnetusti ilkeät eivät hyväksy kilttien mielipiteitä.

Toki mun mielipiteeni on melko JYRKKÄ tässä ketjunavauksessa että kiusattujen ei tarvitsisi mennä työelämään joten ymmärrän tavallaan kritiikin MUTTA KYLLÄ KIUSATTUJA IHMISIÄ PITÄÄ YMMÄRTÄÄ EIKÖ???
      Ne jotka enemmnä traumatisoituneet kuten mie, niin ongelma on ISOMPI.
      Helppohan sinun on sanoa kun et ole kokenut kiusaamistasi yhtä vakavana vai ???

Mielipiteitä on monia, hyväksyn mielipiteet eli eriävät sellaiset
      mutta kysymys on siitä kumpi mielipide on OIKEA VAI VÄÄRÄ.

Näin (:

• Juha822222

Niin että muiden täytyy elää mielipiteitteni kanssa .... niin että muiden ei pitäisi nostaa siitä haloota jos mä oon sitä mieltä.
      se että jos joku sanoo että ei eläkettä kiusatuille
      niin ymmärrän kantamme, en nosta haloota siitä mutta kyllä jotain empatiaa meitäkin kohtaan pitää tuntea, EIKÖ???

mutta ilkeät ja loukkaavat kommentit samassa yhteydessä saa kommentin nä'yttämänä aina huonolta jossa kritisoidaan persoonaani että olen joko laiska tai itsekäs esimerkkeinä .

• VictorVonHelsinki

Se etten tässä yhteydessä ole samaa mieltä kanssasi ei tarkoita ettenkö pystyisi tuntemaan empatiaa kiusattuja kohtaan. Ymmärrän heitä oikeastaan aika hyvin. Onhan minulla samoja kokemuksia kuten sanoin. Sen sijaan katson enemmän sitä heidän persoonaansa niin kuin sinäkin muistaakseni ihmisten suhteen teet? Hmmm... Mikäköhän on OIKEA mielipide ja mikä taas VÄÄRÄ mielipide. Jokainen ihminenhän on yksilö kuten sanoit ja jokaisella on näin ollen omat mielipiteensä asioista. Mielestäni siis tässä yhteydessä ei tulisi puhua OIKEISTA ja VÄÄRISTÄ mielipiteistä vaan asiallisesta ja asiattomasta kritiikistä, mikäli tarkoitit tätä. Voimme siis hyväksyä sinun mielipiteesi mutta sinun tulee myös hyväksyä meidän mielipiteemme vaikka ne eivät aina arvomaailmaasi sopisikaan. Voit kritisoida niitä ja me voimme kritisoida sinun mielipiteitäsi. Näissä mielipideasioissa on vähän outoa sanoa olevansa oikeassa sillä kuten sanoin jokaisella on oma arvomaailmansa. Mielestäni kritiikki on toistaiseksi tällä ketjulla mennyt suht koht asiallisesti. Loppusanoina suosittelen myös joskus katsomaan itseensä ja miettimään että mistä johtuu tämä negatiivinen kritiikki. En tarkoita että kaikki sinuun kohdistunut negatiivinen kritiikki olisi totta mutta kannattaa tosiaan miettiä että mistä se johtuu. Kenties omalla käytöksellään voisit välttää sitä?

• Juha822222

Mistä johtuu negatiivinen kritiikki kaikkialla Suomikeskustelu24 sivuilla???
      se johtuu siitä että ihmiset ei ymmärrä mun mielipiteitäni vaan pitää mua enemmänkin laiskana tai itsekkäänä "otuksena", niljakkeena SEKÄ VASTARANNANKIISKINä joka on lähinnä yksin omien ajatustensa mielipiteitten kanssa, olkoon kyse jääkiekosta, musiikista tai mistä tahansa(olen varmasti Suomikeskustelu24 paikan VIHATUIN HENKILÖ jolle lähetti eräs tyyppi kerran uhkaavan kommentin koska vihaa pasifistiluonnettani ja hän itse sanoi olevansa mun kutsuma ilkeä kiusaajatyyppi, hän haluaisi tappaa minut jos löytäisi minut, tietää kuulemma että olen pohjanmaalainen mutta mitään en kertonu hänelle).
      Näin on tullut useita kommentteja minusta mm.

Mutta tuohan ei piä paikkaansa sillä kaikki mun tuntemat ihmiset pitää mua hyvänä tyyppinä.
      Etenkin lähimmäisten tuki on erittäin tärkeä, saan kiitosta huomaavaisuudestani, ystävällisyydestäni ja kiltistä luonteestani.
      Miinuksena on se että en pysty tekeen duunia mistä tullut negatiivisia kommentteja lähipiirissä.
      Toinen juttu on se että jotkut tutut pitää mun yksinoloani huonona asiana mutta muutama tyyppi ajattelee että se on ihan okei jos Juha kerta pärjää silti ihan okei.

• Juha822222

mä haluan olla omissa oloissani rauhassa kaikelta
      antakaa minun olla pliis.

kohta aion ilmoittaa youtuben pomoille jos ette lopeta mun ahdistelua, en tarkoita sinua niinkään VictorVonhelsinkin mutta sinunkin puheet alkaa olla vähän ahdistavia koska syyllistät minua joka on kuitenkin koulukiusattu yksilö.
      Mieluummin kiusaajia pitää syyllistää eikä kiusattuja.

Minä teen kuten itse koen parhaaksi ja muitten on tultava toimeen vaan minun elämäntyylini kanssa.
      jos naapuri ei ymmärrä minua niin se on hänen oma vikansa.

• Juha822222

SUORANAISESTI MUA TYMPÄISEE
      SE ETTÄ MEITÄ HEIKOMPIA EI YMMÄRRETÄ!!!!!!!!!!
      TÄMÄN HUOMAA TÄSTÄKIN KESKUSTELUSTa.
      EN TARKOITA VIELÄ SINUA VON HELSINKI MUTTA SUNKIN KOMMENTTISI ALKAA VÄHÄN TYMPÄISTÄ
      KOSKA KIUSATTUJA IHMISIÄ EI SAISI SYYLLISTÄÄ.

OMALLE HEIKKOUDELLEEN KUN IHMINE EI VOI MITÄÄN, SE ON VALITETTAVA ASIA.
      MEITÄ HEIKOMPIA ON AINA SORRETTU, JO TARHAIÄSSÄ EROTTUU MARJAT TOISISTAAM, TOISET ON NS MÄTIÄ OMENIA JOTKA KIUSAA JA TOISET ON PAREMPIA MARJOJA MUTTA NÄÄ PAREMMAT MARJAT TUHOTAAN KUITENKIN, EI EHKÄ KOKONAAN MUTTA AINAKIN MINUT ON TUHOTTU MELKO HYVIN.

SIKSI OON KOTONA NIIN PALJON, KOEN SEN TURVANA ITSELLENI JA OMAN ISÄNI KANSSA ASUMINEN.
      OLEN KYLLÄ POLOINEN MUTTA HIRVEESSÄ ITSESÄÄLISSÄ EN RYVE SILTI.

KUITENKIN MÄ ELÄN NYT NÄIN NÄITÄ PÄIVIÄ JA KATSOTAAN JOs TULEVAISUUS TUO JOTAIN UUTTA KENTIES.

Toivon että Aivan järjetöntä kirjoittajan kommentti poistetaan koska hän hyvin paljon mollaa minua.
      Minkä minä voin heikkoudelleni???
      Ei minua sen vuoksi saisi mollata jos oon saanu ilkeet traumat.
      Enemmän kaipaan olkapäätä ja vähemmän terävää kieltä.

Saisit hävetä, hyi sinua.
      Minä pyrin siihen etten märehtisi menneessä mutta aina unenikin muistuttavat siitä jne.
      Olen hyvin arka myös.
      Sinun pitäisi vain hyväksyä mun tilanteeni.

• VictorVonHelsinki

Tarkoitukseni ei ollut mollata sinua saatikka syyllistää mutta muista että kiusaamistausta ei tee ihmisestä täydellistä. Hän on silti ihminen inhimillisine vikoineenkin. Kyllähän minäkin taustastani huolimatta teen joskus huonoja valintoja, tulen toisinaan puhuneeksi tyhmiä ja saan molemmista kritiikkiä mutta kestän sen koska ihminen minäkin vain olen. Otan kritiikin vastaan sekä positiivisen että negatiivisen koska molempia ansaitsen ja ehkäpä jopa tarvitsen. Sitten pyrin muuttamaan tapojani ja mietin ongelmilleni omanlaiseni ratkaisun. Tunnut saaneen jotenkin mustavalkoisen, yksinkertaisen ja yksipuolisen kuvan tästä maailmasta. Ehkä onnistut sitten ratkaisemaan tämän miinuspulmasikin omalla tavallasi? Sinulla on kuitenkin oma elämäsi ja minulla omani. Aivan järjetöntä-kommentti oli hieman suorasukainen mutta sellaista se kritiikki joskus minuakin kohtaan on. Otan siitäkin opikseni. Kannattaisiko sinun alkaa miettimään omanlaistasi ratkaisua myös tuolle tilanteellesi? Tuo ratkaisusi ei oikein täältä katsoen tunnu olevan paras mahdollinen (nuo unesi, vainoharhasi ja pelkosi?) Tietysti sehän on sinun elämäsi ja mitäpä se minulle kuuluu. Tämä on vain minun mielipiteeni eikä sen tarvitse sinua haitata.

• Juha822222

joo en ole ajatellu olevani täydellinen mutta virheitä en haluaisi tehdä koska niistä maksetaan mulle kova hinta kuten ne teki koulussa jossa kuulemma töppäilin ja olin heijän mukaan se tyhmä vajaa-aivoinen Juha joka oli lisäksi hirveen nössö homomainen poika.

mutta mä kärsin siitä jos ihmiset haukkuu mua tyhmäksi....mut nolattiin koulussa, en muka ollut hyvä oppilas ja tein aina virheitä.
      Ehkä nykyään en hyväksy itelleni virheitä jne, en uskalla avata suutani missään koska pelkään että joudun naurunalaiseksi vaikka nä'in ei välttämättä kävisikään.

Itku kurkussa kirjoitan tätä teksiä, kyllä ne vain tuhosi aika paljon mun elämääni koska olin heikko ja herkkä ja ne ilkeitä.

Ihmisissä on vikoja, se on selvä asia mutta jos mua tyhmäksi haukutaan tulevaisuudessakin niin se aina koskettaa syvältä mua.
      Jos ajatellaan näin; ei tarvitse haukkua toista vaikka toinen olisikin tyhmä vai????
      sinä olet tyhmä ja urpo kommentit ei ole fiksuja.

Joo anteeksi Von Helsinki, sie oot hyvä ihminen.
      Hyvällä en tarkoita mitään Jeesusta hitto vieköön.
      Kukaan meistä ei oo täydellinen kuten Jeesus.
      Mutta ongelma on se että ihmiset haukkuu meitä ja ongelma on ihmisen heikossa päässä että toiset ei kestä sitä nälvimistä, jatkuvaa sellaista.
      Mutta en usko että nää heikkopäisemmät kuten minä oltaisiin jotenkin ylpeitä eihän??
      jos joku sanoo mulle että olitpa Juha huolimaton, korjaa virheesi niin en tykkää huonoa siitä.
      Mutta idiootiksi kutsuminen haittaa mun mieltäni, loukkaa tunteitani syvästi.

• Juha8222222

Hei VonHelsinki, vielä yksi kommentti;

Kiusaajatan odottaa täydellisyyttä ihmisiltä että jos olet tyhmä niin emme hyväksy sua joukkoomme ja me kiusaamme sinut vaikka itsemurhan partaalle, me olemme narsisti-psykopaatteja.

Ja taas kiusatut ihmiset huonoista kokemuksistaan johtuen pelkäävät virheitä eivätkä siedä niitä ja hakevat turvaa ja täydellisyyttä että tulevat hyväksytyksi.
      Näin se voi mennä.
      Ehkä munkin tapauksessa.

Perusongelma on kiusaajissa koska ne varhain aiheuttaa hallaa ihmispoloille kun heillä on isot vaatimuksensa ja ne aiheuttaa esim allekirjoittaneet tapauksessa suuret elämän traumat ja ahdingot.

Kiusaajat ja kiusatut eivät välttämättä menesty aina elämässään niin hyvin mitä tulee esim työrintamalle jos pohtii tätä asiaa hieman, koska he ei halua kokea joutuvansa huonoon asemaan jossa kyseenalaistetaan heidän älykkyystaso(kiusaajanarsistit kun on täydellisyyden tavoittelijoita ja kiusatut herkkäsieluisia "taiteilijoita".
      Toisaalta se on ihmistyypistä paljon kiinni.
      jotkut kiusaajat muutttuu hyviksi mut usein ne jää kai samankaltaisiksi.
      Toiset kiusatut pääsee eteenpäin paremmin.

• Juha822222

siis jos työpaikalla älykäs kiusaaja joutuu kyseenalaistetuksi niin se on iso tahra hänen protokollaansa ja ehkä hänen maailmansa murtuu
        ja taas jos jotakuta kiusataan tai vaikka huomautetaan useammin niin hän saattaa masentua siitä ):

Ihminen on viallinen.

• ...

Aina vähän pikkuisen kiusaajien mukanaroikkujat koettavat työntää vastuuta kiusatulle, jotta itsestä tuntuisi paremmalta. Mutta ei se niin mene. Jos ei pidä jostakusta, häntä voi pyrkiä välttelemään. Kiusaaminen on aktiivista toimintaa, joka kertoo huonoa kiusaajan luonteesta ja ajatusmaailmasta. Ei siis ymmärrystä minulta. Toivottavasti löytäisit jonkin kivan paikan, jossa on hyvä henki, mutta arpapeliähän se on. Suhteellisen hyvään voi joutua tyytymään, jotta saa paljon rahhaa... Silleenkin voi ajatella, että vahinko on jo tapahtunut, joten otetaan mitä saadaan. Kiusaajien mielipiteillä netissä tai livenä voit antaa reilusti palttua. Älä kysy heiltä ikinä mitään, vastatkoot tyhjyyteen.

• Juha822222

Nyt olemme miettimässä isälleni rahallista tukea Suomen Valtiolta johtuen minun takia
      koska isäni haluaa että saa palkkiota vähän siitä kun hoitaa minua.
      Ei isäni mua syötä mutta paljon on asioita jotka tapahtuu isäni toimesta eikä minun.

• nou hätä

Kyllä veronmaksajat maksaa.

• Juha822222

Eläkkeelle pääsin kiusaamisen takia koska koin sen niin huonona asiana itelleni kun jouduin kiusatuksi, yliherkkä persoona mulla.
      Estynyt, eristäytynyt ja traumatisoitunut.
      Ne ehdottaa pientä duunia mulle että eläkkeellä saa tehdä vähän työtä jos kykenee.

10 vuotta kuntouttivat minua ja nyt pääsin eläkkeelle.
      Eläkettä ei myönnetä noin vain helpolla koska jos on kyseessä nuori ihminen niin ne haluaa kuntouttaa häntä.

• olin henkisesti rikk

Sinun ongelmasi on se, että väität viihtyväsi yksin, mutta niinkuin tästäkin ketjusta selviää, olet erittäin huomionkipeä. Nostat itseäsi jalustalle koska kaipaat sosiaalisia suhteita ja haluat mahdollisesti myös parisuhteen.

Niin vaikealta kun se välillä kuulostaakin, niin älä missään tapauksessa jää siihen paskaan makaamaan. Älä pyri siihen että olet aina yksin, äläkä pyri siihen että muut ymmärtäisivät sen, jos ihminen on "oikeutetusti" tai oikeutetusti pois sosiaalisista kanssakäymisistä, tai töistä.

Tässä järjestelmässä on liikaa vikaa, minusta tehtiin jonkinasteinen "henkisesti sairas" eli minulla oli masennus joka johtui mitä ilmeisemmin tietyistä menneisyydessä koetuista kauhuista.

Se oli sitä helvetin: voi voi kun sulla on vaikeaa ja tuollaista lässytystä.
      Mietin että minä saatana haluan näyttää kaikille etten tyydy olemaan se aneeminen paska jona itseäni pidin. Vähitellen yrittää skarpata ja saada jotain aikaan, luo selkeitä tavoitteita ja pyrkii oikeasti niihin.

Siinä vasta masentuukin ja tulee aneemiseksi jos kotona istuu sen 24/7 koska ei oikein tarvitsisi tehdä mitään. Tyytyy ns siihen osaansa jonka on itselleen luonut.

Ensiksi pitää miettiä tarkkaan miten saisi itsensä oikeasti motivoitua, ja mitä kaikkea hyötyä siitä voisi olla.

i
      Tälläisistä ymmärtämättömät monesti tokaisevat jotain
      "ottaisivat itseään niskasta kiinni"
      Tosin he eivät ole kovin väärässäkään tuossa asiassa.

Kun motivaatio löytyy niin loppu sujuu omalla painollaan, aluksi jännittää esimerkiksi sosiaaliset tilanteet, vaikkapa töissäkäynti, mutta mitä enemmän niihin joutuu, sitä enemmän niihin tottuu, ja sitä enemmän oppii tuomaan luontaista karismaansa esiin.

Tällä tavalla minä toimin, en hyötynyt psykiatrilla käynneistä yhtään mitään, voi olla että joku hyötyy.

• On vain yksi elämä

Joo lähes täysin samaa mieltä kanssasi paitsi tuosta että ketjun aloittaja jotenkin kaipaisi tietoisesti rinnalleen ystäviä. En usko hänen pyrkivän toiminnallaan tietokoneen ulkopuolisiin ihmissuhteisiin. Nehän saattaisivat häiritä tätä hänen elämänmenoaan joka kieltämättä saattaisi parantua jonkinlaisista sosiaalisista suhteista, siis muistakin kuin nettiystävistä, omista sukulaisista ja parista tuttavasta. Puheidensa perusteella näyttäisi kyllä siltä ettei tämä yksinäisyyskään ole hänen omastakaan mielestään mitään herkkua, ei vain halua myöntää sitä itselleen sitä koska silloin tämä vastuista ja velvollisuuksista vapaa elämä saattaisi muuttua. Kyllä varmaan hänestäkin olisi mukavaa saada oma asunto, töitä ja päästä lopullisesti eroon ongelmistaan. Ongelma on vain siinä että kun ihminen saa elää tällä tyylillä niin aluksi sitä on ihan tyytyväinen helppoon elämäänsä, sitten seuraavat ahdistuminen ja turhista asioista stressaaminen mutta niiden pakonomainen hyväksyminen elämän vaikeutumisen pelossa ja lopuksi sitten saattaa tulla niitä "isompia ongelmia". Kyllähän jokainen selväjärkinen tajuaa ettei tuollaiseen tilaan voi loppuelämäkseen jäädä ja näissä hänen viesteissäänkin tällä ketjulla näkyy jo pieniä murtumisen merkkejä. Ei se elämänlaatu odottamalla parane.

• Juha822222

Häh huomionkipeä??
      en ainakaan kotona ole huomionkipeä, josko sitten olen täällä??
      häh en ite ainakaan huomaa sitä.
      En ole parisuhteessa eikä kannata ryhtyä ainakaan terveemmän kanssa koska eihän se jaksaisi katella mua kauaa kun asioita ei tapahdu, veikkaan niin.

Tottakai mä haluaisin olla kuten muut, puheliaampi enkä ujo hissukka.
      Se estää mua paljon "elämästä" mut täällä kotona mä uskallan olla oma itseni ja höpötän kuin papukaija joskus hah.
      Eikö tää ole hyvä asia vai??

Yksinäisyys tosin aiheuttaa ongelmia, mm harhaluuloja tulee lisää ja eristäytyy ehkä ajan kanssa kokonaan, en osaa sanoa.

Mut mulle ei kuitenkaan toimi se esillä olo niin hyvin, koska oon hiljainen jännittäjätyyppi, sen vuoksi mulle diagnosoitiin mm psyykkinen häiriö jossa ilmenee toi jännittäminen.
      Miksi siis pitäisi väkisin vaivautua tilanteisiin jossa on ongelmia väistämättä???
      Eikö riitä kotona oleskelu ja naapureiden kanssa sanan vaihtamiset vain?
      Ja jos meillä käy kylässä joitain ihmisiä, niin sekin on piristysruiske mulle, se riittää mulle.

Mä olen kotona koska koen sen niin turvalliseksi itselleni, se on mun turvani ja kaikki kaikessa minulle, liikaakin ehkä kenties???

• olin henkisestirikki

En tiedä haetko tietoisesti huomiota, vai alitajuisesti, olettaisin että sinä haluat huomiota, ja haluat että sinua kehuttaisiin ja arvostettaisiin.
      En ole mikään psykiatri, mutta uskon osaavani tulkita ihmisten käyttäytymistä suhteellisen hyvin. Voi olla että olen väärässäkin, mutta uskoisin että olen joskus ollut hyvinkin samanlaisessa elämäntilanteessa ja psyykkisessä tilassa missä sinä olet nyt.

Parisuhteeseen ei kannata ryhtyä niin kauan kuin sinusta itsestäsi tuntuu siltä ettei siitä mitenkään voisi tulla mitään. Kerran olet ujo ja jännität, etkä usko sinusta olevan siihen, eli et usko että kukaan nainen jaksaisi kanssasi olla, niin vielä ei kannata miettiäkään niin pitkälle asioita.

Tilanteisiin kannattaa vaivautua sen takia että se psyykkinen ongelma on lähinnä paperilla, se että olet ujo ja jännität ei tarkoita sitä että sinun täytyy olla ujo ja jännittää.

Minäkin olen vieläkin aika ujo ja jännitän, ja olen joskus ollut aivan sairaalloisen ujo ja stressannut/jännittänyt kaikkea aivan turhaakin. Olen joskus jännittänyt asioita niin paljon että pelkkä kaupassa käynti tuntui pelottavalta. Nykyään olen onneksi päässyt eroon siitä liiasta jännittämisestä, minulla oli siihen jopa lääkitys.

Se on yllättävää huomata että ei ole alkuunkaan sitä minkä kuvan itsestään on itselleen luonut, tai minkä kuvan muut ovat sinusta sinulle luoneet.

En minä nyt sano että sinun tulee välttämättä heti hakeutua töihin ja yrittää luoda sosiaalisia kontakteja, mutta pikkuhiljaa askel kerrallaan. Ei kotona istuminen tee kenellekään hyvää pitkän päälle, tulee aneemiseksi ja entistäkin masentuneemmaksi ajan myötä. Alkaisit vaikka keksimään jotain sellaista tekemistä joka vie hieman sinulta sitä aikaa jonka istut normaalisti kotona. Yrittäisit vaikka aluksi urheilla vähän, vaikka kävellä metsässä, tai mennä pyöräilemään tai jotain. Raitis ilma tekee hyvää, ja fyysinen terveys on myös suuria edellytyksiä henkiselle hyvinvoinnille.

Puhun nyt lähinnä omasta kokemuksesta, tälläisiä pieniä askelia minä aloin ottamaan hiljalleen, olin joskus tosiaan siinä tilassa että istuin vain kotona suunnilleen 24/7, jatkuvasti masensi, väsytti, ja stressasin kaikesta, enkä edes itse tiedostanut tarkalleen että jotain oli hyvinkin pielessä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Alahan tulla paikkaamaan tekojas

Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.
      Suhteet
      32
      7327
    2. Ei tunnu, että välität yhtään

Tuntuu, että et edes muista minua koko ihmistä. 😢
      Ikävä
      43
      4403
    3. Ketä tietää

Missä ammuttiin pyssyllä.
      Kotka
      28
      3999
    4. Onko kenellekään muulle käynyt niin

Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk
      Ikävä
      189
      3509
    5. Näytitpä taas niin hyvältä!

Nautit tilanteesta täysin rinnoin. Sinä olet kuin
      Tunteet
      13
      2583
    6. Veikeä Satu

Tuu jutteleen, kaipaan sua. Oot kuuma nainen.
      Ikävä
      30
      2525
    7. Oletko nyt

Onnellinen mies naisesi kanssa?
      Ikävä
      44
      2182
    8. Onko kaipaamallasi

Naisella silikonit 🤔
      Ikävä
      29